Gå til innhold

Dorian Gray's quiz-tråd! FINALE PÅGÅR NÅ! SPENNING! FART! EVENTYR!


Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ding dong der er vi i mål!

 

1. Leslie Nielsen (Julenissen 1p)

2. Lost in Space(blixbox 2p)

3. 1956(Julenissen 3p)

4. b. Apollo 13 (til månen og tilbake) c. Sunshine (til solen) a. 2001: A Space Odyssey (til Jupiter) (The Barnacle 4p)

5. Fantastic Four (Olum 5p)

 

The Leaderboard

Julenissen: 9

Cypheron: 6

Olum: 5

The Barnacle: 4

KennethJS: 3

Blixbox: 2

Art Vandelay: 1

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Solid innsats fra alle som deltok! Godt å se at det tok litt tid før alle ble tatt, så får flere sjanse til å delta. Vi satser på neste quiz kl 20:30 i dag. De første to rundene handlet veldig mye om ting jeg er god på, jeg skal prøve å satse på litt andre ting nå fremover. Kan ikke kun spørre om favorittfilmene mine, tross alt.

 

Så er spørsmålet: Var det for vanskelig? Var det ikke vanskelig nok? Begge to?

Lenke til kommentar

Så er spørsmålet: Var det for vanskelig? Var det ikke vanskelig nok? Begge to?

 

Midt på treet for min del - ikke for lett, ikke for vanskelig, er kjekt med en utfordring :)

Håper likevel det kommer noe litt letter ikveld som jeg kan litt om, Kubrick rommet/space må være ett av mine svakeste punkter ang. film :p

Endret av Friksjon
Lenke til kommentar

Var vanskelig ettersom du ikke kunne google deg til svaret :blush: , men var en utfordring og det likte jeg :)

Det er nok sant, man skal helst ha sett Lost in Space for å skjønne "Joey og CGI-ape", men har man sett den så er det vel ganske lett å forstå. Googlet du distansespørsmålet eller tippet du? Jeg likte egentlig det spørsmålet best, da man først må google seg frem til de tre mannskapene, for deretter å tenke seg til hvem som reiste lengst. Men selvfølgelig, tipping er jo lov.

Lenke til kommentar

Det er nok sant, man skal helst ha sett Lost in Space for å skjønne "Joey og CGI-ape", men har man sett den så er det vel ganske lett å forstå. Googlet du distansespørsmålet eller tippet du? Jeg likte egentlig det spørsmålet best, da man først må google seg frem til de tre mannskapene, for deretter å tenke seg til hvem som reiste lengst. Men selvfølgelig, tipping er jo lov.

 

Hehe, ren tipping denne gangen. Har sett overraskende lite av de filmene :hrm:

Lenke til kommentar

Runde 3 - Tema: Filmer basert på bøker

 

1. This guy. Rita Heyworth. Stephen King. Hvilken film? - 1p

 

2. Rebus! Hva heter filmen? - 2p

 

3. Gordon Lachance har fortalt noen gode historier, men dette er den eneste historien hans som er Oscar-nominert. - 3p

 

4. "tt0449629" + "tt0454435" + "fornavnet til mannen som regisserte den nyeste filmatiseringen av Three-Ten to Yuma" = en forfatterinne. Hva heter hun og hva heter boken hun skrev som ble filmatisert i 2006? - 4p

 

5. Hva het mannen som fulgte rådet til legen sin og avstod fra å se filmen, med George Clooney i hovedrollen, basert på boken hans? - 5p

 

Fasit kommer om 90 minutter eller når alle er tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...