Gå til innhold

Totalforbud mot å diskutere Holocaust?


Anbefalte innlegg

Jeg forventer at de reglene som settes for tråden blir håndhevet med jern hånd og at vi ikke får noe 100 sider med shit kasting og propaganda videoer som postest 20 ganger på 20 sider.

 

Jeg håper også at viss tråden faller sammen blir den lås fort og at det da ikke blir opprettet noe ny tråd, da det viser at forumet ikke kan ha slike diskusjoner.

 

Dette er en holdning som hører mer hjemme hos en gjeng med fascistiske bøller enn blant tolerante og dannede, siviliserte mennesker.

 

Jeg håper moderator ikke vil akseptere slike nazi-holdninger på forumet.

 

Det vitner også om at noe ikke er helt som det skal i topplokket på GF når GF gjentatte ganger fordømmer videoer han selv innrømmer at han ikke har sett et sekund av. Ja, han vil også nekte andre muligheten til å få se disse videoene. Så sterkt er hans hat, så dyp er hans intoleranse. Og at den som selv er den største "shit kasteren" skal snakke om "shit kasting" - det er da ganske drøyt. GF bidro omtrent null i den gamle tråden, og kommer sikkert til å fortsette med dette. Med moderators velsignelse, går jeg ut i fra. Ettersom bøllen og fascisten GF representerer den "gode" og "rette" siden. Siden som vil utrydde alle tankeforbrytere og opprette et totalitært diktatur der det er straffbart å betvile De Store og Vedtatte Sannheter.

 

GF - du står fritt til å opprette tråder om ting som interesserer deg. Når Holocaust-myten betyr så lite for deg at du ikke engang kan se en video på to minutter så er det tydelig at dette ikke er et emne som opptar deg. Men kan vi andre få lov å diskutere? Og utveksle videoklipp m.m. om vi så ønsker? Du fremstår som en barbar og en bølle. Og du representerer selv akkurat de egenskapene som du tilegner Hitler og nazistene: intoleranse, diktatur, udannet oppførsel, bølle-velde, sensur og hat.

 

Moderator setter deg ikke på plass, så jeg syns i det minste jeg må forsøke å kommunisere disse tingene til deg.

 

"Live and let live" er det noe som heter. Jeg går ikke inn i tråder der du entusiastisk diskuterer Gud-vet-hva og forsøker å ødelegge diskusjonen. Bare fordi jeg ikke liker deg, vennene dine og syns det dere diskuterer er tåpelig. Jeg er ingen politimann. Og det er da heller ikke du?

 

Moderator: håper jeg har lov til å komme med litt kritikk av denne sorten innimellom. Selv har jeg jo blitt kalt alt mellom himmel og jord på dette forumet. Nazist, rasist, anti-semitt, idiot osv osv osv. Og slikt syns jeg rett og slett man må tåle. Alt er tillatt i krig og kjærlighet. For meg er dette begge deler: krig mot løgnen, kjærlighet til sannheten. Mine "motstandere" har sikkert en idé om noe lignende fra deres synspunkt. Syns det er helt greit jeg at man kritiserer hverandre. Så lenge det er noenlunde saklig og berettiget.

 

Amen.

Endret av BelzeBob
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette forumet har en relativt vid ramme for ytringer fordi våre eiere de siste årene har fått en ledelse som tar redaktørplakaten og det redaksjonelle mandatet på alvor. Og fordi forumet til daglig ledes av to "innholdsansvarlige" som mener at ytringsfriheten er et prinsipielt gode.

 

Slik har det ikke alltid vært. I begynnelsen var dette et nerdeforum, og retningslinjene inneholdt formuleringer som "... dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du kanskje la være å poste dem." Reglene tillot meningssensur, og det ble håndhevet i praksis. (Jeg var selv en av dem som stengte "upassende" emner.)

 

Allikevel stenges tråder fra tid til annen. Ikke fordi de er kontroversielle, hadde det vært kriteriet hadde vi stengt dem før de nådde hundre sider. Men fordi slike tråder ender opp med å gå i sirkel, partene gjør opp status og ser at de står nøyaktig like langt fra hverandre som når tråden startet, og får en uggen følelse av at de er Don Quixote i edel strid med dumme vindmøller.

 

Og hva gjør man da? Å gi seg er ikke aktuelt, det betyr indirekte å innrømme nederlag. (Om ikke i argumenter, så i argumentasjon.) Istedet begynner man å skru opp termostaten noen hakk, for å provosere fram en reaksjon av et eller annet slag. Motstanderne av tråden ofte for å få den stengt. Men det saamme gjør faktisk vel så ofte trådens tilhengere. Med det oppnår de nemlig potensielt en av to ting: Enten at tråden blir stengt, og de kan klage på sensur, eller at de selv blir utestengt og kan framstå som martyrer. Når man ikke kan vinne debatten er ikke det noen dårlig trøstepremie, og man har uansett en unnskyldning for å ikke fortsette å vente på et vindstille som ikke kommer.

 

Personlig er jeg stemt for å holde vindmøllene åpne og heller sende Don Quixote (eventuelt mølleren) på ferie når han insisterer på å sabotere dem.

 

Geir :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar

La meg først nevne at jeg er en stor tilhenger av ytringsfrihet, og ikke vil at noen skal få "munnkurv". Jeg var også en av Belzebob's ivrigste og mest ihugede meningsmotstander i den ovennevnte nylig stengte holocaust-diskusjon.

 

Men jeg syns egentlig ikke at det var en holocaust-DISKUSJON. Gode argumenter ble bryskt avfeid og besvart med youtube-videoer, eller sitater fra/linker til trådstarters egen hjemmeside (som ble omtalt som orakelet når det kom til holocaust).

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Nå deltar ikke jeg så mye i disse trådene da jeg hverken har tid eller ork men prøver å følge med sånn nå og da. Synes tråden startet bra med saklige førsteinnlegg og en debatant som legge frem en påstand om dødstall og en som svarer på dette. Synes derfor det er synd at man så fort hopper over til andre ting med en gang det spørres om hvilke historiebøker det er snakk om. Det blir fort veldig uryddig og da havner vi tilbake til de tidligere trådene.

 

Tror veien å gå er å ta en påstand om gangen og utrede dem ferdig før man går videre, håper de av dere som er aktive ender opp med samme konklusjon som meg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå deltar ikke jeg så mye i disse trådene da jeg hverken har tid eller ork men prøver å følge med sånn nå og da. Synes tråden startet bra med saklige førsteinnlegg og en debatant som legge frem en påstand om dødstall og en som svarer på dette. Synes derfor det er synd at man så fort hopper over til andre ting med en gang det spørres om hvilke historiebøker det er snakk om. Det blir fort veldig uryddig og da havner vi tilbake til de tidligere trådene.

 

Tror veien å gå er å ta en påstand om gangen og utrede dem ferdig før man går videre, håper de av dere som er aktive ender opp med samme konklusjon som meg :)

 

Jeg er veldig enig i dette. Det er den eneste måten å unngå gish-gallopp. Vi kan gjerne ta for oss et argument eller en argumentrekke om gangen, og gå videre etter hvert. Det betyr ikke at man trenger å bli enige, eller avlive den andres argument før man gjør seg ferdig, men man bør helst ikke hoppe videre så fort man får litt motbør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne debatten er like dødfødt som den har vært i alle andre tråder. Det postes like mange rare videoer og bilder som ikke er representative. Argumenter fra "kritikerne" blir gang på gang motbevist, men de later som ingenting og fortsetter. Jamfør de "berømte 7 minuttene" som han bare lurer seg unna når Bidalaka kommer med gode argumenter. Spesielt Fred A. Leuchter har vi sett at ikke er troverdig, mens hans arbeid trekkes frem om og om igjen. GM250 og Bidalaka har egentlig forklart det meste i tidligere tråder, og nå håper kritikerne at disse to blir lei av å gjenta seg selv slik at de trekker seg ut av debatten.

 

Selv om vi har sagt det til han mange ganger så fortsetter BelzeBob å tillegge oss meninger vi ikke har, og etterpå forsøker han å bevise at meningene vi ikke har er gale.. :roll: Det er vel strengt tatt ingen her som har sagt at NØYAKTIG 6 mill jøder ble gasset, BelzeBob? Jeg lurer på hva dette kommer av, og jeg kan bare spekulere i at han kanskje har diskutert Holocaust med noen som er litt mer religiøse enn oss og derfor har sterk tro på tallet 6 millioner.

 

Dessuten så brukes resirkuleres 3-4 videoer av folk som forteller ekstreme historier fra Holocaust for å bevise at alle jøder er løgnere. Det er ikke slik handlingene og ordene til noen svært få sier noe om helheten, selv om kritikerene liker å tro det. Bruk av bilder er også ekstremt, og det er en fryktelig rotete debatteknikk han bruker for å skape forvirring.

 

I tillegg så trekkes grusomheter gjort av de allierte frem.. Som om det gjør tyskerne noe bedre!

 

Mon tro om vi trenger en annen tilnærming til denne debatten?

 

EDIT: Jeg blir GAL av de latterlige avisklippene og bildene dine nå! Gi meg en god grunn til å tro at det er er ekte. Hvis de faktisk er ekte: gi meg en god grunn til å tro at det som står i tekstene var konsensus på den tiden og ikke bare noe ekstremist-sprøyt!

Endret av Dux ducis
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

I tillegg så trekkes grusomheter gjort av de allierte frem.. Som om det gjør tyskerne noe bedre!

 

 

 

Er ikke litt av poenget med denne debatten og få folk til å forstå at det er en overdreven fokus på jødene? Hvorfor er de så mye mer fortjent til sympati enn alle andre som led under krigen osv? Mulig andre skeptikere her har andre og litt mer ekstreme holdninger, men er i hvert fall slik jeg ser på det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

I tillegg så trekkes grusomheter gjort av de allierte frem.. Som om det gjør tyskerne noe bedre!

 

 

 

Er ikke litt av poenget med denne debatten og få folk til å forstå at det er en overdreven fokus på jødene? Hvorfor er de så mye mer fortjent til sympati enn alle andre som led under krigen osv? Mulig andre skeptikere her har andre og litt mer ekstreme holdninger, men er i hvert fall slik jeg ser på det.

 

Nei, det er en helt annen debatt. Denne heter Holocaust - fakta eller fiksjon? Om jødene har fått overdrevet mye oppmerksomhet og sympati er en helt annen diskusjon. Ta den gjerne, men etter min mening, er dette ikke plassen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...