Gå til innhold

Kamptråd - CL: Chelsea - Man Utd


Alt-Ctrl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AAAAAAAAAAAAAAAHHH!! CL, Chelsea og dommere..

 

Masse feilpasninger, Torres altfor usynlig, Drogba og Anelka hade vært bedre på topp, mener nå jeg..og Evt bytta in Torres i 2 omg.

 

Stod og skreik når Ivan hadde den ene raiden sin, trodde virkeli han sku skåre :(

 

Men jg tror at Chelsea spillerne samler sg, og spiller en utrooli bra kamp på OT.

Bare dt ik er no møkka dommere :/

 

Chels hadde non gode perioder, klarte å skape sjanser, håper at neste gang vi klarer å skåre,

et mål, så er vi like langt :)

 

Gleder mg og F##"#"¤% BaRCA OG MANU for at de vant igår, sorry måtte bare få dt ut..

 

F!"#¤!N! MÅ DU SKRIVE SMS-SPRÅK?!

 

Innlegget burde vært rapportert og fjernet - forbannade møl at folk skriver sms-språk i smser. På et forum burde det kvalifisere til utestengelse! Langt verre enn å banne til kamera!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

AAAAAAAAAAAAAAAHHH!! CL, Chelsea og dommere..

 

Masse feilpasninger, Torres altfor usynlig, Drogba og Anelka hade vært bedre på topp, mener nå jeg..og Evt bytta in Torres i 2 omg.

 

Stod og skreik når Ivan hadde den ene raiden sin, trodde virkeli han sku skåre :(

 

Men jg tror at Chelsea spillerne samler sg, og spiller en utrooli bra kamp på OT.

Bare dt ik er no møkka dommere :/

 

Chels hadde non gode perioder, klarte å skape sjanser, håper at neste gang vi klarer å skåre,

et mål, så er vi like langt :)

 

Gleder mg og F##"#"¤% BaRCA OG MANU for at de vant igår, sorry måtte bare få dt ut..

 

F!"#¤!N! MÅ DU SKRIVE SMS-SPRÅK?!

 

Innlegget burde vært rapportert og fjernet - forbannade møl at folk skriver sms-språk i smser. På et forum burde det kvalifisere til utestengelse! Langt verre enn å banne til kamera!

Haha okey visste ikke at det var så alvorlig å skrive slik her inne. Da skal jeg prøve å kutte det ut ;)

Lenke til kommentar

Da har det gått 14 timer siden dommeren blåste av kampen og jeg føler meg fresh nok til å komme med et saklig innlegg. Først vil jeg bare gratulere Man Utd med seier på brua. Dere har venta i 9 år på den. Om det også var fortjent, kommer jeg til senere.

 

Ser det er mange her inne som klager. Straffe, filming, taklinger. Vi klarer alltid å finne noe. Men for meg, ser jeg på det som bagateller. For dette var på ingen måte en kontroversiell kamp.

 

Men, siden vi likeså godt er i gang, kan vi starte med taklesirkuset som tydeligvis foregikk utpå matta. Essien skulle hatt gult kort etter 3 minutter. Det var en stygg takling som fortjente en hake i dommerblokken. Likevel, blir det feil å si han skulle vært utvist. For om han faktisk hadde fått gult kort i starten av kampen, ville mentaliteten hans endret seg. Han ville blitt mer forsiktig, i frykt for å få et til. Ergo, hadde han kanskje ikke stupt inn i de andre situasjonene(ikke det at jeg husker han gjorde noe galt etter det, men whatever). Derfor blir det feil å plusse sammen to og to på måten dere bedriver nå. Overall, synes jeg ikke essien spilte så stygt at han fortjente rødt.

 

Filmingen til Torres er også blitt diskutert flittig. En meningsløs diskusjon etter min mening, da du må tro gud er rød(gud, den moralske vokter) for å mene at torres fortjente rødt i denne kampen. I så tilfelle ville vel Ronaldo vært utvist annen hver kamp da han spilte for utd. Og Drogba for chels. Tull og tøys.

 

Straffesituasjonen er heller ikke noe å diskutere, selv om jeg ser vg av en eller annen grunn prøver å by på debatt med overskriften: "Er dette straffespark?". Det var en soleklar straffe. Ikke noe mer å si.

 

Etter statestikken å dømme dominerte chelsea kampen totalt. Skudd: Chels 15(7 på mål), utd 3(2). Possesion: Chels 57%, utd 43%. Men selv om statestikk ofte gir deg et godt bilde, gjør den ikke det her. For etter min mening hadde Utd kontroll kampen igjennom. Det er ikke noe jeg både beundrer, og hater mer enn vinnermentaliteten til Utd. Den er unik. Det burde være et mål for alle klubber å etterligne de på dette området. Klart best i verden. Og det var også grunnen til at de vant kampen i går, og for så vidt Premier League i helga(Ja, jeg har gitt opp).

 

Blander du dette med klassespillere og topp organisering, har du et lag Chelsea må spille opp mot sitt aller beste for å slå. Da hjelper det lite med en middels god prestasjon som i går. Det er rett og slett ikke godt nok når du møter et så bra lag.

 

Å diskutere dommeren i går blir bare tull. Dette er en kamp hvor dommeren hadde minimal innflytelse på sluttresultatet sammenlignet med mange andre kamper. Likevel velger vi å gå frem og tilbake hele tiden med en meningsløs diskusjon hvor fasiten er relativ til hvilke klubb du heier på. Utd vant fortjent i går, og vi i chelsealeiren har ingenting å klage på.

Endret av Hanemann
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enig med omtrent alt, bortsett fra det med kontroll. Jeg satt i store deler av andreomgang og tenkte "faen, nå putter de snart".

 

Er spesielt enig med pratet om røde kort, du har helt rett. Hadde Essien fått det gule i starten hadde han nok holdt seg i skinnet resten av kampen, ditto med Torres. Hele den diskusjonen får meg til å tenke på et sitat jeg leste i Bamse som guttunge: Hvis øglen ikke hadde hatt bein hadde den vært en slange.

Lenke til kommentar

Det kan gjøres på mange forskjellige måter;

Dersom man løper side om side med en annen spiller, så kan man med vilje hekte i motstanderens føtter. Hvis man har en mann i ryggen så holder det å ta to skritt bakover, for deretter å legge seg ned over ballen. Min personlige favoritt er riktignok den hvor man poler vekk ballen i siste liten og ramler over motspillerens fot, som noen hundredeler tidligere satte inn en god takling som var rettet mot ball.

 

Alt er lovlig, men i mine øyne ikke særlig mye noblere enn Torres sine håpløse sprell. Drogba hadde også noen fantastiske reaksjoner i løpet av gårsdagens kamp. "Auauau, han tok meg på halsen, auauau!"

Spilleren du beskriver er A. Cole. Fyren detter så fort noen ser ham i ryggen.

Lenke til kommentar

Men en ting under kampen, om vi har Park og Evra til å dekke Drogba på OT så taper vi. De hadde null og nada mot han. Da Vidic kom inn i bildet var det noe helt annet. At Drogba måtte gå av igår finner jeg helt sykt, stålmann. Det faktum at han faktisk er blitt en likanes kar gjør saken bare verre, vanskelig å hate han for tiden. Kjefter fortsatt mye på dommeren, men hvem gjør ikke det foruten Valencia.

 

Likevel, jeg tror vi når semien om vi putter først på OT. Og om Torres starter for Chelsea er jeg enda sikrere.

 

edit: De som mener vi ikke blir svekket når Rio er ute, spis hatten deres. For en mann, vår kaptein in spirit i mine øyne.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...