Gå til innhold

Sannheten om Marijuana!


  

81 stemmer

  1. 1. Bør cannabis legaliseres?

    • Nei
      17
    • Ja
      51
    • På resept
      13


Anbefalte innlegg

Det er nok dessverre heller ingenting som tyder på at det skal være noen fordel å innta kreftfremkallende tjæreforbindelser i oljeform.

Du kan jo prøve å drikke hydraulikkolje i stedet for å innhalere damp, og se om det kurerer noe som helst eller om det faktisk da også fremkaller kreft...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvinner det svarte markedet ved en legalisering?

(...)

Ser ærlig talt ikke kluet med å legalisere et stoff som gjør deg dum og passiv i rusøyeblikket. For det er vel hovedsaklig derfor man ønsker en legalisering, for å bruke det i rus sammenheng.

(...)

Det er ganske dumt å slå ned et forslag på lovendring bare fordi det ikke vil ha 100% ønsket effekt. Som sagt tidligere, det finnes fortsatt et svart marked for alkohol. Men om et lovlig alternativ klarer og ta 40-60% av "kaken" til det svarte markedet burde vi være fornøyde syns jeg.

 

Helt ærlig ville jeg heller hatt et lovlig stoff som gjørde folk dumme og passive enn et som gjør dem dumm og voldelige :)

Lenke til kommentar

Hvis du tror at diskusjon går ut på at du kan tvinge andre til å være enig med deg, har du åpenbart ikke forstått hva diskusjon er for noe.

 

Jeg ønsker å stille deg følgende spørsmål:

Tror du at THC er den eneste substansen du inntar hvis du røyker hasj eller marijuana?

Har du noensinne tenkt på alle de andre stoffene du da inntar?

 

Er du åpen for å diskutere hvorvidt disse stoffene og tjæreforbindelsene kan være potensielt kreftfremkallende?

Det er vel ingen grunn til at disse stoffene plutselig skulle slutte å være kreftfremkallende, bare fordi de da opptrer i forbindelse med hasjrøyking?

Lenke til kommentar
Tror du at THC er den eneste substansen du inntar hvis du røyker hasj eller marijuana? Har du noensinne tenkt på alle de andre stoffene du da inntar?
Dette er vel strengt tatt ikke relevant for legaliseringsdebatten? Om man bruker vannpiper, vaporizere, eller rett og slett bare spiser det unngår man jo disse stoffene.
Lenke til kommentar

Hvorfor forbinder alle cannabis med røyking og rusmiddel?

Min oppfatning av hvorfor cannabis bør legaliseres omhandler ikke at jeg skal kunne være stoned hver dag... Jeg er for legalisering fordi cannabis er fremtidens håp!

Vi slipper å tenke på hva som skjer når oljen tar slutt, men hvorfor ikke bruke cannabis som biodiesel? Og hvorfor ikke bruke det NÅ!? oljen lager CO2 utslipp som opprinelig var under jorden og ikke gjorde noen som helst skade, men etter en forbrenning vil denne CO2en være i luften og bli en del av CO2 syklusen. CO2 utlippet fra biodiesel derimot er Co2 som allerede er en del av sykluset, og dermed vil økt bruk av denne CO2en ikke kunne påvirke det naturlige sykluset.

Medisisnk sett er det bevist at THCen i cannabis kurerer kreft, og ja i en joint finner du masse andre stoffer du ikke vil innhalere i kroppen din, men har dere hørt om "vapordizer"? den fjerner farlige stoffer son tjære.

Det er bare å liste opp alle andre nyttige ting som cannabis kan brukes til...

BTW, var det noen som leste lenken min over argumentene for å gjøre cannabis ulovlig i utgangspunktet? jeg kan heller sitere noen her:

 

Harry J. Anslinger quotes:

...the primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate races.

 

Harry J. Anslinger quotes:

Marihuana leads to pacifism and communist brainwashing.

 

Harry J. Anslinger quotes:

There are 100,000 total marijuana smokers in the US, and most are Negroes, Hispanics, Filipinos and entertainers. Their Satanic music, jazz and swing, result from marijuana usage. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers and any others.

 

Harry J. Anslinger quotes:

Reefer makes darkies think they're as good as white men.

 

Harry J. Anslinger quotes

Marijuana is an addictive drug which produces in its users insanity, criminality, and death.

 

Harry J. Anslinger quotes:

You smoke a joint and you're likely to kill your brother.

 

Harry J. Anslinger quotes:

Marijuana is the most violence-causing drug in the history of mankind.

 

 

 

Dette omhandler egentlig bare rasisme........ i rest my case

Lenke til kommentar

Du argumenterer godt for deg Diaz...

 

Ikke misforstå meg. Jeg støtter cannabislegalisering og er politisk generelt liberal. I tillegg røyker jeg nærmest daglig selv. Mitt problem er med cannabis-evangelistene: Selv om man liker å ruse seg på stoffet, så er det ikke et ufarlig gudestoff. Det gir ikke legaliseringssaken troverdighet når mange som argumenterer for det ikke er villig til å lese den vitenskaplige literaturen og lære seg fakta fremfor de fantasifulle mytene som eksisterer innad cannabis-kulturen.

 

La ikke merke til påstanden om at cannabis er den eneste planten med to kjønn. Trådstarter: Hva tror du pollen er?

 

Alle blomster utenom cannabis kan formere seg med en hvilken som helst blomst av samme art.

Alle blomster bærer pollen, og alle blomster kan bruke en annen blomst sitt pollen til å lage frø.

Utenom cannabis da denne har 2 kjønn, og er den eneste planten oppdaget som har dette...

Tror heller det er du som bør se litt på plantenes lære...........

Endret av Tripsd
Lenke til kommentar

Trådstarter du er en drittsekk!! Jeg har fått testikkelkreft, nå har jeg lest 3 sider på nettet der folk i USA har en statistikk som ikke går annet enn OPPOVER om testikkelkreft grunnet bruken av marihuana og du skriver at den har en dokumentert effekt på kreft?!

 

Gå seriøst og heng deg.

 

http://www.medscape.com/viewarticle/588135

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090209075631.htm

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090209075631.htm

 

Virkelig trist å høre!:(

Men jeg har hørt at mobiltelefon i lomma også er testikkelkreft fremkalende... kanskje vi burde gjøre mobiltelefoner ulovlig også? kanskje vi burde gjøre alt kreftfremkallende (som er en god del ting) ulovlig...

Lenke til kommentar

Om cannabis faktisk er mulig å bruke som drivstoff, hvorfor har vi ikke hørt noe om det? Industrihamp er lovlig, og den er det ikke mulig å få rus av. Om cannabis faktisk er mulig å bruke som drivstoff, er det sikkert mulig å få det til uten at mennesker kan ruse seg på det.

 

Trådstarter du er en drittsekk!! Jeg har fått testikkelkreft, nå har jeg lest 3 sider på nettet der folk i USA har en statistikk som ikke går annet enn OPPOVER om testikkelkreft grunnet bruken av marihuana og du skriver at den har en dokumentert effekt på kreft?!

 

Gå seriøst og heng deg.

 

http://www.medscape.com/viewarticle/588135

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090209075631.htm

http://www.sciencedaily.com/releases/2009/02/090209075631.htm

 

Virkelig trist å høre!:(

Men jeg har hørt at mobiltelefon i lomma også er testikkelkreft fremkalende... kanskje vi burde gjøre mobiltelefoner ulovlig også? kanskje vi burde gjøre alt kreftfremkallende (som er en god del ting) ulovlig...

 

At man kan få kreft av å ha mobiltelefon i lommen eller PC på fanget er ikke dokumentert.

Endret av AHP3475
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg slenger meg på her. Jeg tror nok at overdreven røyking av marijuana kan være skadelig. Men det er INGEN som har død av å røyke en joint. Hvertfall ikke noe registrert dødsfall som følge av direkte inntak. Det at noen trakkulykker skyldes bruk av marijuana, blir for meg et ugyldig argumentet da det samme er sant om alkohol.

Enhver idiot som kjører påvirket av marijuana eller alkohol skal ikke kjøre bil.

400 hundre mennesker dør hvert år her til lands som følge av alkoholforbruk.

http://www.helsedirektoratet.no/rusmidler/fakta_om_alkohol/alkohol_som_samfunnsproblem_5817

 

Jeg har aldri observert at noen har blitt voldelig av a røyke. Men obserhverer hver lørdag en hel masse som blir voldelige av å drikke.

Jeg har selv røyket marijuana et par ganger og oppfattet det som et påfallende harmløst rusmiddel. Det er vel dette bildet mange har av stoffet.

 

Angående gateway drug. Jeg tror de fleste folk er innteligente nok til å se forskjell på tungre stoffer og marijuana.

 

Det er en viss konsensus for at marijuana kan bringe fram underliggende psykiske problemer folk sliter med schizofreni paranoia og lignende. Jeg har observert at folk som for eksempel er schizofrene kan bli mer psykotiske av å røyke eller mer paranoide. Det er ikke noe bevis for at en i utgangspunktet frisk person, kan bli psykisk syk av å røyke marijuana. Jeg har aldri hørt at marijuana kurerer kreft, men det er diskutert om dette kan være en alterniv smertestiller for kreft. Da som et alternativ til opiater.

Det skjerper også appetiten da det senker blodsukkeret det er også bra for mange kreftpasienter som opplever at matlysten forsvinner på grunn av kjemoterapi.

 

 

Jeg skal ikke komme med noen sensajonelle påstander om marijuanaens fortreffilighet. Det kan godt hende den har noen medisinske effekter som bør undersøkes, men grunnen til at jeg svarte ja i pollen er at jeg mener det er like eller mindre farlig enn alkohol og sigaretter. Disse rusmidlene er lovlige så vil jeg påstå at det eneste logiske vil være å legalisere cannabis også!

Lenke til kommentar

Alle blomster utenom cannabis kan formere seg med en hvilken som helst blomst av samme art.

Alle blomster bærer pollen, og alle blomster kan bruke en annen blomst sitt pollen til å lage frø.

Utenom cannabis da denne har 2 kjønn, og er den eneste planten oppdaget som har dette...

Tror heller det er du som bør se litt på plantenes lære...........

 

Dobbeltsjekker du fakta i det hele tatt? Det er nettopp slike myter som godtas ukritisk som er grunnen til at stoner-kulturen ikke har en appell som gir et godt inntrykk av legaliseringssaken.

 

Etter kjappe wikipedia søk på 2 minutter kom jeg frem til denne interessante siden.

 

Gresskarfamilien og nøkleblomfamilien (f.eks. skogstjerne) er kun to eksempler som blir nevnt der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvorfor er det i det hele tatt viktig om cannabis er farlig eller ikke, i denne diskusjonen? Jeg syntes det er et mye viktigere poeng at man burde få putte hva man vil i sin EGEN kropp. Min egen kropp er min eiendom, ikke samfunnet eller staten sitt, jeg burde få gjøre hva jeg vil med den.

 

 

Men når du ender opp på sykehuset og staten betaler for ditt opphold der og all terapi eller whatever som skjer videre i livet ditt så er det ikke bare "din" "eiendoM"

Lenke til kommentar

Sannheten om Marijuana er vel at det har blitt sett på av majoriteten som et tabu narkotikum. Alkohol har vært det stoffet som den vestlige verden har kjent lengst, og er derfor blitt akseptert gjennom århundrer som det rusmiddlet vi kan bruke. Nikotin er et rusmiddel som ble foreviget i den vestlige verden av adelen, og derfor ble det akseptert det også. Dette kan selvfølgelig ha mangler og noe av informasjonen er vill gjetting.

 

 

Uansett så ville en legalisering av cannabis/hamp ha både positive og negative effekter:

 

Positive:

- De som velger å ruse seg på Marijuana/hasj, vil kunne kjøpe rusmiddelet sitt uten å tenke på at det kan inneholde stoffer som gummi, benzene, melkepulver o.l og få kvalitet, på samme måte som det er med alkohol idag (les: Soapbar).

- Politiet kan fokusere på "harde stoffer" som kokain, amfetamin, mdma osv.

- Oljeprodukter, papir, møbler og medisin kan utvikles og dette kan i tillegg spare miljøet.

- Personer med stær, kreft og MS får et ikke-syntetisk middel for å hjelpe seg.

- Skatt krevd gjennom salg av noen produkter laget av cannabis kan gå direkte til utvikling av velferdsstaten.

- Nye forskingsområder vil åpne seg.

- Kriminelle miljøer i Norge mister en av hovedinntektene sine, hva dette fører til er det ingen som vet?

 

Negative

- Noen mennesker kan trykke på latente psykiske lidelser ved administrering av THC.

- Om tenåringer bruker det som rusmiddel, kan dette skade utviklingen av hjernen.

- Skogbruksnæringen kan lide store tap grunnet billigere og forenklet produksjon gjennom bruk av hamp.

- Oljenæringen kan på sikt bli fullstending erstattet av biobrensel laget av hamp.

 

 

Ved å lese det jeg har skrevet over, så kan man jo tenke hva politikerne er påvirket av, og hvorfor de ikke er villige til å ta dette til folkeavstemming. Jeg mener at dette er såpass viktig sak for samfunnet (Det er faktisk snakk om å bestemme en lovgivning om et rusmiddel), at vi skal stemme for det alle mann.

 

 

Mine to cent.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det i det hele tatt viktig om cannabis er farlig eller ikke, i denne diskusjonen? Jeg syntes det er et mye viktigere poeng at man burde få putte hva man vil i sin EGEN kropp. Min egen kropp er min eiendom, ikke samfunnet eller staten sitt, jeg burde få gjøre hva jeg vil med den.

 

 

Men når du ender opp på sykehuset og staten betaler for ditt opphold der og all terapi eller whatever som skjer videre i livet ditt så er det ikke bare "din" "eiendoM"

 

 

Så du sier vi burde privatisere sykehusene og velferdsstaten? Gode ide :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...