Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Til dere som lurer på cases vil jeg absolutt anbefale TPU case. Kjøpte min for ca. 30 kr på ebay og den funker strålende! mistet telefonen på gulvet for litt over en uke siden, men casen dempet fallet, og fikk ingen skade på tlf! Dessuten føles tlfen bedre i hånden og sitter som støpt på :)

 

Har du link til den du kjøpte?

 

Jeg har også TPU, anbefales!

 

http://www.bristols.no/samsung_galaxy_s2_tpu_case/P_2589

Norsk butikk. 137,-, gratis frakt.

Bestilte natt til mandag, lå i postkassen tirsdag.

 

For skjermbeskyttelse anbefaler jeg iShield:

http://www.zagg.com/invisibleshield/samsung-galaxy-s-ii-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

$14.99 + litt frakt. Fikk den i posten etter ca en uke.

 

PS! Hvis du bruker koden "ZAGG20" når du bestiller iShield, får du 20% rabatt;-)

 

 

Anbefaler også sterkt denne TPU casen.

http://www.bristols.no/samsung_galaxy_s2_tpu_case/P_2589

Norsk butikk. 137,- gratis frakt.

 

Bestilte den i går, ble sendt omgående og lå i postkassen i dag. Den tar seg knallfin ut på S II'en (blank pianolakk) og dessuten får man veldig bra "tak" i tlf. slik at det er veldig lite sannsynlig at den glipper ut av hånda ved et uhell ift. uten TPU eller silicon case :love:

 

Tiger :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HJELP!

Jeg har oppdatert via Odin og tlf lagger jævlig nå.

Hvordan gå tilbake???

 

Er det mulig for meg å komme meg tilbake hvor jeg var før KE7 via Odin,slik at jeg kan benytte Kies igjen?Er det noen original fil jeg kan bruke?

Endret av Njord74
Lenke til kommentar

Jeg har nå fryst mange applikasjoner ved hjelp av Titanium Backup Pro.

 

URK... hvis jeg låser en app så står den båre å "jobber" i det uendelige og jeg må tvangslukke appen for at den skal komme til live igjen...

 

Hva er det jeg gjør galt tro??

 

1. Er telefonen din rootet?

2. Har du skrudd på debugging?

 

Kan noen være så snill og si meg steg for steg hvordan jeg overfører kontakter fra HTC Desire til SGSII? Jeg har aldri hatt noen problemer med Desire og plutselig no så går alt til helvete. Klikker helt. Sorry for at jeg ikke kan dette men blir gal

 

1. Flytt alle kontaktene dine fra SIM/tlf til Google på HTC Desire.

2. Skru på Samsung Galaxy S 2 og aktiver synkronisering av kontakter fra Google

Settings - Account and sync - [email protected] - Kryss av for kontakter

 

Hvordan kobler man kontaktene til Facebook?

 

Installer Facebook for Android og velg at du vil synkronisere med eksisterende kontakter under første oppstart av programmet. Eventuelt Settings - Sync contacts - Sync with existing contacts

Lenke til kommentar

Hvordan er det med deres telefon rundt hastigheten på den ? Jeg føler min har blitt treigere rett og slett.

 

Når jeg trykker på knappen for å få av låsen på den, så tar det i overkant av 1 sec?

 

føler det gikk mye raskere tidligere?

 

jeg la inn et sd micro kort på 16gb for par dager siden,kanskje det har noe med det å gjøre?

 

burde vell ikke?

Endret av madman88
Lenke til kommentar

Da har jeg prøvd alle batteritriks som finnes. Låst både det ene og det andre programmet, men grunnen til at min telefon tappes for strøm ved at "Android OS" bruker cpu er min kjære D-link Dir-655

 

Så etter å ha vært hjemme i ca 30 minutter og tilkoblet D-link så ser dere at Android OS tapper telefonen umiddelbart.

 

Da har jeg også endelig fått tak i denne fantastiske telefonen. MEN jeg opplever nøyaktig det samme som deg svortevik. Har selv også en D-link Dir-655 og batteriet tappes noe sinnsykt.

Jeg ladet telefonen overnatten til i går og la igjen telefonen hjemme(påslått, uten simkort i, og med noen få installerte apps). Når jeg kom hjem etter litt over 8 timer var batteriet halvert og jeg har samme forbruksmønsteret som deg der Android OSet bruker langt over 60% av batteriet.

Ser dessverre ut som om Dlink ruteren og Samsung Galaxy S2 ikke liker hverandre noe særlig.

 

Vet ikke om dette er et Samsung eller android problem?

 

Er nok et android problem siden flere har det.

 

Jeg kommer nok til å kun bruke wifi hjemme når må, eventuelt bytte ut 655.

 

Har lagt inn nyeste firmware på telefon og router, ingen forskjell dessverre.

Lenke til kommentar

La til facebook-loginen min til i Social Hub, og Android OS gikk fra 42% til 16%

 

Dette betyr jo ingen verdens ting. Jeg får Android OS til å gå ned i prosent jeg også, bare å ha bruke mye batteri på andre ting.

 

Det som betyr noe er jo om den har sluttet å bruke cpu, altså om cpu tid ikke øker lengre etter du gjorde dette, eller om du nå har flere ting som sluker batteri og derfor faller Android OS.

 

Hei!

Hvis man går inn på Innstillinger -> Om telefon og klikker på Android-versjon fem ganger raskt kommer et Easter Egg fra Google. Dette er det Easter Egget:

 

Easter Egg

 

funker ikke for meg

 

Haha, zombier:-)

Lenke til kommentar

Dette betyr jo ingen verdens ting. Jeg får Android OS til å gå ned i prosent jeg også, bare å ha bruke mye batteri på andre ting.

 

Bruksmønsteret er ganske likt som det alltid har vært. Android har alltid tronet på topp på cpubruk.

 

Nå er det som følger;

Skjerm 32%

Android OS: 14%

Taleanrop: 13%

Android-system: 12%

Angrybirds: 8%

Lenke til kommentar

Etter å ha vært en fornøyd bruker av HTC Desire ett ås tid, så kriblet det litt etter å prøve noe nytt.

 

Valget stod mellom S II og HTC sin kommende Sensation, og under en viss tvil så valgte jeg S II.

Tvilen kom p.g.a. visse tilbakemeldinger som gjorde meg noe usikker, men etter noen få timers test i dag så har jeg blitt overbevist om at valget ikke var så dumt tross alt.

 

UI - Har hørt noen litt "negative" ting om TouchWiz. Jeg kom fra Sense og har også teste LauncherPro på HTC. Jeg ble faktisk positivt overrasket over TouchWiz og ser ingen grunn til å prøve LauncherPro igjen. Som sagt så har jeg bare testet noen få timer, og det eneste lille "irritasjonsmomentet" så langt er at det ser ut til at man ikke kan "klikke" den vanlige klokken for å komme rett inn på alarmer, men må legge inn ett eget klokkeikon som snarvei til alarmer m.m.

 

KIES - skulle vist være ett nærmest ubrukelig program. Jeg har synkronisert mot Outlook og lastet inn nyeste oppdateringer fra Samsung uten problemer, så hva som er problemet med KIES er jeg usikker på. Samsung burde selvsagt ha hatt OTA-oppdatering (over the air) slik som HTC, men jeg overlever den mangelen.

 

Men best av alt jag har nå en telefonskjerm som kan brukes i dagslys :-) og jeg har plenty med plass til app's og trenger ikke slette for å få plass til nye.....

Lenke til kommentar

Til dere med Go Sms

 

Jeg har lagt inn Launcher Pro og Go Sms. Hva må jeg gjøre for å komme direkte inn i go sms-applikasjonen når jeg trykker på sms-ikonet nede i dock?

 

Takker så mye for svar.

 

Edit: fant det ut. Tap and hold på dock, change shortcut

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Til dere med Go Sms

 

Jeg har lagt inn Launcher Pro og Go Sms. Hva må jeg gjøre for å komme direkte inn i go sms-applikasjonen når jeg trykker på sms-ikonet nede i dock?

 

Takker så mye for svar.

 

Trykk og hold inne på meldingsikonet i docken. Velg "Change shortcut", så "Applications" og deretter Go SMS eller hvilket som helst annet program du ønsker å legge der.

Lenke til kommentar

Til dere med Go Sms

 

Jeg har lagt inn Launcher Pro og Go Sms. Hva må jeg gjøre for å komme direkte inn i go sms-applikasjonen når jeg trykker på sms-ikonet nede i dock?

 

Takker så mye for svar.

 

Edit: fant det ut. Tap and hold på dock, change shortcut

Trykk og hold sms-ikon inntil du får meny. Velg "change shortcut" > "Application" > "Go SMS"

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...