Gå til innhold

Formula 1 2011!


WDC 2011  

42 stemmer

  1. 1. Hvem tror du får tittelen?

    • Sebastian Vettel
    • Fernando Alonso
    • Lewis Hamilton
    • Jenson Button
    • Mark Webber
    • Felipe Massa
      0
    • Michael Shoemaker.
    • Robert Kubica
      0
    • Niko Rosberg
      0
    • Rubens Barichello
    • Vitaly Petrov
      0
    • Niko Hulkenberg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. Mener å ha sett nicket en del ganger. Hengt der siden 2005 :)

 

Tipper Vettel tar Malaysia ganske lett. RB7'n passer godt på banen der. Blir spennende å se om hvordan de gjør det med KERS. De brukte jo ikke KERS i Melbourne og den de har installert er jo ganske minimalistisk i forhold til hva man kan ha. Er ganske sikker på at Vettel vil ha en start lignende Button i 2008 før Ferrari og McLaren klarer å få has på bilene sine.

Lenke til kommentar

Om du mener at Red Bull kun har 'start-only' KERS så var det kun et rykte som ikke er sant. De bruker Renault sitt KERS-system.

 

Og forøvrig var ikke Vettel spesielt overlegent under racet. Han kunne roe ned når Hamilton nesten mista teatrayet men før det var det meget jevnt.

Lenke til kommentar

Om du mener at Red Bull kun har 'start-only' KERS så var det kun et rykte som ikke er sant. De bruker Renault sitt KERS-system.

 

Og forøvrig var ikke Vettel spesielt overlegent under racet. Han kunne roe ned når Hamilton nesten mista teatrayet men før det var det meget jevnt.

Hmm, mulig jeg tar litt mye for god fisk men både Christian Horner og Sebastian Vettel sa de ikke brukte KERS under løpet eller kvalifiseringen siden Adrian Newey mente systemet ikke fungerte med aero-pakken på RB'7n..

 

Problemet er jo at Vettel alltid blitzer tidene i kvalifiseringen. Selv om Hamilton kjører like godt under racet er det rimelig mye som skal til for at han passerer. I fjor var det jo bare feil på bilen eller et par mistakes som gjorde at Vettel mista pole under racet.

Lenke til kommentar

Red Bull testet KERS på fredagen. De var tydeligvis ikke fornøyd med ytelsen mht de negative aspektene (vekt, vektfordeling og bremsebalanse).

 

Det er ikke spesielt langt fra start til T1 i Australia, men i Malaysia er det mye lenger. Om de ikke har det der får de store problemer ved starten.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om de får inkorporert KERS i oppsettet sitt. Hvordan følger du løpene? Jeg foretrekker å vente, isolere meg fra nyhetssider etc. og så laste ned BBC sin coverage. Klarer rett og slett ikke Viasat Motor. Kvittet oss meg det abonnementet i fjor høst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...