Gå til innhold

Beste IT jobber


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fins mange typer IT jobber. Men er det noen som kjenner til de beste IT jobbene?

 

Med best mener jeg da best i forhold til følgende faktorer:

 

lønn

 

marked

 

Utdannelse (ikke krav til så høy utdanning)

Til de kriterier vil jeg si programere du trenger ikke allverdens utdanning for å tjene ganske godt på det men da kreves det masse selvstendig arbeid for å lykkes selv om utdanning er et stort +

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke kriterier, men faktorer.

 

For noen er det beste å ha jobb som krever lav utdanning, for andre er det stort marked som er viktig, og for noen er det høy lønn som er viktig uansett andre faktorer som marked eller utdanning.

 

Selvfølgelig er det litt utopisk å forvente en jobb med svært høy lønn, stort marked, og som krever veldig lav eller ingen utdannelse.

 

Jeg vil komme fort i arbeid (med ålreit lønn selvfølgelig), men helst et arbeid som jeg kommer til å klare greit (og det er i min tilfelle IT eller web relaterte jobb).

 

Som kriterier kan jeg si et IT eller web-relatert jobb med en månedslønn på noe mellom 14-30.000 kroner.

 

Utdanning: lav som mulig. (jeg har generell studie kompetanse da).

Endret av Olav88
Lenke til kommentar

Havner selv i den situasjonen til sommeren når jeg er ferdig med lærlingtiden. Virker som om de fleste vil ha folk med bachelor++ . Har nettopp begynt å ta høyskole fag på fritiden i håp om at det skal hjelpe litt (Linux systemdrift og Virtuelle tjenere) , vurderer også LPIC-2/3 sertifisering :-) Regner uansett med at i alle fall de to - tre første årene vil være "slavearbeid" , men er fornøyd bare jeg får noe å gjøre.

 

 

Tror små bedrifter er best om man ikke har noe særlig utdanning. Der hvor jeg jobber nå er vi ca 200 ansatte og alle de kule stillingene er besatt av veldig kompetente folk fordi det trengs. Dette er bare spekulasjoner og rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men hvis man får jobb i en liten bedrift har man bedre muligheter til å skaffe seg erfaring og breer spekter av arbeidsoppgaver. Ser at flere av stillings annonsene på finn ikke krever noe mer en kunnskaper og erfaring :)

Endret av Kaptein...
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er lurt å holde seg unna programmering da det sitter en liten army med kinesere og indere å programmerer 23/7 til 3 kr/t for alle de store it-selskapene.

Jeg kommer ikke på noen eksempler der prosjektet er så stort at den mest sentrale delen av utviklingen settes til lavkostnadsland. De fleste utviklere i Norge jobber i mindre prosjekter, og da er norskkunnskaper og kulturforståelse svært viktig da utvikleren må forstå problemet han skal løse. Skjønner ikke utvikleren problemet som skal løses blir produktet feil. Utviklere sitter ikke ved ett rullebånd og koder kode.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hørt at det er lurt å holde seg unna programmering da det sitter en liten army med kinesere og indere å programmerer 23/7 til 3 kr/t for alle de store it-selskapene.

 

Da har du hørt feil :> Markedet skriker etter utviklere. Sjekk finn.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...