Gå til innhold

Mohammed karikaturene


Mohmmed karikaturene?  

174 stemmer

  1. 1. Var det riktig å tegne Mohammed tegningen?

    • Ja, selvfølgelig. det er jo ytringsfrihet...
      155
    • Nei, et sted går grensen. Noe må kunne holdes "uberørt"...
      13
    • Vet ikke, egentlig kan folk gjøre hva de vil så lenge jeg ikke blir berørt.
      6


Anbefalte innlegg

Du skjønner visst bare ikke, Peace2... Tilhengere av ALLE religioner påstår at akkurat deres religion og akkurat deres guder er de eneste sanne og at alle andre tar feil. Det blir ord mot ord siden ingen har noe konkret å vise til, bare udokumenterte påstander, og ditt ord er definitivt ikke noe sterkere enn noen andres ord.

 

Prøv å forstå det. Ord mot ord. Alle hevder med like stor kraft og hellig overbevisning at de har rett. Prøv å la det synke inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har varslet deg om at du kan havne i helvete da du blindt støtter flerguderi. anse det som trussel om du vil...

 

Det er ikke meg som skal straffe deg for dette btw. det er Kongen av Konger (Gud) . jeg har bare formidlet varslet til deg. så du tar full ansvar for det du holder på med.

Det som er litt ironisk er at dersom du hadde vært født og oppvokst her i landet med kristen oppvekst, så hadde den kristne guden vært kongen av konger.

Og hadde du vært født i India, så hadde mest sannsynlig Shiva vært kongen over konger.

 

For vikingene var Odin konge over konger.

Skal folk råtne i helvete for at de er født på feil plass eller til feil tid?

Da bør du studere og sammenligne GODT før du sier det du sier, for jeg mener det jeg sier...

Men tror du ikke at du hadde trodd på en annen gud dersom du var født et annet sted og til en annen tid?

Ser du ikke at det er det som er avgjørende for hva du tror på?

 

Hvorfor skulle en stor allmektig gud la det bestemme om du skal få evig liv eller brenne i helvete?

Lenke til kommentar

Dette var siste innlegget mitt i den duren. er ikke ansvarlig for hva du velger. har ingen krav om å tvinge deg til å tro på Gud heller. om du ikke tror er det ditt eget ansvar. Jeg skrev dette bare for å gjøre det klart for deg at du er på villspor med de handlingene du holder til. så det jeg sa var bare for din fordel. men jeg vet ikke om du vil skjønne det nå eller når det blir for sent. så det er Gud som bestemmer.

Det var mitt & takk for meg.

Den eneste som er på villspor er deg. Dersom din gud er så fantastisk bra, så trenger ikke du å prøve å lure meg med trusler, advarsler og falsk belønning etter døden. Dersom guden din er fantastisk bra, så trenger ikke du si et ord.

 

Jeg vil heller dø enn å tro på din gud. Det finnes mange bedre guder å velge mellom.

 

Odin er konge over alle guder, også din gud.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har klasifisert de fleste personlighetene her inne:

Noen vil spørre og lære det er et mindretall . dem spør får svar & legger til det i sin kunskap om relegion.

Problemet her er jo at du ikke har noe som underbygger dine påstander. De blir derfor sidestilt med alle andre påstander fra religiøse, nettopp i kategorien påstander uten bevis. Jeg er av den oppfatning at det ikke er noen grunn til å støtte seg til Islam, fremfor gresk mytologi eller chtuluhs mythos for den del, begge påstandene har like god begrunnelse, lik bevismengde(ingen om det fortsatt skulle være uklart) det er derfor like galt å følge den ene fremfor den andre. Derfor velger jeg å ikke følge noen av dem, frem til en eller flere av dem peker seg ut som sanne.

 

Du har frem til nå, ikke klart å vise til noe som skulle peke i den retning at Islam er sannheten. Du har heller ikke klart å vise til at guden din er verd noen form for tilbedelse, selv om man for argumentasjonen sin skyld FORUTSETTER at denne guden eksisterer, snarere tvert om. Koranen, din guds ord, er full av forfektelse av dårlig moralske holdninger, rasisme, undertrykkelse og ikke minst diskriminering. Dette er holdninger som hører en svunnen tid til, heldigvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen andre Guder enn Allah , Studer det og sammenlign veldig godt så skjønner du at de andre "Gudene" er ikke annet enn tøys. sjekk det ut før du svaer...

Det er ingen andre Guder enn de Europeiske!

Hvis du studerer litt så skjønner du klart hvorfor.

Her i Europa har vi et godt temperert klima som skaper meget god grobunn for mat. Vi har et rikt dyreliv, og vann er det mer enn nok av.

 

Men hva finner du i Abrahams land? Ørken, tørke, lite med vann, og giftige dyr som skorpioner og slanger. Det er liten tvil om at det er de Europeiske gudene som eksisterer, og at de har belønnet oss deretter.

 

Skal folk råtne i helvete for at de er født på feil plass eller til feil tid?

Da bør du studere og sammenligne GODT før du sier det du sier, for jeg mener det jeg sier...
Er det et Ja, eller et Nei?

 

Nok et godt eksempel på hvordan du snor deg unna når nivået stiger, og det hjelper ikke at du pakker kofferten og sier "takk for meg". Hvis guden din vil at jeg skal konvertere basert på forkynningen til en kujon så tar han rimelig feil.

 

 

Dersom du velger å tro på mange "Guder" Kommer Gud til å spørre deg hvor er de andre aliansene mine du trodde på , la dem hjelpe deg! da nytter det ikke lenger å si at det du trodde på var bare tull og tøys!

En nordmann som aldri har drept noen, og aldri rørt et barn seksuelt, vil naturligvis være skeptisk til en religion som tilhengerne påstår bastant er en fredens religion, når den samme religionens største profet er en kriger og en pedofil.

 

Tanken om at mennesker som er moralsk overlegne Allahs største profet faktisk må forsvare seg er jo latterlig.

 

 

43

Gol hos æser Gyllenkammen, den vekker hærmenn i Hærfars garder;

en annen galer i jorddypet, en sotrød hane i Hels saler.

 

44

Garm gjør kraftig ved Gnipaheller, lenken sliter, løs farer ulven;

eldgamle frasagn og framtid vet jeg, ser Ragnarok komme for kampguder.

 

45

Bror skal gi bror sin banesår i kampen, søskenbarn skal slite blodsband

hardt er det i heimen, hór skal rå der, økstid, sverdtid, skjold blir splintret,

vindtid, vargtid, før verden går under; ingen skåner en annens liv.

 

46

Mims sønner leiker, men lagnadstungt klinger det gamle Gjallarhornet;

sterkt blåser Heimdall, hornet er løftet, Hærfar taler med Mims hode.

 

47

Ygg-drasil står, men det eldgamle treet jamrer skjelvende, jotnen løses.

 

49

Garm gjør kraftig ved Gnipaheller, lenken slitner, løs farer ulven;

eldgamle frasagn og framtid vet jeg, ser Ragnarok komme for kampguder.

 

50

Rym farer austfra rustet med skjold, Jormundgand vrir seg i jotunvillskap;

ormen knar bølger, ørnen skriker, sliter i lik, da løses Naglfar.

Edda

 

Les mer

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner visst bare ikke, Peace2... Tilhengere av ALLE religioner påstår at akkurat deres religion og akkurat deres guder er de eneste sanne og at alle andre tar feil. Det blir ord mot ord siden ingen har noe konkret å vise til, bare udokumenterte påstander, og ditt ord er definitivt ikke noe sterkere enn noen andres ord.

 

Prøv å forstå det. Ord mot ord. Alle hevder med like stor kraft og hellig overbevisning at de har rett. Prøv å la det synke inn.

Det stemmer ikke helt.. gi meg eksempler. krisnte? Jøder? , Moses (PBUH) & Jesus (PBUH) Kom med tidligere versjoner av Islam. det er et faktum. Mohamed (PBUH) var den siste som kom med samme budskapet (Gud er en). blant annet nyheten om at han var den siste sendebud fra Gud. (nå har jeg skalert historen utrolig mye så du bør lese på eget hånd om du vil vite)

De som er ekte Kristne / Jøder konverterer til Islam etter å se meldingen islam kom med , da islam kun er nyere versjon de oppdaterer seg til. Gud har ordret dem dette, så det er opp til hver enkelte om de vil til himmel eller ikke.

 

http://www.youtube.com/watch?v=JvHncBl68ro

 

Kristne & Jøder Har ingen orginale bøker per dato. det som fins av bøker er derfor korruptert & er ikke til å stole på da folk har endret tekstene etter dems ønsker (Gud skal straffe dem for endringene) (Kilde:Koran).

 

Om du sikter til hindusisme & andre avgudsdyrkere så er det noe dem fant opp selv for sine grunner, dem og dems forfedre. Du vil fort finne ut av dette om du lesr litt. desutten er ikke Gud man lager for hånd. Gud er den som skaper . ikke den som blir skapt. Gud er den første & den siste. alt det andre er Guds skapninger.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg har varslet deg om at du kan havne i helvete da du blindt støtter flerguderi. anse det som trussel om du vil...

 

Det er ikke meg som skal straffe deg for dette btw. det er Kongen av Konger (Gud) . jeg har bare formidlet varslet til deg. så du tar full ansvar for det du holder på med.

Det som er litt ironisk er at dersom du hadde vært født og oppvokst her i landet med kristen oppvekst, så hadde den kristne guden vært kongen av konger.

Og hadde du vært født i India, så hadde mest sannsynlig Shiva vært kongen over konger.

 

For vikingene var Odin konge over konger.

Skal folk råtne i helvete for at de er født på feil plass eller til feil tid?

 

Da bør du studere og sammenligne GODT før du sier det du sier, for jeg mener det jeg sier...

Men tror du ikke at du hadde trodd på en annen gud dersom du var født et annet sted og til en annen tid?

Ser du ikke at det er det som er avgjørende for hva du tror på?

 

Hvorfor skulle en stor allmektig gud la det bestemme om du skal få evig liv eller brenne i helvete?

Det e mange som ble født og oppvokst i Norge uten noen som helst flerkultruelle bakgrunn. Tittet på Islam og konverterte umiddelbart.

Lenke til kommentar

Vel.

Menneskene skapte mange guder før guden Gud begynte å snakke til en asiatisk barbar-stamme som slaktet seg til et land i midtøsten.

(Ja, for nå snakker jeg om jødenes inntog til det som skulle bli kjent som Israel)

((Og ja, jeg vet at dette var vanlig praksis for tusener av år siden, og kan påpeke at det også er slik Nordmennene fikk sitt eget land for 1500 år siden))

 

Hvorfor må MENNESKENE spre guds ord -- når guden Gud godt kunne latt hvert menneske VITE om guden, men latt dem velge om de skal TILBE guden Gud eller ikke?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg har klasifisert de fleste personlighetene her inne:

Noen vil spørre og lære det er et mindretall . dem spør får svar & legger til det i sin kunskap om relegion.

Problemet her er jo at du ikke har noe som underbygger dine påstander. De blir derfor sidestilt med alle andre påstander fra religiøse, nettopp i kategorien påstander uten bevis. Jeg er av den oppfatning at det ikke er noen grunn til å støtte seg til Islam, fremfor gresk mytologi eller chtuluhs mythos for den del, begge påstandene har like god begrunnelse, lik bevismengde(ingen om det fortsatt skulle være uklart) det er derfor like galt å følge den ene fremfor den andre. Derfor velger jeg å ikke følge noen av dem, frem til en eller flere av dem peker seg ut som sanne.

 

Du har frem til nå, ikke klart å vise til noe som skulle peke i den retning at Islam er sannheten. Du har heller ikke klart å vise til at guden din er verd noen form for tilbedelse, selv om man for argumentasjonen sin skyld FORUTSETTER at denne guden eksisterer, snarere tvert om. Koranen, din guds ord, er full av forfektelse av dårlig moralske holdninger, rasisme, undertrykkelse og ikke minst diskriminering. Dette er holdninger som hører en svunnen tid til, heldigvis.

Jeg har lært en ting , å det er å si kun det jeg er sikker på er riktig. men jeg har aldri påstått at jeg var en form for lærd / lignende. så jeg er ikke den som kan koranen uten att så jeg kan skrive inn versene direkte. det beste ville vært om du kunne se etter kildene & søke etter det jeg sa, å du vil finne bakgrunn for hver punkt jeg nevna. om jeg skulle ha tatt med bakgrunnen for hvert punkt ville det fort ha gått over til bok & ikke et forum innlegg.

klikk deg inn her & du vil komme innom div. temaer. forklart grundigere.

 

Koranen, din guds ord, er full av forfektelse av dårlig moralske holdninger, rasisme, undertrykkelse og ikke minst diskriminering. Dette er holdninger som hører en svunnen tid til, heldigvis.

det var der du bomma...sjekk ut Koran igjen.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere... bare glem å late som om muhammed var en foregangsmann innen likestilling og menneskerettigheter. Etter vår moderne vestlige verdier var mannen en syk jævel. Det var sikkert flott og fantastisk den gangen å slakte ned de som nekter å omvende seg til islam, banke konene sine og voldta småjenter. Men (den vestlige) verden har forandret seg siden den gang. Koranen har ikke forandret seg, den støtter, nei beordrer, fortsatt systematiske brudd på menneskerettighetene og alt annet av rettigheter (bare se på menneskerettighetssituasjonen i land som følger muslimske regler). Muhammed må altså fortsatt ses på som en syk jævel av medlemmer av et sivilisert samfunn, og det er ikke uten grunn at vi ser på mange muslimske land som barbariske og tilbakestående.

 

Og... All faenskapen de foretar seg, har full og krystallklar støtte i koranen og andre skrifter.

 

Ikke gidd å prøve å vri koranen til å passe med moderne vestlige verdier, slik du gjør. Den passer bare ikke, den er fullstendig, 100% inkompatibel på alle tenkelige områder. Den ble skrevet i en helt annen tid og et helt annet sted, og har absolutt ingenting i et moderne Norge å gjøre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg har varslet deg om at du kan havne i helvete da du blindt støtter flerguderi. anse det som trussel om du vil...

 

Det er ikke meg som skal straffe deg for dette btw. det er Kongen av Konger (Gud) . jeg har bare formidlet varslet til deg. så du tar full ansvar for det du holder på med.

Det som er litt ironisk er at dersom du hadde vært født og oppvokst her i landet med kristen oppvekst, så hadde den kristne guden vært kongen av konger.

Og hadde du vært født i India, så hadde mest sannsynlig Shiva vært kongen over konger.

 

For vikingene var Odin konge over konger.

Skal folk råtne i helvete for at de er født på feil plass eller til feil tid?

 

Da bør du studere og sammenligne GODT før du sier det du sier, for jeg mener det jeg sier...

Men tror du ikke at du hadde trodd på en annen gud dersom du var født et annet sted og til en annen tid?

Ser du ikke at det er det som er avgjørende for hva du tror på?

 

Hvorfor skulle en stor allmektig gud la det bestemme om du skal få evig liv eller brenne i helvete?

Det e mange som ble født og oppvokst i Norge uten noen som helst flerkultruelle bakgrunn. Tittet på Islam og konverterte umiddelbart.

Det er mange som har konvertert til andre religioner, og blitt ateister også.

Det ver ikke det jeg spurte om!

 

Hva du tror på avhenger stort sett av hvor du vokser opp. Hvorfor har gud gjort det slik?

Bare svar på spørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du sikter til hindusisme & andre avgudsdyrkere så er det noe dem fant opp selv for sine grunner, dem og dems forfedre. Du vil fort finne ut av dette om du lesr litt. desutten er ikke Gud man lager for hånd. Gud er den som skaper . ikke den som blir skapt. Gud er den første & den siste. alt det andre er Guds skapninger.

Den eneste avgudsdyrkeren her er deg, du som er muslim og tror på den arabiske avguden. Husk at araberne fant opp guden sin for å styrke sin posisjon og kultur.

 

Det er mange som studerer religion og islam i Norge. Ingen har så langt kommet fram til at din gud er bedre enn noen andre guder.

Lenke til kommentar

Jeg har varslet deg om at du kan havne i helvete da du blindt støtter flerguderi. anse det som trussel om du vil...

Tjaa. Jeg tror jeg koser meg mer i helvete enn i en himmel hvor pedofili er akseptert..

 

Dette var siste innlegget mitt i den duren. er ikke ansvarlig for hva du velger. har ingen krav om å tvinge deg til å tro på Gud heller. om du ikke tror er det ditt eget ansvar. Jeg skrev dette bare for å gjøre det klart for deg at du er på villspor med de handlingene du holder til. så det jeg sa var bare for din fordel. men jeg vet ikke om du vil skjønne det nå eller når det blir for sent. så det er Gud som bestemmer.

Det var mitt & takk for meg.

 

Ved dette innlegget så sier du både at du respekterer andres valg og det at andres valg er feil. Bare ved det å si at dem andre tar feil viser du egentlig til det at du prøver å tvinge din religion over på andre.

 

Men kan du svare meg med noe annet enn svada fra en av mange religiøse bøker på hvorfor din religion, ditt syn på livets meninger, er rett?

Endret av Hansien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har varslet deg om at du kan havne i helvete da du blindt støtter flerguderi. anse det som trussel om du vil...

Tjaa. Jeg tror jeg koser meg mer i helvete enn i en himmel hvor pedofili er akseptert..

 

Dette var siste innlegget mitt i den duren. er ikke ansvarlig for hva du velger. har ingen krav om å tvinge deg til å tro på Gud heller. om du ikke tror er det ditt eget ansvar. Jeg skrev dette bare for å gjøre det klart for deg at du er på villspor med de handlingene du holder til. så det jeg sa var bare for din fordel. men jeg vet ikke om du vil skjønne det nå eller når det blir for sent. så det er Gud som bestemmer.

Det var mitt & takk for meg.

 

Ved dette innlegget så sier du både at du respekterer andres valg og det at andres valg er feil. Bare ved det å si at dem andre tar feil viser du egentlig til det at du prøver å tvinge din religion over på andre.

 

Men kan du svare meg med noe annet enn svada fra en av mange religiøse bøker på hvorfor din religion, ditt syn på livets meninger, er rett?

Synd du ikke fikk vært med på Peace conferance Scandinavia 2011 . dem hadde nettopp dekket opp all dette & oppklart misoppfatningene grundig.

 

du kan likevel ta titt på disse sidene:

http://www.guideus.tv/

http://islamnet.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...