Gå til innhold

Høyre og Ap enige om datalagringsdirektivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig... De har klart å ødelegge tilliten min til både venstre og høyre sia.

Må bare få sitere denne i tillegg til å gi deg et pluss! Jeg er 19 år og aner ikke hva jeg skal stemme. I praksis så liker jeg ingen av partiene, og om jeg sier det til generasjonen over så sier de kun "du må velge det partiet du misliker minst".. men jeg finner ingen jeg liker så det er et problem..

Hvis dette er på grunn av DLD så burde du ikke ha noe problem.

De fleste partiene er i mot. :)

Nah, er ikke bare pga. DLD, men det ødela i alle fall et pars partier mulighet for å få stemme i fra meg i alle fall.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare få sitere denne i tillegg til å gi deg et pluss! Jeg er 19 år og aner ikke hva jeg skal stemme. I praksis så liker jeg ingen av partiene, og om jeg sier det til generasjonen over så sier de kun "du må velge det partiet du misliker minst".. men jeg finner ingen jeg liker så det er et problem..

Nah, er ikke bare pga. DLD, men det ødela i alle fall et pars partier mulighet for å få stemme i fra meg i alle fall.

Bli svenske og stemme på Piratpartiet :hmm:

Fantastisk idiotisk dette her egentlig, da ISPene våre allerede har lett mulighet til å sende husstanden logg over hvilke adresser det har blitt overført data fra.

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Jeg har alltid synes at politikere er en merkelig rase som gjør mye rart etter vinden. Dette er imidlertid første gangen de har fått meg rasende forbanna. Gratulerer til dem.

Ved neste valg skal jeg fortelle dem min avsky hver gang jeg rusler forbi ulike stemmesankingsboder, både høyt og tydelig. Skremme vekk enhver usikker sjel.

AP og komedie-partiet er heretter ikke-eksisterende for meg.

Skrevet

Eneste grunn til å gjennomføre dette som jeg skjønner er EU-logring.

(EEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUUEEEEEEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUUUU).

Jeg mener å ha lest (kansje her på forumet) at politiets eget datasystem er fryktelig dårlig og utdataert. Egen kompetanse på området er vel heller ikke den beste. Hvor kan da dette hjelpe politiet?

Det er ikke bruken av DLD som skremmer meg. Det er den mulige misbruken.

Skrevet (endret)

Litt grunn tankegang det der. Det er nok mange flere ting enn DLD som er viktig å vurdere når en velger hvilket parti en stemmer på. :!: Støtter Occi i valgkvalene. Det er vanskelig nok for oss som har lest og fulgt med på valgkampene i noen år også.

DLD blir kun en ekstra stein på vekten.

Endret av G
  • Liker 1
Skrevet

La oss se på setningsoppbygningen min:

Altså, hvis det ikke er på grunn av DLD så kan han i aller høyeste grad ha et problem. Men DLD er altså emnet i denne diskusjonen, så da antar jeg at hans innlegg har en viss tilknytning til DLD. Å implisere at jeg prøver å si at det eneste en behøver tenke på når en stemmer er DLD tar jeg nærmest som en fornærmelse.

Skrevet

@Turtlefence:

Ok, jeg ser du ble fornærmet.

Du sier at de fleste partier er i mot. Kan du utdype hvilke partier som er i mot? Når kan disse partiene forventes å få nok seter på Stortinget til å komme i regjeringsposisjon? Jeg tror vi vil se at DLD blir en glemt affære som kun enkelte i befolkningen går og ergrer seg over.

Altså, det skal enormt mye til for å fjerne DLD igjen.

Det er partier i samarbeid som har innført DLD. Det har gjerne betydning hva en stemmer på. Men, det har større betydning hva politikerne på Stortinget tenker. Det er jo vitterlig ett indirekte demokrati en har i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Sant nok, men det du prøvde å påpeke var at det var "flere ting enn DLD som telte." Det går jo stikk i strid med det jeg skrev som var "Dersom det er DLD, etc etc" da dette åpner for antitetisk tolkning.

Det du tar opp nå er vel strengt talt et annet emne enn det? Og ja, jeg er enig i at det kan bli vanskelig. De som har stått klarest i mot DLD fra starten må vel kanskje sies å være Venstre, så dersom det er DLD som velger for deg så er vel Venstre det riktige valget.

Skrevet

@Turtlefence:

Ok, jeg ser du ble fornærmet.

Du sier at de fleste partier er i mot. Kan du utdype hvilke partier som er i mot? Når kan disse partiene forventes å få nok seter på Stortinget til å komme i regjeringsposisjon? Jeg tror vi vil se at DLD blir en glemt affære som kun enkelte i befolkningen går og ergrer seg over.

Altså, det skal enormt mye til for å fjerne DLD igjen.

Det er partier i samarbeid som har innført DLD. Det har gjerne betydning hva en stemmer på. Men, det har større betydning hva politikerne på Stortinget tenker. Det er jo vitterlig ett indirekte demokrati en har i Norge.

Ja, folk flest vil nok dessverre glemme DLD. Det er jo viktigere å grafse i sexskandaler enn å hindre at myndighetene overkjører grunnleggende menneskerettigheter, må vite.

Med INDECT trenger de vel ikke engang en ny lov. De kan bare sette i gang med innholdsanalyse når som helst, og om ønskelig knytte det opp mot DLD-databaser.

Staten har dermed nærmest 100% kontroll på befolkningen. Det motsatte av hva man ønsker i en moderne rettsstat.

Skrevet

Og idag har Arbeiderpartiet valgt å for første gang å bruke veto mot et EU-direktiv for å beholde Postens monopol på brev. Klart det er viktigere enn grunnleggende rettsstatlige prinsipper. :ermm:

• Liker 1
Skrevet

Og idag har Arbeiderpartiet valgt å for første gang å bruke veto mot et EU-direktiv for å beholde Postens monopol på brev. Klart det er viktigere enn grunnleggende rettsstatlige prinsipper. :ermm:

Takk for dette. Da har jeg mer krutt i mitt gevær mot AP :thumbup:

Skrevet (endret)

Ser ikke hvordan det kan være negativt å si nei til postdirektivet. Å spare et par kroner på å sende et brev innad Østlandet og samtidig måtte betale 30-40-50 kroner for å sende det til Båtsfjord er ikke veien å gå.

Endret av KjellV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...