Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Premium tanks of higher tiers earn more credits than premium tanks of lower tiers. The ratio of cost to profitability is not linear.

0.8.6 won't be the Soviet Medium patch.

The popularity of the PzI Ausf C increased server load significantly.

Client-side physics will spread out processor use between all processor cores.

Client-side physics will be optional.

Gold consumables for credits are planned.

15:7, 15:8, and 15:9 are the most common battle results.

The T-60 and Leopard screenshots are on a map that is currently in development, "Pearl River".

 

Q: I want to beta-test World of Tanks, what should I do?

A: Invent a time machine, the OBT ended 2.5 years ago.

 

Q: SerB, is it hard to get up in the morning?

A: I don't go to bed in the first place.

 

Q: When will SerB stop trying to make himself a god?

A: I stopped a long time ago, when I finished making myself a god.

 

Q: Why are there so many more players on the RU cluster than the others?

A: Here, we troll our players. There, we do not. I arranged for a one-time trolling session for the NA cluster, the amount of players increased by 2%.

 

Q: Why is the SU-100Y so poorly detailed?

A: The SU-100Y is poorly detailed in real life as well.

 

Q: Can you fix this hill? I keep getting stuck on it!

A: A true talent can get stuck on any terrain. We are powerless against true talent.

 

Q: Will we get <list of stats>

A: We put in Excel functions when there's nothing else to do. This game is about tanks, not about accounting.

 

Q: Do tanks shoot out their spotting vectors in every direction, or only in the direction of other tanks?

A: Do you think our developers are complete morons, or are you going to assume they at least have the bare minimum amount of intellect?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

nå er essensielt spørsmål: hvordan pokker bruker man AMX50 100?

jeg blir skutt i knater uansett hva jeg prøver på. har den et stort skilt på seg som sier "sikt etter meg" på seg?

jeg blir jo funnet, og skutt, uansett hva jeg finner på.

en beskyttelse som ligner misstenkelig på presset papir. og den autoload kanonen...den kan jeg selge billig. ikke det at den ikke treffer, for det gjør den jo, av og til...når man endelig har fått seg siktet inn på motstanderne. for det tar jaggu meg en god tid. så skal man tømme magasinet i en eller annen stakkar. og det klarer jeg rimelig bra.

når det er gjort så må man jo lade røret, og da har jo "fi" en, skal vi si, liten stund på seg til å mose drittvognen min uten noen form for egen fare. ladetiden ligger jo svært nær en hel klokketime. det føles i allefall slik.

 

så, har dere noen knakende gode tips å komme med?

Lenke til kommentar

Ikke gå alene, og ta det rolig i starten. Den kjører nesten som en medium, men ikke bruk det til å stikke i forveien, det vil bare få deg i trøbbel. Bruk det til å forflytte deg til andre punkter mens du reloader. Spill som support. Når du kommer litt ut i kampen er det også mere skadet tanks du kan ta livet av.

50 100 er en ok tanks, men krever litt å mestre. Er den lange reloaden og den lange aimingtiden som trekker ned tanksen for min del iaf.(så bruk v-stab)

Lenke til kommentar
nå er essensielt spørsmål: hvordan pokker bruker man AMX50 100? jeg blir skutt i knater uansett hva jeg prøver på. har den et stort skilt på seg som sier "sikt etter meg" på seg? jeg blir jo funnet, og skutt, uansett hva jeg finner på. en beskyttelse som ligner misstenkelig på presset papir. og den autoload kanonen...den kan jeg selge billig. ikke det at den ikke treffer, for det gjør den jo, av og til...når man endelig har fått seg siktet inn på motstanderne. for det tar jaggu meg en god tid. så skal man tømme magasinet i en eller annen stakkar. og det klarer jeg rimelig bra. når det er gjort så må man jo lade røret, og da har jo "fi" en, skal vi si, liten stund på seg til å mose drittvognen min uten noen form for egen fare. ladetiden ligger jo svært nær en hel klokketime. det føles i allefall slik. så, har dere noen knakende gode tips å komme med?

 

Alle franske autoloadere har landingsplattform for arty på toppen og store skyt meg skilt over alt. Høy burst og null armor gjør deg til et farlig, og juicy target og en naturlig ting å skyte på.

 

-For min del funket ikke tanksen før jeg freeXPet siste kanonen, den første har alt for lav skade.

-Som eXa sier, ikke vær frontline. Ambush/support er det denne tanksen er bygd for.

-Hold deg på andre linje og ikke gi bort skudd til motstanderen, trekk deg heller enn å prøve å få inn det ekstra skuddet i bytte mot et i retur fra noe stort og stygt.

-Lær deg når du skal lade. Skal du flytte på deg og du ikke beveger deg i åpenbart fiendtlig terreng, reload magasinet hvis du har skutt minst 2 skudd. Bare tull å kjøre i 40 sek, skyte 3 skudd og deretter reloade i 1 min.

-Hold deg i live til slutten av kampen. LavHP tanks kan du gjerne ta ut en 2-3 stykk med ett magasin, autoloader er livsfarlig mot slutten av kampene.

 

Verdt å nevne to ganger: Hvis du skyter deg tom og er i fare for å bli rushet av det du skøt på, stikk av som den franskmannen du er! Gjem deg bak noe stort og tysk til du har nye skudd :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Verdt å nevne to ganger: Hvis du skyter deg tom og er i fare for å bli rushet av det du skøt på, stikk av som den franskmannen du er! Gjem deg bak noe stort og tysk til du har nye skudd :tease:

 

se det, ja. det er slike råd jeg trenger. og ikke nok med det, det funket også. på en måte.

jeg puttet inn høyeste gir i det klokka klang og freste avgårde mot en lovende treklynge på brettet og la meg på lur i noen busker i går mens jeg ventet på at magasinet skulle lades opp.....og ventet....og ventet mens det laddet opp.

men jeg var rimelig fornøyd med min egen, og deres, plan om at "fi" skulle trille rolig inn i siktet mitt slik at jeg skulle gi dem apokleptisk hikke der jeg fylte dem med AP-skudd av god, gammel, Fransk kvalitet. fint innsiktet med min største kanon.

og så når det var gjort, skulle jeg rope "sacre blau" eller noe sånt, mens jeg brukte motoren for det den var verdt, og oset seiersrik avgårde mot egne linjer med flagget høyt hevet, alt mens mine allierte delte ut ros og lovord om den snedige, og vel gjennomførte, planen vår.

mens "fi" skulle stå der med sine seiersønsker like sønderskutte, og rykende, som sine tankvrak.

 

nevnte jeg at det var det som var planen. det var bare en liten detalj i den ellers så velsmurte planen som sviktet. nemlig ladetiden på kanonen min. det, og farten til en Bat.chat.

også det store Tyske vognen var verken stor nok, eller rask nok til å hjelpe meg.

 

men i kveld er det atter en kveld. så vi får se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
se det, ja. det er slike råd jeg trenger. og ikke nok med det, det funket også. på en måte. jeg puttet inn høyeste gir i det klokka klang og freste avgårde mot en lovende treklynge på brettet og la meg på lur i noen busker i går mens jeg ventet på at magasinet skulle lades opp.....og ventet....og ventet mens det laddet opp. men jeg var rimelig fornøyd med min egen, og deres, plan om at "fi" skulle trille rolig inn i siktet mitt slik at jeg skulle gi dem apokleptisk hikke der jeg fylte dem med AP-skudd av god, gammel, Fransk kvalitet. fint innsiktet med min største kanon. og så når det var gjort, skulle jeg rope "sacre blau" eller noe sånt, mens jeg brukte motoren for det den var verdt, og oset seiersrik avgårde mot egne linjer med flagget høyt hevet, alt mens mine allierte delte ut ros og lovord om den snedige, og vel gjennomførte, planen vår. mens "fi" skulle stå der med sine seiersønsker like sønderskutte, og rykende, som sine tankvrak. nevnte jeg at det var det som var planen. det var bare en liten detalj i den ellers så velsmurte planen som sviktet. nemlig ladetiden på kanonen min. det, og farten til en Bat.chat. også det store Tyske vognen var verken stor nok, eller rask nok til å hjelpe meg. men i kveld er det atter en kveld. så vi får se hva som skjer da.

 

Pour l'amour de baise, Batchat putain de ruiner votre course épique à l'AMX 50 100! Merde! (Perfekt oversatt med google translate)

 

Hvis det du skriver er riktig gjorde du en stor feil! Rushet du til en busk betyr det at du var foran de andre tanksene, og slikt skal ikke en franskmann gjøre!

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

i mitt hode var det en stålplan av de helt skjeldne. ja, den var faktisk så god at jeg i fartsrusen stusset over at ingen hadde tenkt på den før. var det bare jeg som, i et annfall av extremt høy IQ, hadde knekt AMX koden??

det var jo bare å ose frem, pang, pang. og så full fart tilbake.

selvfølgelig oppdaget jeg selv at den planen hadde rimelig store hull i seg. og at det helt sikkert er andre osm har prøvd den før. med like stor, eller liten, suksess.

 

jeg får heller prøve meg som support for store Tyske vogner i kveld å se hvordan det går.

Lenke til kommentar

AMX 50 100 er sykt vanskelig og spille, men gud så deilig når man endelig får det til.

Krever en helt annerledes spillestil en det man er vant til. "Heavy" er ganske misvisende når det gjelder denne tanken.

 

Fikk ikke spilt i helgen, så sjekket først spesialen i går, Tiger II og VK A på tilbud! begge tanker jeg har låst opp men ikke hatt råd til. (resten på den lista har jeg)

Så det ble til at jeg grindet creds og kjøpte begge.

Lenke til kommentar
AMX 50 100 er sykt vanskelig og spille, men gud så deilig når man endelig får det til. Krever en helt annerledes spillestil en det man er vant til. "Heavy" er ganske misvisende når det gjelder denne tanken. Fikk ikke spilt i helgen, så sjekket først spesialen i går, Tiger II og VK A på tilbud! begge tanker jeg har låst opp men ikke hatt råd til. (resten på den lista har jeg) Så det ble til at jeg grindet creds og kjøpte begge.

 

Like greit å lære seg å spille med AMX 50 100 først som sist, for skal du til 50 120 så har du samme situasjon, men med ennå slemmere arty/kanoner mot seg. Hvis T7+ arty treffer deg er du heldig om du overlever...

Lenke til kommentar

Har fått meg en fullt oppgradert WZ 120, har satt på Type Crewet mitt slik at crew skills er bra. Alt jeg kan si etter å ha kjørt en 5-10 runder med største kanon så er jeg frelst....på en god dag gjør den opp mot 500 dmg per skudd det er mer en T110E5, riktig nok noe lenger lade tid men for en alpha på en medium. Du kan lett oppleve å gjøre 2000 dmg i løpet av kort tid og du skremmer vannet av det meste. Passer bra for min spillestil og kan anbefales....trolig OP og blir vel nerfet etterhvert men sånn er det

 

Har også fått meg AT 7, har minimalt med erfaring fra TD men for en kanon...treffer weakspots på lange hold samtidig som jeg får steal wall ofte (les: folk vet ennå ikke hvor de skal skyte)...denne bør også prøves selv om det lange målet er tortoise

 

...og så må jeg få meg leo 1 når den kommer (selv om jeg hater tier X)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...