Gå til innhold

IRC-kanal for brukerne av linuxforumet!


Anbefalte innlegg

Støtter opp bak resten her, #alinux.no er den største samlingen med pompøse, overlegne idioter jeg noensinne har sett. Makan til teit gjeng skal man lete langt ut i universet for å finne.

Kan dere ikke bare gjøre kanalen invite only, så slipper dere spørsmål? Dere vil jo ikke ha andre en dere som henger der fast uansett.

helt enig. Trodde det var et sted jeg kunne spørre, men neeeida.

vakke måte på hvor mye kjeft man skulle få siden man ikke hadde lest gjennom

alle 10 sidene her og funnet ut at det ikke var en supportkanal lenger.

Endret av klovn7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
hva med å få ut fingeren å få forandret den første posten da for helvette ???

 

jeg gikk inn der etter å ha lest de føreste postene HER!, med et skikkelig spørsmål og ble kicket fra alinux.no av "Karsten" pga de ikke driver med hjelp lengre ... er litt pissed nå!

 

overlegne drittsekker! rett å slett!!!

ja.. helt enig.. Gjorde akkurat den samme FEILEN.

 

Kommer inn, men der vard et ikke mye hjelp å få da...

Fikk jo ikke så stor oppslutning på linuxhelp.no heller da.

Lenke til kommentar

[19:37:47] -!- WhiteFox [[email protected]] has joined #alinux.no
[19:37:52] < WhiteFox> noen der?
[19:38:33] < WhiteFox> hallo
[19:40:10] < WhiteFox> stikker herfra ass
[19:40:15] <+Neophus> god jul ja :)
[19:40:17] <+Neophus> nei ikke stort
[19:40:28] <+Neophus> nabokrangel på tv2 står på her, og jeg leser vg, mens dvdstyler kompilerer :)
[19:40:29] -!- WhiteFox [[email protected]] has left #alinux.no []

 

Eeeh. Kvifor klagar du på det der? Feilen? Overlegne? - Nei, det er ein «kosekanal»

som me har sagt før. Diskusjonskanal kanskje. Treng ikkje å vere hjelpekanal, sjølv

om det blir ein del hjelping.

 

Ærlig talt, du var inne i 3 minutter, og sa ikkje noko i det heile. «noen der?» er liksom

ikkje noko særleg å svare på. Det er ikkje interessant å diskutere.. Nei, dere får slutte

å klage seier no eg. Aksepter at det er ein snakkekanal, der ein KAN vere heldig å få

hjelp. Det er meir ein kanal for folk som er der ofte, enn ein kanal for folk som er inne

3minutter av gangen....

Lenke til kommentar
hva med å få ut fingeren å få forandret den første posten da for helvette ???

 

jeg gikk inn der etter å ha lest de føreste postene HER!, med et skikkelig spørsmål og ble kicket fra alinux.no av "Karsten" pga de ikke driver med hjelp lengre ... er litt pissed nå!

 

overlegne drittsekker! rett å slett!!!

ja.. helt enig.. Gjorde akkurat den samme FEILEN.

 

Kommer inn, men der vard et ikke mye hjelp å få da...

Fikk jo ikke så stor oppslutning på linuxhelp.no heller da.

I begynnelsen var kanalen faktisk helt knall på å hjelpe folk. Nå blir du nesten flamet hvis du åpner munnen uten å være en del av kjernen.

Lenke til kommentar
Kommer inn, men der vard et ikke mye hjelp å få da...

Fikk jo ikke så stor oppslutning på linuxhelp.no heller da.

#linuxhelp.no : Du skal forresten ikkje starte med «hei! kan nokon hjelpe meg» el.l. - Berre spør

spørsmålet så får dei som kan det / har tid, svare.

 

Me har snakka mykje om spørsmål o.l. i kanalen, - og alle er eigentleg lei den diskusjonen. Det er

ingen hjelpekanal, - me konkurrerer ikkje på nooookon måte med #linuxhelp.no.

 

Synd folk har det intrykket - eg har ikkje det intrykket av kanalen.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hengt så mye på #alinux.no i det siste, men jeg merker med meg selv at jeg blir mektig irritert når folk spør åpenbare dumme spørsmål. (Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar - JO det gjør det)

 

Som Velmont har presisert nok så mange ganger så er ikke #alinux.no lenger en support-kanal. Det er mer en community-kanal. På kanalen sitter det mange med ganske stor kompetanse på forskjellige ting. Hvis man kommer med et interresant og konstruktivt spørsmål er det stor sjangse for å bli tatt alvorlig (:)), og få seriøse svar tilbake.

 

Jeg vurderer forresten å trekke meg som operator, av den grunn at det er for dumt at jeg skal være operator når jeg nesten ikke er tilstede.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg hengt så mye på #alinux.no i det siste, men jeg merker med meg selv at jeg blir mektig irritert når folk spør åpenbare dumme spørsmål. (Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar - JO det gjør det)

Kan du gi eksempel på et "åpenbart dumt spørsmål"?

Endret av Gimper
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg hengt så mye på #alinux.no i det siste, men jeg merker med meg selv at jeg blir mektig irritert når folk spør åpenbare dumme spørsmål. (Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar - JO det gjør det)

Kan du gi eksempel på et "åpenbart dumt spørsmål"?

Med åpenbare dumme spørsmål mener jeg spørsmål man spør i kanalen fordi man ikke gidder å lete selv.

 

Denne kanalen ble startet på frivillig basis. Når den nå faktisk eksisterer, så er det DUMT at den blir misbrukt. Det tærer på tolmodigheten til folk!

Lenke til kommentar

Kan du gi eksempel på et "åpenbart dumt spørsmål"?

Med åpenbare dumme spørsmål mener jeg spørsmål man spør i kanalen fordi man ikke gidder å lete selv.

Man skulle tro at man fant ALLE svarene man lurer på om man bare søkte nettet lenge nok og kan litt språk...

Men for all del, sikkert irriterende å sitte å svare på ting

Jeg spør som faen når jeg lurer på noe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan du gi eksempel på et "åpenbart dumt spørsmål"?

Med åpenbare dumme spørsmål mener jeg spørsmål man spør i kanalen fordi man ikke gidder å lete selv.

Man skulle tro at man fant ALLE svarene man lurer på om man bare søkte nettet lenge nok og kan litt språk...

Men for all del, sikkert irriterende å sitte å svare på ting

Jeg spør som faen når jeg lurer på noe

Her kommer vi litt til sakens kjerne. Hovedproblemet er nok innstillingen til "oss som skal svare". Vi er rett og slett litt lei. Hadde innstillingen vert rett så hadde vi ikke hatt noen problemer med folk som spør for mye. For min del har det en del med saken å gjøre at det finnes viktigere ting i livet enn IRC og Linux.

Lenke til kommentar

Ola Nordman: hjælp [settinnprogrammher] vilker ikkje ka er glt!!!!11one

 

meg: kva feilmelding får du?

 

Ola Nordman: har xp så aner ikke

 

meg: så start gnu/linux, start programmet og skriv ned det som kjem opp.

Ola Nordman: (10 min etter) "can't start as root, please switch to normal user"

 

meg: kva bruker er du då du prøver å køyre programmet då?

 

Ola Nordman: root

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...