Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Måten jeg holder på med eksen etter det ble slutt, usunt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva er det egentlig hun driver med? Om jeg f.eks skriver på min FB-status at jeg skal kjøre meg en tur, så ringer hun så snart hun leser statusen. Først begynner hun med vanlig pjatt, for så å bevege seg over til "hvor har du liksom tenkt deg nå da?"

Fordi hun vil ha kontrollen over deg!

Hun vil være fri og gjøre akkurat som hun vil, men samtidig vil hun ha tryggheten ved at du holder deg til henne. Dermed kan hun utforske samtidig som du er dum nok til å være en trygg gutt for henne. Stupid og dødfødt :)

Lenke til kommentar

Mantoius taler sannhet.

 

Har vært oppi denne dritten før, og er forsåvidt på vei dit atter en gang. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg -vet- at jeg ikke klarer å gi helt slipp, og de kommende ukene/månedene kommer til å bli et rent helvete.

 

Ble involvert med, for meg, verdens nydeligste jente jeg har hatt et godt øye til i en del år.

Så trynet det og jeg sitter igjen som et forbanna vrak. I tillegg finnes det ikke noe godt svar på -hvorfor- det ikke fungerte, og alle tankene på hva vi gjorde, snakket om og køddet med river i hodet mitt. Bare den enkle tanken på at jeg ikke får holde hånda hennes igjen er totalt jævlig. Det er som om det et par ganger i timen kommer en liten hagegnom som hopper opp og sparker deg i hjertet.

I ditt tilfelle er det brått også ekstra kjipt siden dette var ditt første seriøse forhold.

 

Men samtidig vet jeg at en dag går dette over og ting løser seg. Det finnes andre jenter der ute og du fortjener ei som faktisk verdsetter deg og behandler deg bra.

Alle har rett til å være happy, men det at du ikke kan ha ho berta her betyr bare at du fortjener noe bedre.

Det finnes mange fisk i havet, selv om du akkurat nå bare vil ha den ene. Ting løser seg alltid og en dag blir du happy med ei annen frøken.

 

Finn en måte å koble ut tankene på. Ta fri en ukes tid og legg ut på langtur med bil. Besøk et sted du aldri har vært. Dra på grisefylla i Praha, kompistur på hytta eller jobb døgnet rundt dersom det fungerer for deg.

Selv fyller jeg bilstereoen med black og death metal, og kjører uten mål og mening.

Forrige gang dette stod på som verst kastet jeg meg i bilen, og endte brått opp utenfor Trondheim...jeg bor i Østfold.

 

På søndag drar jeg tre uker til Florida. Hva skal jeg? Kjøre bil og høre på death metal.

Endret av Scampi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje like greit at du ikke får holde hånda hennes? Jeg får gjøre alt mulig med eksen, bare vi er alene. Puler henne om hun er i humør, noe hun sjeldent er, men stryking, holde hånd og overnatting i samme seng er enkelt.

 

Dette gjør ting langt verre, men som du sier er det vanskelig å gi slipp.

Lenke til kommentar

Tror at en kar prøvde å gjøre det samme med meg forresten. Han oppførte seg som om han var veldig interessert, men tok sjelden initiativ til å komme på besøk. Han prøvde å kontrollere meg i små mengder, men det funket ikke i og med at jeg egentlig i utgangspunktet bare ''lekte'' med han. Ikke sånn at jeg lekte meg følelsene hans, men med kroppen hans, og vi var kun gode venner.

 

I ettertid har jeg spurt han om hva som faen skjedde da, i og med at han plutselig kan komme med å si at ''det var den beste sommeren han noen sinne har opplevd'' og masse sånt søl, og da innrømmet han at han ønsket å ha meg, samtidig som han fartet rundt med andre jenter.

 

Det er krenkende, idiotisk og DUMT å falle for det.

Når jeg tenker meg om så kan jeg ha opplevd det samme med en annen kar og, han ønsket ikke ett forhold, men syntes jo at jeg var sexy og søt og snill og ville fremdeles møte meg og slikt, men da hadde jeg allerede falt.. jeg rev av plasteret fort - null kontakt, og det tok en stund men jeg kom over det.

 

Jo tidligere du gjør det, jo bedre.

Lenke til kommentar

Når du skriver på fb statusen at du skal ut å kjøre en tur og hun ringer og spør hvor du skal, så kan du like godt svare: Nei, jeg skal på besøk til ei venninne, var det noe spesielt?"

 

For i helv.. da mann! Ikke la den kjærringa manipulere og styre deg sånn! Svar med samme mynt og så tvinger du deg selv til å kutte ALL kontakt før hun bryter deg _HELT_ ned!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Look like it's time for a good old turn of the tables.

 

Drit i henne, knull henne når hun vil ha kuk, men ikke gjør tjenester for henne, gå når hu gråter, kom med nedsettende kommentarer. Ikke reager med sjalusi, gjør henne sjalu istedet.

 

Åh, heidu, jaja, jeg har det bra. Men du... åh, du skal til han ja, så flott da... men du... ja... men jeg må nesten legge på er på besøk hos Tiril-Birgitte. *knisfnis* Ikke ta på meg der, da, Tiril. Hadebra.

Lenke til kommentar

Look like it's time for a good old turn of the tables.

 

Drit i henne, knull henne når hun vil ha kuk, men ikke gjør tjenester for henne, gå når hu gråter, kom med nedsettende kommentarer. Ikke reager med sjalusi, gjør henne sjalu istedet.

 

Åh, heidu, jaja, jeg har det bra. Men du... åh, du skal til han ja, så flott da... men du... ja... men jeg må nesten legge på er på besøk hos Tiril-Birgitte. *knisfnis* Ikke ta på meg der, da, Tiril. Hadebra.

 

Sant. Det er kanskje like greit at jeg gjør det mot henne før hun gjør det mot meg. Det er tross alt hun som har vært utro. Blir for galt at jeg skal gå ut som taperen i dette, når hun i tillegg har gjort dette mot meg.

Lenke til kommentar

Ja, kom deg over henne så fort som mulig. Mor lærte vel deg at du skulle gi bort dine gamle brukte leker til de mindre heldige??

 

Så når den dagen kommer (for den kommer garantert) at hun har skaffet seg en annen type, så må du bare prøve å drite i det, og heller tenke at han fyren ikke er så heldig nettopp fordi hun helt sikkert kommer til å gjøre det samme mot han.

 

Once a cheater forever a cheater.

Lenke til kommentar

Har ikke droppet henne helt, ennå, men har tenkt mye mindre på henne de siste dagene. Har vært mye mer sosial i det siste, hatt hyggelige samtaler med fine jenter jeg egentlig ikke kjenner f.eks i butikkassene o.l, og det hjelper faktisk veldig. :)

 

Selvfølgelig hører eksen min at jeg er i bedre humør, og hun spør hele tiden hva jeg gjør og hva jeg skal. Hun sier jeg hører annerledes ut, og jeg svarer at ting rett og slett går mye bedre med meg. Jeg bryr meg rett og slett mye mindre, og det virker som det irriterer henne og gjør henne lei seg.

Lenke til kommentar

Andre jenter funker fett, de. Etter et veldig vondt brudd med eksen var jeg svineheldig og fant meg ei ny jente relativt fort.

Det er ikke sunt å tviholde på ekser, det er forståelig at man er redd for å bli alene, men det ødelegger så mye for deg selv.

Bra at du er på bedringens vei, da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...