Gå til innhold

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Embarcadero som har overtatt Borlands plattformer har tydeligvis forstått markedsføring bedre enn Borland. Jeg har sett mange datatibud siden jeg begynte i Norges Bank i 1977, men ingen slår dette:

 

http://www.embarcadero.com/radoffer

 

Get RAD Studio XE at the Delphi/C++Builder Price!

 

RAD studio inneholder blant annet

 

Embarcadero® Delphi Prism® XE provides a cross-platform development solution and robust programming language for rapidly developing .NET, Mono, ASP.NET, and data-driven applications for Windows, Linux, and Mac OS X. Delphi Prism combines easy-to-learn syntax based on the Delphi language with features not available in other .NET programming languages, enabling developers to create cutting-edge applications. With Delphi Prism, you can:

 

 

Min påstand er at verdens beste C/C++ kompilator og RAD plattform fås til prisen av gode gamle Delphi (Object Pascal). Dette bør du ha råd til om du er en seriøs utvikler. Personlig kjenner jeg ikke til en bedre platform.

 

Produktet markedsføres i Norge av http://alfasoft.no/

 

som finnes på side 3 over partnere

 

http://www.embarcadero.com/company/contact-sales-or-find-partner

 

Jeg er ikke affilert med dem.

 

Rettet skrivefeil etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min påstand er at verdens beste C/C++ kompilator og RAD plattform fås til prisen av gode gamle Delphi (Object Pascal). Dette bør du ha råd til om du er en seriøs utvikler. Personlig kjenner jeg ikke til en bedre platform.

For hobbyprogrammerere (meg), ikke-seriøse utviklere (finnes det?) og andre som bare er nysgjerrige (sikkert mange), så er prisen på tilbudet (XE Professional) EUR 899.00 - ex. VAT.

I tillegg er den beregnet for "native Windows, .NET, PHP and Web development" - ikke akkurat det jeg pusler med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du så at du fikk 5 pakker til prisen av en? Du må spørre hva du får hos alfasoft.no. De har en rekke valgmuligheter. Den billigste jeg så var 790 + moms for Delphi XE for akademisk bruk.

 

Får du opp denne

 

http://shop.alfasoft.no/Inventory/Navision/categories/3,16,1065,1076?cat=yes&category=3,16,1065,1076&categoryName=Delphi

 

lenken vil du se Delphi XE Professional Academic litt nede på siden til 790 eks moms.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fant tilfeldigvis en artikkel i Dr. Dobb's om RAD Studio 2010. For de interesserte... http://drdobbs.com/windows/220001058

 

With Delphi, even a Windows application neophyte can paint a form, compile it into a true executable without a bulky, separate runtime dependency. This is something that existing Delphi developers have taken for granted since its inception, but its still something to remark upon given the weighty overhead that various Java and .NET VM distributions require. The fact that Delphi can span the XP, Vista and Windows 7 family of operating systems, even supporting technologies like gesture support on operating systems that Microsoft won't formally commit to, is a testament to the enduring capabilities that Delphi has carried through all of its corporate incarnations. Anyone interested in Windows application development -- especially timely with the release of Windows 7-- should visit Embarcadero's RAD Studio 2010 website for more details.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Her

 

http://www.oopschool.com/

 

kan du laste ned (lese) to tut og kjør PDF dokumenter om C++Builder 2009 og 2010 som flere har takket meg for.

 

På mitt forum

 

http://www.oopschool.com/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=159

 

viser jeg kjapt hvordan man kan bruke platformen som en C kompilator, BCC32 om man ønsker det. De fleste C standarder som ANSI C, K & R C etc. er støttet.

Lenke til kommentar

Delphi XE Professional Academic litt nede på siden til 790 eks moms.

Professional Academic? Er det bare jeg som synes det er morsomt?

 

Akademiske versjoner av software er normalt gratis. Men ved å slenge på professional får man legitimitet til å charge noen grunker. Det er bare det at de to begrepene i utgangspunktet ikke er forenelige - i alle fall ikke i min verden.

 

Mener ikke å fyre opp under noe her, syntes bare det var litt snodig :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke affilert med dem.

 

Det skulle man ikke tro...

 

Er det virkelig fortsatt liv i disse produktene? Jeg jobbet med mitt siste Delphi-prosjekt sent i 2004, og har ikke sett meg tilbake siden. Jeg var på et Delphi-seminar i regi av Eurosoft i 2003. På styrerommet i Kongelig Norsk Seilforening (i samme bygg som Eurosoft holdt til) ble vi lovet gull og grønne skoger. Det var store ord, men lite handling... I ettertid er jeg veldig glad for at jeg migrerte til andre plattformer og andre språk...

 

---

BalleB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Akademiske versjoner av software er normalt gratis.

Da kjenner du ikke Adobe. De selger student versjoner med 80 - 90 prosent avslag.

 

På styrerommet i Kongelig Norsk Seilforening (i samme bygg som Eurosoft holdt til) ble vi lovet gull og grønne skoger. Det var store ord, men lite handling... I ettertid er jeg veldig glad for at jeg migrerte til andre plattformer og andre språk...

Et nærliggende eksempel:

 

Skulle jeg sett på kunde støtte som det viktigste, skulle jeg valgt Telenor i stedet for NextGentel. NextGentel kommer ofte nedertst på kundestøtte. Forskjellen på Telenor og Nextgentel slik jeg personlig har erfart det er at NextGentel ikke har vært nede en gang i de årene jeg har brukt dem som internett leverandør siden 2002. Telenor var stort sett nede hever 14 dag.

 

Jeg har ikke oversikt over hvor mange programmer, språk, kompilatorer, applikasjoner som er lagd med C++Builder de siste årene, men det er sikkert ikke få.

 

Nylig ble Skype utviklet av en svenske i Delphi solgt til Microsooft for 8 milliarder USD.

 

Man kan utvikle rene Windows applikasjoner i C++Builder. Det er antydet i mine ovennevnte PDF dokumenter hvordan det gjøres. Så man trenger ikke bruke RAD plattformen.

 

Noen ganger må man kunne noe selv for å dra nytte av en avansert plattform som C++Builders RAD API.

 

Jeg hadde personlig ingen problemer med å utviklet enkle windows applikasjoner med C++Builder. Men man må vite hva man driver med. Man må vite hvor man skal modifisere kode. Det kan ikke alltid gjøres i koden, men via de rette toolbars eller i objekt inspektøren.

 

Det kan være svært frustrerende for nybegynner å oppdage at det ikke bare er å kopiere en applikasjon som ikke er utviklet i RAD studio eller modifisere koden fra feil punkt og tro at det skal virke.

 

Man må med andre ord kjenne plattformen før man kan utvikle applikasjoner med den. Man setter seg ikke opp i et fly og tror man kan mestre det som en flyver.

Lenke til kommentar

Akademiske versjoner av software er normalt gratis.

Da kjenner du ikke Adobe. De selger student versjoner med 80 - 90 prosent avslag.

Joda, jeg kjenner til Adobe, og de er ganske ekstreme når det kommer til lisensiering. Såpass ekstreme at de sliter med å få folk til å betale for produktene sine. Vet desverre om mange som har brukt PhotoShop i årevis uten å betale en krone..

Lenke til kommentar
Dette bør du ha råd til om du er en seriøs utvikler. Personlig kjenner jeg ikke til en bedre platform.

 

Så du mener at jeg ikke kan kalle meg en "seriøs utvikler" hvis jeg ikke bruker 900 euro på et IDE? Haha.

 

Men for å være litt alvorlig, hva er de gigantiske fordelene med dette IDE-et?

Lenke til kommentar

kan du laste ned (lese) to tut og kjør PDF dokumenter om C++Builder 2009 og 2010 som flere har takket meg for.

 

Personlig syntes jeg de to dokumentene var et rotete cut and paste surrium med masse linker til tredjeparter på forskjellige språk. Jeg synes det finnes bedre dokumenter man kan lese gratis for å lære C++. Det er min personlige mening, og de kan selvsagt være til hjelp for noen uten at jeg syntes de var hjelpsomme. Her er eksempel på en C bok, på den engelske delen finnes det masse C++ bøker.

 

Er det virkelig fortsatt liv i disse produktene? Jeg jobbet med mitt siste Delphi-prosjekt sent i 2004, og har ikke sett meg tilbake siden. Jeg var på et Delphi-seminar i regi av Eurosoft i 2003. På styrerommet i Kongelig Norsk Seilforening (i samme bygg som Eurosoft holdt til) ble vi lovet gull og grønne skoger. Det var store ord, men lite handling... I ettertid er jeg veldig glad for at jeg migrerte til andre plattformer og andre språk...

Dette er også min oppfattning av situasjonen. Etter Borland stoppet fremdriften for lenge og utviklere gikk videre. Det sagt, i Tyskland er det fortsatt store brukergrupper, men mye av det har sammenheng med at Delphi har tysk oversettelse som er meget bra (har jeg hørt fra vår tyske utviklingsgruppe).

 

 

Jeg hadde personlig ingen problemer med å utviklet enkle windows applikasjoner med C++Builder. Men man må vite hva man driver med. Man må vite hvor man skal modifisere kode. Det kan ikke alltid gjøres i koden, men via de rette toolbars eller i objekt inspektøren.

 

Det kan være svært frustrerende for nybegynner å oppdage at det ikke bare er å kopiere en applikasjon som ikke er utviklet i RAD studio eller modifisere koden fra feil punkt og tro at det skal virke.

 

Man må med andre ord kjenne plattformen før man kan utvikle applikasjoner med den. Man setter seg ikke opp i et fly og tror man kan mestre det som en flyver.

1. Kodere (utviklere) liker at ting kan gjøres i kode.

2. RAD kode er ofte mer stressende å duplisere, for plutselig mangler man tillegg-X eller Y og så stopper alt uten skikkelig tilbakemelding.

3. RAD gir deg ofte inntrykk av at du er klar for overlydsfly før du kjenner språket godt nok. Det er et problem for de som ansetter programmerere. Det er også et problem for stakkaren som tror han har lært seg C++, men egentlig lært seg et RAD interface. I et RAD lærer man seg mye som er plattformspesifikt, og det er normalt ikke ønskelig å lære på et tidlig stadie (det er mulig å unngå, men det krever mer selvbeherkselse enn ihvertfall jeg innehar)

 

(RAD er brukt som en benevnelse på alle IDE som har RAD funksjonalitet, og ikke spesifikt RAD Studio)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vet desverre om mange som har brukt PhotoShop i årevis uten å betale en krone..

Ja men denne tråden er skrevet for seriøse firmaer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Personlig syntes jeg de to dokumentene var et rotete cut and paste surrium med masse linker til tredjeparter på forskjellige språk. Jeg synes det finnes bedre dokumenter man kan lese gratis for å lære C++.

Det var en meget kjapp introduksjon til C++Builder sin RAD plattform.

 

På den tiden jeg skrev det fantes det lite (ingen ting) på nettet. En tid var dokumentene veldig høyt oppe på Google sine treff. Denne tråden er om RAD Studio.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Vet desverre om mange som har brukt PhotoShop i årevis uten å betale en krone..

Ja men denne tråden er skrevet for seriøse firmaer.

De fleste jeg kjenner som jobber med programmering "seriøst" og har hatt dette som heltidsjobb i årevis bruker enten Visual Studio eller NetBeans, er et par på linux platformen som kjører CodeBlocks og NetBeans også. Samt en og annen java-utvikler på eclipse.

 

Merkelig nok så er tre av fire av disse programmene gratis, og likevel så får de gjort jobben sin. Helt utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

De fleste jeg kjenner som jobber med programmering "seriøst" og har hatt dette som heltidsjobb i årevis bruker enten Visual Studio eller NetBeans, er et par på linux platformen som kjører CodeBlocks og NetBeans også. Samt en og annen java-utvikler på eclipse.

 

Merkelig nok så er tre av fire av disse programmene gratis, og likevel så får de gjort jobben sin. Helt utrolig.

Jeg har brukt DreamWeaver i årevis og holder nettopp på og lære meg NetBeans for PHP.

 

Les slutten av denne http://www.oopschool.com/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=190 tråden (den kan redigeres når jeg kjenner NetBeans bedre) før den redigeres, så kan du se hvilke problemer jeg har med NetBeans PHP. Det virker som jeg må lage alle mapper selv og sette en høyere timeout. I DreamWeaver er det bare å klikke på opplastingsikonet, ta seg en kopp kaffe og vente på at opplastingen er ferdig.

 

Jeg er som sagt helt ny, men for å få opp siden, går jeg nå over til gode gamle Adobe DreamWeaver som ikke er gratis. Tid er også penger.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

At du ikke klarer å sette opp netbeans og php med remote server har hva med c++ å gjøre?

Jeg hadde ingen problemer med å sette opp netbeans php på en remote server og laste ned filer, men måtte bruke DreamWeaver til å laste dem opp.

 

Default installasjon av DreamWeaver gir ikke timeout eller feil om at mapper / filer ikke finnes. Leste du min post på det forumet, ville du forstå det.

 

Er der noen grunn til at NetBeans C++ skulle være mer effektivt / produktivt enn Embarcaderos http://www.embarcadero.com/ RAD studio C++Builder som denne tråden dreier seg om?

 

Min erfaring med NetBeans PHP tyder ikke på det apriori.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hva kan disse verktøyene til mange tusen kroner som netbeans ikke kan gjøre gratis?

Eller eclipse? Eller codeblocks?

Det kan man kanskje ikke svare på før man har brukt dem.

Lenke til kommentar

Så hvorfor skal man da betale for det om det ikke finnes noen direkte salgsargumenter her? De gratis alternativene duger godt og vel for å utvikle rimelig kompliserte programmer. Og om man først vil betale penger så er Visual Studio det klart mest utbredte, og et veldig godt program.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...