Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke straffbart å konvertere fra islam.

Siden muslimer er livredde for å tenke selv, og må ha alt kategorisert som haram eller halal for å vite hva som er tillatt å gjøre - hva baserer du denne uttalelsen på? Jeg regner med at du kan vise til vers i koranen eller pålitelige ahadith som underbygger påstanden din, eller?

Endret av Huggslangen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hehe er mine bortforklaringer hehe..

 

Husker det var en sak i Pakistan i 2007 hvis jeg husker riktig :/ om at det skulle være dødstraff hvis noen skulle forlate islam, det var noe av det sykeste jeg har hørt ihvertfall. Og folk var klare for demonstrasjoner etc.Og den saken ble selvfølgelig ikke vedtatt. Og det gjør meg trist at folk skal utnytte bruke Koranen til sin egen fordel.

Det er ingen tvang i religionen. (...). 2:256.

Kjenner noen som har konvertert vekk fra islam, og de lever fortsatt :)

Jeg personlig er hverken for eller imot det å gifte seg innenfor familien..Hvis de har lyst til å gjøre det, værsegågod. Men for min del så kunne jeg ikke ha tenkt meg det.

Men må bare si at hvis de skulle gifte seg, så tar de som regel en tur legen å sjekker om de har samme blodtype, hvis de har det, så BØR man ikke gifte seg..

Gud som den pene gutten bare failer gang på gang. Kanskje han skulle hute seg tilbake til islam.no der resten av søppelet er.

Hvorfor kaller du meg søppel?

 

Dette utvikler til å bli som surekrig bortforklaringer vs bortforklaringer, det var akkuratt det jeg ikke ville :/

Lenke til kommentar
Det er ikke straffbart å konvertere fra islam.

Siden muslimer er livredde for å tenke selv, og må ha alt kategorisert som haram eller halal for å vite hva som er tillatt å gjøre - hva baserer du denne uttalelsen på? Jeg regner med at du kan vise til vers i koranen eller pålitelige ahadith som underbygger påstanden din, eller?

 

Ja de tenker ikke så mye selv nei. Har ikke sett mange kreative muslimske band i det siste.

Lenke til kommentar

1) En sentral doktrine for tolking av koranvers.

2) www.SunniPatch.com

3) Opplyse deg om tolkingstradisjoner av koranen.

ja ok, men hvis du ikke skjønte spm mitt, så lurte jeg på HVEM som står bak sunnipatch.com??

og hvorfor skal jeg på det, når jeg har hadith som tolking av koranvers?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

- SunniPath finances free Answers (Q&A) service which has the largest collection of reliable Islamic answers to everyday issues that Muslims face - SunniPath offers free and reduced rate courses for new Muslims to not only learn the basics of Islam but to give them practical advice for moving forward - Donations to our online academy help us support students in need who would otherwise not be able to learn their basic Islamic knowledge

 

http://goodgate.org/causes/view/sunnipath-foundation

 

 

Jeg fant ikke ut så mye mer om siden enn det som står der. Wikipedia-artikkelen er ikke akkurat nøytral (http://en.wikipedia.org/wiki/SunniPath), så lite å informasjon å finne der. Dermed er det vanskelig å si hvor konservative eller liberale SunniPath egentlig er.

Lenke til kommentar

Skal se på dt senere ikveld hakke muligheten nå ;)

Har du sett på det nå?

Etter en hektisk helg så har jeg ikke satt meg ned og sett på det :/ men jeg har skumlest nå.

Ved første øyekast så har jeg ikke blitt no særlig klokere på nettsiden..

 

Men uansett jeg forholder meg til Koranen og hadith.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker på Islam tenker jeg på:

-terrorisme

-incest, voldtekt av barn

-pisking av barn, til døde

-selvmordsbombing

-religiøs fanatisme uten hemninger

-homohetsing

-konedrap

-voldtekt

-innavling med kusiner og fettere som gifter seg

-organisert salg og bruk av narkotika

-hatfylte mennesker som går i tog og hyler og skriker mens de brenner dukker og flagg og er helt sinnssyke

 

Ikke en sjarmerende religion, spør du meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...