Gå til innhold

Dorian Gray's quiz-tråd! FINALE PÅGÅR NÅ! SPENNING! FART! EVENTYR!


Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUIZ!

 

The Leaderboard

Olum - i finalen

Julenissen: 22

The Barnacle: 22

HEAL: 16

Cypheron: 14

Lord Britishface: 11

Jonas2k: 10

Era Vulgaris: 7

Snittleif: 6

henrik_s: 6

Mr Badsmile: 5

Art Vandelay: 5

Danielzu: 5

Latias: 5

Cinque: 3

Friksjon: 3

KennethJS: 3

Lakesis: 2

Blixbox: 2

Crinderman: 1

kammizez: 1

 

 

Når kommer neste quiz?

5. feb kl 1530

 

Filmene man kan vinne: (alle er sone 2 DVDer)

City of God

Army of Darkness

Vinduet mot bakgården (Rear Window)

Punch Drunk Love

De Syv Samuraier (Seven Samurai)

Unforgiven 2-disk

Breathless (A Bout de Souffle)

Versus (2000)

The Village

The Bridge (i et ganske ålreit pappcover)

 

De fire som ikke velges går videre til en evt neste runde. Var også et par andre premiekandidater som jeg har mistet discen til - hvis jeg finner discen i et annet cover og de ikke er ripete så kan de også dukke opp som potensiell premie.

 

Tidligere runder!

Runde 1 - Kubrick

 

 

Spørsmål

1. Stokk om bokstavene for å finne en mann Kubrick jobbet sammen med: I, Cum Store - 1p

 

2. Name that movie! - 2p

 

3. Hvilken gresk gud hadde Danny Torrance på genseren sin? - 3p

 

4. Stanley Kubrick regnes som en av de fremste ekspertene på hvilken historisk figur? - 4p

 

5. "Antall Kubrick-filmer (1954-2000) som het det samme som boken de var basert på" ganger "antall ganger han ble nominert for Best Director Oscar" = ? 5p

 

 

Fasit:

1. Tom Cruise

2. Paths of Glory

3. Apollo

4. Napoleon

5. 20 - 5 (Paths of Glory, Lolita, A Clockwork Orange, The Shining, Spartacus) x 4 nominasjoner.

 

 

 

 

Runde 2 - Space!

 

 

Spørsmål

1. Han er mest kjent for rollene som lege og politimann, men før det besøkte han en forbudt planet. Hva het han? - 1p

 

2. Joey og en utrolig kjip CGI-ape - hva snakker jeg om? - 2p

 

3. Faren til Jack Bauer var med i den første remaken av denne filmen, Gunnery Sergeant Hartman var med i den andre, James Bond var med i den tredje. Hvilket år ble originalen sluppet? - 3p

 

4. Ranger ferdene fra kortest til lengst i km:

a. Dave, Frank og HAL

b. James, Jack og Fred

c. Robert, Mace, Cassie, Corazon, Searle, Harvey, Kaneda og Trey - 4p

 

5. Name that movie! - http://imgur.com/ihOgE - 5p

 

 

Fasit:

1. Leslie Nielsen (Julenissen 1p)

2. Lost in Space(blixbox 2p)

3. 1956(Julenissen 3p)

4. b. Apollo 13 (til månen og tilbake) c. Sunshine (til solen) a. 2001: A Space Odyssey (til Jupiter) (The Barnacle 4p)

5. Fantastic Four (Olum 5p)

 

 

 

 

Runde 3 - Filmer basert på bøker

 

 

Spørsmål

1. This guy. Rita Heyworth. Stephen King. Hvilken film? - 1p

 

2. Rebus! Hva heter filmen? - 2p

 

3. Gordon Lachance har fortalt noen gode historier, men dette er den eneste historien hans som er Oscar-nominert. - 3p

 

4. "tt0449629" + "tt0454435" + "fornavnet til mannen som regisserte den nyeste filmatiseringen av Three-Ten to Yuma" = en forfatterinne. Hva heter hun og hva heter boken hun skrev som ble filmatisert i 2006? - 4p

 

5. Hva het mannen som fulgte rådet til legen sin og avstod fra å se filmen, med George Clooney i hovedrollen, basert på boken hans? - 5p

 

 

Fasit:

1. The Shawshank Redemption - Crinderman 1p

2. Das Boot - Cypheron 2p

3. Stand by Me - Era Vulgaris 3p

4. PD James - The Children of Men Olum 4p

5. Stanislaw Lem - Jonas 2k 5p

 

 

 

 

Runde 4 - Drittfilmer

 

 

1. Hva heter kjøretøyene i Space Mutiny?

 

2. Battlefield Earth inneholder en del shots hvor kamera er tiltet litt til venstre eller høyre. Hvilket land er disse shotsene oppkalt etter? (det er faktisk to svar som gir poeng, selv om det ene uten tvil er mer korrekt)

 

3. Før han laget det som mange betegner som den verste filmen noensinne laget så slapp han en film om cross-dressers, med seg selv i tittelrollen. Hva heter makkverket?

 

4. En komedie som ikke er morsom eller en actionfilm uten action? Det eneste man kan si med sikkerhet er at denne svindyre sci-fien kjedet publikum i hjel, og beviste nok en gang at 80-tallets sterkeste standup-komiker er den siste du vil ha i hovedrollen hvis du skal lage en komedie. Hva het filmen, hva heter skuespilleren?

 

5. Han er flink til å bokse, utnytte skattelover og irritere på seg folk. Han fremstår som en total idiot, og derfor er det litt rart å tenke på at han faktisk har doktorgrad i ...?

 

 

Fasit:

1. Enforcers (med en toppfart på 3) - Olum 1p

2. Dutch angles (kalles også German angle, men plz) - henrik_s 2p

3. Glen or Glenda (en film som er kjipere enn Plan 9, da Plan 9 faktisk er litt morsom) - Cypheron 3p

4. Pluto Nash og Eddie Murphy - Jonas2k 5p

5. Literatur (det er selvfølgelig snakk om Dr. Uwe Boll) - The Barnacle 5p

 

 

 

Runde 5 - Tema: Filmsitater oversatt fra engelsk til et annet språk og tilbake til engelsk

 

 

Her ser jeg etter navnet på filmen. Du trenger ikke å inkludere sitatet.

 

1. The wax on the wax excludes the function (italiensk)

2. English, you speak asshole it? (tysk)

3. I drink your milk hook (tysk)

4. Admits as hello with my friend (tysk)

5. Take your legs which stink in addition to ego, condemn you apes it modified. (fransk)

 

Fasit: (filmens navn og originalsitatet)

1. Karate Kid (wax on wax off) - danielzu 1p

2. Pulp Fiction (English, motherfucker, do you speak it?) - Julenissen

3. There Will Be Blood (I drink your milkshake) - henrik_s 3p

4. Scarface (Say hello to my little friend) - Olum 4p

5. Planet of the Apes (Take your stinking paws off me, you damned dirty ape!) - Julenissen

 

 

 

 

Runde 6 - Tema: Baklengs plot

 

 

Her ser jeg etter navnet på filmen.

 

1. En gal uteligger slutter å slå til folk, får orden på livet og får seg jobb på et kontor.

2. En ung mann finner en pynteting og går hjem.

3. Et barn blir født og blir eldre og eldre, og til slutt dør han.

4. En ung kvinne hjelper svært mange asiatere med kuttskadene deres før de løper avgårde.

5. En gruppe menn samles for å gi vekk alle pengene. Deretter bruker de 90 minutter på å snakke om det.

 

1. Fight Club

2. lotr

3. The Curious Case of Benjamin Button

4. Kill Bill

5. Ocean's 11

 

 

 

 

Runde 7 - Tema: Fremmedspråklige sitater:

 

 

1. Bättre att äta gröt ihop än kotletter ensam.

 

2. Attendez La Creme

 

3. Du bist aber komisch, Bälle haben doch keinen Namen

 

4. Det jeg skriver har alltid bare vært oppgulp av Sten Egil Dahl og Tor Ulven.

 

5. Se fosse il crollo finale di un bugiardaccio senza più estro né talento?

 

1. Tilsammans

2. Inglourious Basterds

3. Das Leben der Anderen

4, Reprise

5. 8 1/2

 

 

 

 

 

Runde 8 - Tema: Filmer med en amerikansk stat med i tittelen:

 

1. My Own Private

2. Burning

3. Happy

4. Blue

5. !

 

 

1. My Own Private Idaho

2. Mississippi Burning

3. Happy, Texas

4. Blue Hawaii

5. Oklahoma!

 

 

 

Runde 9 - Miks og Tips

 

1. The Dark Knight er den første filmen siden Batman Returns som ikke inkluderer en scene her -et sted som var viktig for Batman Begins.

2. Løvenes Konge ryktes å være en ripoff av noe annet. Hva da?

3. Etter å ha vist frem karakteren sin til studiosjefene fikk han følgende spørsmål: "Is he drunk? Are you drunk? Is he gay? Are you gay?" -hvilken film?

4. 158 versjoner ble skrevet før de kom frem til et endelig manus -hvilken film?

5. Hva har alle disse filmene til felles?

 

Arkham Asylum

Kimba the White Lion

Pirates of the Carribean

The Simpsons Movie

Hans Zimmer

 

 

 

Runde 10 - En svært misvisende quiz.

 

1. Under andre verdenskrig reiser Tom Hanks fra by til by sammen med banden sin.

2. Bruce Willis spiller en lege som må forholde seg til døden på en uventet måte. Filmen heter?

3. Daniel Day-Lewis spiller en mann som levde før i tiden i USA. Filmen er basert på en bok og det er en svært kjent regissør som står bak. Name it.

4. Hugo Weaving spiller i denne triologien som handler om en eventyrverden. Hva het triologien?

5. En absurd komedie med Michael Palin i en rolle der Terry Gilliam regisserer. Hvilken film?

 

1. A League of Their Own -

2. Death Becomes Her -

3. The Last of the Mohicans -

4. LotR -

5. Brazil -

 

 

 

Runde 11 - Puss puss så får du en quiz

 

1. En film som gikk inn i pre-production i '94 og ble sluppet i 2008. Det tok så lang tid å finne regissør, leading man og gode nok spesialeffekter. Hva heter filmen?

 

2. Voldtekt er ingenting å le av, derfor valgte de å erstatte helium med noe litt mer dystert, nemlig C5H11NO2. Hvilken film?

 

3. Den varer en halv evighet (i underkant av fire timer), men man hører ikke en eneste kvinne si en replikk. Hvilken (fantastisk) film?

 

4. Han ble Oscar-nominert for en rolle som ikke varte 10 minutter en gang. Han har tidligere vunnet Oscar for å spille homo. Hva heter filmen han ble nominert for?

 

5. Hva har alle disse filmene til felles?

 

 

1. The Curious Case of Benjamin Button -

2. Blue Velvet -

3. Lawrence of Arabia -

4. A History of Violence -

5. Regissert av en David -

 

 

 

 

Runde 12 - Musikkquiz!

Link til musikkfilen

 

1. Ecstacy of Gold fra The Good, the Bad and the Ugly - HEAL 2p

2. 12 Monkeys - Era Vulgaris 4p

3. Friday the 13th - Snittleif 6p

4. The Servant - Cells (kjent fra Sin City)

5. Das Boot

 

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Das Kult, henger meg på her også jeeg. :dribble:

Tar jo helt av meg quiz her fortia! ^^

 

BTW Tenkte litt på tidene vi har. Begge har hver hele time ser det ut til, hva om vi deler det opp? At jeg foreksempel har hver HELE time, Og du hver HALVE? Eller omvendt? Dumt at vi har samme da jeg ikke får deltatt her, eller omvendt! Og at det egentlig kræsjer helt..

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

Kult. Får jeg lov å delta også?

Alle kan være med!

 

Jeg tror jeg tar seieren på strak arm.

Ok, nesten alle får være med.

 

edit: Bare så det ikke er noen tvil - alle får være med.

 

BTW Tenkte litt på tidene vi har. Begge har hver hele time ser det ut til, hva om vi deler det opp? At jeg foreksempel har hver HELE time, Og du hver HALVE? Eller omvendt? Dumt at vi har samme da jeg ikke får deltatt her, eller omvendt! Og at det egentlig kræsjer helt..

Jeg har ingen planer om å oppdatere hver time, da spørsmålene er litt mer kompliserte enn at jeg rekker det. Jeg regner med 1-2 quizzer per dag, muligens opp i 3 mot helgen. Student, dagjobbing og nattjobbing gjør at jeg vil slite med å være konsekvent, og da må man nesten bare følge med på tråden for å få neste oppdatering.

 

Jeg tar halvtimene, jeg. Utsetter første til 20:30 i kveld.

Endret av Dorian Gray
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Runde 1 - Tema: Kubrick

 

1. Stokk om bokstavene for å finne en mann Kubrick jobbet sammen med: I, Cum Store - 1p

 

2. Name that movie! - 2p

 

3. Hvilken gresk gud hadde Danny Torrance på genseren sin? - 3p

 

4. Stanley Kubrick regnes som en av de fremste ekspertene på hvilken historisk figur? - 4p

 

5. "Antall Kubrick-filmer (1954-2000) som het det samme som boken de var basert på" ganger "antall ganger han ble nominert for Best Director Oscar" = ? 5p

 

Fasit kommer om 90 minutter eller når alle er tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...