Gå til innhold

Frynsegoder i forsvaret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er det veldig lite frynsegoder, men vet mange har tjeneste-telefon, altså mobilen og abbonomentet betalt av forsvaret, men dette går mer på behov enn en gode.

Billig overnatting diverse steder, er også mulig.

 

Ellers er det jo Forsvarets Personellservice, en bank som gir ut relativt gunstige lån til faste ansatte.

Samt mulighet for en del tjenesterelevante kurs.

 

Har hørt rykter om at det finnes hytter man kan leie, men disse er vist veldig vanskelig å få tak i.

 

Om man regner alle goder som frynsegoder kan det bli litt, men det er få goder som ikke er tjeneste-relevante...

 

Edit: glemte å nevne at man har mulighet for 2 timer trening i arbeidstiden pr uke, samt gjerne fri tilgang til trenings-rommet inne på leiren utenom arbeidstid

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvilke frynsegoder får man som ansatt i forsvaret?

Avhenger av stilling og hvilken avdeling du jobber i.

 

Min erfaring er et unikt og profesjonelt arbeidsmiljø, spennende arbeid, tid til trening i arbeidstid, muligheter for ekstrabetalt (overtid og øvelser), fleksibel arbeidsplass (opparbeide timer, ta lange ferier), tid til egenutvikling (kurs og annen utdanning) og bra referanser å vise til i forhold til sivile skoler og arbeidsgivere.

 

Hytter til utlån, som det nevnes. I tillegg mye bra utstyr en kan låne til sivile turer. Fagforeninger med gode avtaler og rabatter.

 

Du blir ikke rik av å jobbe i Forsvaret, men lønnen er på ingen måte dårlig. Du vil nok tjene vesentlig mer enn andre på din alder om du kommer rett fra videregående.

Lenke til kommentar

Godt å høre. Personlig syns jeg dette er svaret på et meget bra arbeidsmiljø og en god jobb!

Kombinasjonen lav lønn(etter en stund, den stiger gjerne lite), ingen frynsegoder, masse kurs på cv`n og gjerne polulær kompetanse er ikke akkurat det beste for ett stabilt arbeidsmiljø.

Tidligere var tryggheten grei å ha, men etter de årlige nedskjæringene er ikke tryggheten noe å satse på...

 

Kunne forresten nevnt ett par frynesgoder til, men det er avhengig av avdeling og økonomien til avdelingen, samt villigheten til sjefene. dette er goder som er veldig på kanten av det som er lov...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Gratis treningstilbud og benytting av fasilitetene på leiren de tilhører/jobber under.

Som regel eier også en god del avdelinger egne hytter som ansatte kan leie gratis. Sånn bortsett i fra det ser jeg ikke de helt store frynsegodene med å være ansatt i forsvaret :)

 

Godt å høre. Personlig syns jeg dette er svaret på et meget bra arbeidsmiljø og en god jobb!

Jeg har vært vitne til begge. Både det som kan minne om dårlig arbeidsmiljø med sjefer som ikke lytter til sine ansatte og avdelinger hvor arbeidsmiljøet synes å være godt. Tror dette er veldig individuelt fra avdeling til avdeling og det finnes vel ingen fasittsvar for akkurat dette.

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar helt feil får man vel så så mange gratis flyturer hvis man har leilighet/hus hjemme? Noen som vet eksakt hvor mange?

I førstegangstjenesten så har man krav på 7 stk. Pluss at man kan søke om en ekstra som er tiltenkt mot slutten av året for å fikse skole/jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...