Gå til innhold

- Alt løser seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg bekymrer meg litt for nettbutikkene i Norge (med unntak av Komplett).. Netshop går også med store årlige underskudd og har heller svake nøkkeltall å vise til. Riktig nok fikk de inn frisk kapital rett før jul var det vel, men jeg har vanskelig for å tro at dette er noe investorene vil holde på med jevnlig. Så vidt jeg vet er Netshop/Multicom (samme selskap) den største rene nettkonkurrenten til Komplett/MPX (samme selskap), så det ville jo være veldig synd om både de og Amentio gikk over ende.

Det er vel Netshop og Microplex som samarbeider.

Lenke til kommentar

Har holdt meg langt unna både Datakjeden og Amentio en god stund nå, og kommer til å fortsette med det.

 

DustinHome er så vanvittig mye bedre. :w00t:

Hallois, og god morgen :)

 

Har bestilt en god del fra dem, og servicen derfra er den beste jeg har opplevd noen gang.

 

- De svarer kjapt på e-post- og telefonhenvendelser

- Man hører at de tar kunden på alvor

- Vært uheldig med to bestillinger, fikk tilsendt ny vare uten å returnere den defekte begge gangene.

 

Jeg er fornøyd, det kan kanskje merkes ;)

Dette høres jo bra ut :thumbup: får gi de en sjanse neste gang jeg skal straffe lommeboken :D

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

Multicom er ikke noe å anbefale heller, er det vel? Bruker 2 uker på å sende varer som er på lager, ja da er det noe riktig så galt. Utvalget er heller ikke noe særlig å skryte av. Over en måned tok det dem å sette sammen en PC der delene var på lager, så det sier jo litt. Forstår at dette er fjernlager, men det får da søren meg være grenser.

 

Nei, skal du først handle på nettet så er komplett og dustin dine beste valg sier nå jeg.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Har jobbet i Datakjeden/Amentio og det er det største dritt selskapet av en databutikk.. Anb. alle å styre langt unna. Lederne der gir faen i alt og alle.

 

Skulle man tatt hensyn til idiotiske ledere så er det vel utrolig mange firma man burde holdt seg langt unna. Det sitter desverre godt utdanna folk som er helt blottet for sosiale antenner i mange sjefsstoler rundt omkring.

 

Mange av dem skjønner ikke noe så enkelt som at ved å behandle sine ansatte godt så betaler det seg i god arbeidsmoral. De fleste behandler dem stikk motsatt og forventer ekstra innsats oppå det hele for å tjene mer penger. Det henger ikke helt sammen :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Er så alt for mange nettbutikker som har tapt seg med åra.

Har vært flittig bruker av Microplex før det ble slått sammen med Netshop.

Etter det skjedde handla jeg kanskje i et år eller to så ble det slutt.

 

Har vært ganske skeptisk til Amentio og konseptet med å ikke ha eget storlager. Ser nå at jeg i hvertfall ikke har tapt noe på skepsisen.

Har prøvd butikker som er basert på samme konsept, da tok det nesten to måneder før jeg fikk produktet.

 

Alltid vært fast kunde hos Komplett, og når DustinHome kom på banen og viste sin suverenitet med god service og greie priser har jeg begynt å handle der også.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg bekymrer meg litt for nettbutikkene i Norge (med unntak av Komplett)..

...

Så vidt jeg vet er Netshop/Multicom (samme selskap) den største rene nettkonkurrenten til Komplett/MPX (samme selskap), så det ville jo være veldig synd om både de og Amentio gikk over ende.

 

Å la Norek og Itegra slå seg sammen var ikke spesiellt gunstig for markedet i Norge, nei. Prisene gikk opp, og kunder som meg som forlengst hadde forlatt Komplett til fordel for MPX, så at "Komplett-effekten" (Lengre leveringstid, dårligere kundeservice og økte priser) også rammet MPX.

 

Har de siste årene brukt en kombinasjon av Netshop, Digital Impuls og andre (Dustin mm), men er bekymret for hvor lenge de klarer å holde stand mot Komplett overmakt.

 

Ellers eier vel Netshop bare Microplex, ikke Multicom, så vidt jeg vet.

Husk på at vi også har Elkjøp da. De har ikke samme utvalg, men du får ofte veldig gode priser der hvis du skal ha noe som ikke er veldig spesialisert. Under 2500 for Canon S95 må jo sies å være et røverkjøp, f.eks.

Lenke til kommentar

Har bestilt noen pc-deler (hardware) fra Amentio, men betyr dette at jeg ikke får delene mine? :cry:

Nei.

Noe Hardware får du vel neppe hvis de ikke har lagt om driften. Derimot kan du etter noen uker kansellere ordren å få pengene tilbake. ;)

Hva mener du med om noen uker, kan jeg ikke kanselere nå hvis jeg hvil?

Endret av T0rd
Lenke til kommentar

Det betyr at Amentio nå må møte opp og avklare situasjonen. Dersom de klarer å mobilisere penger til "han staten" er saken klar, men fortsatt mangler leverandører penger. Klarer de ikke å mobilisere penger for skatt de skulle ha betalt, ja, da er det game over. Staten kan gi utsettelse men tilgir aldri.

Lenke til kommentar

Jeg har også gode erfaringer med Amentio så her ble det mye klaging.

 

Retur har også gått bra, dem er så si billigst på alt jeg har bestillet og fått det i god tid.

 

Er godt dem overlever og holder prispresset oppe.

 

Er synd databutikken i Sandnes leger ned for det har jeg også våre en god kunde over lengre tid.

 

Noen ganger er det kjekkere og lettere og betale litt extra for og gå det over disken en nettet.

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med Amentio. Må innrømme at sammenslåingen med Datakjeden hørtes som ut som et håpløst prosjekt. Ville ikke tro Amentio hadde så stor og god kapital at de kunne kjøre et sånn løp når de selger varer med knapt fortjeneste.

 

Spesielt i Trondheim har det vært veldig ideelt for min del å kunne hente varene i Fjordgata, på Lade (eller på Tiller om nødvendig). Kunne hente de i Trondheim også før sammenslåingen også om jeg ikke husker feil. Slipper kr 120++ i frakt og kan hente varen neste dag stort sett.

 

Holder en knapp på at de klarer å rydde opp i det, så jeg fortsetter å kjøpe rekvisitta og småsaker som jeg har gjort før. Større innkjøp vil jeg kanskje vente litt med. :-)

 

Hører og mange snakker om dårlige erfaringer i jobb i slike butikker hvor sjefene kun er opptatt av profitt.. og jeg kjenner meg igjen der fra forrige jobben som tekniker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...