Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

For en idiot, jeg håper du sendte en mail til WoT support med replayen.

Jeg var på vei til å gjøre det, men så sto det at de hadde et automatisk system for å oppdage team damage, og at man ikke skulle sende replay med sånt. Men mulig de ser på den allikevel?

 

Kjempebra opptreden av deg! Jeg hadde skutt han etter det første skuddet hans. Men om han påstår at du skøyt først burde han se det i oppsumeringa etter kampen :)

Hadde veldig lyst til å blåse han i filler ja. Men jeg prøver å aldri skyte på mitt eget lag uansett hva som skjer. Dessuten er tårnet på KV-2 så tregt at han bare hadde kjørt rundt meg uansett, og den gleden ville jeg ikke gi han i tillegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på vei til å gjøre det, men så sto det at de hadde et automatisk system for å oppdage team damage, og at man ikke skulle sende replay med sånt. Men mulig de ser på den allikevel?

 

Jeg har sendt to klager til de og fått svar på begge. Det du opplevde er jeg sikker på at de kan komme til å slå ekstra hardt ned på.

1: Det var uprovosert

2: Han bare fortsatte og fortsatte

3: Han hindret deg fra å kunne bevege deg

Lenke til kommentar

Ikke minst så gir dette xp og credits til HELE laget, selv om de som skyter får mest. Cap points gir kun xp til de som capper, og ingen credits. Fullstendig cap gir en liten dasj XP og credit til de som stod i flagget når basen ble ferdig cappet. De som da har faktisk vunnet gamet ved å holde igjen en overlegen styrke på den ene siden tjener ikke en drit på runden, fordi de ikke har fått skutt stort og tanksene de har holdt igjen avslutter full hp.

 

Akkurat! Like fordømt har du nisser som prøver å fortelle oss at de får mer exp ved å cappe enn å skyte tanks som er igjen. Så forresten en fyr med 52% win ratio og nesten 2k efficiency...syntes det var litt høy efficiency...og sjekka. Joda, unormalt mye både cap og defence points. Spurte i chatten om han noensinne hadde prøvd å vinne en kamp uten å cappe, og fikk "no" tilbake. Alt etter som om han er top eller bottom tier så går han enten for å cappe så snart som mulig, eller han camper egen spawn for å få efficiency...jeezus!

 

Det er umulig å spille offensivt med mye arty. Du blir most til grønnsak bare du begynner. Det er dette som er dumt med mye arty, etter min mening. Gameplay blir veldig ensidig og kjedelig, med mye camping i arty cover. Og om den ene scouten kommer igjennom linjene og spotter artiet ditt, er det nesten garantert tap.

 

Burde vært arty cap på 3, men 4 kan også være greit. Eventuelt 15 vs 15 arty av og til, for å gjøre jobben til MM lettere :devil:

 

Glemte å nevne fra den tråden at de prøvde seg med 10 arty og 5 scouts på hvert lag, men kampene ble visstnok for kjedelige og teite så de gikk bort fra det.

 

Snakka med han etter kampen, han mente jeg skjøt han først. Med en KV-2 med derp....

 

Å herregud...ser jo at han tar 32 damage omtrent i det du skyter, men om det hadde vert ditt skudd så hadde'n jo vært stein dau...for en tosk.

 

Jeg var på vei til å gjøre det, men så sto det at de hadde et automatisk system for å oppdage team damage, og at man ikke skulle sende replay med sånt. Men mulig de ser på den allikevel?

Jeg har sendt to klager til de og fått svar på begge. Det du opplevde er jeg sikker på at de kan komme til å slå ekstra hardt ned på.

1: Det var uprovosert

2: Han bare fortsatte og fortsatte

3: Han hindret deg fra å kunne bevege deg

 

Ble oneshotta i Hetzern min for en del måneder tilbake 100 meter fra spawn, av en KV-1S. Spurte hva faen som feila i chat, og fikk til svar at jeg hadde gått feil vei. Han hadde sagt i chat at platoonen hans skulle gå den veien og holde den flanken, mens resten av laget skulle gå andre veien. Jeg gikk feil vei og fikk svi for det. Så jeg sa i chat "so there was no accident, you just shot me because you felt like it?" og han svarte "yes I did". Tok screenshot, sendte inn ticket...og fikk tilbake "Thank you for blah blah blah but there is an automated system in place to deal with teamkillers blah blah." Med andre ord, vi gidder ikke ta tickets på dette lenger og stoler på det automatiske systemet.

 

Kan selvfølgelig hende at det var GM'en ticketen min kom til som ikke gadd lese gjennom ticketen i det hele tatt, og bare så "team damage" og trykte på autoreply, menneh...ja. Virker ikke som de tar sånt så veldig alvorlig.

Lenke til kommentar

Uuuurgh.. Hva er det med folk å skulle drive med peekaboo i stedet for å holde seg i dekning å la fienden komme inn i siktet når en er tallmessig underlegen. Ikke at det spiller noen rolle dog, lemmingstoget feiler med å bryte igjennom en tallmessig underlegen fiende på andre fronten.

 

Det virkelig store mysteriet, iallefall for meg, er hvordan folk greier å komme seg til T7 og forbi uten å lære noe som helst. WoT skulle vært P2P, så hadde man sluppet bermen. Er du for dum til å kunne finansiere virtuelt panser, så er du for dum til å kjøre virtuelt panser.

 

Dessuten så hadde det kostet meg mindre enn hva jeg har brukt på WoT sålangt. :p

Lenke til kommentar

Kan selvfølgelig hende at det var GM'en ticketen min kom til som ikke gadd lese gjennom ticketen i det hele tatt, og bare så "team damage" og trykte på autoreply, menneh...ja. Virker ikke som de tar sånt så veldig alvorlig.

 

 

På den første klagen jeg sendte fikk jeg til svar at (det var to som blokka meg) det ble sett strengere på sånt enn på teamdamage og at de ville vente seg lenger enn vanlig.

Replayen som ligger lenger opp her viser jo en som tar ut tracks gang på gang bare for å være kuk, så jeg tror det kan være sjans på god respons. Når det er sagt er det lenge siden jeg sendte den klagen, så det kan være at de ikke ser så nøye på det lenger. Men verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Én T8 arty greier ikke å dominere en kamp på noen måte. Den skyter under to ganger i minuttet og bommer på halvparten av skuddene. Når den først treffer, og treffer skikkelig, så crippler den dog en tanks relativt mye og det er dette som skaper hatet mot damagen den gjør. Statistisk så kan vel en arty cripple en tank i minuttet hvis man inkluderer dødtid fra starten og mellom sikting.

 

Problemet kommer når det er 3+ på hvert lag. Nå kan arty ta cripple 3+ tanks i minuttet, da tar det ikke lang tid før de normale tanksene ligger med brukket rygg. Arty har dominert kampen, men det er den samlede tyngden av arty, ikke en enkeltspiller i en artyvogn.

my2cent

 

Rimelig godt oppsumert. Derfor trenger vi en cap på antall arty.

maks 2-3 arty per kamp, peronlig heller jeg mot 2 siden jeg ikke liker arty veldig mye. Med mye arty så blir du jo nesten tvunget til å campe i en treg tank, det er ikke gøy. Light/mediums kommer litt lettere ut av det siden dem kan bevege seg mye lettere og unngå å bli truffet av arty, dog ikke alltid, noen ganger lurer jeg på om arty bruker varmesøkende raketter eller noe...

At det blir mye mer kø-tid for arty bryr meg ikke. Dem få gangene jeg selv vli spille arty så tar jeg lett den ekstra kø-tiden. Tipper kø-tiden vil gå ned litt etterhvert også når ganske mange begynner å spille arty mindre. win win!

Lenke til kommentar
Med mye arty så blir du jo nesten tvunget til å campe i en treg tank, det er ikke gøy.

 

Er det ikkje omvendt? Camping er jo nesten alltid døden så lenge du ikkje camper bak eit fjell eller bygning som gir dekning for artilleriet.

Dersom du går på offansiven med tunge tanks så vil du ofte kunne komme så tett innpå fienden at artilleriet ikkje får skutt.

 

Dersom ein tung tanks sitter i ein busk heile kampen så er det nok at du blir spotta ein gong, sjølv etter at du forsvinner frå fiendens radar så vil artilleriet fortsette å skyte mot den busken til dei har tatt deg.

Lenke til kommentar

Det er jo akkurat der de camper, bak et fjell eller en solid bygning. Tror ennå jeg har til gode å se en Maus gjemme seg unna arty i en busk. :D Å gå på offensiven og inn i clinch med fienden er en risky strategi, først og fremst trenger en støtte, men for det andre så kan du doble arty-risikoen din.

 

De fleste her har vel blitt utsatt for en hjelpsom hånd fra eget arty når de har vært i nærkontakt med fienden, så nærkamp er ingen garanti for at det ikke skal begynne å regne.

Lenke til kommentar

"problemet" er at bare to Artyer ikke vil ha noe spesielt å si på highTier kamper. det er bare å se på de kampene der det er 1-2 Artyer. de får ikke for mange XP i slike kamper. jeg hadde en skjelden kamp i går der vi var 3 Artyer per lag og jeg presterte 4 kills. men to av dem var fiendeArtyer som jeg trekket. de to andre tankene var skadet av våre vogner allerede.

 

men en HighTier Arty har en grusom lang ladetid. noe som gjør at man skyter med stor omhu. og da blir det ikke så mange skudd per kamp. om ikke det er på e "rette" banene. dessuten må man passe seg for trekking fra fiendeArty.

de fleste fiende artyene vet hvor man som regel står oppstilt.

 

men om man er 3-4 tildels halvgode Artyer per kamp, så skjønner jeg dem som "hater" artyene.

jeg har sett klanspiller artyer som rydder godt unna når de bare bestemmer seg mål.

da er det kun bevegelse som gjelder.

Lenke til kommentar
"problemet" er at bare to Artyer ikke vil ha noe spesielt å si på highTier kamper. det er bare å se på de kampene der det er 1-2 Artyer. de får ikke for mange XP i slike kamper. jeg hadde en skjelden kamp i går der vi var 3 Artyer per lag og jeg presterte 4 kills.

 

Arty får ikke så voldsomt med XP hver kamp for damagen de gjør, fordi de har en lavere ratio XP-Damg, slik TDer visstnok har. Men i en kamp med maks 2 arty vil du mest sannsynlig få mer xp som arty enn i en kamp med 3+

Lenke til kommentar
Over til noe helt annet. Hva synes dere om de britiske tanksene? Har bare kommet til T5 men de ser ut til å ha veldig bra gun depression i hvert fall.

 

ditto, og alle blir jo skutt rett igjennom, så de er vanskelige og spille.

Selv Churchill I blir jo penertrert lett, trodde det var en heavy som skulle tåle litt.

 

Dog inntrykk av de større tierene ser bra ut.

Lenke til kommentar

Har kommet meg til henholdsvis T6 Cromvell og T8 Caernarvon, liker begge de to veldig godt. Cromvell er en rask liten røver som nesten kan være på to flanker samtidig og har anstendig slagkraft. Veien til Cromvell var heller ikke ille, likte både T4 Covenanter og T5 Crusader, noenlunde kjappe med anstendige kanoner.

 

T8 Caernarvon har jeg blitt veldig glad i, anstendig fart, og med en OQF 20-Pdr som slår helt greit i fra seg og samtidig penner mer enn den dinger. Et annet pluss er bra slope på frontpansringa og folk dinger vanvittig mye fordi de ikke har weakspots inne, For meg fyller den et slags tomrom mellom brawler og sniper.

 

Veien dit var derimot brutal med T5 Churchill I og T6 VII, ROF var et pluss, men de slår ikke spesielt hardt fra seg. Trege som fy og belter som ramler av bare noen vifter kanonen sin i din retning. Må ærlig innrømme at det ble en del freexp for å komme meg vekk fra både I og VII. T7 Black Prince var et lyspunkt, god pansring og en OQF 17-Pdr kombinert med høy ROF gjør den til en småskummel tanks å møte i et mørkt smug. Igjen, lav toppfart gjør at den er sent inn i action og utsatt for flanking.

Lenke til kommentar

trekket trekking

 

Hæ?

 

Arty får ikke så voldsomt med XP hver kamp for damagen de gjør, fordi de har en lavere ratio XP-Damg, slik TDer visstnok har. Men i en kamp med maks 2 arty vil du mest sannsynlig få mer xp som arty enn i en kamp med 3+

 

Spotting damage! Når du skyter på noe som du ikke selv har i spotting range, så får spotteren/ne halvparten av exp/credits for skaden du gjør. Derfor arty får så lite exp i forhold til damage (og gjelder gjerne for TD'er også, som har en tendens til å holde seg i bakgrunnen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...