Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Når jeg tenker på Islam tenker jeg på:

-terrorisme

-incest, voldtekt av barn

-pisking av barn, til døde

-selvmordsbombing

-religiøs fanatisme uten hemninger

-homohetsing

-konedrap

-voldtekt

-innavling med kusiner og fettere som gifter seg

-organisert salg og bruk av narkotika

-hatfylte mennesker som går i tog og hyler og skriker mens de brenner dukker og flagg og er helt sinnssyke

 

Ikke en sjarmerende religion, spør du meg.

Ikke rart du ikke liker islam,.Men det er forskjell på islam og "muslimer"

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men uansett jeg forholder meg til Koranen og hadith.

Hva gjør du når to vers i koranen motstrider hverandre?

 

Ikke rart du ikke liker islam,.Men det er forskjell på islam og "muslimer"

Jeg er helt enig med deg her. Dessverre er det slik at koranen og Muhammeds eksempel støtter opp under de fleste punktene på listen. Islamsk og human adferd er alt for ofte diametrale enheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det kvinnesynet er mer av respekt for kvinnen? Jeg hadde ikke latt samboeren min kledd seg opp i gjennomsiktig miniskjørt og topp hvis hun skulle på byen

Nei få på henne burka. Hun har da faen ikke noe å gjøre utendørs i t-skjorte og shorts, gjennomsiktig eller ei.

 

edit: du bør huske å kle dama di som hore om du har tenkt deg til Frankrike da haha. Så dere skal vel ikke dit.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Hva gjør du når to vers i koranen motstrider hverandre?

Det har jeg ikke opplevd.

Jeg er helt enig med deg her. Dessverre er det slik at koranen og Muhammeds eksempel støtter opp under de fleste punktene på listen. Islamsk og human adferd er alt for ofte diametrale enheter.
-terrorisme

-incest, voldtekt av barn

-pisking av barn, til døde

-selvmordsbombing

-religiøs fanatisme uten hemninger

-homohetsing

-konedrap

-voldtekt

-innavling med kusiner og fettere som gifter seg

-organisert salg og bruk av narkotika

-hatfylte mennesker som går i tog og hyler og skriker mens de brenner dukker og flagg og er helt sinnssyke

Hvilke punkter da?

Lenke til kommentar

Du følger Hadith sier du?

 

 

Hadith: Sahih Bukhari: Volume 7, Book 69, Number 494v:

Narrated Abu ‘Amir or Abu Malik Al-Ash’ari:

that he heard the Prophet saying, “From among my followers there will be some people who will consider illegal sexual intercourse, the wearing of silk, the drinking of alcoholic drinks and the use of musical instruments, as lawful. And there will be some people who will stay near the side of a mountain and in the evening their shepherd will come to them with their sheep and ask them for something, but they will say to him, ‘Return to us tomorrow.’ Allah will destroy them during the night and will let the mountain fall on them, and He will transform the rest of them into monkeys and pigs and they will remain so till the Day of Resurrection.”

Hadith: Sunan Abu-Dawud: Book 41, Number 4909:

Narrated Abdullah ibn Mas’ud:

Salam ibn Miskin, quoting an old man who witnessed AbuWa’il in a wedding feast, said: They began to play, amuse and sing. He united the support of his hand round his knees that were drawn up, and said: I heard Abdullah (ibn Mas’ud) say: I heard the apostle of Allah (peace_be_upon_him) say: Singing produces hypocrisy in the heart.

Hadith Qudsi 19:5:

 

“The Prophet said that Allah commanded him to destroy all the musical instruments, idols, crosses and all the trappings of ignorance.”

 

Somalere både i Somalia og Sverige/Danmark prøver å forby musikk.

 

http://www.guardian.co.uk/world/2010/apr/13/somalia-radio-music-ban

 

A group of young, religious men in Sweden act as if they were an Islamic police force and try to prevent Swedish Muslims – basically of Somali origin – from listening to music. This was shown on SVT, the National Swedish TV, on 25 April 2006. Same thing happened in Denmark on October 9 in 2004 where religious fundamentalists obstructed a concert in Nørre Alle Medborgerhus.

According to the Swedish newspaper Sydsvenskan which published a special theme report on “prohibitions in Islam” in the beginning of 2006, there is an increased pressure on Muslim women in Scandinavia to refrain from dancing and playing music, because it is forbidden.

The subject, whether music is allowed or not, is discussed on numerous webpages and debate forums. On the website Sindbad.se which is one of the largest of its kind in Sweden, a school pupil acts on advice that he should “play hookie” from music lessons in school.

But is it true? Is music forbidden according to Islam – or is it not? Can we find the real answer?

 

 

Malmös Salafis: “Music is forbidden”

 

In the Swedish tv documentary, Faik Rustemi, a 23-year-old Muslim based in Sweden’s third largest city Malmö states it very simply: "Music is not allowed in Islam”.

The Swedish TV crew filmed a group of young Salafi men – all with long beards, Arabic jallabiya shirts and trousers which do not cover the ankles – blocking the roads around a concert hall in a suburb of Gothenburg, Sweden’s second largest city. ‘Salafis’ are devoted to a very strict interpretation of Islam and have very tight connections to the Wahabi interpretation of Islam that dominates Saudi Arabia.

With threatening remarks, the Salafi believers attempted to prevent people attending a party organised by young people of Somali background. It wasn't until Swedish police arrived and ordered the men to leave the place, that the young people dared to enter the concert hall.

In Arabic the word “Salaf” means “predecessors” (or ancestors) and refers to the Companions of the Prophet Muhammad, the early Muslims who followed them, and the scholars of the first three generations of Muslims. They are also called Al-Salaf Al-Salih or "the Righteous Predecessors".

The religious ban on music is promoted by Muslim scholars in Saudi Arabia such as Shaykh Munajjid who runs an “Islam Question & Answer” website which declares that music – even ring tones on mobile phones – are totally forbidden according to Islam:

"It is not permissible to use musical tunes for telephones or any other devices, because listening to musical instruments is haram, as is indicated by the evidence of sharee’ah."

 

 

Shut the radio off

 

The SVT team visited the school Al-Salam Skolan in Örebro which receives funds from Saudi Arabia. They interviewed the former head master, Elisabeth Söderling, who said that she thought it was insane that listening to radio was banned – she wasn’t even allowed to listen to a news channel because of its jingles.

The documentary was produced by SVT’s most prestigious documentary team 'Uppdrag granskning'. Reporter Magnus Wennerholm, researcher Per Brinkemo and editor Kenny Adersjö had been working on the documentary since October 2005. After the programme had been broadcast on Swedish television they were chatting and debating with viewers who showed an unusually high interest, sending in around 1,700 questions and comments.

This was “the most important tv programme of the year”, wrote a tv-reviewer at the Swedish daily, Expressen.

http://www.freemuse.org/sw14339.asp

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar

PrettyBoy, la meg spørre deg om en ting;

Jeg er ikke muslim. Jeg er ateist. Faktisk misliker jeg Islam sterkt. Bør jeg dø for at jeg mener dette?

Hehe så du avgjør om jeg er muslim eller ikke, pga en signatur i diskusjon.no??

Nei, du skal ikke dø for å ha din egen mening om islam :)

 

Blåbær: Hva vet du om jeg hører på musikk eller ikke hehe?

Men det har blitt diskutert flere ganger, om det er haram eller ikke, og virker som om de ikke har kommet til noen enighet. Men at musikk er haram er ikke musikk i mine ører :/

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Heldig jeg da som får leve videre :whistle:

 

Men i Koranen står det at:

"Those who have disbeliefed our signs, we shall roast them in fire whenever their skins are sooked to a turn, we shall substitute new skins for them that they may feel the punishment verily Alla is sublime and wise."

 

 

 

 

Kanskje du ikke er så muslimsk som du tror?

Lenke til kommentar

"Those who have disbeliefed our signs, we shall roast them in fire whenever their skins are sooked to a turn, we shall substitute new skins for them that they may feel the punishment verily Alla is sublime and wise."

Kanskje du ikke er så muslimsk som du tror?

 

Noen få utvalgte vers fra Koranen er ofte feilsitert for å spre myten om at Islam oppfordrer til vold, samt oppfordrer sine etterfølgere til å drepe alle ikke-muslimer.

 

1. Vers fra Surah Attawbah sitert ute av kontekst

Det følgende verset fra Surah Attawbah er svært ofte sitert av kritikere for å mislede folk til å tro at Islam oppfordrer til vold, drap og brutalitet:

 

«... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...»

[Koranen 9:5]

 

Kritikere av Islam siterer faktisk dette verset ute av kontekst. Ikke bare unnlater de å sitere hele verset, men de unnlater også å nevne konteksten verset er sitert i. For å forstå sammenhengen er det nødvendig å lese fra det første verset av dette kapitlet. Versene forteller at det var en fredsavtale mellom muslimene og avgudsdyrkerne i Mekka. Denne avtalen ble brutt av avgudsdyrkerne. En periode på fire måneder ble gitt dem for at de skulle godtgjøre bruddet, ellers ville det bli erklært krig mot dem. Vers 5 av Surah Attawbah sier:

 

«Men da de hellige måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem, og ta dem (til fange) og omring dem og ligg på lur etter dem på ethvert sted (som er egnet) for bakhold. Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.»

[Koranen 9:5]

 

Dette verset er sitert under en krig!

 

2. Eksempel på krigen mellom USA og Vietnam

De fleste vet at USA en gang var i krig med Vietnam. Anta at presidenten i USA eller generalen av den amerikanske hæren, sa til de amerikanske soldatene under krigen: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem». Hvis man i dag sier at den amerikanske presidenten sa: «Drep vietnameserne hvor enn dere finner dem» uten å gi sammenhengen, vil det høres ut som at han er en umenneskelig massemorder. Men hvis man siterer hans uttalelse i riktig kontekst, altså at han sa det under en krig rettet mot fiendtlige soldater for å øke kampånden til de amerikanske soldatene, vil det høres veldig logisk ut.

 

3. Vers 9:5 sitert for å øke kampånden til muslimene under krigen

På tilsvarende måte sier Koranen i kapittel 9 vers 5: «... drep avgudsdyrkerne hvor enn dere finner dem...», under en kamp for å øke kampånden til de muslimske soldatene. Det Koranen sier til de muslimske soldatene er; vær ikke redd under kampen, drep fienden hvor enn dere finner dem.

 

4. En del av svaret ligger i selve verset

Denne delen av verset blir som regel unnlatt når 9:5 siteres av Islams kritikere: «Men hvis de omvender seg, forretter regelmessig bønn og betaler zakat (årlig veldedighet), så la dem dra sin vei. For Gud er tilgivende, nåderik.». Som det tydelig kommer frem av verset ville motparten fredelig få dra sin vei dersom de aksepterte Islam. Mange vil kanskje mene at dette er rettferdig, det er jo tross alt krig det er snakk om. Det vil derfor virke logisk at kun dersom en aksepterer motpartens vilkår får man dra sin vei. Men dette er ikke tilfellet i Islam, resten av svaret ligger i det neste verset.

 

5. Anti-muslimer hopper fra vers 5 til vers 7

Arun Shourie er en av Indias største kritikere av Islam. Han siterer det samme verset, Surah Attawbah, kapittel 9 vers 5 i sin bok The World of Fatwahs, på side 572. Etter å ha sitert vers 5 hopper han til vers 7 av Surah Attawbah. Enhver fornuftig person vil innse at han har hoppet over vers 6, noe de fleste anti-muslimer gjør for å villede folk til å tro at Islam er en menneskefiendtlig religion.

 

6. Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6 gir svaret

Svaret på påstanden om at Islam oppfordrer til vold, brutalitet og drap er gitt i Surah Attawbah, kapittel 9 vers 6:

 

«Hvis en av avgudsdyrkerne ber deg om beskyttelse, så gi ham det, så han kan få høre Guds ord. Før ham så et sted hvor han har sikkerhet. Dette fordi de er et folk som ikke vet.»

[Koranen 9:6]

 

Koranen sier altså at hvis de omvendte seg til Islam, fikk de fredelig gå sin vei. Videre sier Den Hellige Koranen i vers 9:6, at dersom de ikke omvendte seg, men søkte asyl og fred, fikk de ikke bare dra sin vei, de fikk til og med personlig eskorte til et sted det var trygt. Dette fikk de fordi de ønsket fred, men deres liv ville være truet av deres medsoldater som ikke ønsket fred, og av andre muslimer som ikke visste at de hadde overgitt seg. Det er ingen tvang i Islam, noe som også tydelig kommer frem i Koranens andre kapittel vers 256.

Lenke til kommentar

Kanskje det kvinnesynet er mer av respekt for kvinnen? Jeg hadde ikke latt samboeren min kledd seg opp i gjennomsiktig miniskjørt og topp hvis hun skulle på byen

Nei få på henne burka. Hun har da faen ikke noe å gjøre utendørs i t-skjorte og shorts, gjennomsiktig eller ei.

 

edit: du bør huske å kle dama di som hore om du har tenkt deg til Frankrike da haha. Så dere skal vel ikke dit.

 

Saklig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...