Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Om ipad har "full" multitasking?

 

Slik at man kan være på f.eks spotify, veetle fotball stream og MSN samtidig.. og alle kjører samtidig?

iOS har ikke full multitasking, og kommer forhåpentligvis ikke til å få det med det første – noe slikt ville være alt for ressurskrevende. Det man derimot har, er en del forskjellige systemer utviklere kan benytte seg av for å utføre spesifikke oppgaver. I praksis: du kan streame Spotify eller Aweditorium i bakgrunnen, men programmene får ikke lov til å kjøre annet enn et gitt sett predefinerte tjenester. For detaljer: http://developer.apple.com/technologies/ios/whats-new.html#multitasking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg også bestilt ipad 2 fra Eplehuset. Blir morsomt, aldri hatt en "padde" før. Gikk for en 32gb versjon, men vurderer faktisk å "bytte" til 16gb versjon. Kommer til å bruke den mest til e-books og surfing, så hadde kanskje greid meg med det..

Jeg har også satt meg på venteliste hos Eplehuset på en 64GB WIFI. Ser ikke poenget med 16GB på en iPad. Det er jo alt for lite! Holder bare til litt musikk og noen filmer og programmer.

 

Jeg har tenkt å bruke den til nett-surfing, epost, youtube og Flight Control HD. 16GB passer meg dermed perfekt. Da var den problemstillingen løst ? ;)

Hehe, ja det var ikke så mye :p

Lenke til kommentar

Litt uenig at den gamle plutselig har kun en verdi på 1000 kroner.

Oppgraderingene er tross alt ikke så altfor store i forhold til hva bruksområdet på disse padsa er.

 

For å vri litt på det, så ser jeg ingen grunn til å kjøpe ny for å erstatte den jeg har nå, pga den gjør akkurat den jobben den skal gjøre, med glans slik som den er nå.

Nå får du jo flett ny ipad1 16gig wifi til 1700kr+mva som bedrift det er jo bare 2100kr med mva, så antar nettbutikkene dumper prisen ut mot privatmarkedet også.

Vurderer nesten bestille en til 2100kr, selvom jeg allerede har "topmodellen" av ipad 1 liggende ubrukt allerede.

 

Brukte ipad1 ville jeg ihvertfal ikke gitt over tusenlappen når jeg kan kjøpe en ny til knapt 2000kr.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Okei så gps finnes bare på ipad 2 med 3g? hmm.. har ingen bruk for 3g, siden jeg har iphone 4 og kan bruke personal hotspot når det trengs.. men spørsmålet er hvor viktig er egentlig gps'n?

 

Tja, hvis du ikke finner igjen sofaen kan det jo være greitt å ha..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen som har erfaring med hva Eplehuset kommer til å ta betalt/har tatt betalt for den?

 

På hjemmesiden til Aplle koster den versjonen jeg skal ha 4790,- Blir det samme pris på Eplehuset?

Tror jeg minnes at det gikk an å forhåndsbestille den for rett over 4000,-? 16GB Wifi-versjonen, vel og merke.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med hva Eplehuset kommer til å ta betalt/har tatt betalt for den?

Eplehuset kjører samme priser som Apple.

 

Jeg har iPhone 4 i dag og synkroniserer den med Macen min. Når jeg får iPad; kan jeg bare koble den til iTunes og gjenopprette fra sikkerhetskopien fra iPhone? Får jeg da akkurat de samme programmene, kontakten og bildene?

Synkronisering er uproblematisk. Eneste er at det finnes en separat iPad-applikasjon i en del tilfeller, disse må du naturlig nok kjøpe separat. Andre kommer i Universal-utgave tilpasset begge plattformer, atter andre finnes kun i iPhone-størrelse.

Lenke til kommentar

Da har jeg også bestilt ipad 2 fra Eplehuset. Blir morsomt, aldri hatt en "padde" før. Gikk for en 32gb versjon, men vurderer faktisk å "bytte" til 16gb versjon. Kommer til å bruke den mest til e-books og surfing, så hadde kanskje greid meg med det..

Jeg har også satt meg på venteliste hos Eplehuset på en 64GB WIFI. Ser ikke poenget med 16GB på en iPad. Det er jo alt for lite! Holder bare til litt musikk og noen filmer og programmer.

 

Vi er i 2011 og har noe som heter 'streaming' som betyr at veldig lite faktisk trenger å være lagret på enheten. Jeg har en 32GB iPad og har angret fra dag 1 at jeg ikke gikk for 16GB. Apps og ebøker tar veldig lite plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...