Gå til innhold

Lyst til å Lære meg Programmering i C++


Anbefalte innlegg

VSC++ fungerer perfekt å lære seg c++ :)

Slutt med uinformativt kopi av dine tidligere innlegg. Det tar tid å laste inn denne tråden og lese innlegget ditt. Har du ikke noe å bidra med, så spar oss og ti stilt.

 

EG vil bare påpeke at VSC++ fungerer fint for å lære c++ programmering, hvertfall for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likevel kjøpte det firmaet du forsvarer med nebb og klør i denne tråden nylig en applikasjon utviklet med den plattformen for Milliarder.

Nå må du ikke gi folk intrykk av at det er plattformen som skaper suksessene. Den neste killer-appen kan bli laget i Java, Python, Go, Common Lisp eller Dylan for den del. Det er to ting som er viktige: Å ha rett ide til rett tid, og å ha evnen og viljen til å realisere den. Hvilken Algol-dialekt man snakker, hvor fancy editor man har, og hvor optimalisert kompilatoren man har valgt er, spiller en svært liten rolle i denne sammenhengen.

 

Det var mine to ører.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Til det er det bare å svare om den eneste redskapen man har er en hammer, begynner alt å ligne en spiker.

 

Og noen greier tydeligvis å lage gull av søppel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det var mine to ører.. :)

Hvordan ble kobbertråden til?

To skotter, den ene helt vill

sloss om en kobbermynt

og dermed er det forkynt.

 

Hvem er skotten i denne tråden, tja la meg begynne med å skotte og C ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ville lære meg var jo at jeg ville lage iPhone Apps og programmere Xbox 360 kinect programmet. Men det ser ut til at jeg har en lang vei å gå, for å lære meg c++ programmering.

 

Det jeg lurer på er hvordan TS kan lage iPhone apps eller programmere Xbox med C++Builder...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Enkle iPhone og iPad apps for weben kan utvikles i PHP + JavaScript (AJAX) + CSS + HTML. Det er ingen vits i å skyte spurver med kanoner som noen påpeker i denne tråden:

 

http://wordpress.org/extend/mobile/

 

Les mer om hvordan du setter opp en utviklignsplattform her

 

http://www.oopschool.com/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=177&start=0

 

samt avsnittet med overskriften "WordPress on mobile platforms."

 

Objective-C anbefales ofte som mest egnet språk til å utvikle iPhone apps: http://www.kjellbleivik.com/Books/#iPhone-iPod-iPad

 

Tilbake til overskriften på denne tråden. C++builder kan selvsagt benyttes til å utvikler applikasjoner for de fleste applikasjoner om ikke leverandøren av plattformen på en finurlig måte blokkerer for det.

 

Min tid med norske kverulanter er ute i denne tråden om da ikke noe av fundamentalt ny interesse skrives.

 

Kos dere med håndsaga. Jeg foretrekker motorsag. Perkele, brummar hon også spurte finnen som hadde fått ny motorsag.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

At noen kanskje kaster bort pengene sine på Embercardero C++ Builder? Jeg har ikke en eneste gang sagt at C++ Builder er dårlig, jeg har simpelthen sagt at det ikke er gratis.

Jeg har heller aldri hevdet at de siste versjonene av C++Builder er gratis. Noen ganger får man hva man (ikke) betaler for. Tid (les produktivitet / effektivitet) er også penger. Mange norske utviklere (små firmaer) tar ca NOK 1 000/ time for å utvikler applikasjoner eller websiter. Det skal ikke mange utviklingstimer til før prisen er mer enn forsvart.

 

edit: jeg har sagt at Delphi er noe søppel, og det står jeg for.

Hvordan pleier du å karakterieser slike svar? Likevel kjøpte det firmaet du forsvarer med nebb og klør i denne tråden nylig en applikasjon utviklet med den plattformen for Milliarder.

 

Jeg setter pris på diskusjonen din, men jeg vet ikke helt hva du prøver å oppnå.

Jeg vet ikke om jeg setter like stor pris på din kverulering GG. Tolk det utsagnet som du vil. Se tilbake i tråden så vil du se hvem som fyrte opp denne tråden.

 

Jeg har ikke én eneste gang forsvart Microsoft, jeg har utelukkende forsvart Visual C++ Express som et godt, gratis nybegynnerverktøy. At noen lager bra programmer i Delphi er fullstendig likegyldig: det er ikke Delphi, Visual C++ Express eller Borland C++ Builder som lager programvare, det er mennesker, og uansett hvor kjipe verktøyer folk har hatt gjennom tidene, har de alltid klart å lage bra programvare.

 

Det eneste jeg har hevdet er at Visual C++ Express er et gratis verktøy, og jeg tviler hardt og lenge at noen nybegynnere kommer til å vurdere å bruke 10 kroner engang på Embercardero C++ Builder når det finnes massevis av gratis alternativer, og Visual C++ Express som er temmelig forbanna bra, er også fullstendig gratis. Ikke en eneste gang har du hatt noe å si på Visual C++ Express, fordi du har åpenbart ikke engang vært borti det. Jeg har heller ikke hevdet noe om C++ Builder, fordi jeg har ikke rørt det sidet det het Borland.

Så hva er det du egentlig diskuterer? Du antyder at VC++ er dårlig fordi MS laget Internet explorer, eller at Microsoft er idioter som kjøpte noe skrevet i Embercardero Delphi. Hadde vi snakket om mennesker hadde det blitt kalt et personangrep, men ettersom det er snakk om bedrifter er det bare et ikke-argument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har ikke én eneste gang forsvart Microsoft, jeg har utelukkende forsvart Visual C++ Express som et godt, gratis nybegynnerverktøy. At noen lager bra programmer i Delphi er fullstendig likegyldig: det er ikke Delphi, Visual C++ Express eller Borland C++ Builder som lager programvare, det er mennesker, og uansett hvor kjipe verktøyer folk har hatt gjennom tidene, har de alltid klart å lage bra programvare.

Selvfølgelighet.

 

Det eneste jeg har hevdet er at Visual C++ Express er et gratis verktøy, og jeg tviler hardt og lenge at noen nybegynnere kommer til å vurdere å bruke 10 kroner engang på Embercardero C++ Builder når det finnes massevis av gratis alternativer, og Visual C++ Express som er temmelig forbanna bra, er også fullstendig gratis.

Det er et relativt utsagn. Jeg regner med at like lite som jeg kjenner Visual C++, kjenner du C++Builder XE. Unnskyld meg om jeg tar feil.

 

og jeg tviler hardt og lenge at noen nybegynnere kommer til å vurdere å bruke 10 kroner engang på Embercardero C++ Builder når det finnes massevis av gratis alternativer

Det glimrende tilbudet jeg har vist til trenger ikke vare evig. Dersom de du sikter til bare har tenkt å lukte på C++, er jeg enig. Men selv for en hobbyprogrammerer er C++Builder et glimrende og nå ikke dyrt verktøy. Jeg er hobby fisker og har fiskestenger til flere tusen kroner og kjøper stadig nye. (I fjor på denne tiden fikk jeg to sjøørreter på Jeløya, en på 2.5 og en på 0.7 kg). En hobby er sjelden gratis.

 

Som sagt se tilbake i tråden og se hvem som begynte å fyre den opp.

 

Hadde vi snakket om mennesker hadde det blitt kalt et personangrep, men ettersom det er snakk om bedrifter er det bare et ikke-argument.

Ja svært enig i at det gjelder din underforståtte devaluering av Embarcaderos produkter. Det skinner gjennom alle dine innlegg at du ikke anbefaler C++Builder og begrunner det med at den ikke er gratis.

 

Det går helt fint å starte med C++ som førstespråk. Boken du har, er imidlertid ikke i det beste laget (hadde dritten sjæl). Boken lærer deg ikke standard C++, og du vil følgelig få problemer med å kompilere koden i veldig mange tilfeller. Borland C++ er veldig sært, og jeg vil fraråde deg å lære deg den dialekten, da du - etter hva jeg kan se - ikke har noe å tjene på det i det heletatt. Accelerated C++ er en god nybegynnerbok, og lærer deg ordentlig standard C++ på en god måte.

 

Lykke til.

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1259291&view=findpost&p=16198090

 

Jeg har ikke sagt at du er på det nivået, men det kan tyde på at andre som skriver i denne tråden er det.

 

I stedet for å fyre opp under tråden, skulle du kjerne noen ganger holdt kjeft. Gåde råd kan være dyre. Etter min mening har du forvirret mer enn klargjort med dine innlegg.

 

Hold deg til MS Visual C#, så skal jeg holde meg til C++ og C++Builder :yes: .

 

(Det var humoristisk ment, men som Piet Hein sier. Den som tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han eller hun har faktisk fattet begge deler like dårlig).

Lenke til kommentar

Ikke bland Borland C++ og C++Builder. Borland C++ er et veldig gammelt og utdatert produkt, og noe helt annet enn C++Builder. C++Builder er basert på Borland C++, men det er så mange forskjeller at man ikke må se på det som samme produkt.

 

100% subjektivt synes jeg Borland produktene var midt i blinken når jeg begynte med programmering. Det var de facto standard blant programmerere å bruker Turbo Pascal, Turbo C++, TASM osv. Noe skjedde i overgangen til Windows der jeg falt av lasset. Primært var endringen i produktene at det ble veldig RAD orientert, og mindre kode orientert. Det gjorde utslag på ytelse og på mange måter har mange folk fått et dårlig syn på (mange) RAD verktøy av den grunn.

 

Jeg rakker ikke ned på verken den ene eller den andre, men å bruke RAD verktøy til å lære seg et programmeringspråk er så feil som det kan bli fra mitt ståsted. Nybegynnere mister 'koblingen' og får vanskelig for å hoppe mellom verktøy, og er det noe jeg vet så er det at hvilke verktøy du bruker er sterkt knyttet til firmaet/kunden du evt jobber for. En programmerer som kun kan programmere i C++Builder (eller VSC++ for den saks skyld siden VSC++ også har tendenser til RAD for tiden) vil stille svakere faglig enn en som er opplært uten RAD verktøy. Du blir også mindre plattformavhengig, og nettopp plattform uavhengigheten til C++ er en av språkets styrker.

 

Her har jeg lagt opp noen videoer som kanskje er til hjelp for personer som vil begynne med C++: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1343137

Endret av rozon
Lenke til kommentar

VSC++ fungerer perfekt å lære seg c++ :)

Slutt med uinformativt kopi av dine tidligere innlegg. Det tar tid å laste inn denne tråden og lese innlegget ditt. Har du ikke noe å bidra med, så spar oss og ti stilt.

Artig at du har så høye tanker om deg selv at du tror du er i en posisjon til å bestemme hvilke innlegg som er noe verdt og ikke. Det var en subjektiv mening som ble ytret i en (subjektiv) diskusjon, akkurat som at du forkynner C++Builder som om det var Mesias.

 

Det går helt fint å starte med C++ som førstespråk. Boken du har, er imidlertid ikke i det beste laget (hadde dritten sjæl). Boken lærer deg ikke standard C++, og du vil følgelig få problemer med å kompilere koden i veldig mange tilfeller. Borland C++ er veldig sært, og jeg vil fraråde deg å lære deg den dialekten, da du - etter hva jeg kan se - ikke har noe å tjene på det i det heletatt. Accelerated C++ er en god nybegynnerbok, og lærer deg ordentlig standard C++ på en god måte.

 

Lykke til.

Kilde: http://www.diskusjon...post&p=16198090

 

Jeg har ikke sagt at du er på det nivået, men det kan tyde på at andre som skriver i denne tråden er det.

 

I stedet for å fyre opp under tråden, skulle du kjerne noen ganger holdt kjeft. Gåde råd kan være dyre. Etter min mening har du forvirret mer enn klargjort med dine innlegg.

 

Hold deg til MS Visual C#, så skal jeg holde meg til C++ og C++Builder :yes: .

Her siktet jeg til C++-dialekten som boken som trådstarter hadde begynt å lese på bruker. Jeg siktet ikke til noe IDE i det heletatt. Dialekten som brukes i boka til trådstarter er sær, og den er ikke standardkompilant. Jeg skulle selvfølgelig tenkt på følelsene dine da jeg skrev Borland C++ (noe jeg gjorde fordi dét faktisk er uttrykket som boka til trådstarter bruker om C++-dialekten) uten å spesifisere ytterligere. Dette beklager jeg selvfølgelig sterkt, og jeg håper du kan tilgi meg en gang i fremtiden.

 

Til neste gang kunne du kanskje tatt ditt eget råd og holdt kjeft istedenfor å fyre opp under tråden da du tydeligvis ikke kjente bakgrunnen for det du sutret og klaget over. Gratis råd fra meg til deg. Jeg vet ikke hvilket nivå det er du driver og snakker om, men jeg synes uansett du kan heve deg over det nivået du selv er på; gjekk deg ned et par hakk og begynn og oppfør deg. Vanlig høflighet og kanskje litt ydmykhet er ikke så dumt. Enda et gratis råd fra meg til deg. ;)

 

Edit:

Bare hyggelig.

Endret av Dead_Rabbit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Her siktet jeg til C++-dialekten som boken som trådstarter hadde begynt å lese på bruker.

Dette

 

Borland C++ er veldig sært, og jeg vil fraråde deg å lære deg den dialekten, ...

er ordrett sitert fra ditt innlegg med min utheving i fet skrift.

Lenke til kommentar

Alle C++ kompilatorer bruker variasjoner av C++. Ofte vil slike variasjoner bemerkes ved at de starter med to understreker, eksempelvis __fastcall for fastcall funksjonkall.

 

Fastcall er en kallekonvesjon, og har med hvilken maskin kompilatoren har som mål å generere programfiler for; dette har ingenting med C++ som språk å gjøre (eksempelvis så kan du lage en kompilator som oversetter C++ til C). Det finnes likevel variasjoner av C++ som språk pga. forskjellig støtte fra de forskjellige kompilatorene, men så vidt jeg vet så er det bare én organisasjon som bestemmer C++-standarden.

Lenke til kommentar

Her siktet jeg til C++-dialekten som boken som trådstarter hadde begynt å lese på bruker.

Dette

 

Borland C++ er veldig sært, og jeg vil fraråde deg å lære deg den dialekten, ...

er ordrett sitert fra ditt innlegg med min utheving i fet skrift.

 

Ja. Jeg vet veldig godt hva jeg skrev. Jeg får forklare det enda en gang siden det tydeligvis var vanskelig å forstå første gangen. Med Borland C++ refererte jeg til C++ dialekten som boka «C++ og objektorientert programmering, 2. utgave» lærer bort. Jeg skrev det fordi trådstarter leser denne boka, og fordi det i boka står Borland C++ når den refererer til dialekten som boka benytter. Capiche? Forfatterene kaller dialekten for Borland C++. Her er det altså ikke snakk om noe IDE eller en implementasjon; boka lærer bort ikke-standard C++.

 

 

Jeg tar det en gang til for sikkerhets skyld; boka «C++ og objektorientert programmering, 2. utgave» lærer bort en (ikke-standard) C++-dialekt som de kaller Borland C++. Jeg fraråder trådstarter å lære seg denne da den er sær. Jeg snakker altså ikke om et IDE eller bare en implementasjon av C++ som har små avvik her og der (som de fleste implementasjoner jo har); jeg snakker om at kodeeksemplene i boka ikke er gyldig C++.

 

Mer tid gidder jeg ikke å bruke på å diskutere noe så uvesentlig som dette her.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...