Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– the map size cannot currently be increased because of tanks like T95 and Maus, however an option for additional spawns for slow tanks are considered;

– corridor maps were a mistake, they were made to increase the survivability of tanks like Maus, however this wrecked the “ecosystem” of the LTs;

– some LT problems could be fixed by map rebalances, however the devs consider this the worse option, instead thinking about rebalancing the vehicle class;

 

......

 

– the devs consider no problem with premium rounds, but with corridor maps, which force MT to face HT head-on and to use prem ammo; the easy solution would be to nerf premium ammo, but a better one would be to provide flanking options for LT and MT;

 

 

Større kart med mindre korridorer og egne spawns for trege tanks er jeg tilhenger av. .

Men det virker som de ikke ønsker  map rebalances for å gjøre noe med korridor-problemene?

Hvordan skal de da gjøre flanking lettere for medium og lights? LT/MT blir raskere og heavies tregere... antagelig.

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Dette er rett fra møtet de hadde med de største rævslikkerene Quickybaby/Jingles/Rita nå nylig i Cyprus.

 

Så jeg tror ikke på noenting før jeg får se det.

 

Disse problemene har vært der i 4 år, også skylder de alt på corridor maps, som oss gode spillere sa fra the-get-go var en veldig dårlig idee.

Lenke til kommentar

 

 

 

når waffentrager e100 blir borte,følger da mannskapet med?eller får jeg beholde dem selv om jeg ikke fjerner dem fra tanksen

Ja, de fjerner mannskapet, moduler, equipment og alt annet som er assosiert med WTF-E100. Dette er noe Wargaming gjør for å straffe deg for å ha investert tid i en tanks som ikke kan balanseres ;)

/s

ok,har fjernet utstyr jeg har montert på den,så da får jeg fjerne mannskapet også

ahahhahaah, du skjønner han tuller, eller troller du tilbake?

 

har alldri hatt en tanks som blir borte,så har da ikke peiling på om jeg får beholde fastmontert utstyr,eller mannskapet som er på den nå.

 

så da er spørsmålet,beholder jeg det,eller blir de også borte?fastmontert utstyr er demontert allerede,så er mannskapet jeg lurer på da.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

når waffentrager e100 blir borte,følger da mannskapet med?eller får jeg beholde dem selv om jeg ikke fjerner dem fra tanksen

Ja, de fjerner mannskapet, moduler, equipment og alt annet som er assosiert med WTF-E100. Dette er noe Wargaming gjør for å straffe deg for å ha investert tid i en tanks som ikke kan balanseres ;)

/s

ok,har fjernet utstyr jeg har montert på den,så da får jeg fjerne mannskapet også

ahahhahaah, du skjønner han tuller, eller troller du tilbake?

 

har alldri hatt en tanks som blir borte,så har da ikke peiling på om jeg får beholde fastmontert utstyr,eller mannskapet som er på den nå.

 

så da er spørsmålet,beholder jeg det,eller blir de også borte?fastmontert utstyr er demontert allerede,så er mannskapet jeg lurer på da.

 

Det kommer til å bli annonsert i god tid før de gjør noe, men du beholder crew og rammer osv. Det som har skjedd før er at du får tanksen den blir erstattet med med tilsvarende moduler, dvs elite tank blir elite tank, og crew blir overført.

Lenke til kommentar

vel til syvende og sist så handler det om å gå fra teori til praksis, hvordan de skal gå vekk fra korridor karta er for meg en gåte. Ønsker de å fjerne et kart av gangen og erstatte med noe mindre korridor preg, eller vil de radikalt endre karta som er verst?

Strykejern over kartet, alle blir helt flate = flanke over alt! :D

Lenke til kommentar

Dette er rett fra møtet de hadde med de største rævslikkerene Quickybaby/Jingles/Rita nå nylig i Cyprus. Så jeg tror ikke på noenting før jeg får se det. Disse problemene har vært der i 4 år, også skylder de alt på corridor maps, som oss gode spillere sa fra the-get-go var en veldig dårlig idee.

Det morsomme er at WG "fikset" TD-ene og mediumene som gjorde det for bra ved å introdusere korridorkart med færre muligheter for flanking og sniping. Dette gjorde at TD-er campet i enden av en flanke og ventet på at heavy-tankene døde.

Så "fikset" de problemene med at TD-ene fortsatt kunne campe i enden av en korridor ved å redusere alpha, DPM, og view range på alle sammen. Dette gjorde ingenting for å fikse problemene med at TD-er campet i enden av korridorer, snarere oppmuntret det for at det skulle skje.

 

I tradisjonen tro regner jeg med at de kommer til å buffe heavy-tanker og medium-tanker for å fikse problemene arty forårsaker spillet nå. Samt at de kommer til å buffe light-tanker ytterligere fordi de sliter hardt med å angripe tanker en tier høyere forfra.

Lenke til kommentar

Ok. forsøkte å spille litt igjen etter et halvt år borte. 

Hvor er alle folka med +50% winrate?  hele teamet er jo kun forbanna idioter? Og har arty fått seg varmesøkende shells?

 

Siste kampen spilte jeg M7 i en tier 4-5 kamp. M7 er en av tanksene jeg har 3 marks of excellence på og som jeg føler jeg har god kontroll på. Så vi spiller defend i en assault match på Karelia. Jeg og en stug igjen på vårt lag. Fienden har 3 tds og en arty. Stug'en går ut i det åpne og blir tatt av arty, mens jeg posisjonerer meg for å ta en reset run hvis en av td'ene skulle komme å cap'e. Det er 3 minutt igjen av kampen. Grei mulighet for å vinne tenker jeg.

 

Så hva gjør den lavpanna idioten av en stug?  Joda. Han kaller meg feig og begynner å rapportere posisjonen min til fienden.

Jeg blir angrepet fra 2 kanter og vi taper kampen.

 

Det er umulig å ha det gøy i wot lengre. 

</rant>

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter og ha sett flere e50 replays tidligere her har jeg beveget meg oppover den linja.

 

Har nå kommet til panther2 og har gått på en real smell, der var gøy helt til jeg kom hit, nå møter jeg tier10 med 204 pen og 240dmg, greit nok jeg er en medium og skal holde meg bak, men den trege balja her er jo ikke gøy.

 

Så kommer spm mitt, om jeg låser opp topp motoren til panther2 blir da e50 billigere (prisen av motoren) siden den motoren er Stock motor til e50?

 

For trur jeg kommer til og fri xp forbi hele panther2 når jeg har fått nok dilla.

Lenke til kommentar

Ok. forsøkte å spille litt igjen etter et halvt år borte. 

Hvor er alle folka med +50% winrate?  hele teamet er jo kun forbanna idioter? Og har arty fått seg varmesøkende shells?

 

Siste kampen spilte jeg M7 i en tier 4-5 kamp. M7 er en av tanksene jeg har 3 marks of excellence på og som jeg føler jeg har god kontroll på. Så vi spiller defend i en assault match på Karelia. Jeg og en stug igjen på vårt lag. Fienden har 3 tds og en arty. Stug'en går ut i det åpne og blir tatt av arty, mens jeg posisjonerer meg for å ta en reset run hvis en av td'ene skulle komme å cap'e. Det er 3 minutt igjen av kampen. Grei mulighet for å vinne tenker jeg.

 

Så hva gjør den lavpanna idioten av en stug?  Joda. Han kaller meg feig og begynner å rapportere posisjonen min til fienden.

Jeg blir angrepet fra 2 kanter og vi taper kampen.

 

Det er umulig å ha det gøy i wot lengre. 

</rant>

 

Kjipt, men WoT er fullt av idioter. Man må bare tenke at alt kan skje.. kan ikke stole på lagkompisene. 

Heller ta det som en artig overraskelse hvis noe positivt samarbeid oppstår.

 

I det siste har jeg hatt moro med å spille lengre sessions med enkeltvogner.

Som f.eks E50. Bli god på den. Farme opp mest mulig damage...

 

Eller bare ta en runde med alle vogner i garasjen. Trolle rundt med derp-kanoner.. osv

Må bare ikke ta dette spillet altfor seriøst. F.eks henge seg opp i artyproblematikken,

goldammosutring osv...

Da kan man bli sprø.

 

 

 

Etter og ha sett flere e50 replays tidligere her har jeg beveget meg oppover den linja.

 

Har nå kommet til panther2 og har gått på en real smell, der var gøy helt til jeg kom hit, nå møter jeg tier10 med 204 pen og 240dmg, greit nok jeg er en medium og skal holde meg bak, men den trege balja her er jo ikke gøy.

 

Så kommer spm mitt, om jeg låser opp topp motoren til panther2 blir da e50 billigere (prisen av motoren) siden den motoren er Stock motor til e50?

 

For trur jeg kommer til og fri xp forbi hele panther2 når jeg har fått nok dilla.

 

Støtt en god sak. Free XP til E50. Det er en fantastisk medium.

Den blir ikke billigere om du låser opp toppmotoren til Panther 2.

Lenke til kommentar

Nope.

Avinstallerte wot igjen nå. Det er rett og slett for mange idioter som spiller. ca 80% har winrate under 48%.

Tar man med arty som ødelegger all fremdrift og promoterer camping på safespots så er dette spillet helt ødelagt. 

 

får prøve igjen om 6 mnd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope.

Avinstallerte wot igjen nå. Det er rett og slett for mange idioter som spiller. ca 80% har winrate under 48%.

Tar man med arty som ødelegger all fremdrift og promoterer camping på safespots så er dette spillet helt ødelagt. 

 

får prøve igjen om 6 mnd.

Er det matematisk mulig at 80% av spillermassen taper mer enn de vinner? ;)

Lenke til kommentar

Er det matematisk mulig at 80% av spillermassen taper mer enn de vinner? ;)

 

Ja. Så lenge spillmassen ikke er konstant.

De som har over 50% winrate har med andre ord en større tedens til å ikke spille. Dermed ender man opp med at det stort sett er bots og håpløse trackpad spillere som faktisk er online.

Lenke til kommentar

Selv om de beste spillerne stort sett ikke spiller vil fortsatt gjennomsnittet globalt sett bli værende på 48%. Tross alt to lag, den ene sida vinner alltid. Det eneste som endrer gjennomsnittet er hvis MM forfordeler så det gjennomgående er skjeve lag og de samme spillerne ender opp på henholdsvis vinner/taper-fordelingen "hele tida".

 

Uansett, jeg forstår frustrasjonen din. Jeg spiller bare tre-fire matcher i slengen, før kunne jeg sitte hele kvelden. Merker jeg selv har blitt mer utålmodig også, jeg tålte flere drittrunder på rad for to år siden. Når man har noen tusen kamper i ryggen ser man ganske tidlig i kampen hvor toget går og om dette ender i total katastrofe eller ei. Vi trenger mer øl og pupper, ikke mere spilling. Da endrer humøret seg mye kjappere i positiv retning! ;)

Lenke til kommentar

Spiller også mindre enn før. Tidligere kunne jeg sitte utover natta og spille.  Prøver å unngå det nå.

Skal man klare å prege kamper/ carry så bør jeg være rimelig våken og konsentrert. Og sitte helt uforstyrret.

Får man mange drittkamper på rad, kan man bare skylde på seg selv. :p  Vet alt om det.

Tar mange dårlige valg når man sitter i halvsvime og spiller, eller sitter å kommuniserer med kjerringa mens

man ruller rundt i tanks.     :glare:

 

Men. men ... det er jo alt etter hva man ønsker. Er det morsomt å bare yoloe rundt og uten å bry seg

om laget , stats og damage i det hele tatt, så må jo folk få gjøre det.  

Kanskje det er de som er lykkelige med WoT.. hehe :D

Endret av SirJames
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...