Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Måten jeg holder på med eksen etter det ble slutt, usunt?


Anbefalte innlegg

Jeg og min nåværende ekskjæreste har alltid brukt å tilgi hverandre for alt. Problemet er at hun etter 2 år i forholdet var utro mot meg. Etter hun hadde grått ekstremt mye fordi jeg ga henne huden full av negative kommentarer om det hun hadde gjort klarte jeg til slutt å "tilgi" henne mot at jeg skulle se hvordan ting går fremover som venner.

 

Problemet er bare at jeg har følelser for henne fremdeler, noe hun åpenbart ikke har til meg. Etter 1-2 uker føler jeg at jeg oppfører meg som om ingenting skulle skjedd. Vi er venner med frynsegoder som sender hverandre nattameldinger, morrameldinger, ringer hverandre ofte osv. Jeg vet selvfølgelig at den dagen hun roter seg opp i en annen gutt vil sjalusien ta overhånd.

 

Er det smart å bare avslutte hele greia nå? Jeg er så glad i henne at jeg nesten ikke får meg selv til å gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er dødfødt.

Holdt på på samme viset med en exdame engang.

Knulla henne flere ganger i uka.

Ofte kunne hun si ting som "du vet at jeg ikke er glad i deg fordet?" etter at vi hadde pult.

I tillegg ba hun om penger til alt mulig rart.

 

Jeg må si at det er lurest å holde seg unna ex damer etter at det er slutt. Ikke gå i fella. Hør på erfarne fjellfolk, det er ikke for seint å snu!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Problemet er bare at jeg har følelser for henne fremdeler, noe hun åpenbart ikke har til meg.

 

Når du selv ser slik på det, så er det bare å kutte alle romantiske handlinger med henne.

 

Er det smart å bare avslutte hele greia nå?

Smartere enn å ikke avslutte det, ja. Men det smarte ville vært å satt streken straks du begynte å referere til henne som "eksen".

Lenke til kommentar

Forstår hva dere mener. Problemet som har gått i tankene mine er at det blir galt uansett hva jeg gjør. Jeg blir lei meg om jeg dropper henne, og jeg blir lei meg om jeg fortsetter å ha det slik med henne. Sjalusien er et faktum, desverre. Jeg er hele tiden redd for hva hun skal finne på med andre gutter, noe som sikkert ikke er sunt.

 

Hva er egentlig grunnen til at jenter som gjør det slutt vil ha et såpass tett forhold til ekskjæresten sin? Hun insisterer jo på at det ikke er noe problem i det hele tatt å ha et slikt venneforhold. Hvorfor skal det plage meg, men ikke henne?

Lenke til kommentar

Har for første gang på veldig lenge ignorert henne ganske mye i dag. Har ikke ringt eller sendt henne meldinger. Da blir hun merkbart fort sur. Hun tar kontakt med meg via Facebook og kommer med kommentarer som "så koslig du var i dag da". Jeg ringer henne opp og spør hva problemet er, og da er hun forbannet over at jeg ikke tok telefonen når hun ringte eller har sendt henne SMS i dag.

 

Dette er vel så å si det eneste seriøse forholdet jeg har hatt her i livet, men er det virkelig normalt at de driver på sånn her? Det var jo tross alt HUN som gjorde det slutt, og nå er det HUN som blir sur over at jeg ikke tar så mye kontakt som hun ønsker.

Lenke til kommentar

Du må snu ryggen totalt. Mange jenter liker å holde flere gutter på avstand samtidig som de får masse oppmerksomhet og beundring, og det er mulig at hun VET at du fremdeles har følelser for henne mens hun leker med dine følelser.

 

Hvis du kutter alle bånd med henne nå så er det en mulighet for at dere kan bli venner senere, og da er det større sannsynlig for at du har gått videre med ditt liv.

Blir du i dette dysfunksjonelle forholdet vil det hindre deg i å gå videre, og det vil bare ende opp med vondt blod mellom dere.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Enig. F.eks i dag drev hun å hintet på FB-statusen sin at hun skulle til en kar. Selvfølgelig reagerte jeg med sjalusi og spurte om hun virkelig skulle til han. (Hun har bare snakket dritt om han). Hun svarte bare med at hun ikke aner hva han snakket om, men selvfølgelig lyver hun. Jeg kjeftet på henne fordi hun lyver, og hun gjør det hun bruker å gjøre, gråter, etterfulgt av kommentarer om at hun ikke klarer å ha meg i livet sitt mer. Når jeg reagerer likegyldig på dette endrer hun mening til at jeg kan være i livet hennes allikevel.

Lenke til kommentar

Been there, done that!

Avslutt det. Dama skjønner at hun av overtaket og slik dere holder på vil ikke føre noe godt med seg. Det er rett og slett som andre nevner her dødfødt.

 

Du roter deg bare inn i et hælvette av sjalusi og det kan i værste fall gå over i deprisjon. Fordi du føler deg styrt av et annet menneske og du sitter bare på sidelinjen og ser på at hun tar alle valgene. Når hun skal treffe en ny fyr, om hun sier ja eller nei til sex. Tro meg, det vil gjøre jævlig vondt når den dagen komnmer - for den kommer.

 

Jeg er så dum at jeg har kontakt med eksen min enda. Hun har funnet seg ny kjæreste og jeg hater det mer enn noe annet på jord. Hvorfor jeg har kontakt? Vel ikke vet jeg. Jeg har vel følelser for henne enda da og savnet sitter der naturligvis. Derfor vet jeg hvilken situasjon du er i nå. Jeg klarer meg utmerket og tenker faktisk sjeldent over henne, men det gikk en lang lang lang periode hvor jeg ikke tenkte på annet.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Ta tilbake manndommen og prøv å legge følelsene på is : P

 

Det du gjør nå er ikke bra for noen av dere. Det er følelser igjen etter ethvert brudd, hvorvidt det er sinne eller kjærlighet. Ditt brudd er ikke noe mer spesielt enn noen andre sitt, og derfor er det en enkel sak at du rett og slett må kutte bånd. Hun var utro mot deg uansett. Kom deg litt på beina igjen og ignorer henne.

Lenke til kommentar

Been there, done that!

Avslutt det. Dama skjønner at hun av overtaket og slik dere holder på vil ikke føre noe godt med seg. Det er rett og slett som andre nevner her dødfødt.

 

Du roter deg bare inn i et hælvette av sjalusi og det kan i værste fall gå over i deprisjon. Fordi du føler deg styrt av et annet menneske og du sitter bare på sidelinjen og ser på at hun tar alle valgene. Når hun skal treffe en ny fyr, om hun sier ja eller nei til sex. Tro meg, det vil gjøre jævlig vondt når den dagen komnmer - for den kommer.

 

Jeg er så dum at jeg har kontakt med eksen min enda. Hun har funnet seg ny kjæreste og jeg hater det mer enn noe annet på jord. Hvorfor jeg har kontakt? Vel ikke vet jeg. Jeg har vel følelser for henne enda da og savnet sitter der naturligvis. Derfor vet jeg hvilken situasjon du er i nå. Jeg klarer meg utmerket og tenker faktisk sjeldent over henne, men det gikk en lang lang lang periode hvor jeg ikke tenkte på annet.

 

Det høres i grunn helt ut som situasjonen jeg er i.

 

Jeg vet at den dagen hun treffer en ny fyr blir å komme, og da blir det nok rimelig enkelt for henne å drite i meg. Man bør kanskje gi seg med leken er "god". Dessuten flytter bestevenninnen hennes hit i mai, og hun blir helt gal sammen med henne, og finner på mye galskap, som f.eks da hun var utro. Når hun var bortreist sammen med henne ga hun totalt blaffen i meg, men når hun kom tilbake hit hadde hun bare meg som støtte.

 

Problemet er vel i grunn å gi slipp. Bak galskapen er hun veldig pen, morsom, søt osv. Har aldri opplevd maken til jente, og har mye følelser for henne.

 

Men selvfølgelig, sjalusien som oppstår når hun f.eks drar på overnatting til en annen gutt er helt forferdelig. Hun har overnattet sammen med 6-7 forskjellige gutter siden russetiden i fjor, og jeg vet at hun har hatt sex med alle sammen. Ganske sinnsykt.

 

Når det gjelder deprisjon er den nok et faktum, men den kommer og går i perioder. Kommer litt an på hvordan hun er mot meg, og humøret hun er i.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Vet så utrolig godt hvilken "knipe" du sitter i og jeg har vært der selv. Det var hun som tok valgene og skrittene ved å gjøre det slutt, sakte med sikkert bryte kontakten osv.. så på en måte kan man si at jeg har sluppet å "bekymre" meg så mye for den biten. Når jeg skal gi slipp har jeg ikke tenkt på, for det er på en måte hun som har gitt slipp på meg og dermed hadde jeg ikke annet valg enn å falle fra.

 

Måten det ble slutt på etterlot også store arr. Fordi vi ikke hadde noen klare tegn på hva som var lov og ikke lov. Dermed ble det lett falske håp, følelsen av nyforelskelse og sorg om hverandre - aldri en god blanding av følelser egentlig.

 

Det var på en måte jeg som satt igjen som taperen og hun som styrte hvilke valg jeg hadde. Noe som videre gjorde at jeg følte meg avhengig og veldig lite selvstendig, og det kan jeg slite med enda når det kommer til forhold. At jeg overhode ikke har kontroll på hva som skjer og at det er jenta som styrer hele showet. Jeg tror også generelt at jenter liker å styre showet, så da er det bare en ting å gjøre; slå henda i bordet og ikke finne seg i det. Det har jeg lært!

 

Med andre ord må en av dere gi slipp. Slik dere holder på nå vil bare skuffe en av dere veldig mye og det kan i værste fall ødelegge selvbildet ditt. Jeg merket det veldig selv, men heldigvis for min del er jeg någenlunde oppegående og sosialt utadvendt så jeg klarte meg egentlig ganske fint. Tør ikke å tenke på hvordan det ville vært i en ukjent by f.eks.. da vet jeg ikke hvor bra det ville gått egentlig.

_________________________

 

Ideèlt sett burde du bare bryte kontakten med henne for alltid og gjøre et rent og fint brudd uten å lage så store arr ut av det. Arr vil det bli i et brudd, men du kan gjøre ditt for å legge en demper på arrene.

Men jeg vet det er forjævlig vanskelig og jeg vet følelsen av at hun er den eneste i hele verden som passer deg perfekt. Det er lett å overse alt det negative og sponant kun fokusere på det positive på slutten, nøyaktig slik jeg gjorde.

 

Eneste rådet jeg kan gi deg er å se på framtiden din, se hva du vil og tenk kosekvenser ut av det du gjør. Vondt vil det uansett gjøre, men du kan som sagt dempe det vonde - det gjør du ved å bryte kontakten nå.

Venter du til hun roter rundt med andre gutter, da begynner det virkelig jævlige og det kommer som et resultat av at du har utsatt bruddet så lenge.

 

Det finnes ingen enkle svar på dette og så aldeles ingen fasitt. Det eneste jeg kan gjøre er å ønske deg lykke til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen da, mann, kom deg ut av dette en gang for alle. Jeg vet at det ikke er enkelt, men du ser jo selv at dette er alt annet enn bra og at du uansett sitter igjen som den store taperen til slutt. Da må du også ha selvdisiplinen til å komme deg ut av dette, komme deg videre og med tiden finne noen som er bedre for deg. Akkurat nå er det akkurat det hun ønsker at du skal være - en tøffel som holder kontakten med henne uansett hva, og som hun kan bruke for å få litt trøst og kos når hun ønsker og få opp sin egen selvtillit til hun finner seg noen nye. Ser jo lett på reaksjonen hennes når du gjorde litt motstand som du fortalte tidligere, at det er akkurat slik hun tenker og hun blir sur og redd når hun mister kontrollen over deg. Men den kontrollen skal du ta ifra henne og komme deg ut. At hun i tillegg var utro mot deg ... Vær så snill, om ikke for din skyld, så for meg og alle menn - vis selvrespekten din og vis at det er totalt uakseptabelt å bli behandlet slik, og at dette er over for alltid. Det er selvfølgelig forståelig at du har sterke følelser og at du innerst inne ikke vil kutte kontakten og alltid vil ha håpet om noe mer igjen - men det skjer ikke, hvert fall ikke på et plan som du fortjener. Du innser selv at du vil tape uansett, og du taper mer og mer jo mer tid du lar det gå i denne situasjonen. Hodet og logikken din sier at du skal komme deg ut - og det er nettopp det du skal. Hadde jeg kjent deg personlig hadde jeg glatt sperra deg inne i et år for at du skulle la være å ta kontakt med hun igjen.

 

Get out! Det vil være sykt vanskelig den første tiden, men etterhvert så vil du se hvor utrolig godt det gjorde deg og livet ditt vil gå videre - og være mye bedre enn det er i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...