Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

For de som liker stats og effeciency ol....så ser denne bedre ut enn efficiency rating:

 

http://www.noobmeter.com/

Man kan si at (effeciency / performance )> 1 = cap whore factor.....

 

Ivertfall er det noe som diskuteres på forum da en del har ekstreme utslag her

 

Edit: for ordens skyld 1566 / 1633 = 0,958

 

Edit2: De som har noe kortere tid enn meg siden de forlot matte forelesningene har sikkert en mer intelligent metode for transformasjonen av disse to faktorene til et uttrykk for "stats padding" men dog...

Endret av BEPP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan si at (effeciency / performance )> 1 = cap whore factor..... Ivertfall er det noe som diskuteres på forum da en del har ekstreme utslag her Edit: for ordens skyld 1566 / 1633 = 0,958 Edit2: De som har noe kortere tid enn meg siden de forlot matte forelesningene har sikkert en mer intelligent metode for transformasjonen av disse to faktorene til et uttrykk for "stats padding" men dog...

 

1505/1725 = 0,872

 

Jeg hater capsirkelen og holder meg borte fra den hvis det ikke er nødvendig for å vinne. Cap gir ingen penger og lite xp og er bortkastet hvis man er i en posisjon der man vet man vil få til å skyte ut resten av motstanderen sine tanks. Jeg skjønner at folk blir stående i cappen hvis de har kjørt en treig tanks i et angrep som nådde helt dit, men som f.eks medium stikker jeg heller og jakter ned restene :)

 

og BTW, ratio over 0,9 er ekle statpaddere ;)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er heller, hvorfor er det fler arties nå enn for feks 6 måneder siden?

Er det det da? Jeg er enig i at det er flere per kamp, men jeg vet ikke om det f.eks. er flere T8 arty i forhold til T10 HT i dag enn det var for et halvt år siden. Da møtte du gjerne én T10 eller kanskje to. Nå kan det godt være 5-6-7. Tipper dette er et resultat av at spillere søt over spredningen den gamle MM-en tillot. Nå har spillerne fått det akkurat som de ropte om. Det medfører at tanks av høy tier er spredd over langt færre kamper, altså blir det flere av dem i de kampene de faktisk opptrer i.

 

Svaret er: de er ubalanserte, de gjør for mye damage, og de er for lette og spille, og når folk da låser de opp, så spilles de.

Det får stå for din regning. Jeg har riktignok bare låst opp (ikke kjøpt) T8 SPG, men opp til T7 opplever i alle fall jeg at SPG er minst like krevende som annet. Hvor ofte ser du en SPG som drar inn 7+ kills på en kamp? Det er ingenting du oftere blir drept i uten å ha fått utrettet noe som helst. Hvis jeg ser på mine stats med Object 212 så er samtlige av dem langt under hva jeg har på MT/HT i tilsvarende MM. Det kan selvsagt hende jeg er dårlig i Object 212, men jeg oppfatter på ingen måte SPG som "over powered". Frustrasjonen ligger ikke i at de er spesielt gode en og en, men i at de er vanskelige å forholde seg til når man får mange av dem samtidig.

 

Hvorfor ser man ikke mange tier 1-4 arties? De ER balanserte! (er min påstand!)

T1 SPG ser du sjelden fordi de ikke eksisterer. 2-4 er vel generelt noe man spiller seg forbi, ikke beholder og spiller for moroskyld. De har jo også mye større tier-spread i MM enn T8 SPG, så de fordeles på flere kamper.

 

Min løsning er a) en cap på 3 og b) nerf damage på tier 5,6,7 og 8. Noen gode tall på nerf har jeg selvsagt ikke.

Jeg ser at jeg gjør mer skade per kamp i T9 HT/TD enn i Object 212. Ja, de er to tiere høyere, men de har vel samme MM såvidt jeg husker. SPG kan jo ikke sammenlignes med tanks på samme tier, derfor matches de høyere i MM. Det er jo litt inkonsekvent, men ikke akkurat et stort problem så lenge MM fungerer som den gjør.

 

Synes faktisk det er helt håpløst at folk ikke skjønner hvor OP arties på high tiers er, og hvor ødeleggende de er for spillet.

Igjen: Jeg mener ikke de er for kraftige, jeg mener det er måten de fungerer på som gjør at det er uheldig at man ofte får mange av dem. En SPG som var så svak at man ikke trengte unngå den, ville være helt fullstendig ubrukelig.

 

Det er ikke vanskelig for WG å legge inn en cap i antall SPG-er per runde. Men jeg skjønner godt at de vil unngå det. Jeg mener bestemt at problemet i stor grad skyldes MM-endringene massene selv skrek sånn for å få. Kanskje burde folk tenke gjennom hva de krever. Eventuelt overlate det til noen som forstår ringvirkningene.

 

Og angående cap-sirkel: Jeg bryr meg langt mer om xp/time enn xp/runde. Det er ikke verdt å bruke tre minutter på å finne siste LT i en busk hvis man kan vinne runden og starte neste.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig for WG å legge inn en cap i antall SPG-er per runde. Men jeg skjønner godt at de vil unngå det. Jeg mener bestemt at problemet i stor grad skyldes MM-endringene massene selv skrek sånn for å få. Kanskje burde folk tenke gjennom hva de krever. Eventuelt overlate det til noen som forstår ringvirkningene.

 

Og angående cap-sirkel: Jeg bryr meg langt mer om xp/time enn xp/runde. Det er ikke verdt å bruke tre minutter på å finne siste LT i en busk hvis man kan vinne runden og starte neste.

 

WG prøvde visstnok å putte inn cap på 4 arty i MM, men da gikk matchmakeren litt bananas, og ble køer og bestyr, så de fjernet det igjen.

 

Når det gjelder capping er jeg enig med deg i den situasjonen du nevner, men ser stadig oftere at folk går for capping uansett. Laget mitt har 9 tanks igjen, fienden har 4, som ikke er langt fra egen cap...CAP FAST! Og så sitter de der i åpent lende og lar de få forsvarerne som er igjen skyte de i filler fra cover bak et hus/en stein/etc. Eller de insisterer på å cappe, enda det faktisk ville gått fortere å dure 200m bort og skyte i filler de siste fiendetanksene. Hadde for godt mål en situasjon senest i går der laget mitt er i ferd med å tape, har 1 tanks igjen, en afk VK3001H. Nord spawn på Siegfried Line, han er oppe på kanten. Fienden har en Type 59 og VK3601 igjen, de begynner å cappe. Jeg spør i chat om de gidder å ta turen opp på kanten og karnøfle afk-tosken, og får tilbake fra Type 59'en "Nah, get more exp for capping"

 

/facepalm

Lenke til kommentar

Jeg tror XVM har gitt effciency legitimitet og at folk capper for å holde denne kunstig oppe. Ser selv at på to ellers like kvelder at en invader kjapt gir 1000 eller mer i eff og således høyere status i XVM.

 

Spilte 2 matcher fredag og hadde 100 def points i et tap (antar def og cap er likt vektet i eff?) dette ga efficiency på 9300 i snitt i disse to matchene..

Lenke til kommentar
Og siden vi har diskutert artilleri i noen sider, kan jeg gi følgende facts fra samme tråd:

 

The developers planned a limit of 4 arty per match. This caused matchmaker problems and drastically reduced gameplay variety.

Internal opinions differ about top tier artillery dealing a lot of damage. The issue is being reviewed.

 

ah, emailen min må ha kommet frem :p

 

Spilte Löwe i går

 

Game 1: 3 arties per side

2: 4 per side

3: 5 per side

4: 6 per side

5: 4 per side

6: 1 per side

 

så hadde jeg 1 kamp uten arties! woohoo

 

I de 5 første, vant en av sidene brutalt, nettopp pga av arties var bedre enn de andre, og kampene sluttet fort.

Lenke til kommentar
Og angående cap-sirkel: Jeg bryr meg langt mer om xp/time enn xp/runde. Det er ikke verdt å bruke tre minutter på å finne siste LT i en busk hvis man kan vinne runden og starte neste.

 

Nå er det ikke snakk om å fly brettet rundt for å drepe en tank. Men hvis en flanke bryter raskt gjennom og dreper 7-8 tanks med få tap, mens den andre flanken er låst av fra vår egen base av etpar stk i base defense så synes jeg det er unødvendig å gå inn i cappen og stå der og spille skinnfløyte. Da er det mye bedre å kjøre videre til gruppen med resten av tanksene og skyte dem i filler, ta omtrent like lang tid, gir mer xp og credits.

 

Ikke minst så gir dette xp og credits til HELE laget, selv om de som skyter får mest. Cap points gir kun xp til de som capper, og ingen credits. Fullstendig cap gir en liten dasj XP og credit til de som stod i flagget når basen ble ferdig cappet. De som da har faktisk vunnet gamet ved å holde igjen en overlegen styrke på den ene siden tjener ikke en drit på runden, fordi de ikke har fått skutt stort og tanksene de har holdt igjen avslutter full hp.

 

Tatt fra wot wiki:

 

Scoring base capture points

XP: Per point scored, up to 100 points, if the base was captured successfully

Credits: No

 

Completed base capture

XP: Flat bonus

Credits: Flat amount paid to everyone who is in the capture circle at the moment of completed base capture, independent of individual contribution

Lenke til kommentar

Veldig bra innlegg Aasgaard. dette er nemlig noe som jeg også har merket meg. jeg ratter, av og til, rundt i en GwPanther og føler meg langtfra så overlegen som enkelte vil ha det til. jeg var nok best i den tiden jeg brukte Grillen til å "steke" fienden.

men det kommer ut fra hvordan kampene var balansert. i Grillen kunne jeg kline snørret utover gresset på 4-5-6 motstandere i løpet av en kamp. mens med GwPanthern skal jeg være en svært glad gutt om jeg får inn 3 kills. ok, de er jo langt hardere å ta nå p.g.a høyere pansring, men jeg kunne faktisk snu kamper alene med Grillen min og det er meget vanskelig, for ikke si umulig for meg, med Gwen.

man prøver nok å gjemme seg bedre med høyere TierTanks, men det er jo også mye p.g.a "gullskuddene" som hyler over slagmarken. to slike i trynet og det er fort kveld og mørkt for de fleste.

 

jeg har også lagt merke til den, skal vi si, økende viljen blant spillere til å cappe når de er fremme ved flagget.

jeg kan til en viss grad skjønne at det skjer om fienden har startet Cappen, eller at det er 2-3 jevnbyrdige tanker på begge lagene. eller om man ikke har noen andre muligheter for seier.

 

men når jeg, og andre, har brukt våre TD som skjold for egen capsone, mens våre medium/heavy Tank brøyter seg gjennom flanken deres, for deretter gå for cap mens fienden står like utenfor capsonen vår har jeg ingen sympati med.

det som skjer når de oppdager at vi holder på å cappe deres sone, er at de blir desperat. og desperate spillere, gjør desperate ting. og da skjer det gjerne at de setter inn et kamikaze-angrep mot vår sone.

 

når jeg så skriker meg hes etter hjelp, får jeg som regel ingen svar. men noen ganger svar som at det er mer poeng i å cappe. men det hjelper jo meg f**** så lite mens jeg blir skutt i småbiter.

 

for å ikke starte en lemmingsdiskusjon blant småTier kamper........

Lenke til kommentar

angående premium ammo, så kan jeg ikke si at jeg merker noe spesielt til det. Ja det hender at jeg møter en tank i ny og ned, som penner meg uansett, men det er sjeldenhetene, og ikke noe oftere enn før endringen kom.

 

Selv bruker jeg omtrent ikke premium, utenom på derp tanksa mine :)

Lenke til kommentar

angående premium ammo, så kan jeg ikke si at jeg merker noe spesielt til det. Ja det hender at jeg møter en tank i ny og ned, som penner meg uansett, men det er sjeldenhetene, og ikke noe oftere enn før endringen kom.

 

Selv bruker jeg omtrent ikke premium, utenom på derp tanksa mine :)

 

Ifølge denne spørreundersøkelsen er det bare 20% som ikke vil ha premium ammo tilgjengelig etter oppdateringen. 262 stemmer burde gi en grei pekepinn.

 

http://forum.worldof...ammo-after-081/

 

Det er ikke til å stikke under en stol at premium ammo vil brukes hyppigere når flere får tilgang til det. Det er enkel matematikk.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Spørs jo veldig hva du spiller med. Mener bestemt jeg blir penetrert oftere forfra med JT og SP nå enn tidligere, to tanks som de fleste vel har respekt for pansringa til. Jada, begge har weakspots, men nå synes jeg oftere jeg blir penetrert utenfor disse. Men det er vel to tanks som mange tidligere har fått litt hetta når de har møtt, så tipper det er større sjanse for at folk fyrer på med gullammo mot slike enn for eksempel mot en fransk HT.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Én T8 arty greier ikke å dominere en kamp på noen måte. Den skyter under to ganger i minuttet og bommer på halvparten av skuddene. Når den først treffer, og treffer skikkelig, så crippler den dog en tanks relativt mye og det er dette som skaper hatet mot damagen den gjør. Statistisk så kan vel en arty cripple en tank i minuttet hvis man inkluderer dødtid fra starten og mellom sikting.

 

Problemet kommer når det er 3+ på hvert lag. Nå kan arty ta cripple 3+ tanks i minuttet, da tar det ikke lang tid før de normale tanksene ligger med brukket rygg. Arty har dominert kampen, men det er den samlede tyngden av arty, ikke en enkeltspiller i en artyvogn.

my2cent

Lenke til kommentar

Det er umulig å spille offensivt med mye arty. Du blir most til grønnsak bare du begynner. Det er dette som er dumt med mye arty, etter min mening. Gameplay blir veldig ensidig og kjedelig, med mye camping i arty cover. Og om den ene scouten kommer igjennom linjene og spotter artiet ditt, er det nesten garantert tap.

 

Burde vært arty cap på 3, men 4 kan også være greit. Eventuelt 15 vs 15 arty av og til, for å gjøre jobben til MM lettere :devil:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal sies at jeg har liten erfaring med hightier tanks og mye arty, men av det lille jeg har merket meg, så har det å spille offensivt med 3+ artyer ført til at artyiene ikke får utnyttet sitt potenssial fult ut. Bringe kampen til fiendens artyer kan være i din favør. Dette er sikkert veldig map avhengig, men har jeg mulighet å legge press på artyiene, så gjør jeg det.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er for mange arty om dagen. På det værste så har det vært opp mot 8 stk på hvert lag. Det er jo gøy.....

 

Når det kommer til kamper med 3-4 arty, så er dessverre MM ofte avgjørende:

 

- enten så har kun det ene laget en eller flere scouts

- eller så suger arty på det ene laget.

 

Dette gjør at det blir et veldig skjevt gameplay, og som arty så er det da bare å drukne seg for å slippe å reparere....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...