Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Kjøpte mobilen idag, men ser ikke microSD i pakningen. Har det skjedd en feil eller må det kjøpes separat?

Du har ikke sjekket om microSD kortet er i microSD slotten i mobilen kanskje?

 

Når jeg kjøpte min, så var microSD kortet på 8 GB i minneporten allerede.

 

niks, er tomt :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte mobilen idag, men ser ikke microSD i pakningen. Har det skjedd en feil eller må det kjøpes separat?

 

Det er ikke noe SD kort med da. Mobilen har 16gb intern lagring.

 

Nå har du muligheten til å stappe i en 16gb eller 32gb sd(hc) kort i tillegg til de 16gb.

 

16+32gb = nice.

 

Kan anbefale deg å sjekke eBay før du handler SD kort. Bare pass på at det er et "Class 10" kort - ikke noe krav, men det er det kjappeste.

Lenke til kommentar

Får plage dere med litt benching bilder igjenn jeg da fra skyrom 3.0

Test fra Quadrant og Vellamo med SG2 på 1.6ghz :whistle:

 

Imponerende tall, men jeg kan ikke se for meg at mobilen varer særlig lenge når den kjører på 1.6ghz. For å ikke snakke om temperaturen den må avgi.

 

Min kjører på stock hastighet og av og til blir den ganske så heit syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er helt ny på dette så håper noen kan gi meg et kjapt svar.

 

Det jeg lurer på er om man kan flashe hvilken som helst firmware med ODIN? Jeg får nemlig ikke oppdatert firmware gjennom Kies. Har også en form for Orange stock ROM eller hva det nå kalles som jeg gjerne skulle blitt kvitt.

 

Noen råd?

 

Du er altså (som undertegnede) "helt ny"!? "skulle gjerne bli kvitt noe jeg ikke er sikker på hva heter ..." Kul, an!

Hvorfor i det søte satan vil du som "rookie" absolutt "flashe" noe som helst da (før du i det minste har satt deg inn i hvordan fabrikken har bestemt at telefonen skal virke optimalt fra deres side)? Kies er brukbart som overføringsassistent - men hvis du vil "karnøfle" OS-et, er ikke det programmet hensiktsmessig.

 

Et sted må man jo begynne:) I tillegg skulle jeg gjerne fått oppdatert telefonen min om dette fører til at enkelte ting bedrer seg. Har selvsagt prøvd å lese meg til en del på egen hånd og rootet og prøvd å flashe med Odin. Problemet mitt er at jeg aldri klare å flashe til noe annet enn Orange sin firmware, som igjen er det jeg ønsker å bli kvitt.

 

Derfor skulle jeg gjerne ønske å få noen råd om å legge inn stock Roms/firmware men det er altså dette jeg ikke helt får til. Kall meg en tulling som prøver på dette som "noob", men som sagt må man starte et sted, og setter mer pris på råd til det jeg faktisk spør om, enn å bare gi opp.

 

Et siste generelt spørsmål: er det slik at hvis man har en viss kernel, så må man handle deretter?

 

Edit: fikk akkurat til å flashe til en insecure kernel, men kommer altså ikke lenger når jeg prøver å flashe til KE7:/

Når du har flashet insecure kernel, rooter du med SuperOneClick. Deretter flasher du tilbake til original kernel (med Odin) som hører til den firmwaren du flashet i første omgang.

 

Kort fortalt:

* Flash firmware (nyeste offisielle er KF3) med Odin.

* Flash insecure kernel (kan bruke hvilken som helst tror jeg) med Odin.

* Root med SuperOneClick.

* Flash offisiell kernel tilhørende firmware du flashet i første omgang med Odin. For eksempel KF3

 

Full guide her.

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Planen var å roote denne romen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1141201

 

men når jeg har lastet den ned ser jeg det er en zip mappe med mange filer, altså ingenting som odin kan fiksere. Hvordan skal jeg da få romen innpå telefonen? :D

 

Make sure you got CF Root CWM (not the clockworkmod root) go into CWM, flash zip file, done! its that simple!

Jeg er VELDIG ny innen android rooting, hva vil dette si? :)

Lenke til kommentar

Får plage dere med litt benching bilder igjenn jeg da fra skyrom 3.0

Test fra Quadrant og Vellamo med SG2 på 1.6ghz :whistle:

 

Imponerende tall, men jeg kan ikke se for meg at mobilen varer særlig lenge når den kjører på 1.6ghz. For å ikke snakke om temperaturen den må avgi.

 

Min kjører på stock hastighet og av og til blir den ganske så heit syns jeg.

 

Kjører bare på 1.6 når det testes. Kjørte mange tester og den blir ikke noe varm av quadrant. Men tar du 3-4 Vellamo tester på rad kjenner du den er litt varmere bak.

 

Skal jeg spille drag racing som jeg har blitt hekta på, setter jeg ned til mellom 200-800. Siden spille ikke trenger mer. Kjenner godt den blir like varm av det som å kjøre bench tester på 1.6ghz

 

Har ett lite triks med att den ligger på en kald mettall plate som hjelper å kjøle litt.. Minimalt sikkert men skader ikke. :tease:

Lenke til kommentar

Basically at du må laste ned ChainFire sin rootede kernel, vil jeg tro, og der får du inkludert noe kalt "ClockWork Mod" forkortet til CWM.

 

Du kjører så CWM i Recovery mode via det programmet, som gir deg mulighet til å flashe zipfilen din dersom den ligger på mobilens internminne.

 

Så, såvidt jeg forstår ut fra den setningen der alone, laster du ned uansett ChainFire kernel som er roota (nyeste er sikkert best å bruke), deretter åpner du CWM (finner du i app draweren din), velger "boot in recovery" eller neo liknende som har med "recovery" å gjøre. Så finner du zipfilen din på menyene som dukker opp der og flasher den.

 

Hvis du er i tvil om noe, les hele tråden. Du finner garantert alt du lurer på :) .

 

 

du finner forresten chainfire sine kernels på XDA forumet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...