Gå til innhold

Høyre sier ja til DLD

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Ja, skal mye til å stole på at de som ikke er ærlige om effektene av systemet, vil bruke det slik de sier de vil bruke det.

Ærlighet har tidsrammer, for 50 år siden ble kommunister fengslet med statens velsignelse. Et DLD den gangen hadde sikkert vært nyttig for å finne alle "farlige samfunnsfientlige objekter".

Den som ofrer frihet for sikkerhet fortjener ingen av delene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En tragedie om dette innføres. Alle som har noe å tenke med skjønner at dette bare er første steg. Neste år blir det utvidelser, og neste år der igjen kommer det enda noe nytt som gjør det enklere å overvåke innbyggerne i Norge. Og slik går det. Stadig nærmere Stasi. Det er ikke lenger "uskyldig til det motsatte er bevist", nå er det "skyldig til det motsatte er bevist" som gjelder. Forferdelig.

Jeg anser meg selv som en nøktern patriot, jeg er særdeles stolt over landet mitt, over hvor godt vi faktisk har det, natur og stort sett alt. Dessverre er det noen få som ødelegger, noen få som for alt i verden MÅ ha kontroll, makt, makt og mer makt. For første gang vurderer jeg seriøst å flytte til utlandet. Men hvor? DLD og verre er vel innført allerede i stort sett alle EU-land, og USA er kanskje det verste (bortsett fra Kina og Nord-Korea)?

Skrevet

Tro om Høyre føler seg presset til å si Ja ?

De mener nok at overvåkningen slik den gjøres i dag ikke innebærer noen endringer hvis vi følger slik de forstår.

Nå her de jo også satt noen krav ( som var nevnt i denne posten) .

Men hvis Høyre tror at deres krav går gjennom så har de nok sagt ja på det grunlaget

Skrevet (endret)

Krav hjelper ikke når det ikke finnes noen positiv side ved dette, når det eneste det innebærer å innføre det, er å redusere hele folkets rettssikkerhet, og gi ganske mange mennesker, flere utenfor landet enn innenfor, mulighet til å misbruke enorme mengder data.

Endret av KarlRoger
Skrevet

Selv om vi ser ulempene større en fordelene så vil jeg tro at politikerne ser det motsatt.

Man kan nesten mistanke dem for å ha fått fritak fra ulempene. d.v.s konsekvensen av ulempene ellesagt på en anne måte . De slipper overvåkningen selv

Skrevet

Til dere som bor i Kristiansand:

Onsdag 29.03.11 klokka 18:00 er det noe appell greier mot DLD. Øvre torv i byen.

Skrevet (endret)

Det ble sagt på TV2 i kveld at Høyre stilte krav om til personvernet samtidig som de har sagt ja. akkurat som man karer å gjennomføre det .

Det ville bare koste mere. ingen vet hvor mye dette ville ikke SP,SV og FRP være med på

Endret av den andre elgen
Skrevet

Jeg må si jeg kommer med å sitte med 10 tonn ren skadefryd ved første lekasje som fører til at allmenheten får tilgang til data fra DLD.

GLEDER MEG.

Skrevet

det har nå vært nevnt at mange føler at FRP var det enste partiet de kunne stole på når det gjaldt denne saken, men nå er jo også FRP kommet i uføre. Da blir jo det vanskelig å sagt hva vi mener. Og saken vil bare ture frem som om ingenting har hendt

Skrevet

DLD er nå også funnet grunnlovstridig i Tsjekkia. Håper virkelig at vi får se at Datatilsynet eller IKT-Norge som begge er imot DLD prøver saken her til lands også når den tid kommer. Men først må de vel ha den ferdige avtalen mellom AP og H.

Skrevet

det har nå vært nevnt at mange føler at FRP var det enste partiet de kunne stole på når det gjaldt denne saken, men nå er jo også FRP kommet i uføre. Da blir jo det vanskelig å sagt hva vi mener. Og saken vil bare ture frem som om ingenting har hendt

Venstre er nok det eneste partiet vi virkelig kan stole på i denne saken. Desverre er de avhengig av enten Høyre eller AP for å komme i regjering... (Som alle andre partier i Norge)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...