Gå til innhold

Holocaust - fakta eller fiksjon? (Les reglene i førstepost)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Bidalaka

 

Takk for at du bortforklarte de 7 kremasjonsminuttene. Du hadde sikkert klart 7 sekunder også. Well done and sehr gut.

 

Ellers: noen postet en "tilståelse" fra en SS-mann. Spørsmålet er: hvor mye tillit fester vi til "tilståelser" fra SS-offiserer?

 

Dette vet vi om "tilståelser" fra SS-offiserer:

 

* Mange av de er tvunget fram av tortur og trusler.

* Flere "tilståelser" forteller om umulige ting, som for eksempel gassing av 25 millioner.

* Andre SS-folk sier de aldri så noe Holocaust.

 

(Spør meg gjerne om dokumentasjon.)

 

Min rødfarging.

 

Nei spør ikke om dokumentasjon.

 

Dette

 

Hva hette han norske fyren som dro til arbeidsleiren, var der under krigen, og så skrev han bok om at han hadde hat det godt der igjen?

Sliter med å finne den pga søkefunksjonene på den andre tråden :(

Kanskje denne fyren? http://www.vigrid.net/hcbauck.htm

Også noe: http://www.vigrid.net/hcpaltiel1.htm

Tore Tvedt er nok Norges fremste ekspert på dette med vitnehistorier.

Du kan også se NRKs dokumentar Tidsvitner der ingen forteller om at de egentlig så noe Holocaust.

 

er dokumentasjon man kan forvente av en som ser ut til å ha en eller annen grad i kjemi.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å? Jeg ser ingen kilder eller noe som helst på nettsidene, bare linker til det folk skriver, og så latterliggjøring i form av "som vi alle vet" påstander som ikke er begrunnet eller oppbacket i det hele tatt. Omtrent like dumt som om en flat-earth teorist hadde linket til google earth med en smiley etter og så satt seg fornøyd i sofaen med "vissheten" om at NÅ kom verden til å forstå alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Er det noen som har lest Mein Kampf og om ikke Hitler der skisserte sin agenda for utryddelse av jøder og andre folkeslag.

 

Tysk grundighet, i industriell skala - vi vet hvor effektivt det kan være.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg lurer mest på hvor de 6million likene er? ble de brent?

 

Jøde forakten til Tyskere kom vel av de Jødisk styrte bankene blant annet i Frankfurt det er selvsagt mer bak, men ifra det jeg har lest var det noe av grunnen til styresmaktene under Hitler hadde såpass forakt for jøder de var undermennesker i deres øyne en slags satans disipler..

Konspirasjon teorier i dagens samfunn baser seg på Jødisk styrte banker og at de vil ha en verdens makt såkalt NWO / Illuminati så fortsatt idag lever tankene Hitler & co hadde om Jødene.

 

Uansett helt forkastelig menneskesyn som ble ført av Nazi partiet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil benytte anledingen til å linke til en av de få større verkene om Holocaust, spesielt rettet mot revisjonistene Mattogno, Graf og Kues, som er tilgjengelig gratis og digitalt.

 

Den kan lastes ned her: Belzec, Sobibor, Treblinka. Holocaust Denial and Operation Reinhard. A Critique of the Falsehoods of Mattogno, Graf and Kues more

by Nicholas Terry

White Paper co-authored with Jonathan Harrison, Roberto Muehlenkamp, Jason Myers and Sergey Romanov (December 2011)

 

Jeg har ikke lest hele, men vurderer å lese den i stedet for å tråle gjennom en hundre siders tråd, neste gang det virker fristende ...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tråd åpen igjen?

 

Har ikke bidratt med noe her, men kanskje tiden er inne nå.

 

En britiske forfatteren og historiker, David

Irving, ble i februar 2006 dømt til tre års fengsel i Østerrike for å ha hevdet at Holocaust

aldri fant sted.

 

Einhart Lorenz, historieprofessor ved Universitetet i Oslo uttalte følgende:

 

"Man kan ikke kalle Irving for historiker, han har riktignok drevet utgravinger

og kildegranskning, men han benekter det titusenvis av kilder dokumenterer.

Det kan sammenlignes med at en fysiker mener at jorda er flat."

 

Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/21/458553.html

Vi kan riktignok stille oss spørsmålet om ytringsfriheten her, men det hører til en annen debatt.

 

Mine tanker er om Lorenz er inne på noe, all den dokumentasjonen og kildene som ligger ute, hvordan kan en da hevde at Holocaust aldri tok sted? Også ved tanke på hvor lite som kan bevises i motsatt ende, dokumentasjonen er mildt sagt fraværende, eller på vaklende grunn.

 

Jeg skjønner mer at noen hevder at 11 september ikke ble utført av terrorister, da det finnes flere virkelig gode argumenter (og noen bevis?) på at noe annet tok sto bak (jeg er forøvrig ikke en av dem).

Lenke til kommentar

Mine tanker er om Lorenz er inne på noe, all den dokumentasjonen og kildene som ligger ute, hvordan kan en da hevde at Holocaust aldri tok sted? Også ved tanke på hvor lite som kan bevises i motsatt ende, dokumentasjonen er mildt sagt fraværende, eller på vaklende grunn.

 

Tja, kommer ikke det litt an på akkurat hva man legger i betegnelsen Holocaust? F.eks. spørsmålet om gasskamrene, eller tallet på omkomne.

Lenke til kommentar

Med "holocaust" så menes gassingen av jøder i gasskamre. Men nå er det slik at holocaust skjedde aldri.

Ingen jøder ble gasset ihjel, for det var heller ingen gasskamre.

Historien om holocaust ble oppfunnet for fremskaffe sympati for jødene og å understreke behoved for en jødisk stat etter krigen.

Historien om holocaust brukes også i dag for å få folk til å tilbe jødene og understreke jødenes rolle som "guds utvalgte folk"

 

Ingen nekter for at tyskerne var brutale, at de satte jøder i arbeidsleire og utnyttet dem kynisk, eller at jøder ble drept. Men dette skjedde også med andre politiske fanger, spioner osv.

I tilleg kommer flere milloner sivile som ble drept i sine hjemland av forskjellige årsaker.

 

http://no.wikipedia....dre_verdenskrig

 

At jødene ikke nevner alle disse andre som ble drept, og som langt overstiger anntal jøder som ble drept, er nettopp fordi jødene mener at de er s mye viktigere enn alle andre fordi de er "guds utvalgte folk"

 

I den babylonske talmud som er jødenes "hellige" bok kan vi lese at kun jøder er mennesker, alle andre er goyim som kan brukes av jødene og/ eller slaktes etter behov.

Disse menneskene betyr altså ingenting for jødene, siden de mener at kun de selv er mennesker. Og dette lever jødene også etter i dag, noe vi tydelig kan se i midtøsten.

 

Jødene skriver faktisk bøker og diskuterer seg imellom hvordan og når det er tillatt å drepe ikke-jøder.

http://maxblumenthal...lling-non-jews/

 

Og å avindle og bedra goyim bla med falske historier som den on "holocaust" er fullt lovlig.

 

I dag driver jødiske banker med svindel og bedrag rettet mot sine ikke-jødiske kunder og de svindler til seg hele land, som de først kjører konkurs, og så overtar de hele landet.

Første land i rekken var Hellas, hvor den jødiske banken Goldman-Sachs nå har innsatt en av sine tidligere ansatte som statsminister i Hellas. Det samme har nå også skjedd i Italia.

 

Denne svindlingen av goyim kaller Goldman-Sachs for "guds arbeid"

 

http://blogs.wsj.com...oing-gods-work/

 

http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/banksandfinance/6524972/Goldman-Sachs-boss-bankers-do-Gods-work.html

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Tråd åpen igjen?

 

Har ikke bidratt med noe her, men kanskje tiden er inne nå.

 

En britiske forfatteren og historiker, David

Irving, ble i februar 2006 dømt til tre års fengsel i Østerrike for å ha hevdet at Holocaust

aldri fant sted.

 

Einhart Lorenz, historieprofessor ved Universitetet i Oslo uttalte følgende:

 

"Man kan ikke kalle Irving for historiker, han har riktignok drevet utgravinger

og kildegranskning, men han benekter det titusenvis av kilder dokumenterer.

Det kan sammenlignes med at en fysiker mener at jorda er flat."

 

Kilde: http://www.dagbladet.../21/458553.html

Vi kan riktignok stille oss spørsmålet om ytringsfriheten her, men det hører til en annen debatt.

 

Mine tanker er om Lorenz er inne på noe, all den dokumentasjonen og kildene som ligger ute, hvordan kan en da hevde at Holocaust aldri tok sted? Også ved tanke på hvor lite som kan bevises i motsatt ende, dokumentasjonen er mildt sagt fraværende, eller på vaklende grunn.

 

Jeg skjønner mer at noen hevder at 11 september ikke ble utført av terrorister, da det finnes flere virkelig gode argumenter (og noen bevis?) på at noe annet tok sto bak (jeg er forøvrig ikke en av dem).

 

 

 

Noen ekstreme konspirasjonsteoretikere påstår at "Utøya" aldri har skjedd, altså at ingen ble drept. Uansett hvilke motargumenter de blit møtt med vil de gjenta at "ingen kan dokumentere at noen ble drept". Denne konspirasjonsteorien fungerer ikke i Norge, fordi svært mange (inkludert meg selv) faktisk kjenner noen som ble drept der.

 

Det er i grunnen enda mer sprøtt å benekte Holocaus enn Utøya. Holocaus berørte mange flere mennesker og er dermed mye bedre dokumentert. Avstanden i tid og sted gjør det mulig å lappe sammen enkeltopplysninger, bilder og utsagn fra internett og bygge opp en alternativ forklaring uten å umiddelbart bli erklært for idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. Irving: Det er absolutt ingenting i veien med å motsi andre historikere. Tvert imot er det den eneste måten å videreutvikle historiefaget på!

Problemet kommer når du ignorerer kilder, vrir på fakta og blander inn dine personlige meninger i det som skal være en faglig prosess. Det er ikke historieforskning, det er fiksjon - og vi har jo noen gode eksempler på slike "historikere" i denne tråden.

Endret av tofagerl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ekstreme konspirasjonsteoretikere påstår at "Utøya" aldri har skjedd, altså at ingen ble drept. Uansett hvilke motargumenter de blit møtt med vil de gjenta at "ingen kan dokumentere at noen ble drept". Denne konspirasjonsteorien fungerer ikke i Norge, fordi svært mange (inkludert meg selv) faktisk kjenner noen som ble drept der.

 

Noen slik teori har jeg aldri hørt om. Er du sikker på at du ikke tenker på teoriene om at Breivik kan ha vært en israelsk-sionistisk håndlanger e.l.?

Lenke til kommentar

Noen ekstreme konspirasjonsteoretikere påstår at "Utøya" aldri har skjedd, altså at ingen ble drept. Uansett hvilke motargumenter de blit møtt med vil de gjenta at "ingen kan dokumentere at noen ble drept". Denne konspirasjonsteorien fungerer ikke i Norge, fordi svært mange (inkludert meg selv) faktisk kjenner noen som ble drept der.

 

Noen slik teori har jeg aldri hørt om. Er du sikker på at du ikke tenker på teoriene om at Breivik kan ha vært en israelsk-sionistisk håndlanger e.l.?

E

Hvorfor postet du det innlegget? Du kunne heller googlet "fake utoya victim" så ville du sett at disse teoriene finnes.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Ingen nekter for at tyskerne var brutale, at de satte jøder i arbeidsleire og utnyttet dem kynisk, eller at jøder ble drept. Men dette skjedde også med andre politiske fanger, spioner osv.

I tilleg kommer flere milloner sivile som ble drept i sine hjemland av forskjellige årsaker.

Du glemmer alle de 1000 på 1000 av øyevitnene etter krigen, som kunne fortelle om gasskamrene. Du glemmer også alle som kunne vitne om at jøder ble pekt ut, også i Norge, og sendt av gårde. Du er blind om du ikke ser det.

 

Jeg er enig med Philber Desanex, å nekte for at Holocaust tok plass, blir det samme som å nekte for at skytingen på Utøya tok sted. Absurd!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, kommer ikke det litt an på akkurat hva man legger i betegnelsen Holocaust? F.eks. spørsmålet om gasskamrene, eller tallet på omkomne.

Nei. At nazistene gjennomførte et planlagt og tidvis industrielt massemord på jøder, politiske motstandere, homofile, krigsfanger, jehovas vitner og andre er bevist i en slik grad at det ikke kan forekomme rimelig tvil om at det skjedde. Det er også en kjensgjerning at jødene var den enkeltgruppen som ble hardest rammet av dette, og nazistene så på dem så et separat problem som måtte løses. Løsningen vet vi godt hva ble. Disse menneskene, kanskje 12 millioner totalt, ble drept. De skyldige har innrømt hva som skjedde, og det er mange bevisrekker som bekrefter de mange massedrapene som til sammen kalles Holocaust (personlig bruker jeg Holocaust om alle ofrene, ikke kun jødene. Praksis varierer).

 

Så kan man godt diskutere antallet, uten at det er gode argumenter i dag for at det skal ligge så veldig langt unna et estimat på 5-6 millioner. Kanskje det til og med "bare" var 4,9. Kanskje det var 6,2. Det spiller ingen rolle for hvorvidt Holocaust fant sted eller ikke.

 

Diskusjonen blant historikere går på hvorvidt planen var å utrydde jødene fra starten av, eller hvorvidt denne planen ble til etter hvert.

Endret av Salvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
... snip ...
Man kan med fordel og stor grad av presisjon anta at absolutt alt Balthazar sier om Holocaust er fullstendig feil. Ingen av hans konklusjoner om hvorvidt Holocaust fant sted, eller ikke, holder vann, noe som er grundig vist ved flere anledninger i denne tråden. Endret av Salvo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen nekter for at tyskerne var brutale, at de satte jøder i arbeidsleire og utnyttet dem kynisk, eller at jøder ble drept. Men dette skjedde også med andre politiske fanger, spioner osv.

I tilleg kommer flere milloner sivile som ble drept i sine hjemland av forskjellige årsaker.

Du glemmer alle de 1000 på 1000 av øyevitnene etter krigen, som kunne fortelle om gasskamrene.

 

Du glemmer også alle som kunne vitne om at jøder ble pekt ut, også i Norge, og sendt av gårde.

 

Alle disse jødiske øyenvitnene du nevner fins ikke. Og om det var slik at holocaust skjedde, så ville det vel uansett ikke være mange øyenvitner ?

Hvis myten om holocaust var riktig, så ville det ikke vårt noen jødiske øyenvitner, de ville alle vært døde.

For tyskerne var jo veldig effektive.og gikk systematisk til verks, og som du påpeker så samlet de inn jøder i alle land de okkuperte, også i Norge ved hjelp av lokalt politi.

 

At de samlet inn disse jødene betyr jo ikke automatisk at det var for å drepe dem.

 

Men om det hadde vært for å drepe dem i gasskamre, så ville de blitt drept, og da ville det heller ikke vært noen jødiske "øyenvitner"

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Ingen nekter for at tyskerne var brutale, at de satte jøder i arbeidsleire og utnyttet dem kynisk, eller at jøder ble drept. Men dette skjedde også med andre politiske fanger, spioner osv.

I tilleg kommer flere milloner sivile som ble drept i sine hjemland av forskjellige årsaker.

Du glemmer alle de 1000 på 1000 av øyevitnene etter krigen, som kunne fortelle om gasskamrene.

 

Du glemmer også alle som kunne vitne om at jøder ble pekt ut, også i Norge, og sendt av gårde.

 

Alle disse jødiske øyenvitnene du nevner fins ikke. Og om det var slik at holocaust skjedde, så ville det vel uansett ikke være mange øyenvitner ?

Hvis myten om holocaust var riktig, så ville det ikke vårt noen jødiske øyenvitner, de ville alle vært døde.

For tyskerne var jo veldig effektive.og gikk systematisk til verks, og som du påpeker så samlet de inn jøder i alle land de okkuperte, også i Norge ved hjelp av lokalt politi.

 

At de samlet inn disse jødene betyr jo ikke automatisk at det var for å drepe dem.

 

Men om det hadde vært for å drepe dem i gasskamre, så ville de blitt drept, og da ville det heller ikke vært noen jødiske "øyenvitner"

Det er helt riktig at nazistene du forsvarer var veldig effektive, og det er få overlevende fra dødsleirene. Men det er mange nok, i tillegg så har vi tyske vitnemål.

 

Vi vet at det ble transportert 1,3 millioner jøder til treblinka. Hvis det ikke var for å myrde dem, og de ikke ble drept i en av AR-leirene, så bør det være lett å finne spor av hvor dem ble av.

 

Men det er klart, i Balthazars verden er det helt naturlig at 12 millioner mennesker bare forsvinner ...

 

Hva med Münch. Du finner vitnemålet hans i denne tråden. Hva med Auschwitz-rettsaken i frankfurt 1963-1965?

 

Så kan du fortsette med å motbevise vitnemålene til Ya'akov Wiernik, Kalman Teigman, Eliahu Rosenberg og Avraham Lindwasser. Du finner vitnemålene deres i referatet fra Eicmann-rettsaken i 1961. Siden du har så stor greie på Holocaust-forskning visste du selvfølgelig det.

 

Men sannsynligvis tar du vel en Balthus og feiger ut igjen. Eller kanskje du heller vil snakke om Einsatzgruppen, skjebnen til de litauiske jødene, Warzawa-ghettoen, Jäger-rapporten og slike ting?

 

Kjenner jeg deg rett så kjenner du ikke en gang til en brøkdel av de sentrale vitnene, og enda mindre av det andre bevismaterialet. Allikevel tror du at du kan avfeie tusenvis av årsverk med historieforskning, kun basert på din anti-semittisme.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...