Gå til innhold

Er ikke noe strykjern


Foxen

Anbefalte innlegg

Av alle oppkjøringskandidater er det kun et ubetydelig mindretall som kanskje kan sies å være gode sjåfører. Resten, så godt som alle, er akkurat ufarlige nok til at de kan tillates å lære videre på egen hånd. Det skumle som går igjen hos folk som klager på at de ikke besto oppkjøringen, er at de ikke innser dette og faktisk innbiller seg at de er dyktige bak rattet. Den onde sensoren stryker dem fordi han hater mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[...]hvor vanskelig kan det være liksom?

 

 

Å ta lappen er pice of cake vist du SETTER deg inn for det og følger med!

Akkurat DEN holdningen er livsfarlig.

 

Kan ikke se hva som er livfarlig angående det? JEg har hatt lappen i over to år og ikke en kollisjon og kjørt feil fritt hele tiden. Så kan ikke forstå hva som er problemet liksom med det? Forklar meg

Lenke til kommentar

De færreste kjører feilfritt, tenker ofte over situasjoner jeg kunne vurdert og taklet annerledes. Om du mener din egen kjøring er feilfri mangler du(sansynligvis) selvinnsikt.

 

Selv har jeg flere kamerater som har strøket på oppkjøring og alle har vært såpass reflekterte over sin egen kjøring at de har sett hvorfor det gikk som det gikk, selvom de ikke var veldig glade over avgjørelsen sensor tok.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg skrev pice of cake VIST du FØLGER med! Er bare å følge med på hva lærene sier til deg osv, noe som gjør at du blir bedre med engang. Jeg har sikkert gjort noe feil i trafikken jeg også og jeg har faktisk noen ganger stoppet bilen og tenkt på hva jeg gjorde feil. Deretter har jeg ikke gjort den feilen etterpå.

 

Ingen er feilfrie i trafikken. JEg er ikke feilfri du er ikke og ingen andre heller. En eller annen gang glemmer man et skilt eller noe annet osv. Er menneskelig å feile og tolke feil.

Lenke til kommentar

[...]hvor vanskelig kan det være liksom?

 

 

Å ta lappen er pice of cake vist du SETTER deg inn for det og følger med!

Akkurat DEN holdningen er livsfarlig.

 

Kan ikke se hva som er livfarlig angående det? JEg har hatt lappen i over to år og ikke en kollisjon og kjørt feil fritt hele tiden. Så kan ikke forstå hva som er problemet liksom med det? Forklar meg

Holdningen din er farlig fordi du åpenbart ser på deg selv som en "verdensmester" - du forteller selv hvor enkelt det er å kjøre bil, og hvordan du ikke har gjort en eneste feil på to år. Det er denne type holdninger som fører til overmot, og overmot øker risikoen for ulykker betraktelig.

 

Samtidig er to år latterlig kort tid i denne sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg er levende eksempel på udugeligheten til folk som nettopp har fått lappen. Har vel hatt lappen i litt over en måned nå, og nesten kræsjet en gang (der var jeg heldig i at den andre bilen klarte stoppe), og minst to ganger vært nødt til å bråbremse for å unngå kollisjon.

Alikevel besto jeg oppkjøring og har lappen. Jeg liker å tro at det er fordi jeg har bevist at jeg har nødvendig selvinnsikt til å se hva jeg gjør feil (og at jeg gjør feil), og lære av det til senere anledninger.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar

[...]hvor vanskelig kan det være liksom?

 

 

Å ta lappen er pice of cake vist du SETTER deg inn for det og følger med!

Akkurat DEN holdningen er livsfarlig.

 

Kan ikke se hva som er livfarlig angående det? JEg har hatt lappen i over to år og ikke en kollisjon og kjørt feil fritt hele tiden. Så kan ikke forstå hva som er problemet liksom med det? Forklar meg

Holdningen din er farlig fordi du åpenbart ser på deg selv som en "verdensmester" - du forteller selv hvor enkelt det er å kjøre bil, og hvordan du ikke har gjort en eneste feil på to år. Det er denne type holdninger som fører til overmot, og overmot øker risikoen for ulykker betraktelig.

 

Samtidig er to år latterlig kort tid i denne sammenheng.

 

 

Jeg mener ikke at jeg er verdensmester! Jeg gjør feil som alle andre, men når jeg gjorde en feil med kjørelæreren så tenkte jeg over saken osv osv. Noe som har gjort jeg ikke har gjort den feilen mer. MEn det er meg, jeg har alltid satt meg inn i regler og lover angående kjøring når jeg var veldig liten. Når min far kjørte litt over fartsgrensen eller ikke hadde på belte så sa jeg ifra. Som 4 åring.

 

Verdensmester blir jeg aldri og vil aldri bli heller. Det kan være masse nytt som kommer i løpet av noen år og kanskje dette året. Jeg prøver alltid å ha meg oppdatert på slikt. Men dette er meg.

 

Jeg tar det heller med ro når jeg kjører, enn på motorveien der jeg kanskje kjører litt fortere osv, ellers fartsgrense som jeg prøver å holde hele tiden.

 

Men bare å se bort ifra at jeg ikke har gjort noe feil. Gjorde en feil med kjørelæreren når jeg kjørte og endte med at jeg sto midt i krysset ettersom jeg hadde feil regnet, bremsene, synesvinklene. Dette er et uoversiktlig kryss som jeg kom litt fort ut i og der må du kjørte forsiktig helt til streken for å se noe. Men jeg kjørte også sa jeg skulle stoppe et sted for å stoppe. Stoppet og sto der i hele ti minutter før jeg tørte å kjøre videre. Så ikke kom jeg aldri hadde gjort noe feil, fordi jeg har mine feil.

Lenke til kommentar

[...]hvor vanskelig kan det være liksom?

 

 

Å ta lappen er pice of cake vist du SETTER deg inn for det og følger med!

Akkurat DEN holdningen er livsfarlig.

 

Kan ikke se hva som er livfarlig angående det? JEg har hatt lappen i over to år og ikke en kollisjon og kjørt feil fritt hele tiden. Så kan ikke forstå hva som er problemet liksom med det? Forklar meg

Holdningen din er farlig fordi du åpenbart ser på deg selv som en "verdensmester" - du forteller selv hvor enkelt det er å kjøre bil, og hvordan du ikke har gjort en eneste feil på to år. Det er denne type holdninger som fører til overmot, og overmot øker risikoen for ulykker betraktelig.

 

Samtidig er to år latterlig kort tid i denne sammenheng.

 

 

Jeg mener ikke at jeg er verdensmester! Jeg gjør feil som alle andre, men når jeg gjorde en feil med kjørelæreren så tenkte jeg over saken osv osv. Noe som har gjort jeg ikke har gjort den feilen mer. MEn det er meg, jeg har alltid satt meg inn i regler og lover angående kjøring når jeg var veldig liten. Når min far kjørte litt over fartsgrensen eller ikke hadde på belte så sa jeg ifra. Som 4 åring.

 

Verdensmester blir jeg aldri og vil aldri bli heller. Det kan være masse nytt som kommer i løpet av noen år og kanskje dette året. Jeg prøver alltid å ha meg oppdatert på slikt. Men dette er meg.

 

Jeg tar det heller med ro når jeg kjører, enn på motorveien der jeg kanskje kjører litt fortere osv, ellers fartsgrense som jeg prøver å holde hele tiden.

 

Men bare å se bort ifra at jeg ikke har gjort noe feil. Gjorde en feil med kjørelæreren når jeg kjørte og endte med at jeg sto midt i krysset ettersom jeg hadde feil regnet, bremsene, synesvinklene. Dette er et uoversiktlig kryss som jeg kom litt fort ut i og der må du kjørte forsiktig helt til streken for å se noe. Men jeg kjørte også sa jeg skulle stoppe et sted for å stoppe. Stoppet og sto der i hele ti minutter før jeg tørte å kjøre videre. Så ikke kom jeg aldri hadde gjort noe feil, fordi jeg har mine feil.

Vel, det var ikke det inntrykket du gav over. ;)

 

Flott at du har litt selvinnsikt når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...