Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt med debatter der man må ha lest Koranen og "hate muslimer" for å bli godtatt.... :hmm:

Forøvrig så er det ikke noe problem å kritisere islam, men man skal behandle mennesker som individer.

Jeg nekter hvertfall noen kobling fra meg til Baneheiasaken....

 

Som nevnt i tråden, så er kulturer og tid for endring av normer forskjellige i verden.

 

Frem til 1972 var mannlig homofili forbudt i Norge, og man kunne fengsles for samtykkende homofil sex.

 

KRF ville nekte innføring av TV og farge-TV i Norge.

KrF-høvding Nils Lavik sa i en stortingsdebatt: Kunne eg stogga fjernsynet, ville eg gjera det.

 

Det er ikke så langt tilbake til den moralske dogmatismen i Norge heller, nei, og spesielt blant nyere generasjoner er det en tendens til å anta at dagens holdninger er universelt gyldige til tross for at de har en svært begrenset utstrekning i tid og rom. Jeg er verdens største tilhenger av all liberaliseringen som har skjedd i det siste, men det innebærer også en viss ydmykhet overfor andre perspektiver. Det er én ting å være uenig, noe helt annet å presse sine meninger over på andre ved lov. I dag er det ikke vanskelig å finne stemmer i Europa som nærmest vil forby Islam og fremmedartede skikker utelukkende fordi de er annerledes, rettferdiggjort med humanistisk ideologi og en irrasjonell frykt for terrorisme. I verste fall så kan slike holdninger bli til en selvoppfyllende profeti.

Lenke til kommentar

Slik høres det ut når en person, fyllt til randen med "progressiv toleranse" og blottet for faglig kompetanse om et tema uttaler seg.

 

1: Det er ikke så langt tilbake til den moralske dogmatismen i Norge heller, nei, og spesielt blant nyere generasjoner er det en tendens til å anta at dagens holdninger er universelt gyldige til tross for at de har en svært begrenset utstrekning i tid og rom.

 

Er det ikke galt å slå kvinner?

Er ikke barneekteskap med gamle menn vemmelig?

Er ikke dødsstraff for å ha blitt voldtatt en forferdelig skikk?

Er ikke steining som straffemetode barbarisk?

 

 

2: Jeg er verdens største tilhenger av all liberaliseringen som har skjedd i det siste, men det innebærer også en viss ydmykhet overfor andre perspektiver.

 

Føler du at muslimene som kommer til vesten innehar den samme ydmykheten som du legger til grunn som en kritisk komponent for et vellykket samarbeid?

 

 

3: Det er én ting å være uenig, noe helt annet å presse sine meninger over på andre ved lov.

 

Så når homofile blir overfallt på Grønland fordi de holder hender, så skal vi ikke reagere, fordi dette er deres meninger som vi ikke kan begrense ved lov?

 

 

4: I dag er det ikke vanskelig å finne stemmer i Europa som nærmest vil forby Islam og fremmedartede skikker utelukkende fordi de er annerledes(...)

 

Indianernes kultur er minst like fremmed som den islamske kulturen. Har du sett noen av disse "hatefulle" organisasjonene forsøke å forby tipier, totempæler og fjærhatter?

 

Du bommer totalt på poenget. Det er ikke anderledesheten som er et problem, det er ondskapen i ideologien. Det er den som bekjempes, ikke menneskene eller anderledesheten.

 

 

5: irrasjonell frykt for terrorisme...

 

Vet du hvor mange dødelige terrorangrep som er utført av muslimer de siste 10 årene?

Du kommer med en ukvalifisert og feilaktig konklusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

 

Vet du hvor mange dødelige terrorangrep som er utført av muslimer de siste 10 årene?

Du kommer med en ukvalifisert og feilaktig konklusjon.

Dette ville jeg gjerne sett statistikk på.

Lenke til kommentar

1: "The loon watch"?

2: Statistikken det siktes til har blitt "debunked" en rekke ganger.

Statistikken har ikke sett på "terrorhendelsene" i et relativt perspektiv.

IRA varslet en bilbrenning som en protesthandling. Bilen ble satt i brann. 0 Drepte. 0 Sårede.

 

IRA +1 terrorscore.

 

Nykonvertitt til Islam, Richard Reed, setter seg på et fullstappet sivilt passasjerfly med AcetonPeroxid og C-4 i skoen sin. Han har studert tekniske tegninger av Boeng 747 og har sørget for å sitte rett over flyets primære drivstofftank. Bomben feiler i å detonere, og terroristen blir overmannet av passasjerer. Han prøvde å drepe 200-300 mennesker, men misslyktes.

 

Islamsk terror +1 terrorscore.

 

 

Etter dette er det uavgjort mellom IRA og Islamistene. Ser du statistikkens svakhet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nykonvertitt til Islam, Richard Reed, setter seg på et fullstappet sivilt passasjerfly med AcetonPeroxid og C-4 i skoen sin. Han har studert tekniske tegninger av Boeng 747 og har sørget for å sitte rett over flyets primære drivstofftank. Bomben feiler i å detonere, og terroristen blir overmannet av passasjerer. Han prøvde å drepe 200-300 mennesker, men misslyktes.

 

Er det ikke han som først klarte å sprenge en bombe, men plasserte den litt for langt frem, da det var en litt annen utgave av en 747, hvor drivstofftanken var plassert litt lenger bak enn normalt?

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om antallet terrorister? Det er utfallet som betyr noe.

Hvis du har 99 irske katolikker som sprenger hver sin protestantiske kirke, og 1 muslim som slipper ut et hybridvirus i undergrunnsbanen i London, så er det ingen som bryr seg mer om de katolske terroristene, til tross for at det var hele 99% av dem.

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islamkritikken er i vinden. Å kritisere katolikker er mest bare for moro skyld nå om dagen; litt festlige artikler om kåte prester som tafser på korguttene. Det er heller ikke den samme villigheten til å stemple katolikkes handlinger som representative for ideologien eller kirken. Om 99 irske katolikker sprenger hver sin protestantiske kirke tror jeg allikevel de fleste vil tolke det som et uttrykk for en politisk konflikt, og ikke som et tegn på at den katolske kirken eller katolisismen i seg selv er ond. Dessverre har de færreste den samme innsikten i Midtøstens konflikter og innser ikke at terrorhandlinger utført der er like politiske. Ideologi er i alle sammenhenger et verktøy for en politisk og materiell agenda, aldri omvendt. Islam er i så måte irrelevant. Selv buddhismen er blitt tolket i krigersk retning i situasjoner der det er vært opportunt.

 

Men dette er gammelt nytt. Det som er interessant, synes jeg, og som sjelden blir formulert på en seriøs måte, er hva islamkritikerne egentlig vil. Straks det er noe som kan knyttes til agendaen så kaster man seg over det og blåser det opp, ja noen bruker til og med hele fritiden sin til å lage hatsider på nettet - her snakker vi dedikasjon. Budskapet er gjerne under enhver kritikk, men la gå, la oss bare si for eksperimentets skyld at vi ble enige om at de har rett. Hva skjer da? Restriksjoner på religionsutøvelse? Innvandringsstopp fra muslimske land? Blir folk fratatt statsborgerskapet og deportert? Eller snakker vi holocaust her? Jeg synes alle disse forslagene ulmer litt i bakgrunnen når de hardeste islamkritikerne snakker, og det er både bekymringsverdig intolerant og bekymringsverdig likt budskapet til de hardeste muslimske ekstremistene.

Lenke til kommentar

Er det ikke han som først klarte å sprenge en bombe, men plasserte den litt for langt frem, da det var en litt annen utgave av en 747, hvor drivstofftanken var plassert litt lenger bak enn normalt?

Det var en hendelse hvor en terrorist klarte å detonere en bombe obord ja, men bommet på drivstofftanken. Jeg husker ikke detaljer fra hendelsen, men resultatet var imidlertid at han ble sprengt i to store biter og planen misslyktes. Hvis du husker mer om dette så er jeg interessert i detaljer.

Lenke til kommentar
Ideologi er i alle sammenhenger et verktøy for en politisk og materiell agenda, aldri omvendt.

Hvordan forklarer du at Osama Bin Laden, styrtrik mangemillionær, forkastet et liv i luksus for å leve som en hund i en hule i Afghanistan, og senere i et lite "fengsel" i Abbottabad i Pakistan?

 

Restriksjoner på religionsutøvelse?

Ja. Islam er like mye politikk som religion. Dersom en gruppe muslimer vil skape en ny avgrening av islam, der det politiske budskapet uteblir, så trengs ingen restriksjon. Målet er ikke å hetse en gruppe, men å begrense politisk innflytelse maskert som religion.

 

"Slay the infidels where ever you find them" er en del av muslimsk religionsutøvelse, så noen begrensninger er på plass.

 

 

Innvandringsstopp fra muslimske land?

 

Absolutt. Vi ser klare tendenser til radikalisering blandt de muslimene vi allerede har i vesten. Vi må kunne være så realistiske at vi godtar situasjonen som den er og tar nødvendige tiltak for å begrense omfanget av skaden. Vi klarer aldri å skape et tillitsforhold mellom oss og de som er her, så lenge det stadig kommer nye radikale figurer inn i landet og sprer radikal ideologi. En annen side ved saken er at innvandring er en kostnad, ikke en ressurs. Innvandrere fra muslimske land er blandt de dårligste i verden, og sett fra et samfunnsøkonomisk ståsted så er denne innvandringen samfunnsskadelig.

 

 

Blir folk fratatt statsborgerskapet og deportert?

 

Ja, hvis de ikke er villige til å tilpasse seg vår levemåte, samt forkaste tanker om shari'a og jihad. Kriminelle deporteres. De som tilpasser seg våre lover og regler får bli.

 

 

Eller snakker vi holocaust her?

 

Nei, det er for det meste muslimer som snakker om et nytt holocaust.

De fleste islamkritikere, som med resten av europas befolkning, anerkjenner Holocausts eksistens og ubeskrivelige ondskap. Jeg tar den sterkeste avstand til dette.

 

 

islam_holocaust.jpg

 

God%20Bless%20Hitler.jpg

 

turkey-flotilla-rally+with+swastika.jpg

Fra Gaza-fredsflottiljens avreise i Tyrkia. Banneret sier "Well Done".

 

http://www.youtube.com/watch?v=V3BIStMMtA8

Lenke til kommentar

Jeg er helt med på argumentet at man burde gå bort i fra å gi oppholdstillatelse på humanitært grunnlag eller i det hele tatt et hvert grunnlag som ikke bygger på realistiske utsikter til lønnsomhet. Veldedighetstanken bygger på religiøse forestillinger og ingen burde tvinges til å bidra til såkalt veldedige formål gjennom skattepengene. Dette er ideologisk basert tvang, fortrinnsvis humanistisk eller kristen. Men, det blir selvfølgelig noe annet hvis det hersker en demokratisk enighet om at vi skal gjøre det, noe det tydeligvis gjør hvis man skal dømme etter forrige stortingsvalgs rødgrønne seier.

 

Men dette har ingenting med Islam å gjøre. En lønnsom innvandrer er en lønnsom innvandrer, uansett. Jeg vil aldri gå med på tanken om at potensielt lønnsomme innvandrere skal holdes ute for å sikre "norsk kultur", "vestlige verdier" og lignende abstraksjoner. Jeg jobber i Oslo og kan se hver dag hvilken nytteverdi alle arbeidstakerne fra Midtøsten har innen offentlig transport, restaurantnæring, post, butikk, renhold og så videre. På min egen arbeidsplass er det også en del med muslimsk bakgrunn som sitter på kontorene bortover, fra Tyrkia, Iran og den arabiske verden. Vi har ingenting å tjene på at disse menneskene blir marginalisert, ekskludert eller på noen måte behandlet mindre fordelaktig enn andre.

Lenke til kommentar

Har du oppfattet meg slik at du tror jeg prøver å bekjempe de moderate muslimene som sitter spredt i kontorlandskapet ditt?

 

Hvis de forholder seg til Norsk lov og ikke får noen gode ideer om shari'a og jihad, så bryr jeg meg om dem like lite som alle andre. Det jeg bekjemper er en ideologi, og den enkleste måten å tåkelegge den debatten er å begynne å blande begrepene ideologi og menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke han som først klarte å sprenge en bombe, men plasserte den litt for langt frem, da det var en litt annen utgave av en 747, hvor drivstofftanken var plassert litt lenger bak enn normalt?

Det var en hendelse hvor en terrorist klarte å detonere en bombe obord ja, men bommet på drivstofftanken. Jeg husker ikke detaljer fra hendelsen, men resultatet var imidlertid at han ble sprengt i to store biter og planen misslyktes. Hvis du husker mer om dette så er jeg interessert i detaljer.

Nei, det var en japaner som ble sprengt i to av den bomben. Det var en tidsinnstilt bombe, som ble plassert under setet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...