Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om at mange døde av sult, ulykker, kulde, sykdommer og slikt også, men det forandrer jo ingenting. Det er likevel tyskerne som er skyld i det all den tid de tok fra dem klærne, maten og medisinene og stappet de i leire med elektriske gjerder og bevæpnede vakter. Det er uansett ikke det vi snakker om her, selv om det selvsagt også er inkludert i Holocaust. Vi har bevist gassing av jøder utallige ganger her, og prøver bare å få BB til å innrømme at han ikke har så mye som et fiskeben å stå på i denne debatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forklarer benekterne faktum at saa mange joeder forsvant? Lyver deres familier og slekt allesammen ?

 

Sist gang jeg sjekket:

-Sult(pga kollapsende infrastruktur)

-Bombing(noen kan sikkert attribueres)

-Tyfus(pga kollapsende infrastruktur)

Nazistene er skyldig i mange tyfusdøder i ghettoene da :p

 

 

Hva med landsbyene som bare ble utslettet, hundrevis eller tusenvis av jøder som ble sammlet og skutt rett ned, ikke for tell meg at alle disse gammle damene og barna var motstands folk som alle jobbet mot nazistene, det ble drept ene og alene fordi dem var jøder. dusinivs av landsbyer som ble helt tomme, alle levende mennesker der ble skutt ned.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at mange døde av sult, ulykker, kulde, sykdommer og slikt også, men det forandrer jo ingenting.

 

Forandrer hva da? Mener du at det ikke er så nøye om tyskerne utryddet 6 millioner - eller om de som døde døde av sult og sykdom og slettes ikke ble myrdet i noe rasistisk program for å utrydde jødene? Eller at det ikke er så nøye om det var 600.000 eller 6 millioner som døde?

 

Jeg må si jeg mener dette er ganske så nøye.

 

Det er likevel tyskerne som er skyld i det all den tid de tok fra dem klærne, maten og medisinene

 

Se på barna på dette bildet:

 

liberation.jpg

 

Ser det ut som at de er syke og underernærte? Eller ikke har gode klær?

 

Men, sant nok, på slutten av krigen ble det vanskelig å bringe forsyninger til leirene. Takket være de alliertes intensjonelle bombing av jernbanen og veinettet. Dette resulterte logisk nok i sult og sykdom. Forøvrig en helt vanlig situasjon i krig.

 

og stappet de i leire med elektriske gjerder og bevæpnede vakter.

 

Så på bildene:

 

arbeid4.jpg

 

arbeid3.jpg

 

Bilder fra noen av de alliertes leirer:

 

pow1.jpg

 

pow3.jpg

 

Det er uansett ikke det vi snakker om her, selv om det selvsagt også er inkludert i Holocaust. Vi har bevist gassing av jøder utallige ganger her,

 

Hvor? Og hvorfor er dere så opptatt av å bevise gassing av jøder, egentlig? Er dette en slags mani?

 

og prøver bare å få BB til å innrømme at han ikke har så mye som et fiskeben å stå på i denne debatten.

 

Jasså.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forklarer benekterne faktum at saa mange joeder forsvant? Lyver deres familier og slekt allesammen ?

 

Sist gang jeg sjekket:

-Sult(pga kollapsende infrastruktur)

-Bombing(noen kan sikkert attribueres)

-Tyfus(pga kollapsende infrastruktur)

Nazistene er skyldig i mange tyfusdøder i ghettoene da :p

 

 

Hva med landsbyene som bare ble utslettet, hundrevis eller tusenvis av jøder som ble sammlet og skutt rett ned, ikke for tell meg at alle disse gammle damene og barna var motstands folk som alle jobbet mot nazistene, det ble drept ene og alene fordi dem var jøder. dusinivs av landsbyer som ble helt tomme, alle levende mennesker der ble skutt ned.

 

Du prater om Einzatsgruppen?

Lenke til kommentar

Hva med landsbyene som bare ble utslettet, hundrevis eller tusenvis av jøder som ble sammlet og skutt rett ned, ikke for tell meg at alle disse gammle damene og barna var motstands folk som alle jobbet mot nazistene, det ble drept ene og alene fordi dem var jøder. dusinivs av landsbyer som ble helt tomme, alle levende mennesker der ble skutt ned.

 

Ja, hva med de? Er du klar over at det var en krig på gang? Kommunistene i Sovjet slaktet millioner i fredstid - og ingen har noengang gjort en stor sak av det.

 

De allierte tok livet av millioner av tyskere gjennom sin politikk etter at tyskerne overgav seg i 1945. Ingen har gjort en stor sak av det heller.

 

6 millioner døde nettopp i Kongo. Heller ingen stor sak.

 

Forresten, hvor mye dokumentasjon har du for påstandene dine? Jeg går ut i fra at du bare repeterer et eller annet du har hørt fra en eller annen tvilsom kilde. Og anyway - hvorfor denne irrasjonelle sympatien kun for jøder? Er jøder verdt mer enn andre?

 

antall_tyskerne.jpg

 

raped_german_women.jpg

 

tyske_barn_1945.jpg

 

Du er et offer for propaganda og hjernevasking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan forklarer benekterne faktum at saa mange joeder forsvant? Lyver deres familier og slekt allesammen ?

 

Sist gang jeg sjekket:

-Sult(pga kollapsende infrastruktur)

-Bombing(noen kan sikkert attribueres)

-Tyfus(pga kollapsende infrastruktur)

Nazistene er skyldig i mange tyfusdøder i ghettoene da :p

 

Denne listen bestaar av noe som overlevende slekt ville ha visst.

 

Hvorfor ville de ha gjordt det?

De var "isolert" siden nazistene ikke likt jødene, og hele greia kollapset på slutten.

Er man i en leir og leirer kollapser, så tror man at de som holder leiren i gang prøver å drepe deg.

Dette er logisk.

Man kunne sikkert ha påstått at folk døde fordi på legebua sprøyet de arsenikk og gift inn i blodårene også vis mange nok døde etter legevisitt.

Ganske logisk.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at bekrefterne ikke har et fnugg av sympati for noen annen enn disse jødene. Jødene - som vi ser avbildet i god helse og med gode klær. Jødene - som tyskerne ga gode varme brakker å bo i og ga legehjelp og godt stell på så mange måter. Jødene - som overlevde i hopetall mens tyskere sultet ihjel og ble massakrerte. For ikke å snakke om russerne som ble slaktet i Sovjet. Et regime som ingen hadde noe å utsette på...

 

auschwmothers.jpg

 

sykestue.jpg

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at bekrefterne ikke har et fnugg av sympati for noen annen enn disse jødene.

 

Jødene - som overlevde i hopetall mens tyskere sultet ihjel og ble massakrerte.

 

 

1 274 166 Jøder var sendt til Aktion Reinhardleirene, Majdanek, Sobibor, Belzec og Treblinka frem til nyttår 1942. Ca 200 av dem overlevde. Det er hva du kaller "i hopetall."

 

Antisemitismen din blir mer og mer tydelig. Merk at jeg ikke har slengt rundt meg med det begrepet tidligere.

 

Poenget er at denne tråden handler om Holocaust. Ikke noe annet. Ikke Sovjet. Ikke Kongo.

 

Det er grunnen til at jeg ikke "bryr" meg om det her. Og at jeg ikke biter på dine forsøk på følelsesmessig trådkapring. Det er svært mye jeg bryr meg om her i verden. Men de tingene er ikke tema her.

Endret av Bidalaka
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du er glad i bilder, BelzeBob. Spesielt er du glad i bilder uten noen kontekst, ingen tidsangivelse, ingen forklaring på hva vi faktisk ser. Et bilde av vanlige barn skal demonstrere at alle barn hadde det bra. Et bilde av en gruppe menn utenfor et sykehus skal bety at alle hadde det bra, hele tiden.

 

Du snakker om Stalins folkemord og det som skjer i Kongo. Skal jeg vise deg bilde av noen Sovjetere eller Kongolesere på en vanlig hverdag og dermed ha avvist disse grusomhetene?

 

Det funker ikke slik.

 

Her har du noen bilder som ikke er tatt månedsvis etter at SS sluttet med seleksjoner og gassing. (Det skjedde senest i Oktober '44.)

 

Disse er fra August 44, den sommeren de "avsluttet" Jødedommen i Ungarn, og gasset nesten en halv million på noen få måneder. Krematoriekapasiteten holdt ikke, og man måtte ta i bruk store utendørsgroper for å få brent likene.

 

Disse bildene er ikke tatt i et vakuum. Vi vet når, hvor, hvem, hva. Derfor kan vi si at dette ikke er tyfusofre, eller noe annet som benekterne gjerne hevder. Bildene støttes av vitneprov. Det gjør dem svært inkriminerende.

 

Den Polske motstandsbevegelsen hadde smuglet inn et kamera til medlemmer av Sonderkommandoen. En av dem benyttet sjansen til å ta noen få bilder inne fra Krematorium V og ut mot bålgropene.

422.01.jpg

 

422.02.jpg

 

Her, sett nederst i venstre hjørne, er kvinnene nakne og på vei inn i Krematoriet.

423.01.jpg

 

Klassiske og svært talende bilder. De er gjengitt flere plasser, men jeg har dem fra Pressacs "Auschwitz: Technique and Operation of the Gas Chambers."

http://www.mazal.org/Pressac/Pressac0011.htm

Endret av Bidalaka
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gjesp. Igjen disse bildene. Som viser ingen verdens ting. Hvor er de tatt? Hva viser de?

 

Hva er forskjellen på "nakne mennesker på vei til gasskammeret" og "nakne mennesker på vei til badstuen"? Eller "nakne mennesker på vei til å hoppe i elva og ta et forfriskende bad"? Vi har jo vitneutsagn som forteller at fangene/arbeiderne i Auschwitz fikk lov å bade både i svømmebassenget og i elva.

 

Hvem er det som holder på med disse likene - og hva døde disse (likene) av?

 

Bidalaka - en ting du ikke svarte på forrige gang var: hvorfor har ikke likbrennerne gassmasker på? En gasset kropp er full i HCN. Du kan se at menneskene står der helt rolig og avslappet midt i røyken. Tydeligvis er det null og niks gass med i bildet her.

 

Og hadde ikke tyskerne krematorier? Ha ha - man bygger masse krematorier, men man tar heller likene ut i friluft for å sette fyr på dem der. Glimrende tysk effektivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En ting jeg lurte på her...

 

Vil ikke HCN-gass utvikle seg om fangene "forstyrrer" pelletsene?

 

Jo, og mange ganger tømte de bare zyklon-b rett ned på fangene. Jeg antar dog at det går greiere om gassen får slippe løs "uforstyrret."

 

Er det ikke heller mer logisk at det vil være mer effektivt om man sprer den utover litt?

 

Og hva gjorde man med de gjenværende restene av pellets da? Om de ble liggende inni noen sånne nettings søyler så ville jo det bli litt knotete vel?

 

Eller var det en åpne og lukke mekanisme på dem? I så fall bør det vel finnes en tegning på denne patenten?

Lenke til kommentar

Bidalaka - en ting du ikke svarte på forrige gang var: hvorfor har ikke likbrennerne gassmasker på? En gasset kropp er full i HCN. Du kan se at menneskene står der helt rolig og avslappet midt i røyken. Tydeligvis er det null og niks gass med i bildet her.

 

Det der var et kjempe godt poeng da.. samme med kremeringen i krematoriene også for den saks skyld.

 

 

Og hadde ikke tyskerne krematorier? Ha ha - man bygger masse krematorier, men man tar heller likene ut i friluft for å sette fyr på dem der. Glimrende tysk effektivitet.

 

Det der synes jeg også er spesielt... Og siden vi vet hvor utrolig mye ved som skal til for å brenne et menneske ute i friluft kan det umulig regnes som spesielt effektivt heller vel?

 

Og hva med de likene de mener ble gravd opp da, for så å bli brent. Vil tro at de var enda seigere å ta fatt på selv om bein er bein da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjesp. Igjen disse bildene. Som viser ingen verdens ting. Hvor er de tatt? Hva viser de?

 

Hva er forskjellen på "nakne mennesker på vei til gasskammeret" og "nakne mennesker på vei til badstuen"? Eller "nakne mennesker på vei til å hoppe i elva og ta et forfriskende bad"? Vi har jo vitneutsagn som forteller at fangene/arbeiderne i Auschwitz fikk lov å bade både i svømmebassenget og i elva.

 

Hvem er det som holder på med disse likene - og hva døde disse (likene) av?

 

Bidalaka - en ting du ikke svarte på forrige gang var: hvorfor har ikke likbrennerne gassmasker på? En gasset kropp er full i HCN. Du kan se at menneskene står der helt rolig og avslappet midt i røyken. Tydeligvis er det null og niks gass med i bildet her.

 

Og hadde ikke tyskerne krematorier? Ha ha - man bygger masse krematorier, men man tar heller likene ut i friluft for å sette fyr på dem der. Glimrende tysk effektivitet.

 

Jeg tror dette er det innlegget fra deg som får meg til å komme nærmest et personangrep i svaret mitt, men jeg skal forsøke å tøyle meg.

 

Du svarer "Gjesp. Igjen disse bildene. Som viser ingen verdens ting. Hvor er de tatt? Hva viser de?"

 

Her må jeg bare be om at du bikker blikket litt opp, og faktisk leser det som står der. Det er alltid fordelaktig i en debatt å ikke bli avslørt i å ikke lese det man svarer på.

 

 

Forskjellen på om disse bildene viser nakne mennesker på vei til gasskamrene eller til badstuen eller til elva for å bade, er at det er vitner til hva som skjer, og man kan identifsere hvor det er tatt fra ut i fra bildene. Det er forskjellen BelzeBob. Vitnene er de selvsamme personene som dro disse menneskene ut fra gasskamrene og brant dem i gropene utenfor. Vi har faktisk flere av deres navn.

 

Grunnen til at de måtte brenne i åpne groper, selv med stor krematoriekapasitet, er, som jeg skrev i innlegget, at kapasiteten ble for liten, spesielt når de enkelte krematoriene i perioder ble overbelastet og måtte vedlikeholdes.

 

Dette er de konkrete bildene du etterspør hele tiden. Du forsøker å vise oss hvor godt fangene hadde det med enkeltbilder, helt uten tekst, uten datering, uten sammenheng. Du kan vise oss hundre slike bilder uten at det beviser noe som helst. Derimot er din påstand at ikke en eneste jøde ble gasset. Da holder det med ett bilde for å motbevise det, så fremt bildet er solid og det kan støttes opp med andre kilder. Det kan dette.

 

I spoiler, beskrivelsen av David Szmulewski, en av Sonderkommandoene, om hvordan bildene ble tatt:

 

 

In the summer of 1944, the Sonderkommando men asked the camp resistance for a small camera so that they could record the criminal tasks they were forced to carry out: emptying of the gas chambers and incineration of the bodies. The Sonderkommando organized some damage to the roof of the gas chambers of Krematorium V and requested repairs. The internal camp resistance then came into action.

 

A “flying squad” to which Szmulewski, a member of this organization, belonged came to repair the damage. Szmulewski was carrying a dixie can with a false bottom in which the camera was hidden. Once the prisoner-repairmen were on the roof, Szmulewski passed the camera to a Sonderkommando man working at the cremation ditch who had placed himself against the north wall of the gas chambers, under the roof overhang which was 2.45 from the ground. This prisoner then quickly entered the north gas chamber whose door was open for ventilation purposes. There he was safe, as the room had already been emptied of corpses.

 

From the centre of this room he took two photographs of his comrades feeding bodies into the cremation ditch. Then, hiding the camera in his right hand, he emerged from the building and went along the north wall to the eastern end of the building then about 30 metres into the wood, moving parallel to the eastern end of the building, under the cover of the trees. In front of the Krematorium, to the south, a group of women considered unfit for work, the next “batch”, was undressing. Some of them were already naked, a little way away from the others, taking a few steps while waiting. The sun was shining right in his face, through the trees lining the Ringstraße, so there could be no question of using the camera normally, using the viewfinder as he had done in the gas chamber. From rather far away, so as not to be noticed, he took a first picture of the women by guesswork. holding his right arm against his side with the camera in his palm. Hidden behind a tree, he wound on the film, emerged and took another picture in the same way as before. The direction the lens was pointing in was difficult to judge under these conditions and he pointed the camera too high, photographing the tops of the trees instead of the women [Photo 18].

 

Retracing his steps, he returned to the comparative safely of the Krematorium, moving along the north wall to the gas chambers. Szmulewski was watching out for him. A quick look round, no SS. The Sonderkommando man held up the camera which rapidly changed hands again [see the photograph showing the assumed path of the photographer]. Szmulewski replaced the camera in the bottom of the dixie, the repair was completed and the flying squad departed. The whole process had taken only fifteen to thirty minutes. The photos were taken out of the camp and handed over to the Polish resistance in Cracow.

 

 

 

Du forsøker å avvise dem enkelt, men du må nesten komme med noe mer. Igjen må man nesten spørre hva slags krav du setter til et bilde. Du ville hatt store problemer med å bevise de andre folkemordene du snakker om hele tiden, med din egen krav til bevisbyrde. Du skulle ha slitt med å bevise at andre verdenskrig tok sted. Dette ser alle andre som leser dette, og da er det helt greit for meg at du demonstrerer en merkelig mangel på evne til å lese det som andre skriver eller å formulere et koherent motargument.

 

Du starter med "gjesp" og avslutter med "hehe." Din totale kynisme til temaet taler ikke til din fordel som debattant her. Eller som menneske.

Endret av Bidalaka
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Er det ikke heller mer logisk at det vil være mer effektivt om man sprer den utover litt?

 

Og hva gjorde man med de gjenværende restene av pellets da? Om de ble liggende inni noen sånne nettings søyler så ville jo det bli litt knotete vel?

 

Eller var det en åpne og lukke mekanisme på dem? I så fall bør det vel finnes en tegning på denne patenten?

 

Nettingsøylen har to lag. Man kan bare dra opp det innerste laget med pelletsrester når man er ferdig.

Endret av Bidalaka
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Holocaust fra et psykologisk perspektiv

 

Takket være et massivt og særdeles langvarig indoktineringsprogram - der alle og enhver i den vestlige verden programmeres til å forstå historien på et bestemt vis - så har folk fått et svært subjektivt og irrasjonelt perspektiv på dette med folkemord. Fra et barn lærer å gå får det høre om Holocaust og nazistene som var så forferdelige at de utryddet 6 millioner jøder. Og samtidig får ikke dette barnet, dette individet, vite sannheten om hva som er vanlig praksis når det gjelder folkemord oppigjennom historien. Det beste eksempelet på såkalt industrielt folkemord er det sovjetiske som varte i mange tiår der minst 60 millioner mennesker ble systematisk utryddet. Dette lærer Ola og Kari fint lite om på skolen. Men Holocaust - det får Ola og Kari høre om til det tyter ut av ørene.

 

Så den oppfatningen vi får av folkemord og grove forbrytelser mot menneskeheten er ekstremt subjektiv; vi blir programmert med propaganda om disse nazistene, deres hat mot jøder og deres utryddelse av 6 millioner. Så vi lærer oss å (automatisk og ubevisst) bli kolossalt emosjonelt engasjert så fort vi hører ordet "nazist" eller "Holocaust." til og med ordet "konsentrasjonsleir" setter i gang assosiasjonene om nazistene og deres gigantiske, industrielle folkemord.

 

Det er denne emosjonelle identifikasjonen som gjør at vi svelger Holocaust-historien rå. Med alle dens motsigelser og ting som ikke stemmer, ikke er logiske, eller fysisk/praktisk mulige. Og det er denne identifikasjonen, kombinert med en manglende innsikt i hvordan folkemord fungerer, og har fungert, de siste 2000 årene, som gjør at vi aksepterer en historie om et folkemord som skjedde på en så ekstremt usannsynlig måte.

 

Vil man, så fort og effektivt som mulig, drepe 6 millioner man allerede har i fangenskap så bruker man ikke 4 år på det. En måned er maksimalt hva man bruker. Og man bruker så lite energi som overhodet mulig på et slikt folkemord. Man har jo andre ting å gjøre. Særlig midt oppe i en krig man helst vil vinne. Vil man utrydde 6 - eller 60 millioner individer så samler man de og skyter de slik sovjeterne gjorde. Eller man isolerer dem og sulter dem ihjel. Ofte bruker man klubber, spader, spyd, macheter, steiner o.l. Men det man ikke gjør er å

 

1. Transportere ofrene rundt halve landet for så å

2. internere dem i leirer med oppvarmede brakker, toalett og bad og svære kjøkken og sykehus

3. sette i gang å bruke masse penger på å bygge gasskamre og krematorier

4. bruke fantastisk mye energi på å gasse, kremere og grave ned mennesker man nettopp ga en hårklipp, dusj, rene uniformer og sko, et godt måltid og en legesjekk.

5. Ja, og så bruker man også fantastisk mye energi på å holde en systematisk utryddelsesprosess som tar 4 år hemmelig. Ville man holde det hemmelig, så hadde man selvsagt gjort dette langt fortere.

 

Og det velkjente paradokset: vi vet Holocaust skjedde selv om tyskerne holdt det hemmelig / vi har ingen konkrete beviser, annet enn teorier, fordi tyskerne holdt det jo hemmelig.

 

Så sier en eller annen gluping: de drepte bare de som ikke kunne jobbe. For de trengte jo folk til å jobbe også. Javel. Kan småbarn og høygravide kvinner jobbe? Kan gamlinger som oppholder seg i en tysk sykestue eller sykeseng jobbe? Vi har jo 100% klare beviser for at svært mange fanger fikk lov å tilbringe krigen i sykeseng eller på sykestue. Rimer overhodet ikke med denne "glupe" påstanden.

 

Hadde tyskerne hatt en mentalitet som lignet mentaliteten til kommunistene så hadde de valgt seg ut la oss si 500.000 arbeidssterke (jødiske) menn allerede i 1939 og brukt disse til arbeid ved Auschwitz-Monowitz og andre steder. Og resten av jødene hadde de for eksempel fraktet langt ut i ødemarken og enten skutt eller simpelthen isolert uten mat og vann slik at etter kort tid hadde de dødd. Et menneske klarer seg kun få dager uten vann.

 

Forresten, hvordan har det seg at almenheten fremdeles i dag ikke er klar over at Stalin på 1930-tallet utryddet et sted mellom 7 og 11 millioner ukrainere på akkurat dette viset? Kan det ha noe å gjøre med en viss styring av media og skolevesen, mon tro?

 

Altså: her finner vi at det er enda et "glupt" argument som ikke holder: dette med at "gassing var det mest effektive." Om det var så effektivt hvorfor benyttet ikke Lenin seg av denne metoden? Eller Mao? Eller Pol Pot?

 

La oss se på kostnadene for det påståtte tyske utryddelsesprogrammet:

 

1. Transport av x antall millioner jøder

2. Innlosjering og stell med disse i leirene

3. Enorme mengder Zyklon B - for hygiene og samtidig for gassing (en viss selvmotsigelse, vil du ikke si? Man holder det rent og pent for folk man vil utrydde?)

4. Enorme mengder koks for krematorieovnene

5. Konstruksjon av krematoriene/gasskamrene og innkjøp av ovner osv.

6. Enorme mengder penger/arbeidstimer/energi/ressurser tapt gjennom at tyskerne måtte arbeide med en totalt unyttig utryddelse av fredelige fanger i stedet for å bidra til krigsanstrengelsen.

 

Nei, som det heter på engelsk: it does not compute.

 

Helt greit å foreslå at nazistene hadde et utryddelsesprogram. Ingenting uvanlig i at en gruppe mennesker utrydder en annen. Men ville tyskerne utrydde jødene så hadde de i det minste gjort det i egne leirer som kun tjente denne hensikten. Især om man "ville holde det hemmelig." En ekte dødsleir har ingen overlevere.

Endret av BelzeBob
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bidalaka - en ting du ikke svarte på forrige gang var: hvorfor har ikke likbrennerne gassmasker på? En gasset kropp er full i HCN. Du kan se at menneskene står der helt rolig og avslappet midt i røyken. Tydeligvis er det null og niks gass med i bildet her.

 

Det der var et kjempe godt poeng da.. samme med kremeringen i krematoriene også for den saks skyld.

 

Siden tidenes morgen har BelzeBob etter mønster fra sin guru, Robert Faurisson, forsøkt å fremstille HCN som mye farligere enn det faktisk er. I lukkede rom er det selvfølgelig svært farlig, og når det brukes i forbindelse med henrettelser i USA, så er det voldsomme sikkerhetsrutiner, siden man der ikke kan ta noen sjanser med noe som helst. Derfor argumenterer Faurisson, og BelzeBob, med at bilder og tegninger der det ikke brukes full beskyttelsesdrakt er urealistiske.

 

Det BelzeBob ikke gjør er å dokumentere akkurat dette. Husk at Zyklon-B ble brukt til å bekjempe skadedyr i båter, fabrikker og bolighus før og under krigen. Da brukte man konsentrasjoner som langt overgår det man brukte for å ta livet av mennesker i leirene. Sikkerheten ved slike avlusninger bestod i å lukke dører og vinduer underveis, og lufte godt etterpå. Dette var altså metoden i byer, i tettbebygde strøk, med naboer osv.

 

Det var mange små gasskammer for avlusing av klær og lignende rundt omkring i Auschwitz, og selv om man brukte mange ganger større dose der enn i Kremaene, ble disse luftet rett ut i friluft. Ett av disse var faktisk i samme huset som en av SS-vaktenes brakke. Samme hus!

 

 

Ser man bruksanvisningen for Zyklon-B fra fabrikanten Degesch, så står det at vanlig gassmaske holder, for de som skal legge ut pellets inne i bygningene, ikke noe mer.

 

Masse om Zyklon-B kan du finner på sidene her og fremover: http://www.mazal.org/Pressac/Pressac0015.htm

 

 

Henryk Tauber beskriver at de brukte gassmasker for å hente ut lik hvis luftingen hadde foregått litt raskt, men ellers klarte de seg uten. Det er rett og slett ikke slik at et sniff fra HCN i friluft får deg til å knele umiddelbart. Det gjør den svært egnet for det SS gjorde. BelzeBob har argumentert med at de burde brukt andre alternativer som Tabun-gass. Problemet med disse er at faktisk ville avkrevet voldsomme sikkerhetstiltak.

 

HCN er akkurat passe dødelig til sin bruk. Det fins et dokument som jeg kan forsøke å spore opp der Rudolf Höess, leirsjefen, gir ordre om at SS-personell involvert i gassing skal begynne å ha på seg gassmaske hvis de står innen 15 meter fra gasskammeret i det man åpner det, siden de har hatt "et lite tilfelle av HCN-forgiftning." Det gjaldt bare SS-personell, siden det spilte mindre rolle om et Sonderkommandomedlem ble utsatt for noe.

 

Og hadde ikke tyskerne krematorier? Ha ha - man bygger masse krematorier, men man tar heller likene ut i friluft for å sette fyr på dem der. Glimrende tysk effektivitet.

 

Det der synes jeg også er spesielt... Og siden vi vet hvor utrolig mye ved som skal til for å brenne et menneske ute i friluft kan det umulig regnes som spesielt effektivt heller vel?

 

Og hva med de likene de mener ble gravd opp da, for så å bli brent. Vil tro at de var enda seigere å ta fatt på selv om bein er bein da..

 

Kremering i groper er beskrevet mange steder, og når man først har fått det i gang, brenner det bedre enn det benekterne forsøker å påstå. Man brukte gjerne jernbanesviller, ved, trevirke og gode mengder bensin e.l. Kroppsfett hjalp etterhvert. Man stablet de mest velvoksne og også kvinner nederst, siden de hadde størst andel kroppsfett. "Trikset" er å holde det i gang over lang tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

BB, jeg ser heller at du motbeviser Bidalkas påstander om bildene fra Ungarn. Siden du påstår at "vi vet ingenting" om disse bildene, så foreslår jeg at du motbeviser hans påstander om nøyaktig hvor de er tatt, hva de viser, og hvem som tok de. Det bør jo være enkelt, eller hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde BB hadde lært noe av det jeg forklarte om HCN i den forrige tråden, men den gang ei.

 

Brenning av lik etter gassing HCN er ikke farlig for den som står i nærheten av "brenningen". Det kreves små mengder HCN for å drepe et menneske, kroppen fortsetter ikke å ta opp noe nevneverdig mengde HCN etter død og det luftes etter gassing og man står ute. Når all HCN fordamper ved 26 grader så ser jeg ikke hvordan et menneske som holder 37 grader(eller noen grader mindre etter død) skal inneholde HCN.

Endret av trra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...