Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 6990


Anbefalte innlegg

Kun på sommerhalvåret. ;)

 

Og da er man vel ute å bedriver morro, faenskap, eller slapper av i solen uansett? ;D

Hva kommenterer du her? Det kan ikke være mitt innlegg om prisguiden siden den har vært upresis og dårlig i hele vinter. Jeg er ikke akkurat alene om å mene dette heller og har fått samme kommentarer fra mange gjennom vinteren.

Hehe, nei det var ikke deg jeg kommenterte nei. :p

 

 

Beklager det. Snakket om effektforbruket.

 

Du må ha kommet meg noen sekunder i forkjøpet. Fikset opp innleget mitt med en quote.

 

Må ha vært nettlesern som ikke oppdaterte seg, da det så ut som om jeg var før deg. Morsom misforståelse. ;=)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra test, kunne tenkt å sett grafer i forhold til 2x580 i 1920x 1080

dere sku fått lånt alle 3 kortene mine hadde det ikke vert for at dere ligger på andre siden av karte :!:

ang video reviews så er dette noe jeg kunne tenkt å sett i fremtiden men kanskje ikke av alt. håper dere liker de nye lokalene deres og måtte strømregninga bli høg!(masse tester!) :thumbup:

Lenke til kommentar

Jag har svårt att förstå en del av konklusjonen ja...är det negativt, en (partybrems) att kortet verkar klara av allt som finns av spel? Ska kortet få en dåligare konklusjon med det som en del av grunden? Kanske bara jag som reagerar på det och att det inte är med i begrundelsen alls. Jag är helt enig i att ett kort med strömförbruk som detta är galskap, men om man är intresserad av ett sådant kort tror jag man ger totalt fan i strömförbruk. På den andra sidan borde det ju vara ett stort plus att kortet bara drar 105W idle. Hos många är nog 95% av tiden idle skulle jag tro. I alla fall de som har maskinen på dygnet runt.

Lenke til kommentar
en veldig liten bryter som ligger ved CrossFire-tilkoblingen [...] AMD opplyser at HD 6990-kortene som kommer i salg vil ha et klistremerke over denne bryteren, som informerer om at om du rører på den, bryter du garantien.

 

Haha. Det er det dummeste jeg har hørt. "Bare se, men ikke rør".

Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk synes det er så stress å oppdatere AMD-drivere..

 

1) last ned

2) kjør installasjonen

3) tvinn tomler i et minutt mens den installeres

4) spill av hjertens lyst

 

Noen ganger hender trinn 3,5).

3,5) Driveren blir ikke riktig installert av uvisse grunner, og det er ingen virkelig måte å fikse det på bortsett fra å nesten manuelt RENSKE maskinen for spor, for å så hive inn driveren.

Det samme gjelder vel Nvidia.

Opplevd trinn 3,5 ca 2 ganger av..... 10-20 oppdateringer? Ikke et virkelig problem, men utrolig irritabelt vis du møter det.

Det har skjedd nesten hver eneste gang med meg og mine AMD-kort -_-'

Ikke en eneste gang med mine nVIDIA-kort.

Problemet er at AMD-installasjonsprogrammet ikke fjerner gamle drivere, dette er noe man må fikle med selv.

Lenke til kommentar
Det har skjedd nesten hver eneste gang med meg og mine AMD-kort -_-'

Ikke en eneste gang med mine nVIDIA-kort.

Problemet er at AMD-installasjonsprogrammet ikke fjerner gamle drivere, dette er noe man må fikle med selv.

 

Så for å installere ny AMD driver må man:

1. Fjerne driveren

2. Restarte for å dra i gang renskeprogram

3. Restart igjen

4. Installere

?

Eller er det noen bedre måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar

Dette er høl i huet å bruke pengene på. Om du ikke har behov for oppløsning utover fullHD og gyve på med maks strømforbruk, kan du trygt plukke opp HD6950/70 til en langt billigere penge.

 

For meg virker mellomklasse kortene som det ultimate kjøp og det slår meg hvor hardbarka gamer eller nørd du skal være for å bla opp 5 laken for et skjermkort.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Det har skjedd nesten hver eneste gang med meg og mine AMD-kort -_-'

Ikke en eneste gang med mine nVIDIA-kort.

Problemet er at AMD-installasjonsprogrammet ikke fjerner gamle drivere, dette er noe man må fikle med selv.

 

Så for å installere ny AMD driver må man:

1. Fjerne driveren

2. Restarte for å dra i gang renskeprogram

3. Restart igjen

4. Installere

?

Eller er det noen bedre måte å gjøre det på?

 

Du kan jo bare installere over gamle drivere? Aldri møtt på trøbbel med det. (De tre siste oppdateringene vel og merke, ikke hatt stasjonær på noen år)

Lenke til kommentar

Han fra OC3D anbefaler faktisk ikke 6990 for den temperaturen ligger i grense land for at skjermkortet krasjer + den høye støyen. Rart at ikke de setter på en bedre kjøler og bruker tid på den.

 

Se her

 

 

Ihvertfall Nvidia har lært og kommer med bedre kjøle løsning og mindre støy i det siste.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Til de som klager på driverproblemer med AMD: Har aldri hatt problemer med driverne på mine ATI/AMD kort(9800pro, x00xtpe og nå HD5870). Dette er nok som med de fleste andre pc-problemer svært random.

 

Riktignok har AMD/ATI slitt med drivere tidligere og rammeverket har vært noe tynnere enn nVidia sine. Husker jeg fikk vondt i magen av catlystcontrollcenter i gamle dager.

 

Har jo endret seg drastisk, men må si jeg liker nVidia sitt kontrollpanel bedre. Bare så synd jeg kjøpte HD6780 noen måneder før GTX 560Ti kom på banen.

 

Edit: jeg angrer kanskje ikke når jeg ser på film og det er hva maskinen blir mest brukt til. AMD/ATI har hatt overlegen kvalitet her en god stund. Når jeg ser hvor lett GTX 560Ti klokkes, så er det nesten så jeg kunne oversett filmkvaliteten... hehe :)

 

Er av den oppfatning at gode kjøp innenfor skjermkort er det som gir mest krutt for penga. Eneste krav jeg har er at spill skal kjøre velfungerende på min full-HD TV. Per i dag burde det være mulig uten å måtte bla opp 2,5-3k for et skjermkort.

 

(skal modifisere siste uttalelse der når vi ser følgende av Japan tragedien, godt mulig prisene blir som i gamle dager)

Endret av andylove
Lenke til kommentar

Hva slags stol sitter du på lurer jeg på?

 

Forøvrig blir det ikke mer ATI på meg i overskuelig fremtid. Først og fremst fordi viftestyringa er helt ræva, må stilles ned manuelt hvis man skal se film uten at det høres ut som et fly. Og så må man stille den opp igjen hver gang man skal bytte mellom å se film/tv og spille... Nvidia er EN HELT annen verden. Ingen unødvendig støy, bare fyrer opp viftene når de må under spilling f.eks.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...