Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en måte å bytte ut musikkspilleren med en annen? Jeg bruker egentlig PowerAMP pga støtte for flere filtyper, men i docken er det så mye enklere å bruke den innebygde spilleren. Kan jeg få den snarveien til å peke til PowerAMP i stedet?

 

Vet ikke om du har root, men da kan du jo av-installere den innebygde musikk spilleren. Hvis ikke kan du prøve MIUI pga der kan du velge hvilken musikkspiller som du vil bruke som "main" i innstillinger.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg får den til å lade hvis jeg lar den ligge en stund..

Men den lar seg ikke koble opp mot kies, det som er problemet, så får ikke sjekka om det er en firmware update til den.

Men hva er gjeldende versjon?

Har 2.3.5 på min.

Hadde samme problemet med mobilen sist det var en update og skjønner du.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det kalles HDMI-inngang, og de aller fleste TVer fra dette årtusenet har det :)

 

Må ha en HDMI-kabel i tillegg til den overgangen.

 

Ok, takk, jeg er helt blank på det her. Finnes bare en type hdmi-kabel, så jeg kan ikke kjøpe feil?

 

er normal HDMI: http://www.dustinhome.no/deltaco-hdmi-1030-video-lyd-nettverkskabel-hdmi-3-m/product/5010587088?intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Det kalles HDMI-inngang, og de aller fleste TVer fra dette årtusenet har det :)

 

Må ha en HDMI-kabel i tillegg til den overgangen.

 

Ok, takk, jeg er helt blank på det her. Finnes bare en type hdmi-kabel, så jeg kan ikke kjøpe feil?

 

 

Har en sånn adapter selv. Er bare å kjøpe seg en standard HDMI kabel, men husk på å koble i laderen når du kobler den til tven, hvis ikke vil ikke adapteren fungere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt Galaxy S2, men ble litt skuffet over skjermen. Synes den er litt annerledes enn Galaxy S, dvs. litt gråaktig, samt at skriften ikke virker helt skarp. Samt at oppløsningen er kanskje ikke større enn SGS, så det blir ikke mye mer "innhold", bare at ting på skjermen blir større, og tlf. blir litt større i hånda..

 

Det ser nesten ut som om den bruker noe form for clear type font eller hva det heter (dvs. grå piksler i kantene for å få mer "jevn" skrift). I tillegg er skriften stort sett større enn på SGS, men noen steder er den liten. Går det ann å endre størrelsen? Og evt. få skarpere tekst?

 

Forøvrig synes jeg displayet med tanke på lysstyrke eller kontrast ikke er like behagelig som SGS, men må vel bare venne meg til det, har ikke helt funnet ut hva jeg ikke liker (virker mørkere om lysstyrkern ikke skrus opp eller noe i den duren, og når den skrus opp er den ikke like behagelig å se på som SGS).

 

Lurer også på om det er noen enkel måte å ta med seg apps, innstillinger og annet fra SGS. (Burde være mulig via google?) Har syncet kontakter med gmail, så den saken er grei.

 

Og bør jeg oppgradere software, må man gjøre det via PC og KIES?

Liker ikke Kies, og spørs om jeg gidder å lese meg opp til å legge inn uoriginal software/firmware.

 

Andre tips til oppsett/apps som er "must" for denne telefonen??

 

 

Beklager at jeg ikke har lest de 657 sidene selv om svarene kanskje står der.

Endret av Zamot
Lenke til kommentar

Noen som har kjøpt denne telefonen med abbonement fra Tele2 som kan fortelle meg hvordan man går frem for å fjerne operatørlåsen (og hva dette evt. koster)?

 

Ser at Lefdal har en grei pris på telefonen denne uken i sin tilbudsavis, og tenkte jeg skulle plukke den med meg men skal utenlands i en lengre periode så jeg er avhengig av å kunne bruke andre simkort.

 

Svar mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Noen som har kjøpt denne telefonen med abbonement fra Tele2 som kan fortelle meg hvordan man går frem for å fjerne operatørlåsen (og hva dette evt. koster)?

 

Ser at Lefdal har en grei pris på telefonen denne uken i sin tilbudsavis, og tenkte jeg skulle plukke den med meg men skal utenlands i en lengre periode så jeg er avhengig av å kunne bruke andre simkort.

 

Svar mottas med takk :)

 

 

Jeg så samme tilbudet, men slo det fra meg og bestilte hos Telenor til mer normal pris. Omtrent ingen butikker som har den på lager, så da kan jeg omtrent forestille meg hvor mye faenskap som må til for å få den til den prisen

Lenke til kommentar

Noen som har en mening om at for mange apper på eksternt minnekort kan føre til problemer? Alt gikk så mye bedre før med min VillainROM SG2 installasjon. Men så begynte jeg å flytte alle apper som kunne flyttes til eksternt minnekort ved hjelp av en app. Nå er telefonen endel tregere enn før og restarter også hyppig. Så skyldes det flyttingen eller bør jeg få meg en annen ROM?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...