Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

BB: Du har bekreftet at tyskerne samlet store mengder jøder i leire. De ble fraktet fra store deler av Europa. Hva mener du var grunnen til at de gjorde dette?

 

1. Jødene var erklært krigsfiende.

2. Man ville isolere dem og ha full kontroll på dem. Planen var nok også deportasjon videre ut av nazi-Tyskland etterhvert.

3. Man trengte arbeidskraft i leirene.

 

verksted.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BB: Du har bekreftet at tyskerne samlet store mengder jøder i leire. De ble fraktet fra store deler av Europa. Hva mener du var grunnen til at de gjorde dette?

 

1. Jødene var erklært krigsfiende.

2. Man ville isolere dem og ha full kontroll på dem. Planen var nok også deportasjon videre ut av nazi-Tyskland etterhvert.

3. Man trengte arbeidskraft i leirene.

 

 

Hvor mange Jøder mener du, sånn ca, ble sendt til leirene under krigen, for å isolere dem og ha full kontroll på dem og for å utnytte dem som arbeidskraft? Enda mer spesifikt, hvor mange mener du ble sendt til Auschwitz, Majdanek, Sobibor, Treblinka og Belzec til sammen.

 

Jeg vet ikke om du har reflektert noe over antall som ble sendt dit?

Lenke til kommentar

BB: Du har bekreftet at tyskerne samlet store mengder jøder i leire. De ble fraktet fra store deler av Europa. Hva mener du var grunnen til at de gjorde dette?

 

Er ikke dette en stråmann?

"Default" for virkigheten er at de bare er der, noe annet må bevises.

 

Edit: Ok da. Poenget var at bare fordi man satte jødene i leir betyr det ingenting i seg selv. Å påstå at det gjør det vil være det samme for å anklage folk for mord vis de har kjøkkenkniver hjemme.

"Poenget" er at selve "argumentet" du kommer med er en stråmann uten videre begrunnelse eller argumentasjon.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

BB: Du har bekreftet at tyskerne samlet store mengder jøder i leire. De ble fraktet fra store deler av Europa. Hva mener du var grunnen til at de gjorde dette?

 

Er ikke dette en stråmann?

"Default" for virkigheten er at de bare er der, noe annet må bevises.

Dette er komplett uforståelig.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bida

 

Hvor mange jøder ble sendt til tyske konsentrasjonsleirer? Jeg vet ikke. Jeg vet heller ikke hva den offisielle historien sier.

 

Nå ser du kanskje hvorfor jeg etterspurte en kort og grei teoretisk modell av Holocaust fra bekrefterne. Altså - den offisielle historien forklart greit og tydelig. Så vi vet hva vi har å forholde oss til.

 

Illustrasjon: jøder ankommer et leirkompleks med tog:

 

train_arrival.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den "teoretiske" modellen din finner du veldig enkelt i historiebøkene.

 

Den er presentert på litt forskjellig vis i hver eneste bok. Og aldri på en oversiktelig og grei måte med alle de vesentlige faktorene.

 

Er det for mye bry for deg å komme med en slik fremstilling? Du skjønner vel at det blir litt vanskelig å benekte Holocaust når jeg ikke engang kan få vite hva jeg benekter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien, vitnene, tabellene, Tyske dokumenter, alt forteller oss at flere milioner Jøder ble sendt til disse leirene. De hadde en kapasitet målt i noen titusener. Hvor ble det av alle disse menneskene?

 

Der har benekterne et "visst" forklaringsproblem. De kan jo neppe hevde at de fleste av disse gikk rundt som vanlig i Berlin og Warszawa?

Endret av Bidalaka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den "teoretiske" modellen din finner du veldig enkelt i historiebøkene.

 

Siden BB går kraftig ut mot den, og det står forskjellige ting i forskjellige bøker så tror jeg vi har krav på at dere forklarer hva dere påstår :p

 

Absolutt ikke. Det er ikke vi som kommer med noen påstander her, det er dere som går mot allmen kunnskap og historisk beviste hendelser, så å påstå at VI forklarer oss er idiotisk.

Lenke til kommentar

Vel, om bekrefterne ikke kan få seg til å si hvor mange jøder som ble satt i konsentrasjonsleir, så kan jeg jo ikke kommentere dette.

 

Nå begynner vi igjen å bevege oss langt ut i galemannsland. Umulig for meg å avkrefte en påstand, eller kommentere en påstand, om påstanden ikke er formulert.

 

Pussig dette med at bekrefterne ikke klarer å bekrefte sin egen historie.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt: Dere benekter den offisielle historien. Den er skrevet ned overalt, så det er opp til dere å finne hva dere vil benekte.

 

Ha ha! LOL. :)

 

Makan til intellektuell latskap har jeg ikke sett på lenge.

 

"Ja, jeg tror at X myrdet 6 millioner. Men jeg gidder ikke engang bruke 2 minutter på å forklare hvordan det gikk til. Du må selv finne ut hvordan jeg tror det gikk til. Det er din oppgave og ikke min."

 

Idioti.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BB: Du har bekreftet at tyskerne samlet store mengder jøder i leire. De ble fraktet fra store deler av Europa. Hva mener du var grunnen til at de gjorde dette?

 

1. Jødene var erklært krigsfiende.

2. Man ville isolere dem og ha full kontroll på dem. Planen var nok også deportasjon videre ut av nazi-Tyskland etterhvert.

3. Man trengte arbeidskraft i leirene.

 

 

 

Ok.

1. Hvor er det dokumentert at jøder var en krigsfiende?

2. Dersom 1 er riktig og dokumentert så er dette fornuftig, men "planen var nok også deportasjon videre..." høres ut som en antagelse. Hvilken dokumentasjon har du for at dette stemmer?

3. Alle hadde vel behov for arbeidskraft under krigen. Med tanke på den store arbeidsløsheten som rådet i Tyskland på denne tiden, hvorfor hadde de i tillegg behov for å ytterligere tilføre arbeidskraft. Som du selv nevner så var jo det og samle og bringe jøder til leirene samt og holde de varme og velfødde en dyr affære.

 

Dersom de behøvde arbeidskraft, hvorfor konsentrerte de seg om jødene? Syntes tyskerne at de var de beste arbeidsfolkene?

Lenke til kommentar

Kan'ke svare på alt på en gang. Men en kommentar til riroil: at tyskerne brydde seg med å innlosjere jødene i varme brakker og gi de mat og gode klær osv. tyder på at tyskerne gjorde sitt beste for at jødene skulle ha det noenlunde bra. Dette med arbeidskraft var nok av underordnet betydning. Hovedsaken var at tyskerne så jødene som en byrde - men en byrde de allikevel måtte ta ansvar for å bære.

 

Ingenting tyder på at tyskerne ga jødene dårlig behandling i leirene.

 

auschwmothers.jpg

 

At jødene offisielt var Tysklands fiende finner du fort bekreftelse på bruker du Google i noen minutter.

 

Madagaskar-planen finner du også ut om ved noen tastetrykk.

 

In May 1940, Heinrich Himmler advocated sending the Jews to Madagascar. About this plan, Himmler stated:

 

"However cruel and tragic each individual case may be, this method is still the mildest and best, if one rejects the Bolshevik method of physical extermination of a people out of inner conviction as un-German and impossible."

 

Men vil du at jeg finner fram dokumentasjon så kan jeg selvsagt alltids klare dette.

Endret av BelzeBob
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man trenger en oversikt over den offisielle historien finnes jo feks. wikipedia sin artikkel: http://en.wikipedia.org/wiki/Holocaust

 

Jeg har lest den og siterer fra den på min hjemmeside. Men Wikipedias historie er så ufullstendig. Det er så mye viktig den ikke tar med - og samtidig så mye tull som den tar med istedenfor.

 

Tror man på noe - så må man klare å selv formulere hva man tror på. Du kan ikke si "gå på Wikipedia og finn ut hva jeg tror på."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan'ke svare på alt på en gang. Men en kommentar til riroil: at tyskerne brydde seg med å innlosjere jødene i varme brakker og gi de mat og gode klær osv. tyder på at tyskerne gjorde sitt beste for at jødene skulle ha det noenlunde bra. Dette med arbeidskraft var nok av underordnet betydning. Hovedsaken var at tyskerne så jødene som en byrde - men en byrde de allikevel måtte ta ansvar for å bære.

 

Ingenting tyder på at tyskerne ga jødene dårlig behandling i leirene.

 

At jødene offisielt var Tysklands fiende finner du fort bekreftelse på bruker du Google i noen minutter.

 

Madagaskar-planen finner du også ut om ved noen tastetrykk.

 

In May 1940, Heinrich Himmler advocated sending the Jews to Madagascar. About this plan, Himmler stated:

 

"However cruel and tragic each individual case may be, this method is still the mildest and best, if one rejects the Bolshevik method of physical extermination of a people out of inner conviction as un-German and impossible."

 

Men vil du at jeg finner fram dokumentasjon så kan jeg selvsagt alltids klare dette.

 

Vet at man kan finne disse svarene ved å google eller se på andre sider. Men som du selv hevder så er jo det meste som er skrevet om krigen løgn, forfalskninger og propaganda så jeg vet ikke om jeg kan stole på det.

Dessuten er vel HH sitt skriv fra mai 1940 noe tvetydig om man leser hele, og det reflekterer vel at dette var forholdsvis tidlig i krigsperioden.

 

Så om du har noen beviser som du samtidig kan bevise ikke er løgn eller forfalskninger men samtidig relevant så ønsker jeg å vurdere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...