Gå til innhold

Finnes det noen bra betalte deltidsjobber?


MrL

Anbefalte innlegg

Hei, jobber som selger idag, og trives greit med det, men er mulig jeg må skifte jobb pga flytting, og vil gjerne prøve noe nytt også. Er det noen som vet om noen bra betalte deltidsjobber som kun krever jobbing 2-3 kvelder i uken, som ikke er telefonsalg og som er bra betalt?

 

Hadde snittlønn i 2010 på litt over 190 i timen, så men mye var bonus og provisjonsbasert, er villig til å gå ned litt for å få noe fast.

 

Noen som har noen tips, oslo området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer i farten på én ting: dørvakt. Dørvakter i Oslo tjener visstnok temmelig greit i forhold til resten av landet. Du trenger ordensvaktkurs, mulig dette kan dekkes av arbeidsgiver dersom du skulle være heldig å få napp på forhånd.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Lønna du får er meir avhengig av type arbeid og kva som blir krevd av erfaring og kvalifikasjoner en mengden du jobber.

 

Det at det er deltidsjobb betyr berre at du har mindre en 100% stilling.

 

Du kan f.eks ha ein jobb kor det krevest utdanning som arktiekt eller sjukepleier som deltidsjobb. Dersom du har ei 80% stilling (fri ein dag i veka) så har du ein deltidsjobb (men med høg stillingsprosent) du vil då få vanlig timeslønn for ein person med den stillingen (men då sjølvsakt berre 80% av vanlig årslønn).

Lenke til kommentar

Takk for svar:) Dørvakt hørtes ikke så dumt ut, spørs om jeg er stor nok til å stå i døra da :p

 

Er vel det eg ville fram til.

 

Det finnes mange forskjellige jobber, spørsmålet er berre kva du kvalifiserer til. Nesten alle typer jobber kan du få som deltidsjobb.

 

Dersom du med deltidsjobb her meiner godt betalte jobber som berre innebærer nokre få timers jobbing i veka OG som ikkje krever noke spesielt av utdanning, kursing eller erfaring så er nok lista ein del mindre.

Lenke til kommentar

Trenger ikke være noe boletryne for å vokte utesteder. Jeg er selv en spinkel kar på 176 og under 70 kg, jeg har blitt forsøkt rekruttert til bransjen et par ganger (bor med en dørvakt, og er ute og rølper med "gjengen" hans i ny og ne). Men bransjen virker ikke særlig attraktiv i mine øyne, særlig siden jeg allerede har jobb som gir meg ca samme lønn.

 

Er også jenter/kvinner som er betydelig mindre enn meg igjen som står i døren. Det er nok mange egenskaper som veier tyngre enn hvor hardt du kan slå for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Prostituert? :innocent:

 

Ellers er dørvakt, som nevnt, en ganske god deal. Og personligheten din har, etter min erfaring vesentlig mer å si enn hvor himla stor og sterk du er. De beste dørvaktene er de som kan snakke for seg! Da jeg jobbet i bar, så hadde vi både digre vakter, og noen som med rette kan kalles små. Den beste vakta var faktisk den minste av alle, det ble sjelden bråk med han på jobb, da han hadde evnen til å roe ned eventuelle trøbbelmakere. Noen av de største kan jeg med hånden på hjertet si at ikke hadde noe der å gjøre, da de heller løste problemene fysisk enn å ta seg to minutter til å snakke med dem det innebar.

Når det gjelder bartender, som også ble nevnt, så er lønna så som så. Er du en god bartender kan du få jobb på et godt betalt sted, men for en person uten noen erfaring er det lite trolig. Bartendere flest tjener ikke særlig fett. Da er dørvakt vesentlig bedre betalt, selv om betalingen selvsagt også der varierer.

Endret av Ms.Rabbit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...