Gå til innhold

Guide: Slik får du Facebook-mail


Anbefalte innlegg

Dette gjør jo at man slipper å forholde seg til veldig mange forskjellige nettsider, altså positivt? Uansett er det jo bare å takke nei.

 

Hvorfor er det negativt? Hvis jeg ville ha det enkelt hadde jeg heller hengt på dagbladets diskusjonsider slik at jeg hadde kombinert diskusjonsforum og nettavis i et. Problemet er bare at Dagbladets diskusjonsider er så dårlige at jeg heller vil dø.

 

Der ligger feilen i å ha alt på en side. Jeg vil ikke bruke Facebook-mail, jeg vil ikke ha alle greiene mine integrert på et sted. Med en gang en nettside prøver å fylle for mange oppgaver synker kvaliteten på alle oppgavene, inkludert de opprinnelige, betraktelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syting og syting. Hva med den dagen facebook blir lagt ned? Hva med alle de uendelige dataene som har blitt lagret, hvor blir de da av? Om folk som knytter ALT opp mot facebook står ovenfor en personvernskandale om de dataene havner hos feil personer. I norge har man lite man skal ha sagt ovenfor en nett-tjeneste som er plassert i USA.

 

Allerede i dag har ansatte hos facebook tilgang til vår info som kan lekkes hvor som helst når som helst. Det er bare tilfeldigheter at ikke større avsløringer ikke har blusset opp i media.

 

For min del er det en grunn til at jeg prøver å holde facebook adskilt fra alle de andre tjenestene jeg bruker på nett.

 

Facebook vil gjerne ha mobilnummeret, epostadresser man bruker andre steder etc etc. Andre tjenester som ønsker å knyttes opp mot facebook som f.eks spotify, msn, skype osv gjør også at facebook får tilgang til hvilken musikksmak en har, kontakter en har i de andre tjenestene osv. Er dette sunt? ifølge min fornuft er dette ikke helt bra. Det er derfor jeg skriker ut hver gang facebook finner på nye lure ting.

 

En annen ting er også å tenke på. Facebook er gratis for oss "brukere", vi er nok ikke kundene, men heller et produkt facebook selger videre til sine ekte kunder aka. annonsørerene og andre som ønsker å gi meg målrettet reklame.

Endret av Kynxx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mail er håpløst utdatert, og burde vært byttet ut for langst.

 

Hvorfor har vi mail, sms, mms, chat osv hver for seg?

 

Hva med å lage en ny og sikrerer protokoll? Slå sammen de ovenfornevnte. Hvorfor skal jeg betale 50 øre på å sende en sms med ett ord. Som chat som går på datastøm hadde ikke ordet en gang gjort utslag på regninga.

Lenke til kommentar

Facebook er greit til å holde kontakt med venner over seas og folk jeg ikke bor i nærheten av, men når de snart tilbyr alt som trengs på internett er det verre. Snart kan man vel subscribe på RSS-feeds og få dem direkte på forsiden som en friend-feed, etter det kommer vel Facebook chat med mulighet for VoiP og til slutt kommer Facebook Internet, for deg som kun bruker Facebook.

 

En Facebook-nettleser! *grøss*

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mail er håpløst utdatert, og burde vært byttet ut for langst.

 

Hvorfor har vi mail, sms, mms, chat osv hver for seg?

 

Hva med å lage en ny og sikrerer protokoll? Slå sammen de ovenfornevnte. Hvorfor skal jeg betale 50 øre på å sende en sms med ett ord. Som chat som går på datastøm hadde ikke ordet en gang gjort utslag på regninga.

Mail er ikke utdatert i det hele tatt. Telex og fax er utdatert, men så abolutt ikke mail! Hva mener du er en erstatning for mail?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...