Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Islam er som andre religioner noe jeg helst ser folk holde for seg selv, og heller ikke presser sine barn til å tro på. Islam har ikke noe grunnlag for å påstå at innholdet har noe med virkeligheten å gjøre, og har ingenting med å fortelle mennesker hva vi skal og ikke skal gjøre. Og det er like mye misbruk at Islam brukes til å true barn med Helvete som at Kristendom gjør det.

Lenke til kommentar

Alle religioner er voksnes versjon av god fantasi. Det er et biprodukt av vår kreative og utrolig kompliserte hjerne.

Vitenskapelige forsøk viser at man kan produsere "en religiøs opplevelse", ved å utsette deler av hjernen for et elektromagnetisk felt.

 

Når det gjelder Islam vs andre religioner, så ser jeg ingen stor forskjell. Kristne har f.eks like lyst til å regulere lov og moral i samfunnet, som muslimer.

Man må bare nekte de å blande politikk og religion. Ingen religiøs får lov til å endre mitt syn på sex, abort eller hva-som helst-annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde lyst å spørre om hva dere synes om Islam og hvilken tanke har dere om dem?

Vel, til mer jeg leser og lærer om islam til mer ufyselig og uspiselig fremstår den. Den er totalitær og grusom både som tro og som levesnor pluss undertrykkende og gledesdrepende der de som tror faktisk undertrykker seg selv, sin natur og sin frihet på en måte som er skremmende og noe jeg ALDRI kommer til å tillate i Norge!

 

Tankene jeg har om islam har, etterhvert som jeg har sett og lært mer om den, gitt meg mer og mer usmak i munnen og jeg kan ikke fatte at noen engang TØRR å kalle islam for fredens religion, for det er jo ikke annet enn ufred og undertrykkelse med den jo, overalt der den praktiseres! Bevis meg gjerne feil på det punktet, men en trenger bare å se på de landene som har islamsk styre så ser en fort at all glede, frihet og naturlighet er borte, erstattet av en enorm trang til å tving folk til å foreta unaturlige ting, idiotiske ting og ting som bryter med vår natur.

 

Så neitakk, jeg avstår totalt fra islam, det er en styggedom og hører ikke hjemme hos mennesker som setter frihet, glede og naturlighet høyt og da har jeg ikke engang begynt på menneskerettigheter, ytringsfrihet og likestilling!

 

Nå kommer du sikkert til å fortelle meg at islam er frihet, fordragelighet, rettferdighet og likestilling og alt det der, men da vil jeg be deg om å tenk på hvem du sier dette til, for jeg er slettes ikke en overtroisk beduin som er livredd djinnene i ørkenem, men en reflektert nordmann som for lenge siden har lagt overtro på hylla og som lever i et opplyst samfunn der alt kan luftes og kritiseres og jeg tror ikke på løse påstander selv om noen har pakket det inn mellom to permer og kallt det hellig... Så vet du det...

 

Og jeg trives med min frihet, jeg trives med å kunne tenke hva jeg vil, si hva jeg vil og gjøre, i symbiose med norsk lov, hva jeg vil og jeg har da overhodet ingen ønsker om å tvinges til å tro på en masse tull og unaturlige dogmer som noen fant på nede i ørkenen for 1400 år siden mer enn jeg har et behov for en dose med AIDS. Islam er for meg det motsatte av hva jeg ønsker i mitt liv kan du godt si, for som jeg sa, til mer kjent jeg har blitt med islam til mer uspiselig fremstår den og det har INGENTING med at min mening er farget av pressen, men rett og slett fordi jeg forholder meg til realitetene i hva som kommer ved å underkaste seg en slik religiøs tro.... Så vet du det også.

Endret av RWS
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å kritisere religionen i seg selv uten å kritisere menneskene?

 

Jeg har vært i de fleste land i midtøsten/nord afrika, og kan vel si såpass at selve religionen er vanvittig, men at mesteparten av menneskene er helt ok.

 

At vi måtte rømme ut bakveien av en butikk fordi politiet i Muskat ikke tolererer at kvinner bruker shorts som viser knærne i 40 graders varme er dog ikke et punkt som imho taler til fordel for islam og de muslimske landenes kvinnesyn generelt.

 

Så vær så snill, Do(pe)b®ain, ikke spill det der tøvet du prøver deg på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

At det finnes muslimer som kan være gode mennesker er ikke det vi snakker om her. Så lenge du ikke gjør din usynlige hersker til herre over deg på Jorden, og du tolker deg bort fra de uhyrlige elemente, så kan det gå greit. Men det er ingen tvil om at Islam har minst like god evne som Kristendom til å bringe fram onde handlinger fra de som ser på teksten som den absolutte sannhet, eller ser sine imamer som sin guds talerør, og det de må følge hvis de ønsker å ikke lide evig tortur i Helvete, osv. Selvfølgelig er det en del som utnytter slike bevegelser kun for å fremme sine egne interesser også.

 

Vi ser hva slik ovetro kan føre til, vi bør kjenne vår egen historie og se hva det har ført til her også. Vi må ikke begrense oss til å bare se de gode sidene, når vi vet hva slags potensiale det har for å gjøre skade både på kropp, sinn, og eiendom.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å kritisere religionen i seg selv uten å kritisere menneskene?

 

Jeg har vært i de fleste land i midtøsten/nord afrika, og kan vel si såpass at selve religionen er vanvittig, men at mesteparten av menneskene er helt ok.

 

At vi måtte rømme ut bakveien av en butikk fordi politiet i Muskat ikke tolererer at kvinner bruker shorts som viser knærne i 40 graders varme er dog ikke et punkt som imho taler til fordel for islam og de muslimske landenes kvinnesyn generelt.

 

Så vær så snill, Do(pe)b®ain, ikke spill det der tøvet du prøver deg på.

 

Do(pe)b®ain, ikke videre voksent, men litt morsomt :)

 

Oman??? Det er nok du som har røykt noe her. Oman kan i verste tilfelle sammenlignes med UAE, og der skal du lete lenge etter noe burkapoliti.

Fikk du politiet på nakken så må du i ekte norsk stil kjørt dagsfylla på det lokale kjøpesenteret eller noe i den stilen...

Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

Endret av Aleks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islam er en totalitær politisk ideologi som ble grunnlagt av en utspekulert mann i Arabia. Han forstod at det var lett å manipulere menneskers overtro, og startet sin karriære som profet ved å fortelle folket at han hadde blitt tiltalt av en engel mens han satt i en hule og klødde seg i ræven. Folket bet på, og resten av livet fikk Muhammed viljen sin ved å "åpenbare" meldinger fra gud, spesialtilpasset hendelsene i Muhammeds liv. Man kan således si at Muhammed kanskje var verdens mest vellykkede mann, darwinistisk sett, men moralsk sett ligger han nok dårligere an.

 

Problemet med islam er at folk fremdeles kjøper sprøytet han serverte for 1400 år siden, og tror dette er veien til paradis. Når det sammtidig sammler det muslimske folket (Ummah) mot alle andre grupper, og nærer til konflikter, sammtidig som man har konseptet med martyrdom og "fighting in the way of Allah", da ender vi opp med dagens blodige verdenshendelser.

 

Samtidig har vi en bølge med politisk korrekthet som nekter oppegående mennesker å iverksette effektive mottiltak, fordi vi ikke kan "ta alle under samme kam". Vi kan heller ikke navngi fienden slik at den kan nedkjempes på en effektiv måte, ref "War on terror".

 

Jeg lurer på hvordan Amerikanerne hadde gjort det i stillehavskrigen dersom de erklærte krig mot kamikazepiloter?

 

 

Islam er katalysatoren til 3. verdenskrig, en transnasjonal assymetrisk krig som i realiteten har vært i gang i lang tid, men som ikke identifiseres korrekt fordi den ikke passer profilen av de tideligere verdenskrigene.

 

 

Islam er den religiøse veien til enevelde for en pedofil konebanker med storhetsgalskap.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, på vei mot en eller annen oase stoppet vi ved en butikk i utkanten av byen (hvor forøvrig de indiske slavene flittig klippet gresset i rundkjøringene med sine små hagesakser) for å handle vann og andre nødvendigheter.

 

Min kollega (var der i forretningssammenheng) og jeg gikk ut av bilen og inn i butikken, og på vei inn så vi en politibil som tok en u-sving borte i veien og parkerte utfor butikken. De kom så inn i butikken og begynte en opphetet diskusjon med vår lokale guide/vakt Mohammed som vi ikke forsto særlig mye av, men vi tok det som en queue til å fordufte ut bakveien når vi hadde sjansen.

 

Politiet forfulgte oss riktignok ikke etterpå, men Mohammed forklarte eksplisitt i etterkant at det ikke er tolerert at kvinner kler seg "usømmelig", nom som innebar utringning, knær og albuer. Den eneste grunnen til at vi ikke ble arrestert var i følge ham at han truet dem med represalier fra sultanen iom at sultanfamiliens personlige lege var en nær bekjent av oss ("nær" var riktignok å strekke sannheten litt, men det funket..).

Lenke til kommentar
Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam som all annen religion er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Grunnla Muhammed islam eller islamisme?

En person som utfører budskapet i islam slik det står beskrevet, i sin helhet, er han/henne en muslim eller islamist?

Står det ikke i koranen at man ikke kan velge og vrake blandt versene, og at den som gjør så, er en vantro som skal til helvete?

 

Jeg bare lurer.

Etter mine studier av islam, har jeg nådd konklusjonen at islam er kapret. Man regner med at ca. 15% av verdens 1,57 milliarder muslimer er islamister. Det betyr at 85% av verdens muslimer ikke praktiserer islam slik Muhammed gjorde det.

 

Islam er kapret, men det er de moderate muslimene som ikke vil "fight in the way of Allah" som er kaprerne.

 

 

"I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' - Prophet Muhammed, the first islamist.

 

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/008.sbt.html#001.008.387

Lenke til kommentar
Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam som all annen religion er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

Islam er kapret, men det er de moderate muslimene som ikke vil "fight in the way of Allah" som er kaprerne.

Du framstiller dette nesten som noe negativt. At religion tilpasser seg samfunnet er da bare positivt.

Lenke til kommentar

Nei, på vei mot en eller annen oase stoppet vi ved en butikk i utkanten av byen (hvor forøvrig de indiske slavene flittig klippet gresset i rundkjøringene med sine små hagesakser) for å handle vann og andre nødvendigheter.

 

Min kollega (var der i forretningssammenheng) og jeg gikk ut av bilen og inn i butikken, og på vei inn så vi en politibil som tok en u-sving borte i veien og parkerte utfor butikken. De kom så inn i butikken og begynte en opphetet diskusjon med vår lokale guide/vakt Mohammed som vi ikke forsto særlig mye av, men vi tok det som en queue til å fordufte ut bakveien når vi hadde sjansen.

 

Politiet forfulgte oss riktignok ikke etterpå, men Mohammed forklarte eksplisitt i etterkant at det ikke er tolerert at kvinner kler seg "usømmelig", nom som innebar utringning, knær og albuer. Den eneste grunnen til at vi ikke ble arrestert var i følge ham at han truet dem med represalier fra sultanen iom at sultanfamiliens personlige lege var en nær bekjent av oss ("nær" var riktignok å strekke sannheten litt, men det funket..).

 

Wow... det der så jeg skje på malta en gang. Vi skulle inn i en kirke, tror du neimen ikke vi ble stoppet og alle kvinner måtte dekke seg til??? Det var rett før politiet kom og buret hele gjengen inne. Det var ihvertfall slik vi oppfattet det... og en gang så skulle jeg i en moskè. Jeg måtte pokker meg ta av meg skoene for å slippe inn!

 

Seriøst, det å måtte kle seg anstendig er noe noe må flere plasser enn i midtøsten. Ingenting er mer kvalmende enn bleike feite svette europeere som vandrer halvnakne i butikker.

Hva de gjør i Frankrike

 

Og når det gjelder de der "slavene" dine så har de valget mellom å tigge på gata i hjemlandet sitt eller å faktisk tjene litt penger. Litt sånn som polakker i norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...