Gå til innhold

Firefox 4.0 endelig klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Auda. Etter litt (en del) panning i Finn.no sin karttjeneste har jeg klart å få Firefox 4.0 opp i 2,6 GB RAM-forbruk. Tidligere versjoner har typisk ligget på noen hundre MB, maks. En liten minnelekkasje i FF4 kanskje?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Heh, mulig det bare er meg men jeg hatet absolutt 4.0. Hovedirritasjonsmomentet mitt var det at fonten brukt i nettleseren var mindre og virket regelrett ufokusert iforhold til det jeg var vant til. Å fikle med fontstørrelsen i innstillinger hjelp heller ikke. Fant frem igjen 3.6 med en gang og gikk tilbake til den.

Lenke til kommentar

Who cares.

 

Tydeligvis ikke du, men veldig veldig mange andre.

Lyser virkelig "kul" av deg som gidder å poste på noe du ikke bryr deg om. KUDOS!

Blir omtrent samme følelsen jeg sitter igjen med når jeg ved sjeldne tilfeller av illebefinnende sitter og leser Se & Hør... Ja, jeg leser bladet - men bryr meg absolutt, totalt, komplett nada...

... men så sender jeg ikke inn leserinnlegg til Se & Hør heller, da...

Lenke til kommentar

Jeg har gått tilbake til 3.6. Firefox 4.0 ble rett og slett for treigt. Sider tok mye lengre tid å laste, programmet var lite responsivt, og rett som det var sluttet tilbakeknappen å fungere. Forhåpentligvis kommer det snart noen oppdateringer som bedrer situasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har gått tilbake til 3.6. Firefox 4.0 ble rett og slett for treigt. Sider tok mye lengre tid å laste, programmet var lite responsivt, og rett som det var sluttet tilbakeknappen å fungere. Forhåpentligvis kommer det snart noen oppdateringer som bedrer situasjonen.

 

Når det gjelder responsen så er det som den var ved FF 3.6 for min del.

 

En pussig ting , som egentlig ikke skal ha noe med nettleseren å gjøre er at live mail klarer å laste ned e-posten lit kjappere en før etter at FF 4 er installert

Lenke til kommentar

Noen som bruker Chrome til daglig som har prøvd nye FF? Erfaringer?

Ja. Chrome er bra, men for meg mangler den ordentlig bokmerkesystem. Hvorfor i alle dager har Chrome utelatt muligheten til å ha et sidepanel nå i disse widescreen-tider? Det er faktisk den eneste grunnen til at jeg ikke bruker den, men såpass viktig er den. Firefox er nå blitt like rask som Chrome også, foruten oppstartstid, at den totalt sett blir et klart førstevalg for meg.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller støtter den ikke "googling" i adressefeltet? Om det er tilfelle så ville det vert skuffende

Jeg la merke til det også. Håper dette fikses snart. Var veldig nyttig og enkelt det å bare skrive "England wiki" for å få Wikipedia-siden for England.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller støtter den ikke "googling" i adressefeltet? Om det er tilfelle så ville det vert skuffende

Jeg la merke til det også. Håper dette fikses snart. Var veldig nyttig og enkelt det å bare skrive "England wiki" for å få Wikipedia-siden for England.

 

http://support.mozilla.com/en-US/questions/790755#answer-145178

Følger du det som står i linken over, begynner adressebaren å fungere slik du forteller mener jeg.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller støtter den ikke "googling" i adressefeltet? Om det er tilfelle så ville det vert skuffende

Jeg la merke til det også. Håper dette fikses snart. Var veldig nyttig og enkelt det å bare skrive "England wiki" for å få Wikipedia-siden for England.

 

http://support.mozilla.com/en-US/questions/790755#answer-145178

Følger du det som står i linken over, begynner adressebaren å fungere slik du forteller mener jeg.

Jøss, har du sett. Tusen takk!

Lenke til kommentar

Liker den nye oppdateringen, bare ett problem. Når jeg går inn på NRK`s Nett-TV kommer spilleren av programmet opp. Men den spilleren er en gammel type så den viser bare linjen der man kan hoppe i filmen. Jeg bruker Windows XP med Firefox 4.0, med windows mediaplayer til å vise NRK sitt program. Har prøvd å oppdatere til en nyere versjon, det funker ikke.

 

Viss noen har et tips om hvordan jeg kan få sett programmer der er jeg takknemlig. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...