Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

kommet noen dato på 4.0?

 

Nei, eneste de har sagt er ila første kvartal. Det lekkes derimot mer og mer ferdige firmware fra Samsung.

 

Stock kernel var ikke noe å pakke ut, er bare en løs .exe-fil. Insecure-fila får jeg ikke opp filtype på.

 

Har ikke trengt å skrive inn passord på stock kernel, synes det var rart.

 

Jeg vet ikke engang hvilken fil jeg skulle laste ned, hvordan skal jeg da kunne finne ut om den er wipe?

 

.exe fila er en self-extract, så kjør den så får du pakket ut .tar fila.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har følgende ønske: Vil gjerne kunne spille video og vise bilder jeg har på mobilen på tv. Har ikke tv eller blu - ray med dlna. Har dog en htpc koblet til tv med hdmi. PC kjører plex og mezzmo.

 

Hvordan gjøre dette enklest og trådløst?

 

Har du samsung kies på pcen? bruk allshare som kommer med.. event xbmc eller noe annet program som støtter dlna..

Lenke til kommentar

For dere som har custom ROM's på telefonen. Hvor mye score får dere på BrowserMark testen?

 

Jeg får hvertfall 100750 score med CheckROM RevoHD v4 og Dolphin Browser HD 7.2.1.

 

SC20120103-132747.png

 

Når jeg klokket telefonen min til 1.6 GHz, så fikk jeg hele 121463 i score på BrowserMark testen.

 

SC20120103-135203.png

 

Denne scoren her kommer sikkert til å overstige 150k når Samsung Galaxy S II får Android 4.0.3 :thumbup: .

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Finner ikke insecure-fila når jeg skal finne den i Odin. Huket av for PDA og trykka på knappen, men finner ikke den .tar-fila.

 

Jeg skal ikke gjøre noe på telefonen når den først er i download mode? Trykka på volum opp og har nå en skjerm med android-mannen, teksten "Downlading..." og "do not turn off target". "Odin mode" med rød skrift oppe til venstre.

post-259379-0-13411000-1325790006_thumb.jpg

post-259379-0-82677000-1325790017_thumb.jpg

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Den zimage fila du har, har jo ikke filendelse, så det er egentlig ikke rart du finner den der. Det må være en .tar fil for at Odin skal finne den.

 

Nei, du skal ikke gjøre med i Download mode, du er på riktig sted :)

 

EDIT: Hvis du laster ned direkte fra første post, så får du jo en .tar fil direkte :)

Endret av Mixy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den zimage fila du har, har jo ikke filendelse, så det er egentlig ikke rart du finner den der. Det må være en .tar fil for at Odin skal finne den.

 

Nei, du skal ikke gjøre med i Download mode, du er på riktig sted :)

 

EDIT: Hvis du laster ned direkte fra første post, så får du jo en .tar fil direkte :)

 

Jeg så ikke at det var en .tar, trodde den var .zip og pakket den ut, det skulle jeg altså ikke ha gjort.

 

Tror jeg gjorde ting riktig nå, trykka på start og telefonen ble restarta. Driver(e) ble installert. So far, so good?

 

Edit: bare fortsatte, og gikk i superoneclick og trykka på root. Men så står det at busybox ikke ble funnet og jeg får spørsmål om det skal bli installert. Ja, eller nei?

post-259379-0-56855600-1325792758_thumb.png

Endret av LHUS
Lenke til kommentar

Har følgende ønske: Vil gjerne kunne spille video og vise bilder jeg har på mobilen på tv. Har ikke tv eller blu - ray med dlna. Har dog en htpc koblet til tv med hdmi. PC kjører plex og mezzmo.

 

Hvordan gjøre dette enklest og trådløst?

 

Har du samsung kies på pcen? bruk allshare som kommer med.. event xbmc eller noe annet program som støtter dlna..

 

Takk. Visste ikke at Allshare fulgte med Kies. Godt tips!

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Dancing Pixel Studios, som står bak Sixaxis-appen som jeg skal bruke for å koble til PS3-kontrollen.

 

Han mente at jeg skulle installere alogcat fra markedet, finne kræsjrapporten og sende den til han. Er ikke sensitiv info der eller noe som kan misbrukes?

 

Virker forresten som at han er norsk eller dansk, men skriver på engelsk selv om jeg skrev Norway :p

Lenke til kommentar

Fikk nettopp tilbake min SGS2 fra reperasjon, og driver nå å fikser den sånn jeg vil ha den.

 

 

 

 

Har stock XWKI8, men med root. Det funker fint. Men vil bytte kernel til Ninphetamine 2.1.3

Problemet er bare det at telefonen vil ikke boote med Ninphetamine. Mener da at jeg hadde det slik før jeg sendte den inn på reperasjon. Telefonen kommer ikke lengere enn til den første skjermen med Ninphetamine. Den det står "Samsung Galaxy S II GT-9100" på (Der man får den gule trekanten, før man fjerner den etter root)

 

Forslag?

Trenger Ninphetamine for å få BLN til å funke

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...