Gå til innhold

Kommer jeg til å kunne spille Crysis 2?


Anbefalte innlegg

Ah, jeg forstår. Trodde en quad-core med 3.4 GHz kom til å holde bra jeg :)

 

Pah! Bogus! For no tull. Jeg har samme prosessor og kan kjøre crysis max grafikk uten å i det hele tatt legge merke til lag. Finfin prosessor! FPS vet jeg ikke, men vartfalt 40+ konstant.

Prosessor har ikke altfor mye å si i forhold til spill/grafikk performance, men det er relevant. Grafikkortet er sjefen som bestemmer om du kan makse ut eller ikke!

 

Det er vel nok grafikkortet ditt som holder deg tilbake. Selv om det er et greitt grafikkort, er det ikke et av de kraftigste og crysis er et krevente spill på grafikkfronten. Du kan kjøpe et AMD Radeon 6970 som jeg har eller en gtx 580 / 570, alt utifra pris, kompitabilitet eller hva enn du vil.

 

Crysis 2 skal være snillere mot PCen din en Crysis 1, utifra det jeg vet så jeg trenger vartifal ikke bekymre meg! :p

Endret av Haygon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva kan jeg forvente å få av grafikk på denne pcen?

 

Prossessor: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 Quad Core, 3,06Ghz

DDR minne: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 580 1536MB

 

Håper for din skyld at du tuller. Har en veldig god anelse på at du selv vet at du klarer å kjøre det. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, jeg forstår. Trodde en quad-core med 3.4 GHz kom til å holde bra jeg :)

 

Pah! Bogus! For no tull. Jeg har samme prosessor og kan kjøre crysis max grafikk uten å i det hele tatt legge merke til lag. Finfin prosessor! FPS vet jeg ikke, men vartfalt 40+ konstant.

Prosessor har ikke altfor mye å si i forhold til spill/grafikk performance, men det er relevant. Grafikkortet er sjefen som bestemmer om du kan makse ut eller ikke!

 

Det er vel nok grafikkortet ditt som holder deg tilbake. Selv om det er et greitt grafikkort, er det ikke et av de kraftigste og crysis er et krevente spill på grafikkfronten. Du kan kjøpe et AMD Radeon 6970 som jeg har eller en gtx 580 / 570, alt utifra pris, kompitabilitet eller hva enn du vil.

 

Crysis 2 skal være snillere mot PCen din en Crysis 1, utifra det jeg vet så jeg trenger vartifal ikke bekymre meg! :p

 

Husk at treg CPU begrenser GPU'en.

Lenke til kommentar

Husk at treg CPU begrenser GPU'en.

 

Nå er vel ikke det helt riktig, ihvertfall ikke riktig formulert. CPU'en jobber med fysikken, mens GPU'en jobber med grafikken. Så har du en dårlig prosessor og et vilt skjermkort, så vil du få veldig merkbar framedrop i scener med mye eksplosjoner og bevegende elementer.

 

Du tar feil.

Lenke til kommentar

Husk at treg CPU begrenser GPU'en.

 

Nå er vel ikke det helt riktig, ihvertfall ikke riktig formulert. CPU'en jobber med fysikken, mens GPU'en jobber med grafikken. Så har du en dårlig prosessor og et vilt skjermkort, så vil du få veldig merkbar framedrop i scener med mye eksplosjoner og bevegende elementer.

 

Du tar feil.

 

Hvis du mener jeg tar feil, få høre hva som er riktig da!??

Lenke til kommentar

Husk at treg CPU begrenser GPU'en.

 

Nå er vel ikke det helt riktig, ihvertfall ikke riktig formulert. CPU'en jobber med fysikken, mens GPU'en jobber med grafikken. Så har du en dårlig prosessor og et vilt skjermkort, så vil du få veldig merkbar framedrop i scener med mye eksplosjoner og bevegende elementer.

 

Du tar feil.

 

Hvis du mener jeg tar feil, få høre hva som er riktig da!??

 

Om du har en bedrift, der en mann lager spiker, og en annen mann kjører dem dit de skal. Begge må jobbe raskt for at jobben blir gjort raskt. Ellers får de enten en jævla hau med spiker, eller kjører rundt en og en spiker. Men de gjør ikke samme jobb.

Lenke til kommentar

WTF? Du har jo ikke peiling. Det du sier er akkuratt hva jeg skriver, bare på en "morsom" og vag måte. Men du forsvarer ikke din påstand om at jeg tar feil. Hva mener du med at jeg tar feil? Jeg sa ikke at du tar fullstendig galt, men at det ikke blir helt riktig å si. Det kommer ann på spill og oppløsning du skal spille på, samt hvilke innstillinger du har(OpenGL osv)

 

Men for å gjøre det enkelt. I Crysis kreves det både god Prosessor(for kalkulering av fysikk osv..) og Skjermkort(for bildebehandling, 3d "former", polygoner osv).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

WTF? Du har jo ikke peiling. Det du sier er akkuratt hva jeg skriver, bare på en "morsom" og vag måte. Men du forsvarer ikke din påstand om at jeg tar feil. Hva mener du med at jeg tar feil? Jeg sa ikke at du tar fullstendig galt, men at det ikke blir helt riktig å si. Det kommer ann på spill og oppløsning du skal spille på, samt hvilke innstillinger du har(OpenGL osv)

 

Men for å gjøre det enkelt. I Crysis kreves det både god Prosessor(for kalkulering av fysikk osv..) og Skjermkort(for bildebehandling, 3d "former", polygoner osv).

 

En CPU kan begrense en GPU's ytelse sier jeg. Det er riktig. Min i5 750 @ stock begrenset min 480 for jeg overklokket. Kalles flaskehals.

 

Jada, du er kjempeflink og kan masse datagreier, men alle tar feil i blandt.

 

Tufs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...