Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pff.

Arty skyter deg og tar ut absolutt alle moduler, men du står der med full HP.

Vil du da ha et standard repair kit som reparerer én modul eller vil du ha en som fikser alle?

Samme med extinguisher. Vil du ha en du selv må aktivere eller en som aktiveres automatisk og senker sjansen for at du blir satt fyr på med 50% (eller hva det er)??

Og med kit, vel, jeg foretrekker en som fikser folka mine permanent. ;)

 

Jeg har vel ikke brukt gold ammo etter VK3601(H)-nerfen (konich).

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Reparasjonssett: I 19 av 20 tilfeller er det bare én modul jeg trenger å reparere. Jeg foretrekker å måtte prioritere litt en veldig sjelden gang i mellom fremfor å bruke ekte penger hver gang noe skal repareres. Jeg reparerer jo sikkert i halvparten av kampene.

 

Brannslukker: Joda, det er selvsagt greit å slippe å trykke selv, men jeg har alltid brannslukker på '6', og aktiverer den temmelig kjapt uansett. Dessuten er jeg ikke så veldig plaget med brann.

 

Førstehjelpsskrin: Som med reparasjonssettet er førstehjelpsskrin noe jeg bruker ganske ofte, men det er sjelden jeg trenger å redde mer enn én fyr per kamp. I så fall er jeg gjerne i ferd med å ende opp som skrapmetall uansett. Så også her foretrekker jeg å slippe å bruke penger hver gang når jeg svært sjelden har behov for mer enn den vanlige utgaven tilbyr. Den fikser jo permanent den også.

Lenke til kommentar

Jeg bruker det rimelig sjeldent for å være ærlig, bruker f.eks. repairkit hovedsaklig på turret og gun, aldri på tracks og slikt. Unntatt om alt er fucked på Löwe eller 38H, da går det i repair kit.

Uansett om jeg har extinguisher på 5 eller 6, klarer jeg alltid å trykke 4 (repair kit), så jeg avskyr å måtte trykke Esc for så å prøve meg frem. :p

First Aid Kit bruker jeg enda sjeldnere enn repair kit, jeg bare har det på just in case.

 

Gull er uansett ganske billig, så det har liksom ikke så mye å si. Jeg bruker det hovedsaklig på å konvertere freexp uansett.

Lenke til kommentar

Har type 59 og tjener bra med cash på den. etter at den fikk vanlig t8 med matchmaking ble credit inntjening satt opp med 5%. Har ikke spilt andre t8 medium men hører folk sier det er den beste tier 8 mediumen.

 

Den er vel egentlig ikke bedre enn de andre tier 8 mediums, men den er veldig lettspilt pga god front armor, samt at ingen av de andre "specsene" den har er direkte dårlige .

Andre mediums har nok mer spesifiserte styrker og svakheter.

 

Nå som Type-59 er spredt over flere battle-tiers, er det ikke fullt så vanlig med f.eks 3-5 av dem per lag, men fremdeles er det fortsatt ganske mange.

For det er tross alt den største fordelen;

Det at det ofte er flere mediums på ett lag med likelydendes navn.

 

En "ulveflokk" med Type 59 kan være veldig vanskelig å stoppe, og selv om jeg selv elsker å være en i en slik flokk, skjønner jeg at det bør komme begrensninger nå.

Det må være ekstremt frustrerende for nye spillere å møte på en slik gruppe.

 

"Ulveflokker" hadde nok også kommet med andre medium tanks om de var like mye brukt, men det er de tross alt ikke

Endret av Gene_Pool
Lenke til kommentar

Etter å ha utforska ferdig Sovjet hevy tanks treet, å endelig fått meg IS7 :D . Har jeg starta på de tyske Hevy. Har akkurat fått meg Tiger II. Elsker den så langt :D, jeg likte virkelig min IS-3, men Tiger II liker jeg langt bedre så langt. Men spørsmål til de som kjører denne. Hva bør jeg gjøre angående oppgradering av kanon? Jeg har lest noen steder at den korte 10,5 ikke er noe særlig? Burde jeg ikke kjøpe denne og gå rett på den lange 10,5? Liker faktisk 88 kanonen på KT bra, hvordan blir den i forhold med lang 10,5?

Lenke til kommentar

Etter å ha utforska ferdig Sovjet hevy tanks treet, å endelig fått meg IS7 :D . Har jeg starta på de tyske Hevy. Har akkurat fått meg Tiger II. Elsker den så langt :D, jeg likte virkelig min IS-3, men Tiger II liker jeg langt bedre så langt. Men spørsmål til de som kjører denne. Hva bør jeg gjøre angående oppgradering av kanon? Jeg har lest noen steder at den korte 10,5 ikke er noe særlig? Burde jeg ikke kjøpe denne og gå rett på den lange 10,5? Liker faktisk 88 kanonen på KT bra, hvordan blir den i forhold med lang 10,5?

 

Den korte 10.5 er helt grei. Dette er jo toppkanonen til VK4502A som også er en veldig god tank.

Lenke til kommentar

Etter å ha utforska ferdig Sovjet hevy tanks treet, å endelig fått meg IS7 :D . Har jeg starta på de tyske Hevy. Har akkurat fått meg Tiger II. Elsker den så langt :D, jeg likte virkelig min IS-3, men Tiger II liker jeg langt bedre så langt. Men spørsmål til de som kjører denne. Hva bør jeg gjøre angående oppgradering av kanon? Jeg har lest noen steder at den korte 10,5 ikke er noe særlig? Burde jeg ikke kjøpe denne og gå rett på den lange 10,5? Liker faktisk 88 kanonen på KT bra, hvordan blir den i forhold med lang 10,5?

Kort 105mm har bare 3pen mindre, som er ubetydelig, og 0,02 mindre accuracy, som også er rimelig ubetydelig. Og den har faktisk kortere aim time. Lengre reload javel, men mer damage for hvert shell, og i de fleste situasjoner vil høy alpha være bedre enn god RoF.

 

Har det ikke vært snakk om at 88mm kanonen(en av de ihvertfall) til de tyske tanksene har såkalte ghost-shells? Altså at du kan treffe rett på men ingenting skjer?

Dette skjer med ALLE kanonene.

 

Alle tanks har det sånn, det er vanligvis at damagen blir spist opp av ett modul.

Det...kommer vel an på hva man mener med ghost shells. Personlig kaller jeg det ghost shell når en fiendetanks fyller opp hele siktet, men når jeg fyrer av flyr kulen avgårde (og det ser ut som den treffer midt på tanksen), men ingenting skjer. Ikke damage, ingen synlig eksplosjon noensteder, ikke en lyd fra mannskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...