Gå til innhold

Firefox får kraftig overhaling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg liker med Google Chrome er at den er så minimalistisk, oppdaterer seg selv uten at jeg må gjøre noe som helst og den har alt jeg ønsker og trenger av funksjonalitet innebygget og den benytter seg dynamisk og effektivt av de systemressursene jeg har tilgjengelig.

 

Mozilla FireFox 3.x har hengt etter og føles jo direkte treg sammenlignet med de siste utgavene av Opera og Google Chrome for ikke å snakke om at jeg har hatt store problemer med stabiliteten til FireFox siden v3.x og derfor endte jeg opp på Chrome til slutt.

 

Firefox 4.0 ser ut til å få ting på plass igjen, ytelsen blir bedre og designet er mer minimalistisk noe som jeg liker men må si jeg er såpass tilfreds med min enkelte Chrome hverdag at jeg trolig ikke går over til FireFox 4.0 med add-ons osv igjen med det første.

Lenke til kommentar

Så fort Firefox får en synkroniseringsfunksjon av bokmerker slik som Chrome har bytter jeg tilbake. Vet det finnes addons.

Slenger inn en anbefaling for SyncPlaces. Jeg har benyttet den med egen ftp i ca. 4-5 år til mine ~1700 bookmarks, og er meget fornøyd. Den gjør jobben godt, er konfigurerbar nok til å få til ønsket oppsett og utvikleren er kjapt ute med oppdateringer når det kommer nye utgaver av Firefox.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Får gå over til Firefox, Chrome er ikke så flink med minnet når det kommer til det å ha mange faner oppe samtidig. Firefox er en del bedre der.

 

Du burde heller lese litt opp om hvordan Chrome og Firefox utnytter minne, veldig forskjellig approach. Chrome på sin side tar alt den trenger mens Firefox tar det absolutt minste den trenger, noe som gjør at Chrome virker mye mer responsiv og raskere. Dog, med en gang noen andre programmer trenger minne vil Chrome frigi minne til dem.

Lenke til kommentar

Den addon'en duger ikke. Bare se på omtalene.

 

Kanskje du skal prøve den å basere konklusjonene dine på noe annet enn andres omtale?

 

Selv har jeg aldri hatt problemer med den, og jeg syncer mellom 3 maskiner daglig.

 

Ingen problemer her heller - fungerer helt sømløst. Til og med sist åpnede faner på den maskinen jeg brukte sist er tilgjengelig når jeg flytter meg til en annen maskin.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt denne versjonen av FireFox, men sverger til Chrome. Kommer nok bare til å bruke FF til SutmbleUpon og reddit (ettersom chrome i det siste har begynt å henge seg opp når jeg åpner mange faner. Noe FF ikke hadde noen problemer med).

 

 

Jeg har benyttet den med egen ftp i ca. 4-5 år til mine ~1700 bookmarks, og er meget fornøyd.

1700 bokmerker? Var vel i litt overkant :p ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

skulle selv gjerne ha sett fanene på samme linje som firefox-knappen. Når man sitter med kun 768 piksler i høyden er det fint å få utnyttet dem bedre.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt denne versjonen av FireFox, men sverger til Chrome. Kommer nok bare til å bruke FF til SutmbleUpon og reddit (ettersom chrome i det siste har begynt å henge seg opp når jeg åpner mange faner. Noe FF ikke hadde noen problemer med).

 

 

 

Du får da Stumble til Chrome, bruker den stadig vekk.

Lenke til kommentar

Får gå over til Firefox, Chrome er ikke så flink med minnet når det kommer til det å ha mange faner oppe samtidig. Firefox er en del bedre der.

 

Du burde heller lese litt opp om hvordan Chrome og Firefox utnytter minne, veldig forskjellig approach. Chrome på sin side tar alt den trenger mens Firefox tar det absolutt minste den trenger, noe som gjør at Chrome virker mye mer responsiv og raskere. Dog, med en gang noen andre programmer trenger minne vil Chrome frigi minne til dem.

 

Hvis du kan litt om hvordan firefox sin minneallokering fungerer så kanskje du kan svare meg på hvorfor jeg synes FF har så høyt minneforbruk hele tiden. Jeg har ofte veldig mange tabs åpen, og da er minnebruken et sted mellom 160MB(en tab åpen nå) opp til 500MB - hvilket er litt vel mye på en maskin som bare har 3GB tilgjengelig. Her må det vel være noen slags caching eller noe sånt som pågår? 160MB kan vel ikke være "det minste den kan" ?

 

Nå bruker jeg den nyeste RC versjonen akkurat nå (med et par tillegg som adblock plus), men jeg merker forsovidt det samme i bå¨de ny og gammel versjon.

 

Er forøvrig godt fornøyd med FF generellt sett, og den nye versjonen virker enda mer clean i interface layouten blandt annet. Fullscreen funksjonen er også forbedret ser det ut til - blandt mye annet.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg grenseløst med Chrome, er ekskluderingen av folk med lesevansker. Chrome har liten/ingen støtte for tilgjengelighetsprogrammer.

 

Jeg er utvilsomt imponert av Chrome, men enda mere imponert av FF. Kommer til på holde meg til FF i lang tid fremover ser det ut som :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...