Gå til innhold

Tråd delvis ødelagt av moderator - MoV


Anbefalte innlegg

... Sammen med dette så virker det som det er et stilletiende samtykke om å ikke rapportere hverandre her.

Det er heller det at folk generelt ikke har noe imot det. Det virker for øvrig som om du med den setningen prøver å beskrive en gjengstruktur hvor ingen tyster på hverandre. Og for å være ærlig virker det vel av og til som om du går fram som om MoV-folket skulle være en stor, skummel og kriminell gjeng.

 

Det er da for meg klinkende klart at poster som "Den jakka var ramstygg!", "Jeg klarer rett og slett ikke slike solbriller." eller "Du eier ikke smak." ikke har noe i tråden å gjøre. Dette er poster som hører hjemme i den andre tråden etter min mening.

 

Greit nok, det er din mening, men hva med meningen til de som faktisk er aktive på MoV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager om jeg er litt krass, og burde kanskje heller tatt det over PM, så tråden ikke sklir helt ut. Men det er generelt holdningen din som får enkelte innlegg til å være surmagete.

 

Pleated?

Er du blind?

surt innlegg

 

Det blir litt dumt å tenke sånn.. Ganske lett å se forskjell på et par ordentelige bukser i god kvalitet som sitter riktig og det carlingstullet som fjortizzene har på seg.

Da kan du ikke ha sett mye stygge dresser..Dressen i seg sjøl er fin den ,men trenger litt modifikasjon ;)

 

facepalm.gif

 

55ms9.gif

 

disappointed.jpg

(masse facepalm bilder for dem som ikke ser det)

 

Jeg ville aldri kjøpt noe fra Kapp Ahl, så nei til alt fra meg...

 

 

3 siste er eksempler på nedsettende kommentarer om stiler du ikke liker, siste eksempelet er veldig godt eksempel på en kommentar som ikke bidrar en dritt.

Orker ikke bla igjennom/lete etter innlegg.

 

 

Er det en spøk? Nå går dette vel langt OT, men det er da ikke et eneste av de innleggene som har noe som helst med stil å gjøre.

 

Det øverste innlegget har ingenting med stil å gjøre, enkelt og greit...

 

Innlegget om Carlings er da helt greit, om noe krasst, ettersom det meste de selger der er av dårlig kvalitet, noe jeg kan si helt objektivt. Det har ingenting med stil å gjøre.

 

Innlegget om Volcomdressen er igjen litt krasst, men det har heller ingenting med stil å gjøre. Dressen har et helt latterlig dårlig snitt, igjen noe som er helt objektivt.

 

Innlegget om Kapp Ahl har IGJEN ingenting med stil å gjøre. Og IGJEN kan jeg helt objektivt si at klærne har dårlig kvalitet.

 

 

Min påstand var: "Jeg tror du skal lete ganske lenge (bortsett fra i "hvilken stil liker du ikke å se") etter et innlegg der jeg kommenterer negativt om noen som ikke har den samme stilen som meg."

 

Jeg kan ikke se at du på noen som helst måte har motbevist den.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det er bare tull å fjerne innlegg som er kritiske til bilder som postes i den tråden med begrunnelsen at disse kommentarene hører hjemme i tråden om stiler du ikke liker å se. Enten må man åpne for diskusjon og både positive og negative kommentarer på bildene som legges ut, eller så må man si at det skal være en ren bildetråd hvor alle kan poste det de mener er pent uansett hva andre måtte synes.

Lenke til kommentar

Enten så får tråden være et sted hvor man kan både kan poste bilder av stiler man liker, og kommentere positivt og negativt om bilder andre har postet, eller så får tråden være et sted hvor man bare poster bilder og ingen kommenterer noe i det hele tatt. Det er ett av to.

 

Selv mener jeg kanskje at man skal holde åpent for en viss grad av diskusjon rundt bildene som postes, om ikke annet fordi dette unektelig vil skje uansett.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

En liten notis: Forumbestefar følger denne diskusjonen med mer enn et halvt øye. Jeg vil bare si at Lars ikke er alene her, saken har vært diskutert internt, det har bare vært hans lodd å gjøre noe med det.

 

MoV som kategori trenger jeg litt mer tid på å uttale meg om. Men det er nok mye som tyder på at den har en del til felles med religionskategorien, nemlig meningssterke opinionsdannere som føler at de har rett og plikt til frelse verden. (Fra religion eller fra stygge klær.) Forskjellen er at mens motparten i Religion tror, og derfor forsvarer seg, tar folk som får klessmaken si dømt nord og ned sin ødelagte selvtillitt og forlater forumet.

 

Min sympati går gjerne til budbærerne av mindretallsoppfatningene i verden. (Om ikke nødvendigvis til meningen i seg selv.) Men noen ganger blir mindretallet konger på sine lille tue (i dette tilfellet MoV), litt som AKP med en prosent av befolkningen på sin side kunne dominere norsk kulturliv på 70-tallet. Det opplever vi i politikk når vi får besøk av liberalister eller revisjonister. Et en liten håndfull mennesker med sterke meninger og fritidsproblemer kan enkelt dominere en hel kategori.

 

Det er et problem jeg vil ta på alvor. Å ikke gjøre det ville være å si at MoV ikke betyr noe.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig sliter jeg med å se problemet med OT-snakk i de mer generelle trådene; som "Hvilken stil liker du å se?", "Mote- og velværecafé." etc. Diskusjon.no er ikke et sted jeg, og forhåpentligvis andre, kommer for å skrive en utredning eller rapport. Jeg kommer hit for å ta meg litt fri, "hygge" meg, så det å ha litt OT-snakk ser jeg ikke som destruerende på noen måte.

 

Ble nevnt over her bildene av bygningene som ble postet; Ja, det var rimelig off-topic, men hva så? Hva med oss som synes det var morsomt?

 

Etter min mening har MoV-delen blitt alt for sterkt moderert i hele min aktive periode der. Dette er diskusjon.no, ikke kommunist.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg følte MoV-kategorien var på vei i riktig retning igjen. Det er sant at det til tider er litt off-topic der og noen krasse innlegg, og når det sklir ut, skjer det så fort at det ofte 7 - 8 innlegg som kunne vært slettet før det blir rapportert. (Det er gjerne jeg som rapporterer innlegg når ting sklir ut) "Stiler du liker å se" ble tydeligvis slettet ved en feil, men jeg følte at den tråden var blant de aller beste på denne delen av forumet. Det var en fin diskusjon rundt bildene som ble postet, både positive og negative kommentarer. Det er noen brukere som er litt krasse i sine kommentarer, men det meste er iallfall objektivt. Det at fkm informerer folk om at Kappahl, J&J og diverse andre merker har klær av dårlig kvalitet er utelukkende positivt. Det jeg synes er det største problemet i kategorien (nå, etter at visse troll forsvant ut av kategorien) er bruken av bilder. Det er morsomt i ny og ne, men facepalm-bilder og LOL-bilder bidrar som oftest ikke til noen ting. Det er viktig å huske på at mange folk som kommer til kategorien er interessert i å lære om klær, og kan ofte veldig lite om snitt, stoffer, passform osv.

 

Min egen oppfatning er at "preppy-gjengen", som for øvrig ofte diskuterer likedan mellom seg selv som andre, diskuterer mer objektivt enn disse brukerne som ofte kommer til MoV-delen og kritiserer person.

 

Overtrøtt etter en lang uke på hyttetur, så skal forsøke å bidra mer i denne tråden senere. Følger med inntil videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg synes er det største problemet i kategorien (nå, etter at visse troll forsvant ut av kategorien) er bruken av bilder. Det er morsomt i ny og ne, men facepalm-bilder og LOL-bilder bidrar som oftest ikke til noen ting.

 

Min egen oppfatning er at "preppy-gjengen", som for øvrig ofte diskuterer likedan mellom seg selv som andre, diskuterer mer objektivt enn disse brukerne som ofte kommer til MoV-delen og kritiserer person.

 

THIS!

 

Bildene er morsomme noen ganger, men det blir fort aaaaalt for mye.

Lenke til kommentar
Kan en administrator ta stilling til hvordan denne tråden burde fungere.

Jepp, da er jeg her :)

 

Har personlig moderert den tråden (temmelig mye) i løpet av siste året og kan si noe om posting der.

En periode hadde vi ca. ørten rapporter pr. uke, noe som roet seg ned når jeg stakk innom og ryddet opp litt.

 

Noen rapporter var sutring, noen klager på andre sine smak og behag. Langt nær alle ble tatt til følge men forkastet som intet brudd på våre retningslinjer. Dog fikk vi noen protester men pytt, pytt.

 

Det største problemet har vært diverse(spam)bilder og stigmatisering av brukere, etter bosetting og/eller tilhørighet som folke/pengergruppe her på berget. Altså mobbing på sofistikert nivå, noe som ikke tillates her i huset.

 

Smak og behag kan diskuteres til vi blir grønne i trynet, slik som om mat og blondinner osv.. ^^

Men, vi må respektere andre sine valg og meninger, like mye vi ønsker andre skal respektere våre valg.

 

Ang. klager på våre mods så vi fører en hvis kvalitetskontroll over hva som blir gjort i forumet.

Ingen er perfekt, ikke engang jeg så ta saken(e) opp slik som dere har gjort nå.

 

Kommer til å følge opp denne tråden så spytt ut hvis det er noe mer. :)

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar

stigmatisering av brukere, etter bosetting og tilhørighet som folke/pengergruppe her på berget. Altså mobbing på sofistikert nivå, noe som ikke tillates her i huset.

 

Dette kan jeg ikke huske å ha lest. Har vært litt erting om byer osv. men det var ikke mobbing.

 

Edit: Kom på nå noe nå, men det var vel engangstilfelle...

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

stigmatisering av brukere, etter bosetting og tilhørighet som folke/pengergruppe her på berget. Altså mobbing på sofistikert nivå, noe som ikke tillates her i huset.

 

Dette kan jeg ikke huske å ha lest. Har vært litt erting om byer osv. men det var ikke mobbing.

 

Edit: Kom på nå noe nå, men det var vel engangstilfelle...

 

Mye er fjernet relativt raskt, ikke sikkert at du har fått alt med deg.

Jeg har alt lagret i den STORE svarte boken min ;)

Lenke til kommentar

Så du mener at hvis vi vil komme med en negativ kommentar til et bilde i tråden, så skal vi heller gå over i en annen tråd og poste det der, for å lage kaoset fullstendig?

Altså, forumet her heter diskusjon.no, og det burde være mulig å diskutere i en tråd. Forslaget ditt er cirka like dumt som å slette alle kommentarene om at produkt B er bedre i en artikkel fra f.eks. Amobil om produkt A. Det hadde vært håpløst og man hadde jo ikke klart å opprettholde en diskusjon, det hadde bare blitt en kjedelig klump med mennesker som er enige med hverandre.

 

Dette!

Lenke til kommentar

Som en veileder som også er aktiv i dette forumet så vil jeg nevne at jeg befinner meg på et mellomstadie. Jeg tror ikke det er feil i det hele tatt å si at det er en bande i MoV, at de generelt ikke rapporterer hverandre og at de generelt ikke har noe imot off-topic. Jeg tror også at de til tider glemmer at for hver aktiv bruker så er mange flere deltagere, da enten folk som poster en gang i blant eller folk som bare leser trådene. Det er derfor vi har en kafé, slik at gutteklubben kan ha sitt sted å møtes for å chatte om løst og fast, og andre tråder hvor vi forholder oss til temaet og ikke sklir ut. Det er også enkelte brukere som har funnet seg til rette i forumet og velger derfor å poste innlegg som de garantert vet ikke bidrar noe eller er on-topic. Uansett hvem du er eller hva situasjonen er så vet du at en post med "facepalm" ikke hjelper noen og kan rettferdiggjøres å slettes. Jeg har gjort det selv, og jeg er veldig klar over at jeg gjorde det for å være tøff (og alle tilfeller av at jeg gjør det i fremtiden vil også være for å være tøff).

 

Når det gjelder tråden så er det et tilfelle av noe vi har snakket om tidligere her på forumet, nemlig om trådstarter etterhvert mister kontroll over en tråd etterhvert som den utvikler seg. Det er en del tråder her på forumet som heter "xyz v2.0" eller lignende, og de dukker som oftest opp når forumet vil overta en tråd som er viktig for forumet, men som ikke fungerer på premisser som forumet godtar. Tråden det er snakk om, Hvilken stil _liker_ du å se? , nevner i tittelen at den er en tråd om hva man liker, og i førsteinnlegget at det er en "motpart til den kritiske og negative" tråden om hva man ikke liker. Skal vi følge premissene til førsteinnlegget så er det helt riktig å fjerne negative innlegg. Skal vi derimot følge premissene til den originale så skal alle innlegg som postes være åpen for diskusjon og kritikk.

 

Jeg ser ikke på det som umulig at ut av flammene til denne tråden vil det oppstå en ny "Hvilken stil liker du..."-tråd med klare regler, og da må man velge - skal tråden fortsette å være en motpart til den negative tråden eller skal den fungere som de andre trådene på MoV-forumet? Personlig synes jeg det er en interessant diskusjon, og jeg tror at begge versjonene av trådene har positive og negative aspekter. Jeg tror at de 10-20 som er mest aktive i dette forumet er for en tråd hvor alt kan kritiseres, slik som er normen, men jeg er usikker på hva de andre 200+ som har postet ett eller to innlegg ville foretrukket - for dem er det tross alt bare snakk om å få tilbakemelding på den stilen de liker og valgte å poste for å kunne bidra til tråden. Å få slakt for den stilen er ikke nødvendigvis noe de forventer eller er ute etter, og hvis det får dem til å revurdere hvorvidt det var verdt det å poste så er det noe negativt (men det er helt hypotetisk fra min side).

 

Kanskje det skal være et alternativ at man legger til en liten notis ("Dette innlegget kan kommenteres/Vennligst ikke kommenter innlegget mitt") i innlegget, hvis man vil delta men ikke ønsker å høre at det ikke er noe andre ville gått med? Det er forsåvidt noe man kunne innført i hele forumet, da man noen ganger bare vil legge ut bilde av den nye hatten sin i Bildetråden uten å nødvendigvis ville høre hvor teit hatter er? Det er jo ikke slik med RPP at man må tåle at folk kaller deg stygg fordi du poster et stygt bilde, kasnkje det heller ikke skal være slik at man må tåle å bli kalt lite stilig fordi man poster et bilde i Bildetråden.

 

Uansett hva det blir til så er jeg glad vi diskuterer temaet, da jeg i motsetning til enkelte ikke mente at MoV klarte seg utmerket uten moderasjon. Jeg er klar for å bidra til å gjøre forumet litt bedre, men da med hjelp fra de som deltar her inne. Ellers er det ikke noe poeng.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da jeg opprettet tråden, ønsket jeg å ha den som en ren bilde- og/eller beskrivelse-tråd, slik at hvert innlegg var høy kvalitet over (slik som "beste spill"-stickyen i PC-spill). På den tiden var jeg moderator, og fjernet det jeg mente var OT, det være seg kommentarer eller kniving mellom den harde kjernen og en eller annen alternativ bruker som hadde postet et bilde med batikk-skjørt og vest av steinbit-skinn. Les gjennom de første par sidene i tråden. Bare kvalitet.

 

Denne nazi-modereringen ble så klaget inn til høyeste hold, og kjernen fikk viljen sin. Resultatet ser vi her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er min subjektive mening, og slik jeg oppfattet det på den tiden var det slik majoriteten følte det også. Vi kunne selvsagt latt tråden din være i fred og dø ut, slik vi kanskje burde ha gjort med tanke på din stasi-moderering. Flott å se at egoet ditt er det samme, heldigvis er ikke makten der i like stor grad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...