Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

-.- dobbbbel post

 

Sånn bare for generell informasjon:

 

Har hatt oxygen mod i noen mnd nå, mobilen er 100% bedre på generell bruk og selvfølgelig nydelig forbedring på batteriet. Jeg har ikke sjekket hva Huawei Norge har kommet med siste ukene, men det er jo tragisk at kundene sitter med 2.2 enda når 2.3 er så utrolig mye bedre. Nå lader jeg kun om natta og bruker mobilen ganske mye iløpet av dagen til surfing, mest på wifi som jeg er på kontinuerlig på jobb.

 

Om man installerer CPUspy fra market så ser man at 2.2 ikke får mobilen til å gå i deep sleep annet enn noen få ganger rett etter restart (I mitt tilfelle). 2.3 styrer dette skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for dobbel post..

 

 

Uansett, Jeg lasta ned z4root. også starta det trykkte på permanent root. også loader den til det står getting root shell ellerno.. Så closer appen seg, Jeg går in så står det at den stoppa plutselig. Jeg prøvde og skru av og på tlf og prøve igjen men funka ikke.. Noen tips?

 

 

 

Men det backup greia som er meniga og bruke etter og ha roota. Er den bare for og ta backup så jeg får de appsa jeg selv lasta ned fra Android Market? Eller er det for de som følger med mobilen og virkelig trengs..

 

 

Så vis jeg ikke rooter og installerer ROM uten Root.. Hva skjer da?

Endret av iMarcus
Lenke til kommentar

snip*

 

Hadde nylig problem med Z4Root selv da jeg skulle hjelpe en kompis med telefonen hans. Tok ut batteriet og restartet telefonen så fungerte det fint. Kan være du må prøve noen ganger though. Om ikke det hjelper kan du alltids bruke Superboot, men har ikke selv erfaring med denne metoden.

 

Det er to typer backup du kan/bør ta: først og fremst bør du ta en nandroid backup ved hjelp av CWM recovery. Denne backupen gjør at du kan gjenopprette stock ROM dersom du ønsker det. Du kan også ta backup av andre ROMS for å raskt kunne bytte mellom dem.

 

Du bør også ta backup med Titanium backup. Her står du fritt til å velge hva du vil ta backup av, det være seg apps, meldinger, instillinger mm. En slik backup er veldig grei å ha da du ved installasjon av ny ROM normalt må wipe data/cache, slik at alt forsvinner. Du kan da etter å ha installert de nye ROMen installere Titanium på nytt, og gjenopprette disse dataene.

 

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å installere custom ROMs på denne telefonen (eller andre for den saks skyld) uten root-tilgang.

 

Edit; Ang rooting med Z4Root - det kan være at det hjelper å aktivere USB-debugging

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Folks, for de med root er dette et must: 50 bg gratis lagring på nettet: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1408890 Box.net er er det samme prinsippet som dropbox.

 

Bare endre build.prop, restarte og laste ned appen. Når du lager ny bruker får du 50 gb automatisk! GRATIS :new_woot::dribble:

 

edit. Burde kanskje også si at dette tilbudet går ut den 31 ;)

Endret av skifyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor et par Ultimate Ears 400vi ørepropper ikke vil funke på denne telefonen? De skal funke greit på android.

 

 

Fordi minijack-inngangen på denne telefonen er generelt sett føkka. Ihvertfall på min. Hadde planer om å bruke denne mobilen som delvis MP3-spiller, men den planen gikk til helvette og jeg kjøpte en iPod nano istede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip*

 

Enkelte opplever fortsatt problemer med at telefonen restarter eller ikke kobler til WIFI, Huawei har imidlertid sluppet oppdateringer som iallefall i teorien skal fikse disse problemene. Utover dette har noen problemer med at batteriet tappes fort, dette syntes imidlertid å skyldes at telefonen enda ikke er oppdatert til Gingerbread som har langt bedre strømstyring i dvalemodus enn hva 2.2 har (oppdatering er visstnok like rundt hjørnet, men det har Huawei sagt siden september).

 

 

Telefonen er ikke veldig vanskelig å oppdatere manuelt, men det er omtrent like lett å roote telefonen og legge inn uoffisiell software som fungerer bedre enn softwaren fra Huawei. Har skrevet en guide for hvordan man går frem et par sider tilbake, den kan virke lang, men det er ikke så vanskelig som det kan virke :)

 

Om du kjøper denne telefonen ville jeg umiddelbart lagt inn MIUI-Rom som har siste utgave av Android, er raskere, mer brukervennlig, og som har innebygget funksjon for oppdateringer "over the air". Evt. ville jeg lagt ut ca 1000 kr ekstra for en SGSII :)

Lenke til kommentar

1000kr ekstra? Er vel nærmere 2000kr ekstra. Altså, SGSII er over dobbelt så dyr som U8800. Om Annekg planlegger å kjøpe denne billigtelefonen så trur jeg ikke det er mye vits å anbefale en topptelefon til over det dobbelte av hva hun har vurdert å bruke på en mobil.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

1000kr ekstra? Er vel nærmere 2000kr ekstra. Altså, SGSII er over dobbelt så dyr som U8800. Om Annekg planlegger å kjøpe denne billigtelefonen så trur jeg ikke det er mye vits å anbefale en topptelefon til over det dobbelte av hva hun har vurdert å bruke på en mobil.

 

Siba selger den til 2869 kr ulåst med tele 2 Champion. U8800 fås billigst hos Komplett til 1795 ;)

 

Med MIUI syntes jeg denne telefonen er super, men om man ikke er villig til å styre med ROMs o.l. er det sikkert like greit for mange å heller legge ut den 1000-lappen ekstra med en gang, og kanskje unngå en mengde små irritasjonsmomenter i fremtiden.

Lenke til kommentar

 

Siba selger den til 2869 kr ulåst med tele 2 Champion. U8800 fås billigst hos Komplett til 1795 ;)

 

Nå snakker jeg uten abonnement vs uten abonnement.

 

U8800 billigst: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=625426

 

SGSII billigst: https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=GT-I9100RWADBT&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=GT-I9100RWADBT

 

SGSII fåes også til 3.583 på pixmania, men hvem tør vel å bestille noe derifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...