Gå til innhold

Lurer på å kjøpe Asus U36Jc +HD


Fuel

Anbefalte innlegg

Den har både USB 3 og 8 celler... Forskjellen er kun prossesoren.

 

Lurer også på hva den reduserte prisen ble? Selv har jeg betalt 9000!

 

Edit: Ser nå at de har fjernet hele modellen som lå der først... De som ligger der nå har kun 4 celler.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til orientering kan det sies at modellen på ps.no og komplett har samme produsent nummer Rx231v. Spørsmålet er da hvem som har skrevet riktig infomasjon...

 

Dustin.no skriver også 4 celler på dette produsentnummeret så et nok ps.no som har skrivefeil!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Fikk en grei pris, men det må nesten bli mellom meg og komplett:) Tror også det er mye kluss som ligger inne når det gjelder pris og produktnr. Gleder meg vertfall grisemye til ny pcen, noe som kanskje har sammenheng med at laptopen jeg bruker i dag er 5 år gammel.

 

 

Ellers lurer jeg selvfølgelig på hvor mye forskjell det er på 460 og 480 prosessoren.

Lenke til kommentar

Til orientering kan det sies at modellen på ps.no og komplett har samme produsent nummer Rx231v. Spørsmålet er da hvem som har skrevet riktig infomasjon...

 

Dustin.no skriver også 4 celler på dette produsentnummeret så et nok ps.no som har skrivefeil!

 

Det står no 8-celler på Komplett att: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623641#extra

 

Tinga pcen hos PS data då den var billeg (6338kr), og håper verkeleg spesifikasjonane stemmer, ettersom batteriet var ein av hovudgrunnane til at eg valde PCen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Så vidt jeg kan se er forskjellen på disse to (U36JC-RX231V og U36JC-RX044V) CPU og batteri. Prisen tatt i betraktning og at den leveres i sølvfarge, så vil jeg tro kabinettet ikke er av samme og like sterkt materiale som "storebror" til 7500 / 8995. Sammenligner en prosessorene i disse to, så ser en ut i fra reviews rundt om kring at forskjellen er marginal og umerkbar.

 

Dersom noen imidlertid er i besittelse av andre opplysninger, så mottas disse med stor takk. :D

 

Se forøvrig test av Asus U36J på DinSide.

Lenke til kommentar

NetShop har også fått den på lista nå.

 

Modellen er oppført med 8 cellers batteri :)

 

6550 ,-

Selvom det er 8 celler er det fremdeles kun 44 Wh, mens modellen til 8995 kommer med 84 Wh. - Kan være jeg tok kraftig feil her, men noe må det jo være siden den er 2500 kroner billigere :p

 

Har uansett hatt min nå i litt over en uke og kan si at jeg er mektig imponert!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Tipper det bare er komplett som utnytter en monopolsituasjon jeg :p Hvordan er den mtp støy og varme?

Den er varm akkurat litt på venstre side på toppen, men vifta fungerer helt utmerket og tilnærmet lydløs (etter min smak).

 

Kan uten tvil si at dette er den beste maskinen jeg har hatt!

 

Man må innimellom betale for å være først ute. Nå var det ikke jeg som betalte for denne heller så da klager jeg ikke! :D

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Slenger meg på tråden da også jeg har bestemt meg for å kjøpe maskinen. Ser at Netshop nå har modellen med Core i5-480M og 8-cellers batteri til 6550,-

 

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Bærbar-PC/13----13-3-/ASUS/ASUS-U36JC-RX231V--Intel-Core-i5-480M-13,3-4GB-500GB-GF310-WLAN-CAM-W7HP-46021.aspx

 

Jeg går surr i de forskjellige nummerbetegnelsene på modellen, men er det grunn til å tro at den lave prisen skyldes feil spesifikasjoner? Har noen kjøpt denne fra Netshop?

 

Med vennlig hilsen JILDG

Lenke til kommentar

Har bestilt fra PS-Data, U36JC-RX231V. Denne skal i følge ps være svart, men U36JC-RX231V hos komplett er oppgitt til å være sølvfarget. :cry::nei:

PS har nå oppført en "bekreftet" dato 10.03.2011. NetShop oppgir en "ubekreftet" dato 15.02.2011 på samme produktnummer.

Jeg har heller ikke funnet ut hva det bakerste leddet i produktnummeret betyr. Men det kan se ut til å være en form for batch-nummer. Vil tro at maskiner med samme batch-nummer er konfigurert identisk.

Lenke til kommentar

Akkurat kommet av telefonen med ps og de sier at asus har forskjøvet leveransen 1 måned fram og at dette gjaldt forsyninger til hele europa (de kommer visst med båt fra østen, ps spekulerte i trøbbel i suezkanalen).

 

Angående batteriet så skulle de sjekke det opp. Det er visst cnet som står for innleggingen av den utvida informasjonen, så det var ikke utenkelig at dette var feil (jf. produktnummeret til netshop og dustin bla.)

 

Tipper at jeg avbestiller og ser hvaslags nyheter som blir å finne på cebit i starten av mars.

Lenke til kommentar

Fra da dinside testet den med i3-cpu og 4 cellers batteri:

 

DinSide bruker egenutviklet programvare for å måle batterilevetiden. Først kjører vi en runde der vi måler levetiden ved kontinuerlig HD-videoavspilling (720P, Windows Media Player), og her holdt maskinen ut i 2 timer og 40 minutter før den slo seg av (Battery Save-modus). I neste omgang kjører vi batterilevetiden ved minimal belastning, og da holdt den ut i ganske nøyaktig 5 timer. Derfor: Under normal, variert bruk vil du kunne forvente en batterilevetid på mellom 4 og 5 timer. Det er absolutt godkjent, men et stykke bak de beste.

 

Kilde: Dinside

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...