Gå til innhold

Cecilia Brækhus - Kamp- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hvordan?

Domneren bryter og avgjør at hun vinner? Wth. Er det ikke gongong eller de teller 1-2-3 osv?

Kjedeliig!

Hun stod med ryggen til dommeren og hang over gjerdet. Da kan hun ikke forsvare seg, og viser på den måten at hun har gitt opp. Da taper hun.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun er mer eller mindre svimeslått. CB er helt utrolig rask når jeg ser reprisene, de slagene som går inn  blir knapt registrert av kamera.
Dommeren følger med og ser hva som skjer. Matthis er sjanseløs og vet omtrent ikke hvor hun er.
 

Enig i at det kunne blitt tatt telling, men jeg tror vi kan respektere at dommeren tok en riktig avgjørelse der.

Lenke til kommentar

Ja, når det er 1:01 igjen og dommer stopper kampen, er hun helt vekke og svimeslått. Når det er 1:10 igjen bryter kampleder en clinch, Mathis tar ned hendene og venter på at kampleder skal starte kampen igjen, mens Brækhus da setter igang med kombinasjonen som ryster henne og som til slutt ender i KO 9 sekunder senere.

 

... men jeg har ikke lest noe om dette noe sted. Så det er opplagt bare jeg som ser ting :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, når det er 1:01 igjen og dommer stopper kampen, er hun helt vekke og svimeslått. Når det er 1:10 igjen bryter kampleder en clinch, Mathis tar ned hendene og venter på at kampleder skal starte kampen igjen, mens Brækhus da setter igang med kombinasjonen som ryster henne og som til slutt ender i KO 9 sekunder senere.

 

... men jeg har ikke lest noe om dette noe sted. Så det er opplagt bare jeg som ser ting :p

Dette stemmer helt på prikken. Det er det at dommeren ikke gjær det han skal, samtidig som at Mathis gjør en utilgivelig amatørisk tabbe. Dette så vi i en Mayweather kamp også, der en slipper guarden, og blir straffet for det. Det første man lærer i boksing er "always protect yourself". 

 

Det skal jo også fremheves at dommeren skal tydelig bryte opp en klinsj med å skille partene og ha oversikt over det hele. Det var vagt å se hva dommeren egentlig gjorde der, men han blanda seg inn, og fullførte ikke innblandingen, men heller reagerte i etterkant av konsekvensen av elendig dømming. Hun beskytta seg ikke, og dermed har dommeren god grunn til å stoppe kampen. Det triste er jo som nevnt, at det hele var til dels på grunn av en dommer som ikke gjorde en god nok jobb. 

 

Når vi først er i gang med å klage, så kan jeg si at både kommentatorene, "ekspertene" og disse som presenterte kampen i det hele fremsto som utrolig kunnskapsløs, naiv og tufsete. Jeg har aldri hørt et dårligere kommentator-"team" som jeg gjorde i Hansvoll og Westereng. Spesielt Hansvoll, med god bokseerfaring, og som nå er trener, har et analytisk perspektiv som ikke hører til i virkeligheten. Han ser ting han ønsker å se, og prater ofte om noe helt annet enn det som skjer. Jeg måtte flere ganger spole tilbake for å skjønne hva fyren babla om, og det hang virkelig ikke på greip. Amatørisk, og nesten flaut mtp bakgrunnen hans. 

Hvorfor var det ingen som tok tak i situasjonen som skjedde. Det var en spesiell situasjon, og mye der kunne blitt fullstendig annerledes. Alle var opptatt med å gnåle om hvorfor fantastisk god Brækhus er, og absolutt ingenting analytisk mat for hjernen ble presentert.

 

Nei, etter å ha fulgt boksing i USA med HBO og Showtime som produsenter for de store kampene, så er jeg nesten sjokkert over det lave nivået av kunnskap og innhold de kom med før og etter kampen på TV3. Aldri i livet om jeg kommer til å betale noe PPV for dette dritet!

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...