Gå til innhold

Medias fokusering på Tone Damli og Jenny Skavlan


Blåbær

Anbefalte innlegg

Er det jeg bare jeg som er lei?

Daglig får vi høre nyheter om dem, fra dagspressen og den kulørte pressen. Nå senest reklamerer vg og dagbladet gratis for Tone for at hun skal selge leiligheten sin. Jeg mener er hun virkelig så interessant at man er nødt til å skrive en daglig artikkel om de jentene. Det er ikke slik at de har så veldig mye å tilby bortsett fra noen dårlige skiver og enkelte gjesteopptreder på film.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høytideliggjøring av enhver ubetydelig kjendis i et slags "skravlemagasin"-media er høypunktet på dagen til 80 år gamle damer som nettopp har lært seg å bruke internett.

 

Jeg ønsker forøvrig enhver person som klikker inn på artiklene og gir dem lesertall og derav en grunn til å fortsette faenskapet, all verdens ulykke.

 

Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om den nye formen til Rihanna, hva Gaga måtte ønske seg før en konsert, eller hva Aaberge selger leiligheten sin for. Jeg vil heller ha mer plass til ordentlige nyheter, som det allerede er en sykt irriterende mangel på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Det er vel ikke bare de to damene der som får unødvendig oppmerksomhet i media. Jeg syns hele Se & Hør lager uinterresante artikler om kjendiser, men nå er vel mange nordmenn intresserte av det her også så jeg vet ikke helt hva som kan gjøres..

 

Hva snakker du om? Se & Hør er jo den mest seriøse nyhetsformidleren vi har her i landet. Norge hadde vel knapt vært å regne som et demokrati om vi ikke hadde hatt Se & Hør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel der clue ligger, de tar seg bra ut og med det så trekker de flere lesere.

 

Selv så bryr jeg meg fint lite om de to jentene. Jeg skuer over bilde av de om jeg ser de i avisen men ligger ikke noe mer i det.

 

Der er jeg enig, jeg kan godt se på dem.

 

Men det betyr ikke at jeg syns det er interessant å lese om dem. whistle.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er absolutt ikke interessert i hvor mye Tone selger leiligheten sin for, om Rihanna har blitt slått av Chris Brown(hva med alle de andre og mer brutale konemishandlingene?), om Britney Spears glapp taket på babyen sin osv. - isåfall hadde jeg oppsøkt fan-siden til personene.

Om man først skal lage en artikkel om disse kjendisene, så må det være for det de er kjent for, enten det er utseende, sangene eller hva som helst som gjorde personen kjent - IKKE om Madonna liker pølse fremfor hamburger.

Jeg må forresten nevne at det er greit at Chris Brown- :realmad: Rihanna-saken kan bli nevnt i en liten spalte, men ikke at det får så satans jævlig mye dekning som det gjorde!

 

Når jeg titter innom VG.no forventer jeg å lese om nyheter som er viktige.

Vil jeg lese ubetydelig dritt om kjendiser leser jeg Se og Hør heller.

 

Logisk, ikke sant? - sier litt om idiotene som styrer mediaverden.

Lenke til kommentar

Litt artig at dere nevner VG som en avis dere forventer så mye "seriøst" fra, den har jo alltid vært ganske tabloid og enkel. Aftenposten og Dagsavisen er mer i andre enden, og skriver lite om Paradise Hotel og Jenny Skavlan.

 

Klarer ikke å irritere meg over at aviser med litt "lettere" image skriver om fjasete saker, så lenge andre aviser skriver om andre ting. Er bare slik det fungerer, og jeg er ofte "dum" nok til å bruke førti sekunder av dagen på sånt selv, men hva gjør vel det så lenge man leser mer fornuftige ting vanligvis :)

 

Vil ikke si det er mangel på nyheter akkurat, men flere dyptpløyende artikler som faktisk får deg til å tenke og lærer deg noe nytt hadde ikke skadet.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...