Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Hehe, AMX50F155 er ett beist. God fart så man faktisk kan komme seg unna noe han akkurat klarer. Og veldig god armor i front. Likte taktikken mot IS-3en der :p

 

Hehe, ja. Var litt gambling da, kunne jo fort kommet flere. Men han så vel på minimapet at resten stakk andre veien. Var underholdende å se på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snodig den utviklingen der med EU1 og EU2 servere. ble i overkant med arty, selv på småtierkamper.

men jeg spilte som vanlig rævva så det var jo ikke den store forskjellen for min del da.

 

men nå ser det ut som at det er en utvikling i vennskapet mellom meg og AMX50 100.

ikke det at jeg vinner kamper, langt derifra. heller ikke at jeg kvester motstandere i en vesentlig grad, heller. men jeg ser jo, langt bort i tid, at den har noen fordeler som jeg kan bruke til egen vinning. jeg klarer nå å få ladet kanonen før jeg treffer på fienden. og i noen heldig øyeblikk treffer jeg dem i vitale deler også. (riktignok ikke så ofte, men det skjer, mine venner, det skjer).

men jeg tror dette kan være begynnelsen på et balansert vennskap, om det er noe som kan kalles for det.

Lenke til kommentar

Hadde en rar kommentar fra en AMX50 100 fører på widepark i går.

 

Jeg i en T71, startet på syd punktet, og rushet oppover i kartet for og spotte. Spottet flere, og tok nesten ut en Tiger alene (~1100 damage). Tok så ut en T59 som hadde 300 hps igjen, så ble jeg spottet av karen. Det var INGEN steder og flykte, da kartet er vid åpent, og man blir spottet fra max view range veldig lett. Jeg hadde tatt flere kuler og hadde 150hps igjen.

Så løp ned til tiger liket, og gjemte meg bak, i håp om at han ble opptatt ett annet sted. (han hadde full hps).

Han kom mot meg og jeg tenkte at han tar meg uansett, så må prøve og i hvertfall spotte arti deres, så full speed mot basen, ned i den elva, men han fulgte etter.

Så får gitt han 1 kule før han 1 shotter meg.

Hans kommenter "too easy, next time make it better"

 

jeg bare WTF?

 

han hadde ikke gjort noengting i spillet, han var heavy og 1 tier over meg, jeg hadde tatt ut 2 tanker, og var omtrent død.

Værste var at han var seriøs fant jeg ut etter og ha snakket med ham.

Lenke til kommentar

Noen bare er sånn. Kan tenke meg at han er av typen som har tunnellsyn, sjekker ikke minimap (hvis han i det hele tatt vet det eksisterer) og fortsetter å pushe fremover selv om han burde stikke tilbake til basen.

 

Tror ikke du trenger å ta den kommentaren så veldig tungt akkurat.

Lenke til kommentar

Noen bare er sånn. Kan tenke meg at han er av typen som har tunnellsyn, sjekker ikke minimap (hvis han i det hele tatt vet det eksisterer) og fortsetter å pushe fremover selv om han burde stikke tilbake til basen.

 

Tror ikke du trenger å ta den kommentaren så veldig tungt akkurat.

 

En gjennomsnittlig WoT-spiller altså :p

Lenke til kommentar

Skal man bedømme ut ifra oppførsel... ganske mange :p

 

Kommer ikke minimappet tilbake når man starter en ny kamp?

 

Du det veit jeg ikke, for min del er det kartet en relativt sentral del av verktøyene man blir gitt, så jeg har aldri hatt det av. Kanskje greit å skru det av en gang i blandt, når de største lemmingstogene feiler. Da slipper man å se at man er alene igjen mot 13 tanks i hvertfall. Da er det vel forsåvidt like greit å trykke "V" og fjerne hele GUI, chat og det hele... :hmm:

Lenke til kommentar

Når skal vi begynne å whine på innholdet i helgens special egentlig? USA har fått:

 

50% Credit Increase Per Battle & 50% Credit Discount on the Following Vehicles

IV M7 Priest

IV Hetzer

V Churchill I

V PzKpfw IV

V StuG III

VI Churchill VII

VII Jagdpanther

VII PzKpfw V Panther

 

 

50% Gold Discount on the Following Premium Vehicle

III M22 Locust

 

x2 Crew Experience Per Battle

 

50% Gold Discount on Inscriptions

 

50% Gold and Credit Discount on Crew Training/Retraining

 

Vi får:

 

x3 experience for the first victory

All your vehicles will earn triple experience the first time they win each day of the special!

And we know that real tankers never lose a battle…

 

Medal Hunt: Confederate

Shoot them all! Each time you earn the Confederate medal, you will be automatically rewarded with 10,000 additional credits. Be ready to damage more enemy vehicle than all the other commanders on the battlefield, and wait for your teammates to finish them off.

Now you just need to decide what to spend all credits on… life is hard!

 

50% discount on the following Tier VI Tank Destroyers:

Soviet SU-100

American M36 Jackson

American M18 Hellcat

German JagdPz IV

French ARL V39

 

50% discount on the following Tier V Self-Propelled Guns:

Soviet SU-8

American M41

German Hummel

French AMX 13 F3 AM

 

50% more profit with the nine vehicles listed above.

Each time you battle with one of the vehicles on the list, you will earn 50% more credits at the end of the battle.

Did you know that piggy banks come in tank shapes these days?

 

Discount on Premium vehicles

30% discount on the British Tier VII tank destroyer AT-15A.

Save 1,950 gold when obtaining this vehicle. In real life, it never passes the prototype stage. In World of Tanks it is powerful and deadly.

 

50% discount on the French Tier IV self-propelled gun 105 le FH18B2.

Get this efficiently armoured machine for just 750 gold!

Premium vehicles always come complete with Elite status, which allows you to convert the experience that they win to use on other vehicles. They also earn more credits after each battle, so they are a good investment.

Park some golden steel in your garage!

 

Up to 50% discount on inscriptions

You can add inscriptions to your vehicles by clicking on the appearance button in your garage. The discount is available both for gold (permanent) and credit (temporary) tags. Which one will you choose?

Be proud to show off your mood to everybody!

 

50% discount on consumables

Repair kits, extinguishers or strong coffee… These items are not just in your tank just to look pretty, they are really useful when bad luck strikes! Nobody ever turns down chocolate and that includes your crews! Stockpile all you can - the discount is available on both gold and credit purchases.

As my Mother used to say: “Never go out without provisions!”

 

50% discount on garage slots

Of course, you will need to park all these discounted vehicles that you have just acquired! Don’t worry, enlarging your garage won’t cost a lot this weekend!

No, the tank-wash is not included in the parking price.

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

For min del blir det x3 XP og consumables, resten er uinteressant for min del.

 

Noe helt annet, er det vits i å kjøpe den siste kanonen på skraphaugen Churchill VII

 

75mm 77mm

Damage 135 140

Pen 145 148

RoF 13,95 13,95

Acc 0,36 0,36

Aim 2,3 2,3

DPM 1883,25 1953

 

Ser nå at den sånn sett ikke har noen ulemper i forhold til forrige kanon, så jeg spør heller:

 

Hvorfor skulle man frivillig ha lyst til å kjøre denne shaiten her? Den har dårlig armor, er SYKT treig, kanonen er langt fra spektakulær og gun depression suger...

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle man frivillig ha lyst til å kjøre denne shaiten her? Den har dårlig armor, er SYKT treig, kanonen er langt fra spektakulær og gun depression suger...

For å komme til Churchill Black Prince. That's it. Kunne nesten ikke tro mine egne øyne når jeg første gang så "oppgraderingen" i våpen fra Churchill I til Churchill VII. Bedre turret armor og that's it. Like treg. Som top tier kan du få utrettet noe, men du bør jaggu ha med noen premium rounds. Black Prince har jo samme toppfart, men nesten dobbelt så mange hester, så den er i det minste flyttbar.

 

Når så det er sagt tok det meg bare 50 kamper å få BP'en, med 30 seiere. Med Churchill I/VII/BP hadde jeg faktisk henholdsvis 74%, 60% og 60% win ratio. Var en del kamper jeg bannet høyt over at jeg ikke kunne nå fienden i tide, men jevnt over er de en smule undervurdert.

 

Caernarvon igjen er jo endelig litt tanks. Conqueror hull med Centurion turret funker...alphaen er irriterende lav, men god accuracy og skuddtakt hjelper. Og Conqueror er verdt alt bryet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...