Gå til innhold

PL: 26.01.2011 - Liverpool vs Fulham (21:00)


Jefe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan godt si meg delvis enig i det du sier, Gold. Det var ikke noe fyrverkeri av en kamp etter at de tidlige sjansene ebbet ut i ingenting. Fulham skal ha for innstillingen, de kriget og gjorde ikke ting enkelt for Liverpool. Må si jeg sitter med en litt "hmfsk"-følelse når jeg tenker tilbake på Wolves-kampen og forventningene til å ta med det spillet til eget hus.

 

Selv om spillet ikke var stort i dag er likevel spillestilen en helt annen under Kenny. En mye mer offensiv innstilling i alle ledd, vilje til å ta styringen i kampene og høyere intensitet. Så får det bare være at det ikke løsnet helt i dag.

 

 

Lenke til kommentar

Ikke noe overaskende at det blir slik Game, Fulham har lenge vert et godt strukturert lag. Det er ikke bare å score i vei på dem, hverken borte eller hjemme. Når det er sagt så tar vi på ingen måte vare på kontrings sjansene til å sette både 2 og 3 null.

 

Hadde det ikke blitt blåst av for offside, så tror jeg kampen hadde utviklet seg anderledes.

Uansett det ble 3 utrolig viktige poeng, og fremgangen spillemessig og mentalt forsetter.

 

Fy faen så herlig det var å se kamp i dag, pulsen og spenningen er tilbake. Med Woy woy, var alt bare dødt.

Lenke til kommentar

Det var ikke ufortjent da Liverpool tok ledelsen, selv om måten det skjedde på var ganske tilfeldig. Vi hadde de fleste sjansene i første omgang, og vi startet 2. omgang klart best. Men den siste halvtimen lot vi Fulham slippe til alt for mye, og det ville ikke vært ufortjent om de hadde puttet ett. Mange hadde friskmeldt Liverpool etter 3-0 seieren borte mot Wolves, og ble dermed skuffet over hva vi kunne by på hjemme i kveld. Men man må huske på at Fulham de siste sesongene har vært et lag som er vanskelig å score på, og de har vist stor fremgang de siste kampene. Vi slår med andre ord et lag i god form, og vi unngår for andre kampen på rad å slippe inn baklengs. Og når klarte vi å ro i land en seier på en dårlig dag sist? Det begynner å bli lenge siden! Så synes tross alt dette var en positiv kamp.

 

Men én ting fortsetter å skremme meg: Skrtel! Hjelpe meg hvor dårlig han er!

Lenke til kommentar

Syntes å merke kampgleden i dere og det faktisk litt deilig for oss også. For da smaker LFC poengtapene (som jo fortsatt kommer tett) mye bedre hehe.

 

I motsetting til hva enkelte tror så ser jeg disse kampene i knusende ro og tar heller 3-4 LFC mål enn en kjedelig 1-0 match. Dere er ingen trussel for oss og dere kommer til å havne i og rundt EL i år igjen uansett. Så da kan jeg like godt nye litt pene mål som Meireles sitt mot Wolves. Tok meg selv i klappe for den faktisk. Klart jeg håper på Fulham, men jeg er forholdvis objektiv i mine vurderinger (i dag, er ikke i trollehumøret)

 

Som sagt Guttorm, entusiasmen og muligens viljen til å slenge flere folk i angrep på kontringer er endret sin Oggy's dager, men jeg syntes ikke fotballen er så mye bedre. Dere må se forbi 0-3 kampen mot Wolves, det var unntaket fra reglen sålangt og jeg syntes på ingenmåte LFC spilte spesielt pen footy da heller for å være knusende ærlig. Det skulle vel bare mangle at dere vant noen kamper med mer enn 1 mål? Så dårlig er ikke LFC og Wolves er faktisk så dårlig om vi leser av tabellen. Kan jo tenkes at de hadde en dårlig dag også?

 

Gøy for Termo, grats :)

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

Viktig å se dette er i startgropen Game, de fleste av oss her tar ikke av. Liverpool var fullstendig skakkkjørt, og ingen her hevder vi er en trussel mot toppen.

Dog er det ikke vanskelig å spore fremgang, det må selv du være enig i. Største forskellen er imo bevegelse og passningsikkerhet, selv om kansje kampen i dag ikke viser det best. Tenker da først og fremst på andreomgangen.

 

Det som forundrer meg er selvsikkerheten til United, da de har vert utrolig svake på bortebane. Jeg blir ikke overasket om Arsenal blåser forbi i tittelkampen, som Superpara sa, nå har vi like mange borteseiere som United. Det sier LITT!

Dette er ikke for å lage kvalme, men tørre fakta fra min side.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Dødshappy for 3p er vel det eneste jeg kan si. Tidvis veldig kjedelig, selv om pulsen tok seg opp mot slutten. Tror ikke vi klarer topp 6 om vi ikke forsterker med minst en god spiller. Kjenner meg begynner å miste tålmodighet med de som styrer med transfers. Noe innlegget mitt i Ryktetråden tidligere i kveld illustrerer.

 

 

Godt for Termo at det ble seier.

Lenke til kommentar

Det som forundrer meg er selvsikkerheten til United, da de har vert utrolig svake på bortebane. Jeg blir ikke overasket om Arsenal blåser forbi i tittelkampen, som Superpara sa, nå har vi like mange borteseiere som United. Det sier LITT!

Dette er ikke for å lage kvalme, men tørre fakta fra min side.

Enig, men likevel er det bare Arsenal og City som har tatt flere poeng på bortebane i år. LFC har 8p, vi har 17p... Arsenal har 7p mer men en kamp mere spilt, altså potensielt "bare" 4p mer. Nå skal det sies at vi har slitt endel med skader og har brukt endel "fringe" players i diverse bortekamper også. Som mot Blackpool nå sist der blant annet Smalling og Gibson fikk spille fra start. Og det må vel kanskje sies å være litt utur mht alle overtidsmålene vi har sluppet inn iår, eller hur? I flere av de kampene var vi også klart best, som feks mot Fulham hvor vi brant straffe på 2-1 bl.a. En annen faktor er at vår beste spiller (Rooney) har gått a-wall denne sesongen og scoret 1 spillemål og vår assistkonge Valencia har vært ute siden september. Mao, historien kunne fort vært en annen. VI har vel heller ikke møtt så mange av drittlaga (type Wigan, Wolves) heller, det har vært mye Everton, Villa og Sunderland på fremmed gress.

 

Personlig så mener jeg at vi ikke fortjener bedre på bortebane med den feige innstillingen og taktikken vi går ut med. Hjemme er vi uslåelige så det sitter som du er inne på i psyken. Men nå har vi tatt to trepoengere i 2011 og spilt uavgjort mot Spurs borte, noe som absolutt er godkjent.

 

Men on topic: Gjorde Kuyt en positiv involvering i denne kampen? Jeg kan ikke skjønne at det enda finnes noen der ute som syntes Kuyt er god.

 

:)

Lenke til kommentar

Smågal says:

 

Reina - 8. Gjorde det han skulle, hadde en halvfarlig retur en gang men var egentlig ingen fulham-spillere i nærheten.

Kelly - 8+. Glitrende, tatt sjumilssteg denne sesongen. Cumshotter verdens beste HB Rafel rett i trynet.

Agger - 7+. Konge i dag.

Skrtel - 2. Grusom, stikk a.

Glenny - 7. God kamp. Alle kritikere av den ræva venstrefoten hans kan krype til korset.

Kuyt - 1. Ekkelt.

Meireles - 9. BB. Redder på strek, jobber helt konge og er involvert i målet vårt.

Gerrard - 5. Helt ok.

Poulsen - 2. Lager en haug med frispark som var helt unødvendig, ikke særlig smart denne karen. Litt Lucas på sitt værste. Hadde en fin 30-40 meters pasning.

Maxi - 2. Usynlig som han har vært mesteparten av karrieren sin i Liverpool. Hadde en formtopp for et par fem kamper siden. Er helt ute av det nå.

Torres - 3. Eri offside hele tiden. Altfor ego ofte.

Lenke til kommentar

Ikke helt uenig med deg Smågal. Syns Glenny var best i backrekka, også syns jeg kanskje du er litt i overkant streng mot Poulsen. Syns lett han var på høyde med Gerrard i gårsdagens kamp.

 

Torres hadde svært lite å gjøre, da blir prestasjonen sjelden god. Ellers er jeg 100% enig i vurderingen av Meireles. Storformen hans fortsetter, mot Fulham var han GUD.

 

Min vurdering:

 

Reina - 7. Blir ikke satt særlig på prøve før utover i andre omgang. Står da frem med et par gode redninger.

Kelly - 6. Ny god kamp av Kelly. Bra med offensivt!

Agger - 6. Solid kamp, spiller en annen idrett enn sin midstopperkollega.

Skrtel - 3. Særdeles svak for tida. Utrolig at feilene hans ikke blir straffet i særlig grad.

Glenny - 7. God kamp! Villig med offensivt, og god kontroll bakover. 1x veldig godt skudd.

Kuyt - 3. Fullstendig ute av form, nuff said.

Meireles - 9. Helt sjef på midtbanen. Befester sin posisjon som Liverpools beste for tida! Genial pasning på Torres' annulerte mål.

Gerrard - 5. Trenger tydelig matchtrening. Sto ikke frem på den måten man hadde håpet på forhånd.

Poulsen - 6. Ålreit kamp. Jobber iherdig gjennom hele kampen, men gir bort et par unødvendige frispark.

Maxi - 4. Veldig anonym. Klarer aldri komme seg ordentlig inn i kampen og sette preg på den.

Torres - 5. Feilaktig annulert mål. Virker ellers livlig, men får aldri de store mulighetene.

Lenke til kommentar

Det var da fælt så kritiske vi skulle være til Kuyt nå da. Jeg er også av den oppfatning at han kanskje kunne ha godt av å sitte på benken i noen kamper nå, og eventuelt komme inn som innbytter hvis det trengs. Han var anonym i kampen i går også ja, men hva var det han gjorde som var så ekstremt dårlig at han får 1 på spillerbørsen? Det skjønner jeg ingenting av, han var verken spesielt god eller dårlig. Skrtel derimot er ren skandale, og spiller grusomme kamper hver eneste gang nå. Ren flaks at vi ikke slipper inn mål slik han spiller.

Lenke til kommentar

Men la dere ikke merke til hvordan Liverpool ga fra seg initiativet da Kuyt gikk ut? Jeg er helt enig i at Kuyt ikke er så god som han var på sitt beste under Rafa, men han legger fremdeles ned utrolig mange kilometer i hver kamp og jobber utrolig hardt for laget. I mine øyne har vi ikke noen fullgod erstatter for Kuyt, derfor må han få spille enn så lenge.

 

Min største skuffelse i går var utvilsomt Gerrard. Hadde håpet at han skulle stå frem og styre laget, men han ble bare en anonym skygge. Det har naturlig nok noe med at Lucas er skadet. Gerrard måtte vel ta en god del opprydningsarbeid etter Poulsen og kom derfor ikke skikkelig med i kampen.

 

Jeg tror fremdeles at Sktrl kommer til å bli bedre og luke bort feilene sine. Nå gjør han fremdeles feil, men det blir ikke mål av det :) Det er trinn 1 på å bygge opp selvtilliten hans. Håper Kenny bruker litt ekstra ressurser på taktikk og psyke hos Sktrl.

 

Torres virket litt overtent i går og ble frustrert da han ikke fikk noe mål i førsteomgang. Ble litt forknytt og anstrengt. Spørs om oppturen ble for mye for fort for ham. Nå har han en uke på å finne tilbake til god-følelsen.

 

Meireles er helt klart Liverpools bestemann om dagen. For en form. Han var involvert i alt som skjedde. Likte spesielt godt touchen på utspillet fra Reina der han rundet Hangeland som bare ble stående uten å skjønne hva som skjedde. Han kan kanskje bli litt mer ego, for han virker veldig oppsatt på å spille fra seg ballen når han nærmer seg mål i stedet for å kline til fra 20 meter selv.

 

Jeg håper Lucas ikke blir borte lenge, for jeg drømmer om å se ham, gerrard og meireles herje på midtbanen!

 

 

Lenke til kommentar

Så kampen i opptak nå, siden jeg ikke fikk sett den i går. Det første som slår meg er at vi virkelig må passe oss for å slippe motstanderne for lett til. Det er noe vi har slitt med hele sesongen, og ser ikke helt ut til å gå bort enda under Kenny selv om spillet og mentaliteten er mye bedre nå. Men vi kunne fort tapt to poeng i går mot slutten, og det er farlig å leve sånn hver kamp. Ellers var det synd for Meireles og Torres at den første scoringen ble annullert, for den var da klart onside. Linjedommer bør greie å se det selv om det er små marginer, men Torres er klart på linje og litt bak. Det tredje jeg biter meg merke i er hvor stor Meireles begynner å bli. Har hatt noen knallkamper nå. Må bare le av Games karakterisering av ham som en flopp. :!: Han kan bli en like stor gigant på midtbanen som Gerrard har vært - han er overalt, i forsvar og i angrep, og spesielt fremover er han en stor bidragsyter med pasninger og å storme mot boksen. Klasse. Og mens vi er inne på det håper jeg at også Gerrard kommer tilbake til litt mer gammeldags form, selv om han har vært ute tre kamper nå. Han viser mye bra, også i går, og er en av de viktigste spillerne i laget, men samtidig så mangler litt av råheten og lidenskapen hans som gjorde ham til en av de beste midtbanespillerne i verden. Skyt, mann! Bruk kraft, mei deg fremover på de syke løpene som før, så blir det bra. Han vil nok også være en av de som får et løft med Kenny som manager etterhvert.

 

Alt i alt en ok seier med tanke på at vi fikk et feilaktig annullert mål, men Fulham kunne fort utlignet og til og med vunnet med alle marginer imot. Så fullt fortjent var det ikke ut ifra hvor mye vi slipper dem til i andre omgang. Men det er kanskje heller ikke tilfeldig at vi først nå når spillet og mentaliteten sitter bedre får litt marginer med oss for en gangs skyld. Så må vi fortsette å vinne, fortjent eller ei, i flesteparten av de gjenstående kampene skal vi unngå å havne ned i sumpen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...