Gå til innhold

Lyst til å Lære meg Programmering i C++


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Hold dere milevis unna Microsoft. De kan endog i 2011 ikke lage en nettleser.

 

Hvor mange i verden tror dere sitter å sliter med den nettleseren etter å ha fått den tredd nedover hodet? Det er ikke alle som kan installere en bedre og deaktiver IE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sorry, får meg ikke til å tenke på Delphi/C++Builder som en kompilator... Jeg tror ikke det er rett vei å gå for å lære C++ siden man lett blir for distrahert av uviktige ting.

Det er simpelthen tull.

 

C++Builder, ihvertfall de jeg har kan brukes som en command line C kompilator og om jeg husker riktig kan den også brukes som en command line C++ kompilator.

 

Nå får man jo også RAD Delphi som en myk overgang til RAD C++.

 

Sist jeg sjekket mener jeg C++Builder 5/6 var gratis tilgjengelig på nettet. Jeg har C++ Builder 3 som jeg brukte i 1990 årene. Den er fullt brukbar til å lære seg C++ med.

 

Uansett eldre kompilatorer, regner jeg med at den mangler støtte for UTF encoding. Det er ikke det viktigste om man kun er ute etter å lære C++.

 

Google: c++ builder 6 download

 

så har du det du trenger.

 

Mitt endelige råd:

Toppen på latsakp er å gjøre alt riktig fra begynnelsen og da begynner man med C++Builder XE eller en gratis versjon man finner på nettet.

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent har C++Builder aldri vært gratis... Overbevis meg gjerne med en direkte link der man også kan lese lisensinformasjonen. (PS! Free trials er ikke 'gratis') (Google søket fant bare masse VCL og linker til TPB)

 

Og jeg er uenig i at slike verktøy (VSC++ og C++Builder) gjør det lettere å lære C++. Eleven blir opphengt i knapper og vinduer i stedet for å lære C++. Alle kan dra knapper og tekstbokser over på et skjema, det vil ikke si at man burde ansette dem som programmerere. Dette er min erfaring, og du har ikke klart å overbevise meg om noe annet så langt...

 

Og du som er så motstander av Microsoft burde hvertfall promotert en kompilator som ikke kun eksisterer på Microsoft plattformen... :p

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Såvidt meg bekjent har C++Builder aldri vært gratis... Overbevis meg gjerne med en direkte link der man også kan lese lisensinformasjonen. (PS! Free trials er ikke 'gratis') (Google søket fant bare masse VCL og linker til TPB)

Jeg snakker ikke om Free trials, men om gratis eldre versjoner som er gode nok til å lære seg C++.

 

Google: c++ builder 6 download

Det eller enda mer presist søket:

 

c++builde 6.0 free -trial download

 

greier du vel selv. Jeg regner med at du finner en gratis versjon av 6.0 der. Last ned og prøv selv. Jeg har tre versjoner og har annet å gjøre.

 

De som har adgang til Embarcaderos forum

 

https://forums.embarcadero.com/index.jspa

 

mer presist, C++ Builder forumet:

 

https://forums.embarcadero.com/category.jspa?categoryID=8

 

kan jo spørre der.

 

Har du eller en du kjenner adgang, får du som regel profesjonelle svar i løpet av kort tid.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det eller enda mer presist søket:

 

c++builde 6.0 free -trial download

 

greier du vel selv. Jeg regner med at du finner en gratis versjon av 6.0 der. Last ned og prøv selv. Jeg har tre versjoner og har annet å gjøre.

 

Nei, jeg finner ingen versjon som jeg kan betrakte som gratis (lovlig). På tide du setter aksjon til ordene dine; finn en lovlig gratis versjon av C++Builder... Hvis ikke tolker jeg dette som at du betrakter warez (eks. nr. 4 på Google søket du foreslo) som gratis.

Lenke til kommentar

Visual C++ er ihvertfall veldig utbredt i bransjen.

Det er også Internet Explorer.

Barnslig.

 

Visual Studio er ikke på noen måte relatert til Internet Explorer. Det er forskjellige folk som har laget det, men de er under samme utviklertak.

 

Borland C++ Builder er ikke gratis, det er Visual Studio, og igjen: det er et av de beste utviklingsverktøyene du finner. Det er en grunn til at Borland solgte C++ Builder, og det var nok fordi det ikke var lønnsomt.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Når man mener IE er dritt dårlig og kjenner historien til Microsoft sine C++ kompilatorer. Der var en tid jeg leste artikkel etter artikkel om deres kontra Borland sine kompilatorer. Det skal mye til for å endre det inntrykket man fikk den gang.

 

Hvor mange milliarder USD tror du IE hacks og manglende sikkerhet i IE har kostet verden? Liker du IE 9.0? Personlig synes jeg, bortsett fra at den omsider er DOM kompatibel, at den er den dårligste versjonen de har hatt.

 

Sikkerhetssoner i IE burde ikke hete sikkerhetssoner, men falsk trygghetssoner.

 

FireFox er privilegie orientert, sikrere enn IE's sikkerhetssoner, men fortsatt ikke sikker nok om ikke noe har endret seg fundamentalt.

 

FireFox og Chrome er åpen kildekode. Man forteller ikke all verden hvordan huset er sikret. Er det en kode som burde være lukket for verden er det koden til en nettleser.

 

Se på alt det som utvikles ute i verden. Hva bidrar vi med, en gang foregangslandet på objekt orientert programmering? Opera er et hederlig unntak. Nordmennene tar opp fisk og olje fra havet sier svenskene. Det er stort sett det vi driver med her i landet.

 

Og nå forsvarer man proprietær programvare av et av de råeste selskapene verden noen gang har sett på markedsføring. Kall det gjerne barnslig. Jeg står ved det jeg har sagt og kunne sagt mer.

 

Amerikaneren selv spør om MicroSoft er et synkende skip:

 

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/52941-Microsoft-a-sinking-ship

 

I den monstertråden er jeg en av dem som forsvarer Microsoft mest. Men Internet explorer og deres proprietære utviklingsverktøy har jeg veldig lite sans for.

 

.NET og FaceBook (MS har kjøpt opp andeler i selskapet). Det lukter proprietært nettverk lang vei.

 

Nå har omsider C++Builder fått et selskap i ryggen som ser ut til å være like rå på markedsføring som Microsoft.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Borland C++ Builder er ikke gratis, det er Visual Studio, og igjen: det er et av de beste utviklingsverktøyene du finner.

Er full versjon gratis? Hvor lenge vil den være det eller er det nok et markedsføringstriks? Det aller verste fra Microsoft var PC'er som kom forhåndsinstallert med internett explorer. Noen versjoner var endog tett integrert med operativsystemet. Den vanlige mann i gata hadde ikke noe annet valg enn å bruke en usikker nettleser.

 

Det er en grunn til at Borland solgte C++ Builder, og det var nok fordi det ikke var lønnsomt.

Borland kunne ikke markedsføring. Det kan tydeligvis Embarcadero. Punktum.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men var ikke du helt ny på programmering?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1341905

 

Nå er en av (kanskje de(n)) beste utviklingsplattformene på tilbud. Tilbudet varer antageligvis ikke evig. Ser man på de samarbeidsparterene og veksten i samarbeidspartnere selskapet har så er det ingen ting som tyder på at de ikke tjener penger på Borlands tidligere RAD produkter.

 

Se på forumene deres: https://forums.embarcadero.com/index.jspa

 

Sidene er så trege at de tydeligvisk ikke greier å holde tritt med nye medlemmer.

 

Toppen på latskap er å velge den beste plattformen først som sist.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

C++Builder er et DIGERT verktøy som er totalt overkill for å lære seg C++. Spurv og kanon.

 

VSC++ er vel kun gratis til .NET plattformen, og dermed begrenset? Du lærer deg ikke C++ for å kode .NET.

 

Begge disse alternativene er kun siktet mot desktop programmering på Windows, og det er kun et segment hvor C++ brukes. Mye av det du blir familiær med i disse IDE vil være bortkastet på andre plattformer.

 

OFF-TOPIC:

kgun: Argumentene dine begynner å bli barnslige og du holder deg ikke til sak. TS ville ha tips til å lære seg C++, alt annet er likegyldig.

 

Forøvrig har jeg brukt Borland produkter og vært kunde siden 1992, så en viss kjennskap har jeg til produktene og utviklingen...

Lenke til kommentar

Mitt endelige råd:

Toppen på latsakp er å gjøre alt riktig fra begynnelsen og da begynner man med C++Builder XE eller en gratis versjon man finner på nettet.

Morro. Regner med at dette var en spøk.Og seriøst, når det kommer til IDE så:

 

  1. Har det virkelig ikke så mye å si hvilket man bruker (om man velger å bruke det).
  2. Hva med å lære seg å bruke linker og kompilatoren sjæl før man overlater så kritiske ting til et IDE.

Alle hevder jo at IDEet de bruker er best, så det er en jævla meningsløs diskusjon.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VSC++ er vel kun gratis til .NET plattformen, og dermed begrenset? Du lærer deg ikke C++ for å kode .NET.

Nei. Den største begrensningen i Express versjonene er at multi-threading er dårlig støttet. Det er andre ting også, som disassembly og en del andre ting, men ikke noe nybegynnere trenger. Den kompilerer C++ og store deler av 0x versjonen (du kan for eksempel bruke auto og lambda, som er kjekt) og hvis du trenger det, er det også støtte for C++/CLI.

 

Det kan tenkes at kun WYSIWYG GUI designer for .NET følger med, og at MFC og lignende er fullstendig droppet i express versjonen, men jeg har kun brukt dette til å skrive .dll filer og console programmer, så det aner jeg virkelig ingenting om.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

OFF-TOPIC:

kgun: Argumentene dine begynner å bli barnslige og du holder deg ikke til sak. TS ville ha tips til å lære seg C++, alt annet er likegyldig.

 

Er du ekkoet til

 

Barnslig.

 

Opprinnelig poster kunne nok greidd seg med den informasjonen han fikk i de første postene.

 

Mitt endelige råd:

Toppen på latsakp er å gjøre alt riktig fra begynnelsen og da begynner man med C++Builder XE eller en gratis versjon man finner på nettet.

Morro. Regner med at dette var en spøk.Og seriøst, når det kommer til IDE så:

 

  1. Har det virkelig ikke så mye å si hvilket man bruker (om man velger å bruke det).
  2. Hva med å lære seg å bruke linker og kompilatoren sjæl før man overlater så kritiske ting til et IDE.

Alle hevder jo at IDEet de bruker er best, så det er en jævla meningsløs diskusjon.

 

Hvorfor finne opp hjulet på nytt, når man kan konsentrere seg om å skrive kode og klikke på plass mesteparten av det grafiske grensesnittet? Jeg vet hvilken plattform jeg ville gitt i gave til en skoleelev så lenge dette

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1341688

 

tilbudet gjelder, nemlig produkt #5043 til 790.00 kroner eksklusiv moms. Mer presis informasjon om kjøp i Norge her :

 

http://shop.alfasoft.no/Inventory/Navision/categories/3,16,1065,1076?cat=yes&category=3,16,1065,1076&categoryName=Delphi

 

Jeg har sagt klart ifra hvilken litteratur, kompilator og plattform jeg mener er best.

 

Den 1000 lappen det koster for en med rett til akademisk versjon spares fort inn i økt produktivitet.

 

Så får vi bare vente på flere voksne svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...