Gå til innhold

Fortell om din jobb!


Anbefalte innlegg

Vet ikke om det finnes en lignende tråd, så prøver en ny. Meningen her er å finne en motpol til "Hva tjener du tråden", og gå litt dypere i hva du gjør og hvor mye du trives. Dette er mer rettet mot folk som har valgt karriære, men du kan godt skrive et par ord om kassajobben din på kiwi.

 

Hva går jobben din ut på? Trives du godt? Hvilken utdanning kreves? Har du tips til andre som ønsker å bli det samme? Og det mindre viktige; hva tjener du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber som bil- og båtjournalist.

 

Skriver om og tester biler, båter og tilhørende produkter.

 

Jeg trives ekstremt godt. Både med arbeidsdagene og kolleger. Har mange varierte oppgaver, og det er et stoffområde som interesserer meg. (I litt for stor grad vil kanskje noen si.) Det er riktignok ikke så glamorøst som mange tror. Superbilene er sjeldne, men det skjer jo selvfølgelig at vi kjører noe ordentlig spenstig. I snitt så er vel slike biler innom en gang eller to i løpet av året.

 

Er også noe reising. Det trives jeg godt med - så lenge det ikke blir for mye. Har hatt en del perioder hvor det har blitt flere netter ute enn hjemme i flere uker på rad. Da blir man lei, og det spiller liten rolle hvor fancy hotellet er.

 

Det er selvfølgelig er fordel med journalistutdanning, men det er ikke noe absolutt krav. Det aller viktigste er nok å bygge opp et kontaktnett. Såvidt jeg vet er det rundt 30 personer som lever av dette i Norge, så det sier seg selv at det er vanskeligere enn å få en rørleggerjobb.

 

Selv har jeg ikke noen annen utdanning enn videregående, og blant kollegene mine varierer er det alt fra ingenting via landbrukshøyskolen til journalistutdanning.

 

I tillegg til talent, er lidenskap og pågangsmot viktig. Jeg har jobbet mye for å komme dit jeg er, og har nok ofret mange gode fester og fritidsaktiviteter fordi jeg har måttet jobbe. Det er imidlertid verdt det når man kommer dit man vil.

Lenke til kommentar

Jobber som IT-leder/Sysadmin i kommunal sektor.

Trives svært godt pga. hyggelige kolleger og en svært autonom arbeidssituasjon. Jeg legger i meget stor grad opp dagen min selv, og det verdsetter jeg høyt.

 

Ellers består arbeidsdagen min av alt fra prosjektledelse til å endre passordet til folk.

Lenke til kommentar

Jobber som prosjektleder innen spillindustrien. Er for tiden stasjonert i Canada, der jeg startet som norsk spilltester, gikk opp til ledende tester, for så å bli prosjektleder i 2008.

 

Det er en veldig interessant jobb, med massevis av utfordringer hver eneste dag. Det jeg liker best er at alle prosjektene er så forskjellige og at det er mye dynamikk i hverdagen. Jeg har som regel ansvaret for oversettelser og testing av språkdelen av spill, men har også prosjekter der vi tester funksjonaliteten i spillene.

 

Det siste store prosjektet jeg hadde var Assassin's Creed: Brotherhood.

Lenke til kommentar

Jobber som prosjektleder innen spillindustrien. Er for tiden stasjonert i Canada, der jeg startet som norsk spilltester, gikk opp til ledende tester, for så å bli prosjektleder i 2008.

 

Det er en veldig interessant jobb, med massevis av utfordringer hver eneste dag. Det jeg liker best er at alle prosjektene er så forskjellige og at det er mye dynamikk i hverdagen. Jeg har som regel ansvaret for oversettelser og testing av språkdelen av spill, men har også prosjekter der vi tester funksjonaliteten i spillene.

 

Det siste store prosjektet jeg hadde var Assassin's Creed: Brotherhood.

 

Hørtes awesome ut! Gratulerer :p

Lenke til kommentar

Jobber som prosjektleder innen spillindustrien. Er for tiden stasjonert i Canada, der jeg startet som norsk spilltester, gikk opp til ledende tester, for så å bli prosjektleder i 2008.

 

Det er en veldig interessant jobb, med massevis av utfordringer hver eneste dag. Det jeg liker best er at alle prosjektene er så forskjellige og at det er mye dynamikk i hverdagen. Jeg har som regel ansvaret for oversettelser og testing av språkdelen av spill, men har også prosjekter der vi tester funksjonaliteten i spillene.

 

Det siste store prosjektet jeg hadde var Assassin's Creed: Brotherhood.

Høres ut som du har gjort det ganske stort hittil. Jeg lurer på hvilken utdanning du har?

Lenke til kommentar

Vasker et klubblokalet 2 ganger i uken, tar ca. 2 timer får 400 kroner hver hver gang, altså 800 uka.

 

Jeg liker jobben min fordi jeg kan gjøre den i mitt eget tempo, om jeg vil bruke 4 timer så kan jeg det eller mer så kan jeg det også.

 

Har ingen utdanning, jobben krever ingen utdanning og jeg er elev i den videregående skole.

Lenke til kommentar

Jeg eier og driver et selskap som lager magasiner i Norge og Danmark. Snart er vi i Sverige også:)

 

Det store fokuset for tiden er et magasin for de som vil starte egen bedrift. Magasinet heter Genuin og er gratis. Kommer 6 ganger i året.

 

Kan lese det gratis her(siste nummer):

http://issuu.com/midweek/docs/genuin_1-11

 

Min jobb er å utvikle alle ideene, finne samarbeidspartere og få fatt i gode ansatte.

 

I tillegg eier og driver jeg en Smykkeskole(smykkeskolen.no) + et par andre firmaer.

 

Jeg har ingen utdanning utover videregående skole, men mange ideer som jeg prøver å gjøre virkelighet av:)

Lenke til kommentar

Høres ut som du har gjort det ganske stort hittil. Jeg lurer på hvilken utdanning du har?

Har noen fag fra Universitet, men har ikke fullført graden. Jeg avbrøt utdannelsen jeg jobbet med for å dra til Canada, noe jeg ikke angrer på. Siden jeg har som intensjon å bli her i landet, så kan det jo hende at jeg fullfører utdannelsen her på et eller annet tidspunkt! :)

Lenke til kommentar

Jeg eier og driver et selskap som lager magasiner i Norge og Danmark. Snart er vi i Sverige også:)

 

Det store fokuset for tiden er et magasin for de som vil starte egen bedrift. Magasinet heter Genuin og er gratis. Kommer 6 ganger i året.

 

Kan lese det gratis her(siste nummer):

http://issuu.com/midweek/docs/genuin_1-11

 

Min jobb er å utvikle alle ideene, finne samarbeidspartere og få fatt i gode ansatte.

 

I tillegg eier og driver jeg en Smykkeskole(smykkeskolen.no) + et par andre firmaer.

 

Jeg har ingen utdanning utover videregående skole, men mange ideer som jeg prøver å gjøre virkelighet av:)

Hvordan kan du tjene penger på et magasin som er gratis? Får du støtte fra staten eller noe?

Lenke til kommentar

Ja, men få som tjener nok på reklame til å leve av det. Dessuten så er det nesten ikke reklame i magasinet hans, om kanskje ikke noe i det hele tatt. Bladde litt i det for noen dager siden og kan ikke huske å ha sett reklame.

 

EDIT: Ikke så mye reklame ser jeg. Tviler på at det er nok til å gå i pluss liksom.

Endret av Absolut
Lenke til kommentar

Testleder / testingeniør på miljøtestsenter. (Det har ikke noe med miljø i forhold til miljøvern, men ytre miljøpåvirkninger på produkter som vibrasjoner/impakt under bruk/transport/osv. og klima)

Har ansvaret for å koordinere, planlegge og gjennomføre miljøtesting. Dette inkluderer i hovedsak vibrasjonstesting, sjokk, dropp, klima (temperatur, fukt, trykk, salttåke) og diverse funksjonstesting. Utfører tester for interne produksjons- og utviklingsprogram, og for eksterne kunder både nasjonalt og internasjonalt.

 

Jeg er utdannet elektroingeniør, men kan også passe for andre typer ingeniører med grei kontroll på fysikk, mekanikk og elektronikk. Mesteparten av jobben må uansett læres siden det er et smalt spesialisert felt.

Lenke til kommentar

Jobber som elektrikerlærling, og har gjort det i snart ett år.

 

Hverdagene mine går som regel ut på å trekke rør (med kabel i), spikre bokser på stendere, til bjelker, koble brytere, stikkontakter osv. Er en flott jobb som gir meg massevis av utfordringer hver dag. Mye går på hvordan man skal utføre del én av jobben for å lette arbeidet i del to:

 

Del 1 - legge rør i vegg og koble til bokser.

Del 2 - trekke kabler og montere bryter og stikk.

 

Hvis rørene er kronglete lagt, tar det tid å trekke kabel i dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men få som tjener nok på reklame til å leve av det. Dessuten så er det nesten ikke reklame i magasinet hans, om kanskje ikke noe i det hele tatt. Bladde litt i det for noen dager siden og kan ikke huske å ha sett reklame.

 

EDIT: Ikke så mye reklame ser jeg. Tviler på at det er nok til å gå i pluss liksom.

 

Tjener penger på reklame ja. Det går fint i pluss det. Spørs bare hvor mye man får for reklameplassen man selger.

 

Er magasinet bra, målgruppen(altså leseren) bra + at det ikke er overfyllt med annonser så betaler annonsørene mer. Noen ganger mye mer....Ekslusivitet er stikkordet....

 

Edit: Ikke noe støtte fra staten eller fra noen andre heller for den slags skyld....

Endret av Genuin
Lenke til kommentar

For øyeblikket jobber jeg som sosionom med psykisk utviklingshemmede med atferdsproblematikk/utagering i en kommune og så har jeg en ekstra jobb på en avrusnings institusjon som miljøterapaut.

 

Trives godt med jobben. Arbeidsmiljøet er supert, det faglige miljøet så som så men åpner seg opp etterhvert. Turnus arbeidet åpner også opp for at man lett kan tjene ekstra penger når man trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...